Skocz do zawartości
kruber

Nierówne niskie obroty 1.8 T.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z takim problemem. Na niskich obrotach, kiedy auto nie jest już na ssaniu zaczynają delikatnie falować obroty, lekko telepie całym autem. Po jakimś czasie takiego telepania zaczyna migać check i jeśli mu nie przygazuję zaświeci się na stałe. Na wyższych obrotach wszystko jest normalnie.

Po podłączeniu do komputera pokazał się błąd nr 17705. Mechanik podmieniał już kilka rzeczy, kilka innych sprawdzał, ale nic to nie dało. Nie podmieniał jeszcze czujnika ciśnienia doładowania.

 

Wiecie co może być przyczyną ?

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gaz ma?Niby stażu rok a szukajki nie używa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, szukałem ale nie znalazłem. Gazu nie ma a większość tematów właśnie aut z gazem dotyczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz co wymieniałeś,co podmieniałeś.Błąd dotyczy DV.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był sprawdzany pod kątem nieszczelności. Były zamieniane cewki. Jeszce coś było podmieniane ale za nic nie pamiętam co. Wiem że następny w kolejności był czujnik ciśnienia doładowania lub coś innego przy samej sprężarce, ale dostępne jest to tylko w serwisie i nie ma możliwości zwrotu jeśli to nie to.

Moja wiedza na temat naprawy silnika kończy się gdzieś na poziomie kosiarki do trawy, dlatego też pomyślałem, że to świece (przy wydechu słychać jakby co jakiś czas któryś gar nie palił) , albo filtr powietrza. Mechanik mówi że napewno nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czujnik ciśnienia doładowania lub coś innego przy samej sprężarce

to nie bardzo... tam takiego nie ma.

 

przy sprężarce w ogóle nie ma czujników...

 

17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

sprawdźcie DV. Nie pod kątem szczelności membran (bo przy dużym cisnieniu ona zawsze popuści) tylko czy w ogóle pracuje (rurka, zassać, sprawdzić czy się uchyla) i czy jest szczelny po stronie podciśnienia.

 

falowanie jałowego w 1.8T to jakieś nieszczelności w dolocie...

 

edit:

// czujnik ciśnienia doładowania sprawdza się VAGiem. Znane są wartości doładowania dla tego silnika -> milion postów na ten temat na tym forum. Nie trzeba nic podmieniać...

 

IMO pierwszy winny jakaś pęknięta rurka podciśnieniowa > znając życie to ta najkrótsza, pomiędzy kolektorem ssącym a regulatorem ciśnienia paliwa na listwie paliwowej...

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Jutro porozmawiam jeszcze dokładnie z mechanikiem co sprawdził. Marek orientujesz się może czy taki DV jest ogólnie dostępny w sklepach, czy trzeba go kupić w serwisie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy taki DV jest ogólnie dostępny w sklepach, czy trzeba go kupić w serwisie ?

w serwisie masz dostępny oryginalny za około 120zł (+/-). Zamienników nie ma jako-takich, poza akcesoriami tuningowymi... tutaj spektrum jest dość szerokie (i w zupełnie innych cenach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jeszcze czy przy takich dolegliwościach widzisz inną możliwość (poza DV i nieszczelnością)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już pisałem wyżej. Zacznij od wymiany podciśnień. Jeśli masz cos więcej uszkodzonego (pompa, wtryski etc) to nierówne obroty byłyby najmniejszym z Twoich zmartwień...

 

Profilaktycznie możesz też zajrzeć do odmy i przeczyścić, bo może być przytkana (ale - nie podałeś objawów zatkanej odmy - dymienia na luzie z wydechu lub spod korka wlewu oleju).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Dam znać jak będe wiedział co i jak.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę śmiecić,więc podkleję się tu.

1) Po odpaleniu na zimnym dopóki nie zejdzie ze ssania słychać "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz".Nie wiem,czy to może łączka elastyczna(tylko dziwne że na ssaniu) czy może coś innego,gdzieś mi się przewinęło jakiś elektrozawór odcięcia paliwa.

2) Po zgaszeniu robi "ssssssssssssssssssssss".nie wiem czy od klimy,czy może to ta łączka podciśnienia z kolektora do serwa.Fakt ,faktem przy hamowaniu lekko obroty zejdą.Ile ta łączka może kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie serwo jesteś w stanie sprawdzić na VAGu (measuring blocks, tylko kanału nie pamiętam ;) ). Po zgaszeniu syczy klima. Ciśnienia w kanałach dolotowych nie ma, więc nie ma co syczeć...

 

a po odpaleniu hałasuje Ci prawdopodobnie pompa secondary air injection (poszukaj na forum co to robi ;) ). Ona odpala się jeszcze dwukrotnie po przejechaniu kilkuset metrów - ale na krócej już za pierwszym razem. Nic groźnego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, dzięki Marek.Kiedyś coś robiłem i ręką parłem na to połączenie przy ścianie grodziowej do serwa i zaczęło syczeć.Po kilku godzinach od zgaszenia więc trzyma jeszcze ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie nierównych niskich obrotów. Magicy wymienili świece i cewki. Pomogło.

 

Pozdrawiam Wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

mam dziwny problem odnośnie miga checka, jak jechał (delikatnie) to mi sie zaswiecił stanąłem przed rondem zaczął migać i trząść samochodem, do tego doszło jeszcze lekkie stukanie, zaczął chodzić lekko jak traktor. Dodająć gazu tak do 2,5k obrotów sie trzęsie później przestaje. Sprawdzałem olej, świece, wszystko ok.

Ma ktoś jakiś pomysł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,padają ci cewki zapłonowe,a czy masz może gaz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie gaz jest do zapalniczek i kuchenek gazowych, nie obrażając nikogo.

Dzięki na info, rzeczywiście cewka mi jedna poszła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie gaz jest do zapalniczek i kuchenek gazowych,

Idąc takim tokiem myślenia,porad udzielają mechanicy w warsztatach za odpowiednią opłatą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę zapytanie do istniejącego wątku, aby nie tworzyć nowego. Otóż w celu wyczyszczenia zdemontowałem przepustnicę (była nieźle zasyfiona). Czyściłem tylko część gardzieli gdyż w części elektronicznej było czyściutko jak by nowa była. Po zamontowaniu adaptacja wszystko OK do puki nie odpaliłem. Po odpaleniu czuć rezultaty czyszczenia gdyż lepiej reaguje na wciśniecie gazu, ale pojawił się też błąd:

17705 Pressure Drop Between Turbo and Throttle Valve (check D.V!)

P 1297-35-00--,

któremu towarzyszy falowanie obrotów. Po wykasowaniu błędu na kilka sekund wszystko wraca do normy, a po chwili znowu falowanie i błąd. Przejrzałem jeszcze raz rurę od IC do przepustnicy i wszystko OK.

Czy ktoś z kolegów spotkał się z czymś takim??

Ogólnie nie odczuwam spadku mocy poza falującymi obrotami na biegu jałowym, ale jeżdżąc z powyższym błędem w pamięci dołączają do niego wypadające zapłony (misfire).

Przy okazji tego zrobiłem logi. 031,032,033

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47978.html

Wyraźnie widać jakieś nieszczelności w układzie podciśnienia. Może ktoś mi przeanalizuje sondy??

Kanały: 002,115,118

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47975.html

Przepływka OK, Turbo ciśnienie trzyma dobrze trochę późnawo wstaje, ale od jakiegoś czasu u mnie to norma, N75 też dobrze wysterowuje. W początkowej fazie zdjąłem nogę z gazu aby zobaczyć czy DV się nie zacina. i chyba jest OK?

Kanały: 015,016, 032

http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47977.html

Tu widać misfire wspomniane wyżej i coraz większy procent na 032.

Na koniec jeszcze zastanawiam się czy zacząć od DV czy przeglądać przewody podciśnienia gdyż w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343 Marek opisuje, że błąd o, którym pisałem najwcześniej tj. 17705 to błąd uszkodzonego DV, a ponadto pisze tam, że w 5-letnim aucie na 99% będzie ten zawór uszkodzony, a mój ma już 8rok bo jest oryginał od nowości.

Proszę o jakieś sugestie?

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności