hotair Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2009 Jako że moja pompa wspomagania w skrajnych położeniach strasznie hałasuje postanowiłem ją wymienić. Na allegro sprzedawane są firmy Max Gear podobno nowe ale mam pewne ale. Po przestudiowaniu tego działu wiem że są dwa rodzaje osadzeń 41mm oraz 52mm. Może ktoś podać jakie mam osadzenie lub podać numery jakie idą do mojego paska 1,9tdi climatronik B4 94rok kombi. Nie mogę nic zczytać bo ta pompa siedzi w metalowym koszyku i musiałbym wszystko rozbebeszyć. Może polecacie jakaś firmę pompy wspomagania kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2009 Spróbuj jeszcze rozebrać zaworek w pompie,, nie musisz jej wyjmować, wykręć przewód z metalowym wyjściem,pod nim masz nakrętkę- odkręć ją, potem masz zaworek, nie pogub drobnicy, przeczyść filterek siatkowy, u mnie to pomogło na piszczenie paska przy max skrętach.A co do nowej to powinieneś zwrócić uwagę na osadzenie piastki koła pasowego,czy jest wysoko czy nisko osadzona,jeśli masz klime toprawopodobnie masz wysokie osadzenie,choć może sie zdarzyć niskie osadzenie z odsunietym kołem pasowym....zatem dobrze przyjżyj się pompie którą masz...ewentualnie zrób fotę.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2009 (edytowane) Tą piastkę która znajduje się na wałku pompy da się przy pomocy sciagacza spokojnie zdemontować ( jest na wcisk) i założyć piastke ze swojej pompy z osadzeniem jakim chcesz. Więc jeśli trafi ci się pompa w atrakcyjnej cenie a z innym osadzeniem lub wogóle bez piastki to śmiało bierz. Edytowane 14 Września 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2009 czy do wyjęcia tego filterka muszę wcześniej spuścić płyn wspomagania?Jeżeli tak to jak najlepiej to zrobić? Potem to się jakoś odpowietrza czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2009 Coś tam zawsze wyleci, nie zaszkodzi jak dolejesz świeżego, stary niech sobie zleci na glebę,chrzanić ekologów:D, literek spokojnie starczy, a co do odpowietrzania to ,po zalaniu pokręcisz kierą kilka razy lewo prawo, i po kłopocie, czasem pompa może zacząć głosniej pracować , ale po jednym -dwóch dnich wszystko się unormuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2009 Mam już fotke tej mojej pompy więc może ktoś mi pomoże w dobraniu numeru, ewentualnie czy to 41 czy 52mm, robiłem telefonem bez ściągania osłony pod autkiem więc wyszło jak wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2009 Masz wysokie osadzenie i płaskie koło, u mnie jest odwrotnie niskie osadzenie i wypukłe koło pasowe, na to samo wychodzi, szkoda że nie widać reszty pompy bo z tego co sie orientuje były dwa rodzaje pomp (nie chodzi o osadzenie piasty). Ja też miałem kupić nową z allegro (cena 250-300) ale kupiłem łożysko za 15 zł -trochę męczarni aby wymienić i nie zniszczyć uszczelniacza za łożyskiem-ale pompa igła, oczywiście wszystko wymyte ładnie w ropie. Wniosek taki ze nie dałem zarobić jakiemuś supersprzedawcy z allegro a jaka satysfakcja że coś sie udało uratować, przy okazji wymieniłem łożysko w kilatyzatorze (jeszcze większa męka) został tylko alternator ale zabrakło wtedy dnia a co gorsza piwa:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #8 Napisano 20 Września 2009 Te piszczenie na krańcach jeszcze zniosę ale normalnie muczy mi to wszystko, trącę kierownicą i ginie puszczę i znowu muczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2009 Na bank coś z zaworkiem w pompie. Ale delikatnie może "bzyczeć" gdy nie kręcisz kierą a jak kręcisz "bzyczenie" może być głośniejsze, tak jak pisałem wcześniej , przeczyścić zaworek , wydmuchać z maglownicy resztki płynu, zalać nowym i na koniec odrobina cierpliwości zanim pompa przestanie hałasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #10 Napisano 21 Września 2009 nie radze uzupelniac starego plynu nowym- szkoda nowej pompy. moj 2mies plyn przypominal czarny szlam. kupilem 3 litry plynu, zalac do pelna, pokrecic silnikiem 2-3sek i zgasic. powtarzac, az na dojsciu do wyrownawczego z maglownicy poplynie czysty plyn. zalozyc waz na krociec, zalac do pelna i jazda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2009 (edytowane) No i nadszedł sądny dzień. Pompa wyciągnięta typ ZF ma jedynie opis Z52 więc to pewnie 52mm. Zresztą juz zamówiłem na allegro nowa maxgear. Po demontażu zauważyłem niewielki luz na łożysku. zawór w pompie nie chciał się wcisnąć, a jak się wcisnął to nie chcial wyjśc, rozebrałem to kombinerkami i tłok był letko przytarty. Prawdopodobnie to cala przyczyna rzępolenia tego badziewia. Jak ruszałem kołem pasowym to tez z deka gruchało więc decyzja była bezwzględna. Teraz mam jeszcze jedno pytanie. Po włożeniu nowej należy ją koniecznie zalać przed uruchomieniem i teraz pytam którędy? Grubszym wężem czy tym od zaworu? Edytowane 25 Września 2009 przez hotair Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 26 Września 2009 Tym grubszym przewodem zalej i pokręć trochę kołem pasowym aby się nasmarowała w środku dobrze, przedmuchaj też magiel -szkoda mieszać nowy płyn ze starym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #13 Napisano 26 Września 2009 Odkrecasz przewod pompa-wyrownawczy przy pompie, spuszczasz wszystko. nastepnie zalalem do pelna zbiorniczek wyrownawczy, wezyk maglownica-wyrownawczy zdjety, zatykasz krociec, ktory przyjmowal plyn od maglownicy, odpalasz silnik na chwile. Niech pompa zassie caly plyn. w tym czasie stary powoli wyplywal po drugiej stronie ukladu. gasisz, dolewasz, odpalasz. powtarzasz tak dlugo, az zacznie wyciekac czysty plyn. Jak masz zapas plynu, to w czasie zalewania pokrec maglownica. Mi poszlo na to 2.5 litra, wiec poloweczke woze w bagazniku na wszelki wypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #14 Napisano 26 Września 2009 Ciekaw jestem, jak zachowywał się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Mam nadzieję, że nie wykazywał oznak falowania (nie gotowania się) po odkręceniu korka..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #15 Napisano 26 Września 2009 nie zdążyłem tego sprawdzić bo burczenie i piszczenie mnie wykańczało, rok temu zmieniana była maglownica na używkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #16 Napisano 26 Września 2009 A dasz wiarę, że ja wymieniłem dwie pompy wspomagania i.........bez rezultatu? Okazało się po tych wymianach.... całkiem przypadkowo, że płyn w zbiorniczku bardzo intensywnie faluje podczas kręcenia kierownicą. Bez kręcenia również a tak być nie może. Okazało się, że uszkodzona była przekładnia kierownicza. Wycie pompy było wręcz nie do opisania Nawet nowej .........jednej i drugiej......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #17 Napisano 26 Września 2009 Mam nadzieję, że nie wykazywał oznak falowania (nie gotowania się) po odkręceniu korka..... a co oznacza falowanie? bo u mnie lekko faluje na wolnych obrotach, ale nowa pompka cichutko chodzi, a kierownice mozna skrecac jednym palcem, tak lekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #18 Napisano 26 Września 2009 Lekko oczywiście może falować. W przypadku gwałtownego falowania spodziewać się należy uszkodzenia zaworków w przekładni kierowniczej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #19 Napisano 26 Września 2009 (edytowane) Przy maksymalnych skrętach wręcz mi piszczało, wiem napewno że ten tłok mi przytarło,wspomaganie chodziło niby dobrze wiec nie wiem dam znać jak wrzucę drugą. Tylko teraz mam chwilę zwątpienia jak mnie JAFO pocieszył. JAFO a na max skręcie też tobie piszczało? Edytowane 27 Września 2009 przez hotair Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #20 Napisano 29 Września 2009 Pompa wymieniona i na razie cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach