Skocz do zawartości
lysy

sam naprawiam;rozrzad

Rekomendowane odpowiedzi

witam ,pytanie do znawcow vw w ;sam naprawiam; wyczytalem ze mozna sprawdzic pasek rozrzadu ma on miec nie mniej niz 22 milimetry szerokosci,co o tym sadzicie?pytam dlatego bo podobno nie mozna stwierdzic czy pasek rozrzadu jest dobry.i jeszcze jedno czy sa jakies wstepne objawy ze pasek rozrzadu za chwile padnie? dzieki za odpowiedzi pytam tylko zeby zglebic wiedze moja i pewnie nie tylko :vw: to jeszcze jedno pytanko jakiej szerokosci jest pasek do AFN 110 kM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jaką pasek ma szerokość to zależy głownie od silnika. Passek w modelach TDI 90/110 ma zupełnie inną szerokości niż Passat TDI 101/130. Tu wiele zależy od medelu silnika. Pozatym paski renomowanych producentów lub poprostu paski orginalne napewno trzymają fabryczną specyfikację jaka jest zadana dla danego paska rozrządu.

 

Jesli chodzi o okreslenie zywotnosci paska, pomijając resztę elementów całego rozrządu, to napewno w pełni sprawny pasek rozrządu nie powinien mieć żadnych poprzeczych spękań. Ponadto nie powinien mieć wybrzuszeń, przebarwień, sladów zaolejenia a tymbardziej nie powinny z niego z boku dyndać jakieś frędzelki. Na w miarę świezym pasku rozrzadu powinien być jeszcze widoczy nadruk producenta. Paski magą być konstrukcji gładkiej lub takiej lekko karbowanej jak wierzchnia strona taśmy izolacyjnej (parciok).

 

Należy również wyznawac pewną zasadę, że jeżeli pojawiają się jakiekolwiek podejrzenia co do mechanizmu rozrządu, trwałości paska rozrzadu to poprostu nalezy to jak najszybciej wymienić bo i tak to kiedyś będzie musiało być zrobione.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś mógłby wrzucić procedurę wymiany elementów rozrządu? :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś mógłby wrzucić procedurę wymiany elementów rozrządu? :padam:
Jestem nowy na forum i nie wiem czy jest jakas kniga na prv wyslalem Ci linki do ksiazki gdzie jest opisany rozrzad. A ja sie dolacze do tematu z kwestia taka jak sprawdzic ustawic rozrzad pompa wtryskowa jest ustawiona dobrze jaksprawdzic dokalnei ustawienie walka rozrzadu i walu do tego lub ew jak ustawic od podstaw zakladaja ze mam silnik bez zalozonego paska tylko pompa jest ustawiona w donrym polozeniu wielkei dzieki pozdro all

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: Tu jest stronka z fotkami:

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=167704

A tu jest spis tematów Passata B5 do tej strony z fotkami

http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=171629

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos zna szerokosc paska rozrzadu do AFN 110 KM ? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie dostałeś mojej wiadomości na Priv?

 

25mm x 1306mm

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha sory nie zauwarzylem odp.na pw a punkcik jak najbardziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem nowy na forum i nie wiem czy jest jakas kniga na prv wyslalem Ci linki do ksiazki gdzie jest opisany rozrzad

Dzięki za linka ale nie mogę się dobrać do downloadu, nie chce mi pobierać. :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tam jest wszystko napisane :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem nowy na forum i nie wiem czy jest jakas kniga na prv wyslalem Ci linki do ksiazki gdzie jest opisany rozrzad

Dzięki za linka ale nie mogę się dobrać do downloadu, nie chce mi pobierać. :kwasny:

Linki kopiuj i wklejaj do nowego okna przegladarki to po 1 po 2 sa ograniczenia na polske i trzeb zainstawloac sobie ten programik megaupload ksiazka ma ok 430str w PL linki sa na stronie http://www.forum.vwgolf.pl gdzie przesiaduje rowniez z racji mojego 1 samochodu mkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrhz, mam to dzięki.

Dziś dzwoniłem do sklepu z częściami(takiego zwykłego), bo przymierzam się do wymiany tegoż rozrządu. Szukali w katalogu i nie mają silnika ATJ !!! :zalamany: Dziwne, :[ \

 

Ale dzwoniłem właśnie do dealera VW i ceny kształtują się następująco:

Timing Belt Kit £88+VAT =£103.40 590 zeta

Water pump £23+VAT =£27 154 zeta

 

No to nie jest tak źle jak myślałem. Chyba jutro pojadę zakupić.

 

Edit

Jeszcze małe pytanie, czy ktoś ma wykaz narządzi jakie są potrzebne do tej operacji. Planuje wymianę pomiędzy świętami a nowym rokiem, więc zakupy w razie co będę miał ograniczone.

Odwdzięczę się fotkami z procesu wymiany, gdy operacja będzie udana może któryś z modelatorów zrobi z tego pozycję na stałe w dziale warsztat. :vw:

 

//czekamy na fotki - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co co wykaz sprzetu napewno jakis plaskowniczek do zblokownaia wlaka rozrzadu ale mozna rowniez zrobic taki maly myk ze zaznaczycsz sobie dokndlnei kazde kolo i pasek zdejmiesz stary i na nowym policzysz zeby i dokaldnie tak samo zalozysz ale za duza mota jak dla mnei lepiej poblokowac to co trzeba w twoim wypadku walek rozrzadu a wal masz na skryzni widocznye GMP zapewne i jazde do napinacza wystarzcza cegi cdo sciagania pierscieni nic nadzyczajnego pozdro udanej wymiany ja juz dzis zarejestrwoalem i autko hula :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj i oto co mi sprzedali:

DpzhHfOM.jpg

+ pompa

Trochę się zdziwiłem że tak mało części, nie ma żadnego napinacza hydraulicznego?

Czy to wszycho jeżeli chodzi o wymianę? Słabo jeszcze kumam ETKe.

 

Edit:

Narzędzia, które miałem na myśli to te właśnie specjalne. Może ma ktoś rozrysowane? Pracuje na warsztacie metalowym, więc jakbym miał rysunek to dorobię prawie wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma za co co wykaz sprzetu napewno jakis plaskowniczek do zblokownaia wlaka rozrzadu ale mozna rowniez zrobic taki maly myk ze zaznaczycsz sobie dokndlnei kazde kolo i pasek zdejmiesz stary i na nowym policzysz zeby i dokaldnie tak samo zalozysz ale za duza mota jak dla mnei lepiej poblokowac to co trzeba w twoim wypadku walek rozrzadu a wal masz na skryzni widocznye GMP zapewne i jazde do napinacza wystarzcza cegi cdo sciagania pierscieni nic nadzyczajnego pozdro udanej wymiany ja juz dzis zarejestrwoalem i autko hula :)

UWAGA

 

Przedstawiony powyżej sposob wymiany paska rozrządu, rolek napinającej i pośredniej jest najkrótszą drogą do kosztownej naprawy silnika.

Zalecam czytać CZYTAĆ i CZYTAĆ !!!

Książka Etzold'a w księgarni to zaledwie 50 PLN, a przedstawiona tam procedura wymiany paska rozrządu jest bardzo dokładna wraz ze wskazaniem na konieczne narzędzia specjalne.

Proszę przeglądać materiały w FAQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie Gulinski, ową książkę to ja mam i wykaz niewiele mi mówi:

DhePjOXO.jpg

I zapewniam że CZYTAM I CZYTAM i nie doczytałem jak dorobić sobie te blokady niezbędne do wymiany rozrządu.

Zresztą moim zdaniem książka H.R. Etzold-a nie jest taka wspaniała, opisy są nieprzejrzyste i zawiłe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-> Yassek (może Jacku ?)

z przytoczonego przez Ciebie obrazka potrzebujesz

 

11 - blokada wału 2588-1

12 - zabezpieczenie/blokada napinacza hydraulicznego [ jesli taki masz] 2588-2

13 - blokada koła wałka rozrządu 2588-3

 

to wygląda tak

 

prócz tego uchwyt/ klucz do regulacji wstępnej/ naciągu paska 2587-1

blokada naciągacza wstępnego (napinacz cierny) T10115

 

Prócz tego zestaw dobrych kluczy nasadowych, Torx, imbusy, wiertła 3,9mm 4mm 4,1mm 6mm - nowe ! (nie zniszczony uchwyt)

 

i inne narzedzia ułatwiające pracę demontaz i montaż, nie wykluczona będzie konieczność korekty nastaw poprzez VAG

 

Zadowolony

 

Zresztą moim zdaniem książka H.R. Etzold-a nie jest taka wspaniała, opisy są nieprzejrzyste i zawiłe.

Bo to nie jest powieść :rotfl:

 

... i jeszcze raz czytaj, czytaj bo na razie kiepsko treść rozumiesz

 

... jesli siedzisz w UK to zainteresuj się wydawnictwem Haynes -jakieś 20 £ kosztuje książka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gulinski, przepraszam ale to ty nie rozumiesz

CZYTAM i nie doczytałem jak dorobić sobie te blokady niezbędne do wymiany rozrządu.

Zestaw kluczy to wiadomo. A ja szukam kogoś kto ma rysunki ala techniczne tego:

1 - blokada wału 2588-1

12 - zabezpieczenie/blokada napinacza hydraulicznego [ jesli taki masz] 2588-2

13 - blokada koła wałka rozrządu 2588-3

prócz tego uchwyt/ klucz do regulacji wstępnej/ naciągu paska 2587-1

blokada naciągacza wstępnego (napinacz cierny) T10115

Bo blokada wałka nr jakiś tam tu nie pomoże, jest tam że możesz użyć pręta 6mm ale klucz już nie wiadomo jak wykonać. Pewnie najlepiej kupić :kwasny:

i inne narzędzia ułatwiające pracę demontaż i montaż

no tu wiadomo :rotfl:

nie wykluczona będzie konieczność korekty nastaw poprzez VAG

Mam VAG COMbinerki tylko ciekawe co chciałbyś ustawiać? Pierwsze słyszę, po wymianie paska?

Sorki ale nie zrozumieliśmy sie :znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie rozrządu uff... się działo

kuczlaw nie zrobimy z mojej wymiany procedury, ponieważ nie została ona przeprowadzona jak się należy. Po prostu z braku oryginalnej blokady wału korbowego T10050

UZ0f7PAa.jpg

, która okazuje się niezbędna do regulacji napinacza. Poradziłem sobie bez ale nie będę namawiać innych, bo to po prostu nie profesjonalne.

Jest kupę roboty z rozbieraniem:

8ZhyRAHd.jpg

0QsCJQbH.jpg

Zerwał mi się gwint (fotka) przy dokręcaniu małej rolki prowadzącej, wierciłem gwintowałem na M10 i dorabiałem szpilkę :kwasny:

2BrFjG7r.jpg

ktoś już przede mną musiał ją załatwić bo bardzo lekko poszło i dupa.

Na oko straszny bałagan ale zapewniam że jest wszystko pod kontrolą: :rotfl:

wDPjZym8.jpg

Za trzpień centrujący 3359 użyłem wiertła:

FX9yGsWX.jpg

A oto dorobiona płytka blokująca T10008 :

IjHB3bce.jpg

która na spełniła swoją rolę:

Tm481uzR.jpg

Stan elementów wymienionych oceniam na bardzo dobry, sami oceńcie:

i6WNayLy.jpg

sg6aSEbg.jpg

C0Xg3XPO.jpg

748KeKEM.jpg

Sorki za jakość fotek ale aparat mam już leciwy a i fotograf ze mnie żaden.

Jak coś to dorzucę jeszcze coś, na razie tyle bo kości mnie bolą i odzyskuje siły, ponieważ na co dzień siedzę za biurkiem a tu 10 godzinna gimnastyka na kolanach :kwasny::kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek Jest Orajt :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności