Skocz do zawartości
Gajdzi

[B5] Ciezko/nie wchodza biegi na wlaczonym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wlansie tyle co wrocilem z trasy z Hamburga... zrobilem prawie 700km... jakie bylo moje zdziwienie jak na zjezdzie we wrocku nie moglem wrzucic zadnego, ale to zadnego biegu!? Poszlo dopiero jak zgasilem silnik, wrzucilem bieg i odpalilem auto... Co ciekawie auto nie ciagnelo jak trzymalem sprzego. Jak juz wrzucilem bieg, to jak przyspieszalem, to dalo sie przerzucac biegi, ale czulo sie przy nich opor...

 

Co moze byc nie tak? Czytalem watek jednego z forumowiczow i wyszlo ze sprzeglo... jaki ew. koszt?

 

A... sam pedal bierze w tym samym miejscu (u gory - przy puszczaniu). Wczesniej nie mialem problemu ze sprzeglem. auto kupilem w maju w niemczech.

 

Najciekawsze, to jest to, ze autem zrobilem 600km na 5 biegu, a jak wrzucilem na luz, to juz niestety nie wrzucilem zadnego biegu.

 

Co Wy na to?!

 

 

A... drazni mnie jeszcze jeden fakt... tak przy 80km/h na 5 biegu (na innych nie slysze) jak chce jechac nie dodajac gazu, ale tez go nie puszczajac - poprostu rowno, to slychac takie delikatne piszczenie. Jak dodam, lub popuszcze gazu to ucicha! Co to moze byc? Dwumasowe kolo, czy tez moze byc brak oleju (chodz mechanik mowil ze jest).

\

 

Z gory dzieki za wszelkie sugestie...

 

Pozdrawiam

Gajdzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być siłownik od sprzęgła!Kolega miał w skodzie przypadek taki,że pedał mu wpadł w podłogę i nie miał sprzęgła!Może siłownik ci do końca nie wysprzęgla i dla tego masz kłopot z biegami!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja obstawiam na łożysko igiełkowe w kole zamachowym miałem identyczny objaw jakieś dziwne popiskiwanie aż tu nagle żadnego biegu na zapalonym silniku nie mogłem włożyć.Koszt łożyska 18 zł ale niestety skrzynię trzeba wyciągnąć, a przy okazji tarcze wymieniłem i łożysko wyciskowe.Napisz jak zlokalizujesz co jest grane.Siłownik możesz najszybciej zdiagnozować wykręcając go ze skrzyni możesz go czymś zablokować i przy pomocy drugiej osoby wciskając sprzęgło obserwować czy trzpień próbuje wychodzić jak wyciągniesz siłownik to będziesz wiedział o co chodzi.Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwonilem do dwoch mechanikow, u ktorych rodzina i znajomi naprawiaja auta... jeden mi powiedzial ze padlo sprzeglo (poprostu sie skonczylo). A drugi obstawial wlansie wysprzegliki itp...

 

W poniedzialek bede dzialal z tym bardziej, bo narazie nie mam czasu. W poniedzialek mam obrone dyplomowa, wiec trzeba posiedziec troszke zeby sie nie skompromitowac!

 

Ile moze kosztowac sprzeglo, mam na mysli tarcze, docisk i chyba tam cos jeszcze jest... prawda? I jakiej firmy sie zaopatrywac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sprzęgło raptownie nie siada u mnie docisk był dobry więc tylko tarcza a że zaopatruje się w fajnym sklepie gość zaproponował mi regeneracje tarczy założył mi okładziny sportowe zapłaciłem za to 200 zł + łożysko wyciskowe sprzęgła dobrej jakości [firmy nie pamiętam] ale coś koło 100zł. a tak nowa tarcz kosztowała by 450zł myślę że, u ciebie poszło to łożysko igiełkowe podpierające wałek sprzęgłowy.Powodzenia ci życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a najlepsze jest wlasnie to, ze stalo mi sie to po naszej patatajce prowadzacej z olszyny na wroclaw... na granicy nic nie zwiastowalo konczacego sie sprzegla...

 

Patatajke przejechalem na 1 biegu (5), a jak zjerzdzalem do wrocka, to juz innego nie dalo sie wbic... moze po tych dziurach cos sie poluznilo, cyz co?

 

Na jakiej zasadzie w B5 sa istawiane biegi? Na linkach jak w sharanie, czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa sztywne cięgna a jeśli masz zgaszony silnik to bez problemu wchodzą biegi oczywiście z wciśniętym sprzęgłem?Bo jak wchodzą bez problemu to znaczy że, cięgnami jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, na zgaszonym jest dobrze... wiec ciegna wykluczam. Powoli wykluczam tez hydraulike...

 

wiec wyjdzie, ze albo tarcza sie skonczyla (chodz dziwne sie to objawia), albo cos z dociskiem... lub tak jak i Ty sugerowales... lozysko igielkowe... ale jak juz mi to rozbiora, to chyba zdecyduje sie na wymiane calego sprzegla (tarcza, docisk, lozysko - dobrze mysle?) i zaloze nowe... Padla propozycja na schas'a (chyba tak sie pisze)... wiec zobaczymy jakie beda koszta...

 

a... teraz jeszcze pytanie z innej beczki... oddaje auto do mechanika, popowiedzcie jak poznaczyc turbo i inne elementy osprzetu silnika zeby je nie podmienili przypadiem. Nie to ze nie wierze mechanikowi, ale wole byc ubezpieczony...

 

i jeszcze jedno... macie jakis link do wytlumaczenia na jakiej zasadzie dziala kolo dwumasowe?

Edytowane przez Gajdzi
kolejne pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh... ciekawa sytaucja mi sie ostatnio przydarzyla...

 

Wyjezdzajac z garazu, musialem wrzucic wsteczny... na poczatku sie dalo sie wogole... wkoncu mi sie udalo (na zapalonym silniku mam na mysli). Przy tym jak wszedl, byl taki telikatny odgos jakby pukniecia (taki jakby stlumiony), po tym biegi juz chodzily jakis czas jak od momentu zakupu auta... pozniej znow sie spieprzylo... juz nie mam pojecia co to moze byc...

 

aj... drazni mnie ta sytuacja... najgorsze chyba co moze byc... jest awaria i jej nie ma!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Problem rozwiazany... okazalo sie ze skonczyla sie jakas tulejka i docisk juz tez sie konczyl... tarcza juz tez byla przy koncu wiec zdecydowalem sie na wymiane kompletnego sprzegla. Kupilem sprzeglo firmy LUK, kotre kosztowalo mnie to dsc duzo, bo 866zl w Minimocie... ale coz... trzeba to trzeba!

 

Dzieki za wszelkie sygestie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odswieze troszke temat, mam nastepujace pytanie tak z ciekawosci czytsej czy kompletne sprzeglo czyli tarcza docisk łozysko i koło dwumasowe pasuje od passata po lifcie 1.9 TDI 90 KM, 110 KM do passata 130 KM sa jakies roznice jak sie zamawia to trzeba zwracac uwage na to zeby był pod ta moc?? jest tam jakas roznica?? w koncu te same silniki po 2000 roku ale 3 moce a jak to ze sprzegłami sie przedstawia??

 

Z góry dziekuej za odpowiedz :)

Edytowane przez techno100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam okazje kupić Passata b5 fl z 2002 roku z silnikiem 1.9 tdi o mocy 130 koni. Byłem obejrzeć auto, jest ok oprócz jednej wady jaką jest ciężko wchodzący pierwszy bieg.

Reszta chodzi idealnie. Budą nie trzepie więc to chyba nie dwumas. Sprzęgło też chodzi normalnie. 

Proszę o pomoc bo nie wiem czy brać to auto, jeśli to tylko wybierak lub synchronizator to chyba opłaca mi się go wziąć bo jeśli mam zaraz włożyć kasę w dwumasę to chyba lipa. Auto ma 272 tysiące, potwierdzenie mam na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej skrzynia biegów do zrobienia, jak nic nie stuka ani nie szarpie przy ruszaniu to dwumas i sprzęgło jest ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności