Skocz do zawartości
Damianowski

czujnik temperatury cieczy tylko 2 piny problem

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z wskaźnikiem temperatury na desce. najczesciej wogóle sie nie rusza ale czasami skazuje dobrze. Właśnie wymieniłem CZujnik temperatury za silnikiem. To niestety nic nie pomogło. Problem w tym że mam tam tylko 2 piny a nie jak wszyscy pisza 4 czyli G2/G62 w jednym. Auto mam w anglii Passat silnik AWX TDI 130ps i nawet sam gosciu w serwisie powiedzial ze to bardzo nietypowe że mam tylko dwupinowy koloru szarego. Gdzie w takim razie jest drugi czujnik bo byc moze to tamten odpowiada za temperature na desce a ten tylko wysyła do ECU. Dodam jeszcze ze na VAGu nie miałem i nie mam żadnych błędów. Proszę o pomoc bo wydaje mi sie ze autko troche wiecej pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I na tym czujniku miałeś normalne wskazania na desce?? Ciekawe a co pokazuje Vag w polu temperatury??? A może nie o tym czujniku mówimy bo jest jeszcze jeden dwu pinowy na dole przy chłodnicy...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ze nienormalne tylko wtyczka i czujnik jest na dwa piny

 

---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:10 ----------

 

dzisiaj wymienilem ten czujnik a gosciu był zdziwiony ze tylko na 2 piny

i dalej wskazówka mi albo leży albo dochodzi do 90 i nagla spada do zera i znowu lezy az sie jej nie znudzi:). jestem lekko zdziwiony bo wszyscy pisza o 4 pinowym zielonym czujniku dwa w jednym. za VAGu nie ma błedów a temperatura mierzona do kompa jest ok. wiec gdzie drugi czujnik ktory daje info do deski rozdzielczej? Gdzies wyczytałem ze ktos mial drugi w zbiorniczku wyrownawczym ale to był model 1995-2000 i chyba

AFN czy cuś takiego

Sorry z tym spalaniem to troche niesprecyzowałem.

autko kupiłem niedawno bo wczesniej mialem podobnego tylko żonie ktos go skasowal no i tamten mniej palił dlatego tak piszę. Pali gdzieś 6,5-7 na trasie.

czasami ma taka czkawkę i właśnie ktoś już pisał że to może być od złych wskazań czujnika.

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaką temperaturę Ci vag pokazuje???

 

---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:12 ----------

 

Krasnoludki zwinęły:D

 

---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:14 ----------

 

Może ktoś coś zakombinował z tym czujnikiem wcześniej i puścił sygnał z jednego czyli dwóch pinów na kompa i deskę ale czy to możliwe i sensowne to nie wiem..

A od kiedy masz ten problem ze wskaźnikiem ???

 

---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:18 ----------

 

AFN ma też czteropinowy tylko że kwadratowy niebieski

 

---------- Post added at 23:21 ---------- Previous post was at 23:18 ----------

 

Aaa piszesz że więcej pali to znaczy ile???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten ma dwie przypadłości tzn owe wskazania na desce zero lub 90 jak mu sie zachce i czujniki ABS. zaczyna wariowac jak auto sie toczy i dochamowywuje.

Sorry z tym spalaniem to troche niesprecyzowałem.

autko kupiłem niedawno bo wczesniej mialem podobnego tylko żonie ktos go skasowal no i tamten mniej palił dlatego tak piszę. Pali gdzieś 6,5-7 na trasie.

czasami ma taka czkawkę i właśnie ktoś już pisał że to może być od złych wskazań czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na trasie to troszkę sporo, chociaż zależy jak jeździsz po tej trasie:D

Nasze paski nie należą do najoszczędniejszych.

A dokładnie co to za czkawka o której piszesz??

A nie ma jakiś błędów na Vagu tego ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo zdziwiony był gościu jak mówiłem mu że nad moim filtrem paliwa jest taki jakby radiator to mi powiedział że w tych modelach już takich nie powinno być. Czasami zdaża sie że tak jakby na ułamki sekund ucieka moc. Max speed 160-170.Węże podciśnienia posprawdzane układ dolotowy sprawdzony turbina i zawór regulujący łopatki chodzi , jedynie co mi nie pasuje to to że filt powietrza był zaje... wiec pewnie przepływka obcina.

ale gdyby obcinała to spalanie było by mniejsze.

No ale wracając do tematu co z tym czujnikiem? czy mam jakies przejsciowe rozwiazania czy silnik nie od tego auta:)). Co raczej nie możliwe bo kupiłem od pierwszego właściciela i dokumentach jest model silnika. normalnie nie jezdze z takimi ale minimum jaki mi pali to 6.5

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja, radiator??? A może Ty masz tam jakiś zupełnie inny silnik???

A co do tej mocy jak w czasie jazdy to trzeba sprawdzić przycinanie się turbinki (kierowniczek) najlepiej Vag test dynamiczny albo przepływomierz też można to na teście zdiagnozować.

 

Jak z takimi prędkościami jeździsz to 6.5 jest normalnym spalaniem:) mi pali 6 tak do 140km/h

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz auto mam z 2001 z bodajże kwietnia wiec moze nie wszystkie rozwiazania zostaly zastapione nowymi tak sobie to tłumacze. :( gdyby sie przycinala to na kazdym biegu w okreslonym zakresie obrotów . a na 3 biegu gaz idzie jak burza wiec wydaje mi sie ze przy tak niezadbanym filtrze powietrza przepływka niedomaga

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy obcina bez dynamicznego się nie dowiesz:) Kierowniczki też bajlepiej na dynamicznym sprawdzisz tak samo i n75. Co do czujnika i tego radiatorka nie wiem heh jakiś tunning może albo specjalna wersja:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak samo zdziwiony był gościu jak mówiłem mu że nad moim filtrem paliwa jest taki jakby radiator to mi powiedział że w tych modelach już takich nie powinno być.

A ten radiator to nie to co zaznaczone jest na tej fotce poniżej??

A masz numer ori tego czujnika temperatury (tak z ciekawości pytam, bo nic nie mogę znaleźć w ETKA o czujniku na 2 piny)

b62d412d2a09680am.png

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zajmuje się mechaniką na co dzień, ale widziałem sporo passatów z 2001r w AWX i wszystkie wyglądały dokładnie jak mój tylko nie wiem z których miesięcy były. Może i faktycznie jakieś inne patenty kiedyś istniały. Trzeba się zapytać kolegów od 115 konnych PD jak u nich wygląda sprawa czujnika i radiatorka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobię zdjęcia czujnika i filtra

na dowód a silnik napewno awx

nawet na wklejce jest no i przecież już miałem taki sam

dokładnie taki sam radiator

i vacum jest po przeciwnej stronie od akumulatora hehe

a to zdjecie to czyje?

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No silniczek wygląda jak mój, ale u mnie takiego ustrojstwa na filtrze paliwa nie ma:) tam widać jest sporo węży może to jakaś chłodniczka paliwa. Nie mogę się przyjrzeć dokładnie. A czujnik dwupinowy jest na dole przy chłodnicy

 

Kolega GURAL nam tu zdjęcie podrzucił :)

 

Właśnie sprawdziłem w etce faktycznie to jest chłodniczka paliwa:)

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie taki sam radiator

Stosowany dość często w silnikach z PD z dodatkowa chlodnica wody i chłodzeniem paliwa.

i vacum jest po przeciwnej stronie od akumulatora hehe

a to zdjecie to czyje?

Zdjęcie jest wersji EU wiec wszystko po przeciwnej stronie :D .

A czujnik dwupinowy jest na dole przy chłodnicy

Tylko ze kolega pisał o czujniku za silnikiem. BTW ja na chłodnicy mam czujnik 4-ro pinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo już zwątpiłem we własną wiedzę:)).

No przy chłodnicy nie sprawdzałem tego czujnika bo wszyscy pisali żeby wymienić na 99 % tego bo to zintegrowany G2/G62 no i kupilem ten zielony na 4 piny ale gdy doszedłem do niego i wyciągnąłem wtyczke patrze a on jest czarny ale 2 piny. wiec teraz dumam czy te dwa piny to g62 czy może G2?

Vag żadnych błedów nie pokazuje jedynie sensor ABS prawy przód

 

---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:11 ----------

 

mam numer czujnika w aucie zaraz pojde i wam powiem

no wiec 269416 ta szóstka nie do końca wyraźna no i wieksze liczby dalej 17 01

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No przy chłodnicy nie sprawdzałem tego czujnika bo wszyscy pisali żeby wymienić na 99 % tego bo to zintegrowany G2/G62 no i kupilem ten zielony na 4 piny ale gdy doszedłem do niego i wyciągnąłem wtyczke patrze a on jest czarny ale 2 piny.

Generalnie ten na chłodnicy to nawet nie wiem od czego jest :D a czujnik do ECU i zegarów jest za silnikiem i to on odpowiada za wskazania temp. A masz numer tego czarnego czujnika (gdzieś na forum czytałem o czarnym czujniku) ale nic w ETKA nie znalazłem :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko ze kolega pisał o czujniku za silnikiem. BTW ja na chłodnicy mam czujnik 4-ro pinowy.

 

Wiem wiem ,że tym pisał.

Ja mówię, że takie podwójne także istnieją ale gdzie indziej się je stosuje.

A dlaczego akurat tam gdzie powinien mieć czteropinowy ma dwu to jest pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wtyczke-kostke do tego czujnika masz ori czy widac ,ze bylo cos grzebane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no gdyby było coś grzebane to nadal były by dwa wolne przewody a po drugie mój stary czujnik naprawde wygląda na swój wiek, wtyczka wygląda na ori

 

---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 00:20 ----------

 

ten na chłodnicy jest do załączania dwustopniowego wentylatora

 

a tak z innej beczki patrząc na to zdjęcie to ja po prawej stronie przy szybie mam filtr przeciwpyłowy który jest otwarty jak sie ściągnie ta osłone biegnącą na całej długości szyby

Edytowane przez Damianowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności