Gość Zaix2407 Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2006 Witam dzisiaj odebrałem passata od mechanika.....(wymiana kolumny kierowniczej). Pojeździłem trochę po mieście dziwny objaw hamulców zauważyłem. 1. Zaraz po wyjechaniu z warsztatu pedał hamulca był miękki...podpompowałem go bo pomyślałem że skoro kolumnę wymieniali to tak ma być. 2. Teraz sedno....kiedy dojeżdżam do skrzyżowania i jadę już dość wolno i delikatnie wciskam hamulec, tuż przed zatrzymaniem auta zaczyna mi pedał pulsować jakby ABS się załączał.....ale nie ma prawa tego robić, bo prędkość jest już bardzo mała a ja wciskam hamulec delikatnie. Ja wcisnę mocno to auto staje i tego objawu nie ma. Co to może być???? Zaznaczę że klocki hamulcowe mam już nieźle zjechane, a płynu hamulcowego jeszcze nie wymieniałem. Auto mam od sierpnia i też nie wiem kiedy płyn był wymieniany. Mam tylko nadzieję że ABS nie zaczyna szwankowąć bo mam już dość wizyt u mechanika......(2 wahacze górne, mechanizm wycieraczek, napinacz paska klinowego (550zł), rozszczelniona przekładnia kierownicza 500zł + rozrząd, oleje itp. i wszystko od sierpnia.......Ale i tak bardzo lubię mojego passka i nawet nie myślę o zmianie na coś innego. Pozdrawiam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2006 Miałem taki sam problem z ABS-em, diagnoza wg serwisu VW zabrudzone czujniki ABSu, koszt oczyszczenia i regulacji160zł. Z tym, że u Ciebie problem pojawił się po innej naprawie, więc zachodzi podejrzenie, że poprzedni mechanik coś namieszał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407 Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2006 OK....Marcin dzięki a nie wiesz przypadkiem gdzie ten czujnik się znajduje może jeśli jest tylko zabrudzony to nie opłaca mi się jechać do serwisu. Może sam go oczyszczę albo wrócę do tego mechanika i niech naprawi co prawdopodobnie spi...dzielił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MarcinTDI Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2006 Czujników ABS-u jest cztery, przy każdym kole. To trochę dziwne bo mechanik wymieniając przekładnie kierowniczą teoretycznie nie powinien ich tykać wiec może problem pojawił się sam z siebie. Przy wyjmowaniu i ponownym zakładaniu czujników należy pamiętać o odpowiedniej odległości od wieńca zębatego po którym „indukuję” Więc bez odpowiedniej wiedzy nie polecam się do tego zabierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407 Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2006 Ok no i mam problem z głowy...Może to i lepiej bo jak sam biorę się za naprawę auta to częściej coś psuję niż naprawiam......I tak czeka mnie wymiana klocków i płynu hamulcowego więc przy okazji szepnę mechanikowi żeby zerknął. Dzięki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #6 Napisano 19 Grudnia 2006 U mnie jest to samo, zmieniałem wahacz przedni prawy , górny. Wszystko poszło OK. Wyjechałem no i coś z hamulcami, nie za każdym razem ale tak jakby sie abs załączał. Wygląda na to, że mogło sie na czujnik absu dostać troche syfu i dlatego szwankuje. Bede musiał przeczyscić. Może wystarczy dmuchnąć porządnie ze sprężarki na czujnik, lecz nie wiem czy bedzie dobre dojście. Jakaś rada? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 19 Grudnia 2006 Zamiast ruszac czujnik ABS-u np. z przodu, to lepiej wjechac na kanał i odkręcić przegub przy kole. Sama śrube. I wtedy w kanale wyjać zewnętrzny przegub z piasty i juz widać czujnik. Oczywiscie mowa o przednim zawieszeniu, bo z tyłu tego nie czyściłem i nawet nie wiem, jak to tam wygląda, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2007 Czujników ABS-u jest cztery, przy każdym kole. To trochę dziwne bo mechanik wymieniając przekładnie kierowniczą teoretycznie nie powinien ich tykać wiec może problem pojawił się sam z siebie. Przy wyjmowaniu i ponownym zakładaniu czujników należy pamiętać o odpowiedniej odległości od wieńca zębatego po którym „indukuję” Więc bez odpowiedniej wiedzy nie polecam się do tego zabierać. Kurcze. Hałasowały mi łożyska przednich kół.Kupiłem SKF-a, podjechłem do znajomego mechanika na wymianę i tu problem.Wymieniając łożysko w przednim prawym rozłączył abs bez rozłączania akumulatora. I tu problem. Pojawia się i nie ginie kontrolka ABS. I tu mam obawy czy ten "fachowiec" czegoś nie napsuł. Jak odbierałem auto, to uczeń sypnął się,że nie mogli znaleźć złączki ABS-u i próbowali wyjąć sam czujnik ABS-u, ale cięzko szło i w końcu znaleźli złączkę za nadkolem i szybko poszło. Twierdzi,że zaznaczyli położenie czujnika tż jest w tej samej pozycji. Tylko mam obawy czy jak trochę wyszedł, to nie potraktowali go jakimś WD-40 czy samym płynem ham. w strzykawce delikatnie. I teraz pytanie - rozłączyłem aku na 10 min i nie pomogło. Czy akcja typu rozpięcie czy ruszanie czujnikiem bez odpięcia aku mogło spowodować ciągłe świecenie kontrolki od ABS-u? Czy jak rozłączę aku na kilka godzin to skasują się błędy powodujące świecenie kontrolki? Cholera. Idę do kupmla kabelek do vaga pożyczyć . Oby skasowanie błędów pomogło.. [/scroll] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2007 Twierdzi,że zaznaczyli położenie czujnika tż jest w tej samej pozycji. A jaki Ty masz samochód??? Tam jest normalna złączka i nie ma problemu z wyciągnięciem jej Coś jest nie tak. Prawidłowo zamontowana wtyczka, nawet po uprzednim demontażu przy nieodpiętych klemach kontrolka powinna gasnąć. Ja nigdy nie rozłączam aku. Kiedyś nawet zapomniałem podpiąć i tak jechałem, kontrolka paliła się. Zatrzymałem się i na czuja wsadziłem w swoje miejsce i odjechałem, kontrolka zgasła. Prawdopodobnie uwalił Ci czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2007 Twierdzi,że zaznaczyli położenie czujnika tż jest w tej samej pozycji. A jaki Ty masz samochód??? Tam jest normalna złączka i nie ma problemu z wyciągnięciem jej Obrazek Prawdopodobnie uwalił Ci czujnik 1.9 TDI sedan, rocznik 99, 90km. odpiałem się Vagiem i mam błąd : Control Module Part Number: 8E0 614 111 AB Component and/or Version: ABS 5.3 FRONT D00 Software Coding: 0273004281 Work Shop Code: BB 24548 1 Fault Found: 00285 -ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45) 30-00 -Open or Short to B+ Co to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2007 pewnie masz "zwarę" albo Ci przewód urwali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2007 pewnie masz "zwarę" albo Ci przewód urwali Rozpiąłem wtyczkę w nadkolu od ABS-u i nie ma tam nic pourywane. Tak się wydaje. Popsikałem Brunox-em styki i też nic. Jakieś napiecie powinno na stykach w tej wtyczce być przy włączonym zapłonie? Nie miałem woltomierza pod ręką. Już ciemno , jutro po pracy sprawdzę. Zwarcie? Ale w którym miejscu? We wtyczcze w nadkolu czy czy przy samym czujniku w piaście? Z tego co zrozumiałem zanim dorwali się do złaczki w nadkolu-błotniku, to kilka minut próbowali wyciągnąć sam czujnik i chyba z 1 cm go wyciągneli i psiknęli hamulcowym,zeby lepie "wychodził"... Boje się ,że to robi zwarcie. Moze tak być? Ruszając tak samym czujnikiem i psikając ? Kuchnia, pech mnie w tym autku nie odstępuje.Niby wymiana łożyska prosta sprawa. To chyba kara za sprzedanie Corolli.... Dzięki koledzy za podpowiedzi. Oby mnie jutro szlag nie trafił - złożyłem od razu reklamację i gość ma to naprawić niby. Ciekawe co wymyśli.. Na fotce jak wyglada prawie identyczny czujnik znaleziony na allegro. Prawie, bo widziałem w swoim tylko jedną wtyczkę ( tę czerwoną ), a tu są aż 3. Gość psiknął DOT-4 na to srebrne walcowate. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2007 Gość psiknął DOT-4 na to srebrne walcowate. No i to srebrne walcowate co cewka. Jeżeli chcieli ją na chama wyciągnąć to: 1) ciągnąc za kable mogli je pourywać; 2) mogli rozszczelnić osłonę cewki i przy okazji szlag ją trafił; 3) nie wsunęli czujnika do końca na swoje miejsce (czy to możliwe żeby to dawało błąd ) Ja innych możliwości nie widzę ale niech mądrzejsi się wypowiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #14 Napisano 21 Maja 2007 Gość psiknął DOT-4 na to srebrne walcowate. 2) mogli rozszczelnić osłonę cewki i przy okazji szlag ją trafił; 3) nie wsunęli czujnika do końca na swoje miejsce (czy to możliwe żeby to dawało błąd ) : Za kabel nie ciągnęli na 100%. Ale ten kapturek wokół cewki chyba podważyli do tyłu. http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=301330173117&pic=0&moto=0 Dzięki. Nie truję więcej. Niech się męczy ten co napsuł. Oświećcie mnie tylko co to jest rozszczelnienie cewki i czemu może ją trachnać szlag przez odgięcie tego kapturka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #15 Napisano 21 Maja 2007 Podważając mogli go przedziurawić i przerwać uzwojenie cewki. To jest taki cieniutki drucik gęsto nawinięty. Bardzo delikatna rzecz - dlatego jest w osłonie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #16 Napisano 22 Maja 2007 Podważając mogli go przedziurawić i przerwać uzwojenie cewki. To jest taki cieniutki drucik gęsto nawinięty. Bardzo delikatna rzecz - dlatego jest w osłonie Gdzie jest dokładnie ten drucik? Czy aby być pewnym czujnika wystarczy go zmierzyć omomierzem w kostce ( tej co jest w błotniku) ? Jeśli dobrze zrozumiałem,to zmierzone wartosci samego czujnika a) jesli zmierzona wartość będzie miedzye 400 a 2300 Om, to czujnik ok b) ponizej 400 - zwarcie c) nieskończoność - przerwa. Czyli b i c oznaczają jego "śmierć"? Dobrze kombinuję? I jakbyście postąpili w tych przypadkach? Twardo,że facet ( mechanik ) ma to na swój koszt naprawić ? Np. wymienić czujnik. A ja zacznie się wykręcać? Ewidentnie on to spowodował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2009 (edytowane) dzisiaj wymieniali mi tuleje i lozysko w prawym kole i po odbiorze ciagle szura ABS.no i kontrolki.Blad z VAGa 00285 -ABS czujnik predkosci kola I na koncu 27-00 co to jest za oznaczenie 27-00???pomoze czyszczenie. troche stary temat ale dla mnie aktualny. przeczyszczony i dziala. Edytowane 29 Grudnia 2009 przez gino9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2009 dzisiaj wymieniali mi tuleje i lozysko w prawym kole i po odbiorze ciagle szura ABS.no i kontrolki.Blad z VAGa 00285 -ABS czujnik predkosci kola I na koncu 27-00 co to jest za oznaczenie 27-00???pomoze czyszczenie. troche stary temat ale dla mnie aktualny. 285 Czujnik koła ABS prawy przód –G45 raczej jest czujnik wysuniety ale jak wyjmiesz i przeczyscisz nie zaszkodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2009 Gdzie jest dokładnie ten drucik? Czy aby być pewnym czujnika wystarczy go zmierzyć omomierzem w kostce ( tej co jest w błotniku) ? Jeśli dobrze zrozumiałem,to zmierzone wartosci samego czujnika a) jesli zmierzona wartość będzie miedzye 400 a 2300 Om, to czujnik ok b) ponizej 400 - zwarcie c) nieskończoność - przerwa. Czyli b i c oznaczają jego "śmierć"? Dobrze kombinuję? I jakbyście postąpili w tych przypadkach? Twardo,że facet ( mechanik ) ma to na swój koszt naprawić ? Np. wymienić czujnik. A ja zacznie się wykręcać? Ewidentnie on to spowodował. czy to sie tyczy rowniez G46 tył... ten opór musi wystąpic w przedziale wskazanym ... 400->? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2009 no więc jade za chwilke na tzw pomiary tego czujnika jednak.... juz jeden mi dzisiaj wciskal temat pt. zeby wymienic na inny nowy czujnik obrotow trzeba.... wymienic razem z piasta tylna .. ktos mi potwierdzi ta teorie??? :638: jakos nie bardzo dalem sie przekonac pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach