kruber Zgłoś #1 Napisano 6 Września 2009 Witam. Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić z takim problemem. Na niskich obrotach, kiedy auto nie jest już na ssaniu zaczynają delikatnie falować obroty, lekko telepie całym autem. Po jakimś czasie takiego telepania zaczyna migać check i jeśli mu nie przygazuję zaświeci się na stałe. Na wyższych obrotach wszystko jest normalnie. Po podłączeniu do komputera pokazał się błąd nr 17705. Mechanik podmieniał już kilka rzeczy, kilka innych sprawdzał, ale nic to nie dało. Nie podmieniał jeszcze czujnika ciśnienia doładowania. Wiecie co może być przyczyną ? Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 6 Września 2009 A gaz ma?Niby stażu rok a szukajki nie używa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #3 Napisano 6 Września 2009 Szukałem, szukałem ale nie znalazłem. Gazu nie ma a większość tematów właśnie aut z gazem dotyczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2009 (edytowane) Napisz co wymieniałeś,co podmieniałeś.Błąd dotyczy DV. Edytowane 6 Września 2009 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2009 Był sprawdzany pod kątem nieszczelności. Były zamieniane cewki. Jeszce coś było podmieniane ale za nic nie pamiętam co. Wiem że następny w kolejności był czujnik ciśnienia doładowania lub coś innego przy samej sprężarce, ale dostępne jest to tylko w serwisie i nie ma możliwości zwrotu jeśli to nie to. Moja wiedza na temat naprawy silnika kończy się gdzieś na poziomie kosiarki do trawy, dlatego też pomyślałem, że to świece (przy wydechu słychać jakby co jakiś czas któryś gar nie palił) , albo filtr powietrza. Mechanik mówi że napewno nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 6 Września 2009 (edytowane) czujnik ciśnienia doładowania lub coś innego przy samej sprężarce to nie bardzo... tam takiego nie ma. przy sprężarce w ogóle nie ma czujników... 17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) sprawdźcie DV. Nie pod kątem szczelności membran (bo przy dużym cisnieniu ona zawsze popuści) tylko czy w ogóle pracuje (rurka, zassać, sprawdzić czy się uchyla) i czy jest szczelny po stronie podciśnienia. falowanie jałowego w 1.8T to jakieś nieszczelności w dolocie... edit: // czujnik ciśnienia doładowania sprawdza się VAGiem. Znane są wartości doładowania dla tego silnika milion postów na ten temat na tym forum. Nie trzeba nic podmieniać... IMO pierwszy winny jakaś pęknięta rurka podciśnieniowa > znając życie to ta najkrótsza, pomiędzy kolektorem ssącym a regulatorem ciśnienia paliwa na listwie paliwowej... Edytowane 6 Września 2009 przez marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #7 Napisano 6 Września 2009 Dzięki Panowie. Jutro porozmawiam jeszcze dokładnie z mechanikiem co sprawdził. Marek orientujesz się może czy taki DV jest ogólnie dostępny w sklepach, czy trzeba go kupić w serwisie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #8 Napisano 6 Września 2009 czy taki DV jest ogólnie dostępny w sklepach, czy trzeba go kupić w serwisie ? w serwisie masz dostępny oryginalny za około 120zł (+/-). Zamienników nie ma jako-takich, poza akcesoriami tuningowymi... tutaj spektrum jest dość szerokie (i w zupełnie innych cenach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #9 Napisano 6 Września 2009 A powiedz jeszcze czy przy takich dolegliwościach widzisz inną możliwość (poza DV i nieszczelnością)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 7 Września 2009 już pisałem wyżej. Zacznij od wymiany podciśnień. Jeśli masz cos więcej uszkodzonego (pompa, wtryski etc) to nierówne obroty byłyby najmniejszym z Twoich zmartwień... Profilaktycznie możesz też zajrzeć do odmy i przeczyścić, bo może być przytkana (ale - nie podałeś objawów zatkanej odmy - dymienia na luzie z wydechu lub spod korka wlewu oleju). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #11 Napisano 7 Września 2009 Ok. Dzięki. Dam znać jak będe wiedział co i jak. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 7 Września 2009 Nie chcę śmiecić,więc podkleję się tu. 1) Po odpaleniu na zimnym dopóki nie zejdzie ze ssania słychać "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz".Nie wiem,czy to może łączka elastyczna(tylko dziwne że na ssaniu) czy może coś innego,gdzieś mi się przewinęło jakiś elektrozawór odcięcia paliwa. 2) Po zgaszeniu robi "ssssssssssssssssssssss".nie wiem czy od klimy,czy może to ta łączka podciśnienia z kolektora do serwa.Fakt ,faktem przy hamowaniu lekko obroty zejdą.Ile ta łączka może kosztować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 8 Września 2009 ciśnienie serwo jesteś w stanie sprawdzić na VAGu (measuring blocks, tylko kanału nie pamiętam ). Po zgaszeniu syczy klima. Ciśnienia w kanałach dolotowych nie ma, więc nie ma co syczeć... a po odpaleniu hałasuje Ci prawdopodobnie pompa secondary air injection (poszukaj na forum co to robi ). Ona odpala się jeszcze dwukrotnie po przejechaniu kilkuset metrów - ale na krócej już za pierwszym razem. Nic groźnego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #14 Napisano 8 Września 2009 Spoko, dzięki Marek.Kiedyś coś robiłem i ręką parłem na to połączenie przy ścianie grodziowej do serwa i zaczęło syczeć.Po kilku godzinach od zgaszenia więc trzyma jeszcze ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruber Zgłoś #15 Napisano 9 Września 2009 Odnośnie nierównych niskich obrotów. Magicy wymienili świece i cewki. Pomogło. Pozdrawiam Wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubeer Zgłoś #16 Napisano 10 Listopada 2010 Witam. mam dziwny problem odnośnie miga checka, jak jechał (delikatnie) to mi sie zaswiecił stanąłem przed rondem zaczął migać i trząść samochodem, do tego doszło jeszcze lekkie stukanie, zaczął chodzić lekko jak traktor. Dodająć gazu tak do 2,5k obrotów sie trzęsie później przestaje. Sprawdzałem olej, świece, wszystko ok. Ma ktoś jakiś pomysł?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #17 Napisano 10 Listopada 2010 Tak,padają ci cewki zapłonowe,a czy masz może gaz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubeer Zgłoś #18 Napisano 11 Listopada 2010 Wg mnie gaz jest do zapalniczek i kuchenek gazowych, nie obrażając nikogo. Dzięki na info, rzeczywiście cewka mi jedna poszła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #19 Napisano 12 Listopada 2010 Wg mnie gaz jest do zapalniczek i kuchenek gazowych, Idąc takim tokiem myślenia,porad udzielają mechanicy w warsztatach za odpowiednią opłatą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2011 (edytowane) Dołączę zapytanie do istniejącego wątku, aby nie tworzyć nowego. Otóż w celu wyczyszczenia zdemontowałem przepustnicę (była nieźle zasyfiona). Czyściłem tylko część gardzieli gdyż w części elektronicznej było czyściutko jak by nowa była. Po zamontowaniu adaptacja wszystko OK do puki nie odpaliłem. Po odpaleniu czuć rezultaty czyszczenia gdyż lepiej reaguje na wciśniecie gazu, ale pojawił się też błąd: 17705 Pressure Drop Between Turbo and Throttle Valve (check D.V!) P 1297-35-00--, któremu towarzyszy falowanie obrotów. Po wykasowaniu błędu na kilka sekund wszystko wraca do normy, a po chwili znowu falowanie i błąd. Przejrzałem jeszcze raz rurę od IC do przepustnicy i wszystko OK. Czy ktoś z kolegów spotkał się z czymś takim?? Ogólnie nie odczuwam spadku mocy poza falującymi obrotami na biegu jałowym, ale jeżdżąc z powyższym błędem w pamięci dołączają do niego wypadające zapłony (misfire). Przy okazji tego zrobiłem logi. 031,032,033 http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47978.html Wyraźnie widać jakieś nieszczelności w układzie podciśnienia. Może ktoś mi przeanalizuje sondy?? Kanały: 002,115,118 http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47975.html Przepływka OK, Turbo ciśnienie trzyma dobrze trochę późnawo wstaje, ale od jakiegoś czasu u mnie to norma, N75 też dobrze wysterowuje. W początkowej fazie zdjąłem nogę z gazu aby zobaczyć czy DV się nie zacina. i chyba jest OK? Kanały: 015,016, 032 http://vaglog.rtnet.pl/saper.86_47977.html Tu widać misfire wspomniane wyżej i coraz większy procent na 032. Na koniec jeszcze zastanawiam się czy zacząć od DV czy przeglądać przewody podciśnienia gdyż w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=82343 Marek opisuje, że błąd o, którym pisałem najwcześniej tj. 17705 to błąd uszkodzonego DV, a ponadto pisze tam, że w 5-letnim aucie na 99% będzie ten zawór uszkodzony, a mój ma już 8rok bo jest oryginał od nowości. Proszę o jakieś sugestie? Edytowane 7 Czerwca 2011 przez Grucha... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach