Skocz do zawartości
Gość pannonia

B4 Objawy uszkodzonego łożyska koła przód

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pannonia

Witam!

Wczoraj wieczorem coś zaczęło mi stukać w lewym kole przód. stuk przypomina coś jakby kruszenie czegoś metalowego - pojedyncze regularne odgłosy występujące czasowo, szczególnie przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Powyżej 40km/h telepie kołem (całym autem) na boki i stuki się nasilają (nie da się jechać więcej jak 50km/h).

Najpierw zaczęło stukać a po niedługim czasie telepać kołem.

Stuki są odczuwalne w kabinie kierowcy w okolicy pedałów. -

MAM PYTANIE? czy to są objawy rozlecianego łożyska, jak i co nalepiej jeszcze sprawdzić. Dodam iż koło jest dokręcone, elementy zawieszenia były sprawdzane przy ustawianiu zbieżności po wymianie amortyzatorów i nie wykazywały widocznych luzów (1mies temu).

opierając i kołysząc mocno nogą za koło (auto stojące na ziemi) nie słuchać żadnych podejżanych stuków.

:przestraszony::wstyd::padam:

 

PROSZĘ O POMOC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeważnie stukają przeguby, łożyska szumią potem wyją i dopiero sie rozsypują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łożyska szumią potem wyją i dopiero sie rozsypują

_________________

Mogło od razu się rozsypać. Koledze w B4 kilka dni temu przez uszkodzone łożysko urwało koło lewe z tyłu :przestraszony: , dobrze że wolno jechał i miał przyczepkę to go wyprowadził.

A więc na podnośnik i zobacz czy jest luz, zakręć kołem......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Wczoraj wieczorem coś zaczęło mi stukać w lewym kole przód. stuk przypomina coś jakby kruszenie czegoś metalowego - pojedyncze regularne odgłosy występujące czasowo, szczególnie przy przyspieszaniu i zwalnianiu. Powyżej 40km/h telepie kołem (całym autem) na boki i stuki się nasilają (nie da się jechać więcej jak 50km/h).

Najpierw zaczęło stukać a po niedługim czasie telepać kołem.

Stuki są odczuwalne w kabinie kierowcy w okolicy pedałów. -

MAM PYTANIE? czy to są objawy rozlecianego łożyska, jak i co nalepiej jeszcze sprawdzić. Dodam iż koło jest dokręcone, elementy zawieszenia były sprawdzane przy ustawianiu zbieżności po wymianie amortyzatorów i nie wykazywały widocznych luzów (1mies temu).

opierając i kołysząc mocno nogą za koło (auto stojące na ziemi) nie słuchać żadnych podejżanych stuków.

:przestraszony::wstyd::padam:

 

PROSZĘ O POMOC

 

 

 

Witam. Objawy zużytego łożyska przedniego to głośna praca i luz na kole. Jeśli wyczujesz luz na kole, to łożysko należy wymienić. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

tylko że to nie jest taki głuchy stuk tylko jak łamanie, tłuczenie, kruszenie czy też mielenie stali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc bardziej mi to wygląda na przeguby i niekoniecznie zewnętrzne. Jeżeli złapiesz za półoś i nią potrząsasz to czujesz luz ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors
tylko że to nie jest taki głuchy stuk tylko jak łamanie, tłuczenie, kruszenie czy też mielenie stali

Najprościej sprawdzić: skręcić koła na maksa w lewo i powoli ruszasz dodajesz wiecej gazu i pod wpływem nabierania prędkości zwiększa się szybkość stukania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

a jeżeli to przegub to możliwe jest by telepało całym autem na boki? - czy przy uszkodzonym lewym przegubie przy jeździe na wprost i w prawo też będzie stukało.

 

jadę sprawdzić - zaraz wracam (mam nadzieję :przestraszony: ) i może wlezę do kanału to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli to przegub to możliwe jest by telepało całym autem na boki?

Jak masz walnięty wewnętrzny ( w skrzyni biegów) to tak, będzie telepało na boki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

zrobiłem test: ruszyłem - na prosto to wtedy stukało, skręciłem pełny w lewo na placu i jeździłem w koło i nic nie stukał, potem w prawo i też nic - nawet przy ostrym ruszaniu i zwalnianiu. potem na prosto, ostro przyspieszając i zwalniając i przestało stukać i telepać nawet przy 80km/h to teraz już nic niewiem :zalamany:

jutro rozbieram od rana:

jak sprawdzić czy to łożysko czy przegub?

jak kręce kierownicą na włączonym silniku to jak dotknę koła to czuć jakby luz na kole na oko jakieś 0,5 - 1 mm względem opony - ale teraz już sam nie jestem pewien czy to na kole, czy głębiej :mur:

czy ten wewnętrzny da się wyciągnąc nie rozbierając skrzyni i jakie luzy są niedopuszczalne: promieniowy czy osiowy i ile?

proszę o pomoc :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzny wymontowuje się bez ruszania skrzyni, przykręcony jest na śruby ampulowe, ale niestety trzeba rozpinać mcpersona, inaczej nie wyjmiesz całej półośki. Jak wykmiesz półośkę to i łożysko masz też na wierzchu. Więc jedna robota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POD ZADNYM POZOROM NIE ROZPINAJ McPERSON'A!!!!!!!!!!!!!! Bedziesz musial ustawiac geometrie.Jesli juz to wyciagnij piaste razem calym amortyzatorem. Lozysko sprawdziszpodnoszac auto na lewarku i krecac kolem lub rece na kole na godzinie 12 i 6 i poruszasz kolem .jesli jest luz na lozysku to po nacisniecie na hamulec zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

no i jest tak:

łożysko jest ok, na p. zewnętrznym jest mały luz ale nic tam nie chroboli, na wewnętrznym jest pęknięta osłona więc pewnie coś tam wlazło i zrobiło ziaziu :krzeslem:

ale najciekawsze jest to że nie wygląda na to że coś tam ma aż tak chrobolić

I NIE WIEM CO Z TYM TELEPANIEM KOłAMI PODCZAS JAZDY pytałem pewnego mechanika i od uszkodzonych przegubów nie powinno telepać. Auto w ciągu 2 mies. było na 2 różnych stacjach diagnostyki (zawieszenie) i żadana nie stwierdziła jakiś uszkodzen. (sam przy okazji patrzyłem i poprosiłem o dokładne sprawdzenie)

kolumny przed rozkręceniem pomalowałem sprayem więc widać położenie samej kolumny i śrub.

.......... sam już niewiem........... pewnie zajmie się tym mechanik.

ALE DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cristof, z tego co wiem to w Pasku reguleje się tylko zbieżność, więc bez paniki. Od uszkodzonego przegubu telepie autem i to tak że czuć na kierownicy i pedałach (mowa o wewnętrznym), bo takowy przypadek przerobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zawieszenie sklada sie z 4 wachaczy aluminiowych (Passat B5) to reguluje sie tylko zbieznosc.Natomiast B4 ma zawieszenie w ktorym reguluje sie pochylenie kola i zbieznosc.

wiem co mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak, regulacja pochylenia na łączeniu kolumny-obudowy amortyzatora i zwrotnicy nadwóch śrubach (na klucz 18 zresztą, jak ja przekląłem to rozwiązanie... :dobani: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia
dokładnie tak, regulacja pochylenia na łączeniu kolumny-obudowy amortyzatora i zwrotnicy nadwóch śrubach (na klucz 18 zresztą, jak ja przekląłem to rozwiązanie... :dobani: )

 

wiem bo przerabiałem to przy okazji wymiany amorków

 

w końcu uznałem że sam tego nie zrobię, poskładałem wszystko do kupy i ......... :zdziwko:

nic nie stuka ani nie telepie od 2 dni. kręciłem ostro w lewo, w prawo, hamowanie i ostre ruszanie i nic.

Ale i tak osłonę przegubu wewnętrzengo muszę wymienić (mechanik) więc przy okazji się je przeglądnie i na nowo przesmaruje albo wymieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie lekceważcie wyjącego łożyska i sprawdzajcie luzy. Mojemu koledze kilka dni temu w B4 1.9 TD rozsypało się łożysko z tyłu, zblokowało koło i je ukręciło :przestraszony: Dobrze że wolno jechał, ciągnął przyczepkę i zdążył zacisnąć ręczny to coś tam mu pomogło.

 

Ja wczoraj wreszcie zmieniłem tarcze z tyłu no i wiedziałem że przy okazji łożysko wyje (optimal ok 5 tys) a więc trzeba zmienić. Okazało się że łożysko sobie wypadło i kulki się wysypały a teraz jaka cisza w samochodzie :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie ceny są przegubów zewnętrznych i wewnętrznych i jakiej brać firmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A o czym wy mówicie, ze McPersona rozłączyć? :przestraszony: Ja ze swoim mechanikiem 2 razy półos wyciągałem na kanale i odkręcaliśmy tylko tą dużą śrubę przy kole i te ampusy (czy jak to tam się nazywa) przy skrzyni :ok: i cała półoś wychodzi - trzeba tylko chwilkę pokombinowac :D:hyhy: Acha! I mam pytanie - jak mi na zakładzie łożysko wymieniali (wyjęli to całe COŚ co z łożyskiem jest) to po montażu trzeba zbieżoność ustawiać? :kwasny::zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności