Skocz do zawartości
skwaru

Obsługa vag tacho 2.5

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Mam problem gdyż zgubiłem niedawno kluczyki ,posiadam fejsa vag tacho 2.5 i chciałbym prosić żeby ktoś mi wytłumaczył pokoleji jak dopasować nowe klucze za pomocą tegoż właśnie fejsa gdyż nie chciał bym czegoś spier....

będe wdzięczny za każdą rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj maila wysle Ci instrukcje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem tylko że posiadam vag.2,5 polski

czy moge też prosić o instrukcje na email

muszę dopasować swój klucz do paska

oto mój email [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam potrzebuje instrukcje do vag tacho czy mógłbym prosić o wysłanie instrukcji na meila?? [email protected] wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

mozna prosic o ta sama instrukcje ?? [email protected]

 

dzieki wielkie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_scalone

 

Jako że niektórzy ciekawi są podstawowych możliwości vag tacho z instrukcją jak co gdzie, zrobiłem na szybko taki maly tutorial :) moze komus sie przyda:)

 

Połączenie oraz wybór licznika.

Podłączamy kabelek vag tacho do gniazda usb, gdy zrobimy to prawidłowo u góry pojawi się: USB K-line Interface Connected itd. Wtyczkę OBD II podłączamy do gniazda diagnostycznego w aucie.

Następnie przekręcamy kluczyk na pozycje „zapłon” i myszką wybieramy w głównym oknie programu Select ECU (w moim przypadku jest to VDO New – Passat 2003 rok, w poprzednim B5 98r miałem VDO Old, jeżeli nie wiemy jakiej firmy mamy licznik to możemy robić to metodą prób po kolei próbować się łączyć ze wszystkimi lub podłączyć VAG’a i połączyć się z grupą 17 – Instruments – tam obok nr licznika pojawi się tez producent przeważnie jest to VDO lub Magnetti Marelli)

wyborlicznika.JPG

 

 

Następnie klikamy Connect Selected ECU

polaczenie.JPG

 

Wyciągnięcie Pinu licznika:

Klikamy Read PIN i czekamy. W tym przypadku nasz pin to: 5131

pin.JPG

 

Programowanie Nowego kluczyka (przeprogramowanie starych)

Mając już Pin możemy zaprogramować transponder w nowym kluczyku lub przeprogramować stare.

Klikamy Program New Key. Wyskakuje nam czerwone okienko i wpisujemy kod pin licznika, w tym przypadku 5131. W okienku Number of new keys wpisujemy liczbę kluczyków (najlepiej programować wszystkie kluczyku razem tj. jeśli mamy jeden kluczyk i dorobiliśmy sobie drugi to i tak programujemy oba, czyli trzeba jeszcze zaznaczyć opcje usunięcia starych kluczyków z pamięci w tym celu zaznaczamy erase old keys) i zaznaczamy channel 21.

pin2.JPG

 

Klikamy OK i teraz UWAGA:

Stosujemy się do instrukcji wyświetlanych na ekranie czyli:

Kluczyk który jest wsadzony w stacyjce przekręcany w pozycje OFF ale go NIE wyciągamy, następnie pozycja „zapłon” odpalamy auto, gasimy i wyciągamy kluczyk. Jeżeli programujemy 2 kluczyki to gdy wyciągniemy pierwszy szybko wsadzamy drugi i również odpalamy auto. Z doświadczenia wiem ze czasem się coś pokićka i może migać kontrolka immo i auto albo chodzi albo nie, w obu przypadkach należy przeprowadzić procedurę programowania od początku włącznie z usunięciem z pamięci starych kluczyków.

pin3.JPG

 

Zmiana przebiegu:

Klikamy Change Mileage, wyskakuje nam czerwone okienko i wpisujemy przebieg jaki chcemy i nastepnie Continue.

zmiana%252520przebiegu.JPG

 

Zczytywanie i wczytywanie wsadu licznika

 

(to już raczej dla zaawansowanych lubiących ryzyko :D bo można sobie namieszać)

Gdy jesteśmy połączeni z naszym licznikiem, klikamy Read EEprom i czekamy aż na ekranie pojawi się Done! (może to trochę potrwać dlatego trzeba być cierpliwym)

readeep.JPG

 

 

Aby zapisać nasz wsad na dysku wybieramy z górnego Menu File->Save File

readeep2.JPG

Wybieramy katalog gdzie chcemy zapisać zawartość licznika, wpisujemy nazwę oraz warto wybrać typ pliku jako *.bin ponieważ wtedy będziemy chcieli go edytowac w programie np. WinHex.

readeep3.JPG

Warto sobie zrobić jeszcze jedna kopie zapisanego pliku w razie gdyby coś poszło nie tak w trakcie modyfikacji wsadu, wtedy zawsze będzie furtka powrotna.

 

 

Wczytywanie wsadu

 

(np. gdy zmodyfikujemy go WinHex’em)

Oczywiście musimy być połączeni z licznikiem. Klikamy File->Read File i wybieramy pożądany plik:

wczytanieeep.JPG

 

wczytanieeep2.JPG

W głównym oknie pokaże adres do wybranego pliku, naciskamy wtedy Write EEprom i tutaj tez chwilkę to zejdzie wiec cierpliwości.

wczytanieeep3.JPG

 

 

Generalnie taka instrukcje obiecałem koledze "chagi", ale może komus tez sie przyda ;)

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Vag Tacho 2.5 będzie chodził pod Win7 64 bit?

 

Bo podłączam pod gniazdo USB i mi nic nie wykrywa i coś nie mogę zainstalować sterowników.

Edytowane przez Michal-LKR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wybaczcie że odświeżam, ale czy ta instrukcja będzie też działać przy przepięciu licznika z B5 do T4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie tylko wydaje mi się ze trzeba wsady pozamieniać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie WSAD jaki mam wgrać posiadam, z tym nie ma problemu, jedyne co, to właśnie nie wiem w jaki sposób wgrać należy, czy i jak trzeba edytować i tak dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja mam problem poniewaz vag tacho 2.5 nie moze sie polaczyc z moim licznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu masz kolego dokładnie opisane jak zczytać i wczytać i jak edytować wsad

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/52106-Wymiana-licznika-bez-FIS-na-FIS-passat-3B-i-3BG

Tak tak, to wiem, czytałem ten temat, ale chodzi mi o to, czy wszędzie edycja jest taka sama (w moim przypadku T4), czy są to jakieś dane przeznaczone typowo do jednego modelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności