falla_x Zgłoś #1 Napisano 5 Września 2009 witam dziś jak robiłem przegląd auta zdjąłem osłony pod silnikiem i przez przypadek poruszałem lewą półosią napedową i co się okazało ma ona spory luz lewo prawo okolo 1,5 cm i przy tym ruchu jak sie od końca do końca rusza półosią jak sie dobija w stronę koła slychać metaliczne walenie jak by uderzać młotkiem w kowadło , i teraz pytanie czy taki luz jest dopuszczalny ? 1,5 roku temu miałem wymieniane łożysko w tym kole moze czegoś mi nie założyli ? jakis podkładek sprężynujących albo ktos mi podpowiedział ze nie założyli pierścienia zabezpieczającego na przegub ? co goroziło by wyrwaniem półosi z przegubu ? poradźcie cos koledzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #2 Napisano 5 Września 2009 Zapomnieli założyć zabezpieczenia na wieloklin półośki który wchodzi w przegub przez to masz luz, ja tak jeździłem ok 1 mieś. aż ktoś mnie postraszył że może wypaść półośka!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #3 Napisano 5 Września 2009 a co to za zabezpieczenie ? pewnie chodzi o ten pierścień zabezpieczający ? właśnie też mi ktoś o tym powiedział ze to wlaśnie tego może brakować albo podkładki sprężynującej a powiedz mi ile cie kosztowało przywrócenie tego do stanu używalności, i teraz już nie masz luzu ? czy muszą mi znowu założyć nowe łożysko , czy tylko sam pierścień brakujący zakładają ? ja już tak prawdopodobnie jeżdżę 1,5 roku albo lepiej czy ty miałeś jakieś objawy tego luzu ? czy też tak przez przypadek to zauważyłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2009 (edytowane) Dokładnie o ten pierścień, nie ma tam żadnej podkładki lub sprężynki, zauważyłem to tak jak ty porównując lewą półoś a prawą.Robota taka sama jak przy wymianie przegubu,u mnie okazało się że ten pierścień nie był założony.Koszt ok10zł w ASO plus robocizna jeżeli nie umiesz wymienić sam.Nie trzeba żadnego łożyska wymieniać w tym że w górnym poście piszesz że wymieniałeś łożysko więc to oni zawalili lub założyli ponownie stary pierścień a one są na ogół jednorazowe http://moto.allegro.pl/item709434274_przegub_vw_t4_seat_alhambra_kpl_z_abs_super_p59.html Dokładnie na literce "A" jest te zabezpieczenie z ogłoszenia Edytowane 6 Września 2009 przez zaku75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach