Gość marekvais Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2006 chcialem sie poradzic wiec opowiem co mi sie przytrafilo z passatem 2002r tdi130. kupilem passata, mial 170 000 km, zrobilem nim 20000tys zauwazylem wydobywajacy sie bialy dym z rury wydechowej i dziwnym zapachem,niewiele pozniej zaobserwowalem szybki ubytek plynu chlodniczego, udalem sie do serwisu tam stwierdzono usterke uszczelki pod glowica ktora oczywiscie mi wymieniono, po naprawie zrobilem okolo 700km i objawy pojawily z nasileniem ,wrocilem do serwisu tam powiedziano mi ze to chlodnica egr zamiast trzymac plyn nadmiar niepotrzebnie wypuszcza go prosto do kolektora z tad ten dym i ubytek plynu ,( oczywiscie nie wspomniano ze jesli jest to ta usterka to chyba niepotrzebnie nararzono mnie na koszta co przy tym modelu byly nie male wymiany uszczelki),naprawiono mi to wten sposob ze ominieto mi ten egr i przestalo dymic, na pytanie czy to normalne odpowiedziano mi ze w starszych modelach jej nie ma i jest wszystko ok .Chcialem zapytac co to jest ta chlodnica egr? bo nic takieg nie znalazlem w sieci, czy trzeba to niezwlocznie zainstalowac zpowrotem czy faktycznie to mozna to zrobic przy nastepnej wizycie w serwisie i czy ma to cos wspolnego z tym ze nie moge wlaczyc ogrzewania przy kazdym ustawieniu czy to auto,ekon, czy bez napisu wieje zimnym , ktos sie moze odniesc do tej krotkiej opowiesci co sadzicie o usterce jaka mialem POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2006 Ostry drażniący biały obfity dym z rurki Taki efekt zrobiłem sobie sam - jak odłączyłem zawór od przewodów powietrznych turbo idących do odmy (zaworek kosztuje około 120zł) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2006 Witam Mam pytanko w sprawie zaworka egr. Miałem z nim problem, wydawał dziwne dzwięki. Przeczyściłem go porządnie i przez jakiś czas było ok ale znowu dał znać o sobie takim głośnym "chlupaniem". Zdecydowałem się na jego odłączenie tz. wyciągnąłem wężyk (ten który zasysa) i go zaślepiłem. Teraz jest OK. No i pytanie : czy odłączony zawór egr ma w jakimś stopniu wpływ na pracę silnika? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #4 Napisano 18 Grudnia 2006 Zawór EGR czyli chodzi o ten o recyrkulacji spalin ? Jeśli tak to nie ma wpływu na prace silnika, tylko na ekologie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jacek75 Zgłoś #5 Napisano 18 Grudnia 2006 irek30, a czy teraz autko lepiej ci nie jedzie?. egr podawał do ponownego spalania spaliny z kolektora wydechowego. teraz silnik oddycha czystym powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #6 Napisano 18 Grudnia 2006 Witam Jeżeli chodzi tylko o ekologie no to nie tak żle, bałem się że przy dłuższej jeździe coś tam się może stać. Tylko się zastanawiam czy zaślepiłem dobry wężyk i czy nie powinno się też zaślepić egr od spodu (od strony kolektora)? A jeśli chodzi o osiągi to lekkiego kopa passacik dostał. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 18 Grudnia 2006 Wcale nie prawda EGR ma wplyw na pracę silnika ,w passatach 3BG nie można zaślepiać zaworka EGR,w starszych TDI tak ,ale w nowszych nie.Lepiej kupić nowy bądź używany w dobrym stanie,bylo na forum więc użyjcie szukajki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #8 Napisano 18 Grudnia 2006 dzięki za podpowiedz pawelb6, ale czy mógłbyś mi krótko opisać co może się stać jeżeli dłużej będę tak jeździł.Albo gdzie znaleźć coś na ten temat. dz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #9 Napisano 18 Grudnia 2006 Poprostu silnik nie dopala po raz drugi spalin, dostaje czystą mieszankę bez wtórnego obiegu. Powinien równiej pracować i moim zdaniem i wielu innych nic się nie stanie. Ale chętnie bym poczytał co inni na ten temat twierdzą. To jest taki temat jak wywalenie katalizatora, zdania są podzielone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2006 U mnie EGR lekko ciekł ale auto jeździło i było ok.Ale chciałem coś z nim zrobić ,nawet kupiłem zaślepki(jak chcesz to mogę je sprzedać)ale pytałem fachowców i naprawdę nie zalecali tego w tych silnikach PD,a po za tym było na forum,może też silnik przełączać się w tryb serwisowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2006 no właśnie tak to jest z tymi fachowcami. pozostaje mi się rozejrzeć za nowym EGRem choć pewnie cena będzie zawrotna, albo poszukać jakiegoś w dobrym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2006 Nowy Egr 750zł a używka ok.200zł,ale na forum było że można przeczyścić,wymienić uszczelkę i znowu jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vmax Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2006 ... pytałem fachowców i naprawdę nie zalecali tego w tych silnikach PD,a po za tym było na forum,może też silnik przełączać się w tryb serwisowy. Szukam i szukam i nie umiem znaleźć potwierdzenia tej tezy dla PD,mozesz podac link gdzie jest to dokładnie wytłumaczone?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bdx Zgłoś #14 Napisano 31 Grudnia 2006 Witam, W sprawie odcięcia EGR to nie spotkałem się z opinią jakoby miało to negatywny wpływ na jakikolwiek rodzaj silnika. Minus to marginalnie wolniejsze nagrzewanie sie silnika ( dla kierowcy chyb nawet niewyczuwalne )Natomiast plusem jest zasilanie komory spalania czystym powietrzem oraz wyeliminowanie osadzania się nalotu w kolektorze ssącym który w autach o znacznym przebiegu może zmniejszyć swoją przepustowość nawet o kilkanaście do kilkudziesięciu procent ( szczególnie w starszych silnikach TDi ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2006 Witam, W sprawie odcięcia EGR to nie spotkałem się z opinią jakoby miało to negatywny wpływ na jakikolwiek rodzaj silnika. Minus to marginalnie wolniejsze nagrzewanie sie silnika ( dla kierowcy chyb nawet niewyczuwalne )Natomiast plusem jest zasilanie komory spalania czystym powietrzem oraz wyeliminowanie osadzania się nalotu w kolektorze ssącym który w autach o znacznym przebiegu może zmniejszyć swoją przepustowość nawet o kilkanaście do kilkudziesięciu procent ( szczególnie w starszych silnikach TDi ) Jak piszą że nie bardzo,to zrób jak chcesz,twoje auto ,twoja sprawa. ... pytałem fachowców i naprawdę nie zalecali tego w tych silnikach PD,a po za tym było na forum,może też silnik przełączać się w tryb serwisowy. Szukam i szukam i nie umiem znaleźć potwierdzenia tej tezy dla PD,mozesz podac link gdzie jest to dokładnie wytłumaczone?? Jest coś takiego jak WARSZTAT http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=9 ,a zasada demontażu jest bardzo podobna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #16 Napisano 31 Grudnia 2006 Witam. Na moje nieszczęście tez mi delikatnie cieknie ten zawór i bardzo jestem ciekawy jak mogę go ominąć, może jakaś instrukcja z fotkami??? I najważniejsze, to czy w moim pasku bedzie to bezpieczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vmax Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2007 Witam, W sprawie odcięcia EGR to nie spotkałem się z opinią jakoby miało to negatywny wpływ na jakikolwiek rodzaj silnika. Minus to marginalnie wolniejsze nagrzewanie sie silnika ( dla kierowcy chyb nawet niewyczuwalne )Natomiast plusem jest zasilanie komory spalania czystym powietrzem oraz wyeliminowanie osadzania się nalotu w kolektorze ssącym który w autach o znacznym przebiegu może zmniejszyć swoją przepustowość nawet o kilkanaście do kilkudziesięciu procent ( szczególnie w starszych silnikach TDi ) Jak piszą że nie bardzo,to zrób jak chcesz,twoje auto ,twoja sprawa. ... pytałem fachowców i naprawdę nie zalecali tego w tych silnikach PD,a po za tym było na forum,może też silnik przełączać się w tryb serwisowy. Szukam i szukam i nie umiem znaleźć potwierdzenia tej tezy dla PD,mozesz podac link gdzie jest to dokładnie wytłumaczone?? Jest coś takiego jak WARSZTAT http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Itemid=9 ,a zasada demontażu jest bardzo podobna. To jak sie to zaslepia i co to powoduje to ja wiem,szukam odpowiedzi dlaczego nie mozna zaslepiac w PDkach,chciałbym aby sie wypowiedział TORA lub MASTERS.Chciałbym miec pewne info.Na streetracing i diagnotronik nie widziałem nic o nie możnosci odłączania EGR w PDkach.dlatego mam wątpliowsci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulinski Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2007 to ja Ci sensownie odpowiem -...ponieważ może Cie napasć zbrojna grupa zielonych .. UFOludków pospołu z grupą ZSD (Zwolennicy Syfa w Dolocie) Co do tych dwóch Panów to nie to forum kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2007 Część gdzie jest w passacie B5 1.6 AHL ten zawór EGR, chcę go zaślepić, a parę koników więcej na pewno mi się przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #20 Napisano 2 Czerwca 2007 pawelb6 a skad wziales takie informacje ze w tdi pd nie mozna zaslepiac recyrkulacji ? Nie ma zadnych minusow z zaslepienia egr (chyba ze ktos patrzy na wzgledy ekologiczne). a jedynym plusem jest mniejszy syf w dolocie. Polecam sciagniecie zaworu egr i obejrzenie rur dolotowych. Ja nie lubie syfu i zaslepilem zaworek. Zaslepke wycialem z konserwy. Idealnie sie do tego nadaje czas zaslepiania nie cala godzinka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach