Skocz do zawartości
oslo

słabe hamulce dlaczego ?? co zrobić ??

Rekomendowane odpowiedzi

powiem tak, wymieniłem klocki z tyłu , podciągnołem linki. wymieniłem klocki na przodzie , przetoczyłem tarcze ( mają po 9 mm) dolałem płynu itd i ... lipa.

wczoraj jechałem 120 zaczołem hamować i mało w dupe nie wjechałem takiej sierocie co wwlekła się a nie jechała,pedał hamulca zrobuił się twardy a pasek dalej jechał co to może być dlaczego ?? paski mają takie słabe hamulce ??

i jeszcze jedno , podczas hamowania da się wyczuć delikatne szrpanie trak jakby tarcze nie były równo przetoczone i raz łapie mocniej raz słabiej i czuć taklie przeskakiwanie , i co to jest? bo stracz jeździć !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem klocki z tyłu

 

No chyba szczęki ?

 

pedał hamulca zrobuił się twardy a pasek dalej jechał

 

Brak wspomagania hamulców? Czyli pompa vacum, ew. serwo.

 

podczas hamowania da się wyczuć delikatne szrpanie trak jakby tarcze nie były równo przetoczone i raz łapie mocniej raz słabiej i czuć taklie przeskakiwanie

 

Jak masz bicie na kierownicy - to tarcze, jak nie masz szarpania - to owalne bębny.

 

Moralizował nie będę, ale tarcze to się wymienia, nie wentylowane kosztują pewnie tyle, co usługa ich toczenia, płyn wypadałoby też co jakiś czas (2-3lata) wymienić. Na hamulcach nie da się na dłuższą metę przyoszczędzić. W najlepszym wypadku atrapa, lampy dalej maska, błotniki, wzmocnienie czołowe + zniżki za OC - policz sam. O zdrowiu ludzkim nie wspominam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No chyba szczęki ?

po czym to wywnioskowałeś?

ja mam np wszędzie tarcze.

podczas hamowania da się wyczuć delikatne szrpanie trak jakby tarcze nie były równo przetoczone

tutaj to już może być wszystko, może to być tarcza ale równie dobrze może poleciał ci sworzeń, jakaś gałka itp.

najlepiej podjedź na jakąś stacje diagnostyczną. Tam ci sprawdzą czy to hamulce czy jakieś luzy.

wczoraj jechałem 120 zaczołem hamować i mało w dupe nie wjechałem takiej sierocie co wwlekła się a nie jechała,pedał hamulca zrobuił się twardy a pasek dalej jechał

max wcisnąłeś hamulec i ci koła nie stanęły. Mi w golfiku nie działa wspomaganie hamulców ale jak depnę na max to koła stają. Ja bym na twoim miejscu wymienił płyn hamulcowy i przy okazji sprawdził drożność wszystkich przewodów hamulcowych, myślę że w tym tkwi przyczyna.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem tak, wymieniłem klocki z tyłu , podciągnołem linki. wymieniłem klocki na przodzie , przetoczyłem tarcze ( mają po 9 mm) dolałem płynu itd i ... lipa.

wczoraj jechałem 120 zaczołem hamować i mało w dupe nie wjechałem takiej sierocie co wwlekła się a nie jechała,pedał hamulca zrobuił się twardy a pasek dalej jechał co to może być dlaczego ?? paski mają takie słabe hamulce ??

i jeszcze jedno , podczas hamowania da się wyczuć delikatne szrpanie trak jakby tarcze nie były równo przetoczone i raz łapie mocniej raz słabiej i czuć taklie przeskakiwanie , i co to jest? bo stracz jeździć !!

 

Kolego po wymianie - daj czas klockom na dopasowanie się - ja wczoraj też wymieniłem klocki na przód i tył i mechanik mnie uprzedził abym uważał - mam je faktycznie słabe - dzis jest już lepiej i będzie się poprawiać z dnia na dzień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po czym to wywniskowałeś?

ja mam np wszędzie tarcze.

 

Po tym: http://img15.imageshack.us/i/dscf0265nra.jpg/

 

Poza tym, oryginalnie B3 tarcze miało z tyłu przy silnikach od około 100KM, a jak z przodu kolega zjechał tarcze do 9mm, to nie mogły one być wentylowane (nominalnie 13mm) a konfiguracja przód niewentylowane tył tarcze to tylko rzemiosło. Usatysfakcjonowany z wypowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Usatysfakcjonowany z wypowiedzi?

:padam:jak najbardziej.:padam:

PS:u mnie wcześniej było :20:więc mam wentyle i tarcze z tyłu. Pozdrawiam.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe , nie oszczędzam na pasku .

płyny wszystkie nie są starsze niż 5 mc , ( olej , chłodnica , wspomaganie , hamulcowy ...) wszystko powymieniane . klocki również , ale myślę że przez jakies 3 tyś km to się dotarły , a tyle już nie nich zrobiłem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehe , nie oszczędzam na pasku .

płyny wszystkie nie są starsze niż 5 mc , ( olej , chłodnica , wspomaganie , hamulcowy ...) wszystko powymieniane . klocki również , ale myślę że przez jakies 3 tyś km to się dotarły , a tyle już nie nich zrobiłem .

 

odpowietrzyłeś układ ? - sorry to banalne ale musiałem zadać to pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a jak toczyleś tarcze, poinno się je toczyc w trzech miejscach. Tam gdzie chodzą klocki i tam gdzie przylegaja do piasty. Wtedy masz pewność, że będą proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak , odpowietrzone , przetoczone są dobrze ,bo nie ja to robiłem :P nie potrafiłbym tego zrobić , więc zrobił mi to pan "heniu " , który jest 1000 razy leprzy niż jakiś warsztat , gwarantuje.

a ile kosztowało by założenie tarczy na tyłk ?? wraz z wymianą serwa i pompy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przetoczyłem tarcze ( mają po 9 mm) dolałem płynu itd i ... lipa.
Coś mi sie wydaje,ze minimalna grubość tarczy niewentylowanej, przy której należy ją wymienić to 8,0 albo 8,5mm(po południu sprawdzę dokładnie) tak wiec tarcze chyba już do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś mi sie wydaje,ze minimalna grubość tarczy niewentylowanej, przy której należy ją wymienić to 8,0 albo 8,5mm(po południu sprawdzę dokładnie) tak wiec tarcze chyba już do wymiany.

Mi się wydaje, że minimalna grubość litej tarczy 13mm to 11mm. Ale mogę się mylić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Ci się wydaje. Wg autodaty minimalna grubość taczy pełnej to 11mm, a wentylowanej 18 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ytat:

Napisał oslo Zobacz post

przetoczyłem tarcze ( mają po 9 mm) dolałem płynu itd i ... lipa.

Coś mi sie wydaje,ze minimalna grubość tarczy niewentylowanej, przy której należy ją wymienić to 8,0 albo 8,5mm(po południu sprawdzę dokładnie) tak wiec tarcze chyba już do wymiany.

Mi się wydaje, że minimalna grubość litej tarczy 13mm to 11mm. Ale mogę się mylić

Dobrze Ci się wydaje. Wg autodaty minimalna grubość taczy pełnej to 11mm, a wentylowanej 18 mm.

No wiec sprawdziłem, tak jak koledzy piszą, minimalna grubość tarczy pełnej to 11mm(wg książki WKŁ s.154). Moje 8,5 mm chodziło mi po głowie bo tyle miały moje tarcze jak je wymieniałem (zmierzyłem przed chwila zanim je wreszcie wyrzuciłem z garażu). Czyli tarcze do wymiany były już przed przetoczeniem kolego i "Pan Heniu" Cię naciął na toczeniu. Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o k...wa . a to heniek no. to teraz powiedzcie mi jeszcze jedno . mogę założyć wenytylowane ?? wiem że wtedy kopyto będzie za małe ( wąskie ) a jak kupie jakieś od VR6 i zamocuje to będzie gitarka ?? no i chciałbym tarcze na tył ale nie wiem co jest potrzebne by je założyć i czy się da i od czego konkretnie maja być .

sporo jeżdzę i to nie sam , a chciałbym żeby to była jazda bezpieczna , więc proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz jarzma, to możesz założyć wentylowane. Będziesz też musiał kupić nowe klocki, bo przy wentylowanych mają mniejszą grubość.

Jak chcesz założyć na tył to będzisz potrzebował:

-komplet tarcz

-zaciski

-przewody

-linki

-jarzma

-czopy (tego nie jestem pewien, ale przy tarczach są chyba inne)

-łożyska (są takie same, ale moim zdaniem nie warto zakładać starych).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki koszt tego wszystkiego ?? biorą pod uwagę że kopyta linki przewody kupię na szriocie a tarcze , łożyska zaciski w sklepie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mogę założyć wenytylowane ?? wiem że wtedy kopyto będzie za małe ( wąskie ) a jak kupie jakieś od VR6 i zamocuje to będzie gitarka

 

Da się =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=58016&highlight=tarcze+wentylowane

 

O przekładce bębny => tarcze też było, ale teraz nie mam czasu poszukać (w robocie siedzę :D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez w robocie , dlatego ciągle pisze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno wymieniałem tarcze i za komplet (łożyska Ruville, tarcze Brembo, klocki Textar) płaciłem coś ok. 400 zł w Inter Carsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności