Matisim Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2009 witajcie. gdy ściagałem cale półosie z paska-prawą i lewą, zobaczylem że na jednej z nich sa takie slady obtarcia. zastanawiam sie teraz czy to ja zrobilem jak sciagalem i krecilem nią, czy to moze od uderzenia sie skrzywiła i jak go ciągneliśmy tak gdzieś obcierała... nie wiem jak sprawidzić czy jest prosta bo poziomica jest za długa a na środku płosi jest taki pierścien i przez niego nie moge sprawdzić czy płaszczyzna jest prosta. druga rzecz- chciałem kupic inna półoś, pojechalem do kolesia który ma i sprowadza cześći i wziąl ja w ręce pokręcił cos popatrzał i mowił ze jest do wymiany juz- sypie sie. jak to wyczuć i wogóle co trzeba wyczuć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) Trzeba półoś zapiąć w tokarkę i podeprzeć na kłach, potem zmierzyć "bicie" takim specjalnym mikrometrem zamontowanym na przegubowym ramieniu. półoś jako taka nie może "już się sypać" albo jest prosta, albo krzywa. Jezeli jest bardzo krzywa, to spójrz na nią, tak jakbys sprawdzał, czy linijka jest prosta. Edytowane 2 Września 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matisim Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2009 aa to wiem, na podobnej zasadzie mierzy sie zurzycie tulei cylindra, takim zegarem. a domowymi sposobami mozna jakos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #4 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) Weź tą półoś i spójrz na nią wzdłuż osi podłużnej, tak jakbyś sprawdzał linijkę czy jest prosta. Nie wiem, czy coś zobaczysz, ale jak by była bardzo krzywa, to powinno byc widoczne. Podobnie, jak byś mierzył do celu z długiej flinty. Pamiętaj, że na oko, to chłop w szpitalu fiknął. Powodzenia. Edytowane 2 Września 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2009 sprawdź poziomicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2009 gdy ściagałem cale półosie z paska-prawą i lewą, zobaczylem że na jednej z nich sa takie slady obtarcia. zastanawiam sie teraz czy to ja zrobilem jak sciagalem i krecilem nią nie masz przypadkiem osłony pod silnikiem? jak odkręcisz któryś przegub, to z prawej strony się opiera na niej i zostaje ślad, przymierz sobie (z lewej być może też) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matisim Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2009 osłony nie mam, ale on oparł sie chyba o wachacz i odkręcajac kręciłem całą półosią i moze wtedy. jak bedzie krzywy to pewnie bedzie słychać bicie podczas jazdy i łozysko szybko padnie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2009 żeby skrzywić półoś trzeba się baaaaaaaaaardzo postarać, wiec najprawdopodobniej oparła się o coś i tyle krzywa będzie trzęsła całym nadwoziem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2009 mi po zglebieniu auta prawa półoś (grubsza) czasami na ostrej chobce potrafi obetrzeć o (hmmmm) ramę? na ramie jest ślad i na półosi też, ale puki co nic nie bije więc półoś jest prosta, a parę razy już porządnie przyccedziłem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #10 Napisano 3 Września 2009 Mateusz, myślę że nie masz co martwić sie tym otarciem na półosi, czasami półoś ociera się o wahacz przy mocnym skręcie ale szybciej odkształci sie wahacz niż półoś. załóż ją i pojeźdź, bicie półosi jest wyczuwalne, bo przy pewnych szybkościach cała buda będzie drgała. Jak tego nie wyczujesz, to wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach