Skocz do zawartości
marmsn

Dziwny dźwiek na niskich obrotach 2.3 V5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam passata b5 fl 2002 2.3 V5 20v 170 KM i przy obrotach od 1000 do 2000 słychać dziwne stukanie jakby przekrecona czy obrucona panewka...:confused: badź łąńcuszek , napinacz czy popychacze zaworów. Czy to stukanie moze miec jakis zwiazek z falujacy mi obrotami jak silnik sie nagrzeje?? Bo taki objaw tez zauważyłem ....towarzyszy temu mniejszajakby mniejsza moc i ogolne spowolnienie reakcji silnika na pedał gazu....POMOCY......podpinałem Vaga i pokazało mi tylko to

17551 p 1143 Load calculation cross check upper limit exceeded

 

17967 p 1559 Idle speed contr. throttle pos. adaptarion malfunction

 

17972 p 1564 idle speed cont. throttle pos. low voltage during adaptation

 

17976 p 1568 idle speed cont. throttle pos. mechanical malfunction

 

Ale mysle ze to tylko przepływomierz ale nie chce pchac pieniedzy w błoto....wiec prosze o pomoc.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozgrzej auto ...

rozłącz akumulator obie klemy

10 min .. podłącz

 

na postoju powkrecaj mu do konca...

 

w 1999 rok 2.3 v5 pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do błędów na vagu to w 100 % chodzi i przepływomierz ...pozostaje tylko problem nieznośnego dźwieku.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po długich ogledzinach doszedłem do wniosku ze to jeden z elemuntów rozrządu (popychacz, łańcuszek badź napinacz)

 

I tu pytanie czy ktos rozbierał kiedys rozrząd w tej jednostce 2.3 v5 20v ...na sam początek chce tylko miec wglad do łańcuszka po to by skontrolowac i ocenic stan .... jeśli ktoś dysponuje fotkami to był bym wdzięczny

 

Na tym forum nie używamy CAPS LOCK-a do normalnych wypowiedzi/Majcin

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość FCN

zeby miec wglad do rozrzadu musisz wyciagac silnik ! niestety !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z informacji na forum wystarczy wyciagnac tylko skrzynie a i to niekoniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy odłączyc skrzynie ale i nawet nie trzeba ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopując temat też muszę się niestety pochwalić dziwnym stukaniem w rozrządzie, zaworach ? Może ma ktoś jakieś fotki rozrządu, klawiatury. Co może być przyczyną tego dziwnego stukania bo mi to wygląda na zwyczajny luz zaworowy ale w 2.3 z tego co wiem nie mam regulacji luzu zaworowego ? Proszę o rady i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, odkopując temat też muszę się niestety pochwalić dziwnym stukaniem w rozrządzie, zaworach ? Może ma ktoś jakieś fotki rozrządu, klawiatury. Co może być przyczyną tego dziwnego stukania bo mi to wygląda na zwyczajny luz zaworowy ale w 2.3 z tego co wiem nie mam regulacji luzu zaworowego ? Proszę o rady i sugestie.
luzu nie regulujesz ale popychacze z czasem się wyrabiają i czas na wymianę a sprawdzisz to przykładając stetoskop do silnika i osłuchując go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha stetoskop ale znajdz mi w Poznaniu mechanika który zna się na osłuchaniu silnika stetoskopem ? A jakie mogą być konsekwencje tego stukania popychaczy ?

 

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 18:50 ----------

 

Czy to chodzi o coś takiego : http://www.motoneo.pl/k-popychacz_zaworu-VW-all-PASSAT-PASSAT_3B3-7793-201-201.html

Może posiada ktoś zdjęcie z ETK-i. Rozumiem że do wymiany nie trzeba ściągać skrzyni biegów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ha stetoskop ale znajdz mi w Poznaniu mechanika który zna się na osłuchaniu silnika stetoskopem ? A jakie mogą być konsekwencje tego stukania popychaczy ?

 

---------- Post added at 19:14 ---------- Previous post was at 18:50 ----------

 

Czy to chodzi o coś takiego : http://www.motoneo.pl/k-popychacz_zaworu-VW-all-PASSAT-PASSAT_3B3-7793-201-201.html

Może posiada ktoś zdjęcie z ETK-i. Rozumiem że do wymiany nie trzeba ściągać skrzyni biegów ?

twój popychacz wygląda tak

popychacz.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

a co do fachowców to na pewno jakiś by się znalazł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli taki: http://www.motoneo.pl/k-popychacz_zaworu-VW-all-PASSAT-PASSAT_Variant_3B5-7206-popychacz_zaworu-popychacz_zaworu.html

Ok dzięki za info. Czekam do lipcowego urlopu i chyba wezmę się za wymianę.

no tylko patrz to są do twojego modelu motoru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może przyczyna tkwi w pompie oleju ? Może za słabo daje olej ? Na innych forach znalazłem taką informację, prawda to czy fałsz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może przyczyna tkwi w pompie oleju ? Może za słabo daje olej ? Na innych forach znalazłem taką informację, prawda to czy fałsz ?
też może być to pompa żeby ją wykluczyć sprawdź ciśnienie podpinając manometr w miejsce czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie...a jakie powinno być ciśnienie ? chociaż gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to by kontrolka oleju się zapalała ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a no właśnie...a jakie powinno być ciśnienie ? chociaż gdyby pompa dawała za małe ciśnienie to by kontrolka oleju się zapalała ?

ciśnienie powinno być 2 bary przy 2000obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podlacze sie pod temat bo jest podobny,

mianowicie dzis po odebraniu auta od mechanika ,wymianie oleju filtrow zapalila mie sie kontrolka oleju migajaca na czerwono z napisem oil pressure stop motor, po aucie nie zauwazylem zadnych objaw ,na vagu zero bledow czy mozecie mi powiedziec jakie powinno byc cisnienie oleju w tym silniku ?,zauwazylem rowniez ze oleju jest o jakies 0.5 cm za duzo na bagnecie

z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności