Skocz do zawartości
Gość marcc

Pedał sprzęgła.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcc

tak jak w opisie tematu;

 

podejrzewam łożysko wysprzęglające w skrzyni, ale nie "huczy" nic z okolic skrzyni lub koło 2 masowe (bardziej prawdopodobne); przebieg 260 tyś. silnik AFN;

 

czy któryś z kolegów miał może podobny problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki objaw w B4. No i winą było łożysko. I jedna rada :ok: - jak już wymieniasz, to najlepiej komplet (tarcza, docisk, łożysko). Trochę to kosztuje, ale lepiej wydać od razu deko więcej, niż później znowu rozbierać, bo skoro padło łożysko, to reszta tego układu juz też "zdycha powolną śmiercią" :dobani::przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak w opisie tematu;

 

podejrzewam łożysko wysprzęglające w skrzyni, ale nie "huczy" nic z okolic skrzyni lub koło 2 masowe (bardziej prawdopodobne); przebieg 260 tyś. silnik AFN;

 

czy któryś z kolegów miał może podobny problem??

 

przy takim przelocie jest to normalne możesz takie drgania mieć jeszcze przez 300tyś km i nic nie będzie się działo. U mnie przy odpuszczaniu sprzęgła mam to samo, jeździłem wieloma dieslami od przebiegów 0 do 1 miliona km i w tych które miały naprawdę znikomą ilość km najechane tego nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem, też mi pedał sprzęgła drży po lekkim wciśnięciu(jak jest do konca wciśnięty albo puszczony całkowiecie to nie drży) i się zastanwaiam czy już przygotowywać się do wymiany sprzęgła (troche mnie przerażają koszty, bo trzeba by wymienić całe sprzęgło)? Niech się jeszcze ktoś wypowie na ten temat, czy miał takie objawy i ile jeszcze przejechał od momentu pojawienia się owego drżenia. Mój pasek ma "niby" przejechane 170 tyś(ja nim zrobiłem 20 tyś) ale był sprowadzony w maju i kupiony z komisu wiec nie koniecznie wierze w ten przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

Prawdopodobnie pada łożysko dociskowe, które jak naciśniecie pedał sprzęgła to dociska tarczę umożliwiając zmianę biegów albo sam docisk. Jeżeli samochód ma dużo przejechane to tak się może dziać. Wymiana łożyska i docisku powinno sprawę załatwić. Miałem coś takiego w innym samochodzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamillo

to dla tych którzy będą czytać o tym problemie - żadna wymiana nie pomoże - bujam się z tym problemem i nikt nie może mi pomóc. Drżenie przed i po wymianie całego sprzęła komplet (dwumasa, tarcza, docisk, łozysko,) kmpl. Sach-a.

A wymieniłem bo dwumasówka padła :(

 

moze ktoś wie co to może być - to jest takie drżenie a bardziej mrowienie przy wciskaniu sprzegła gdy jest wcisnięte do końca lub wyciśnięte tego drżenia się nie wyczuwa. Czuje że to może być powodem szybkiego wykańczania dwumasy.

 

zresztą tu zerknijcie

co nie oznacza że nie trzeba się martwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcind

Padł mi dwumas i wymieniłem go razem z kompletem sprzegła. Przed wymianą drgania były dość mocno wyczuwalne, po wymianie przy delikatnie wciśniętym sprzęgle też czuję delikatny "masaż stopy". Kiedyś dużo się naczytałem o tym na różnych forach i podobno diesel tak ma, w końcu drgania mogą się przenosić od pracującego silnika. Jak padnie dwumas to bedzie całym autem trzęsło.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest orientacyjnie koszt wymiany kompletnego sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś powiedzieć jakie są orientacyjne ceny tarczy sprzęgła itd lub całego kompletu ??? Bo czeka mnie chyba wymiana :( Ślizga się skurczybyk :(

 

Już wiem <strzał w głowę> < wiesza się > :P

Edytowane przez Nol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam2022

Witam, odświeże temat troszke i opisze swój problem który polega na tym iz pedał sprzegła zaczął mieć drobny luz w boki, z działaniem sprzegła jest wszystko ok. Przy puszczaniu sprzęgła pedał jak by "pływa" Passat B5 1.9 TDI 110km 98r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zawleczka wypadła? Albo plastikowe podkładki się wytarły.

Weź no schyl się i sprawdź, co to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności