Skocz do zawartości
Gość bigkamil

Temperatura.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bigkamil

Witam.

w moim passacie niedawno wymieniłem termostat i teraz gdy jade na trasie to samochód trzyma temperature 90 stopni a gdy jeżdrze po mieście to temperatura rośnie do 100 i tak se utrzymuje. pomieście samochód ma ciągle 100 stopni ale woda się nie gotuje i wcale jej nie ubywa. wentylator jest dobry bo się włącza. dodam że na zime troszkę przysłoniłem chłodnice tekturą. nie wiem czy moge tak jeździć z temp. 100 stopni czy nic się nie stanie silnikowi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość AyzeL

Przy takiej temperaturze napewno nic ci sie nie stanie. Pozatym woda sie nie gotuje, poniewaz w zamknietym ukladzie ma inna temperature wrzenia ok. 120stopni.

 

Proponuje zmierzyc zwyklym termometrem temperature wody w zbiorniczku wyrownawczym i przekonac sie czy rzeczywiscie ma te 100stopni.

 

U mnie wskaznik pokazuje 110stopni a w zbiorniczku mam 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AyzeL, temperatura wrzenia wody jest uzależniona od ciśnienia w jakim się ona znajduje, im wyższe ciśnienie tym temperatura wrzenia wyższa.

bigkamil, to nie Polonez że trzeba zasłaniać chłodnice, wywal tą tekturę jak najszybciej :krzeslem::krzeslem::krzeslem::krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

wiem ze to nie polonez ale gdy jest duży mróz i mam nie zasłonięto chłodnice to auto nawet po 20 km jazdy nie moze złapać 90 stopni tylko trzyma 80. gdy zasłoniłem chłodnice to się poprawiło.

czyli mam wyżucić tektóre z vhłodnicy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwagier00

Witam .

wydaje mi sie ze powinieneś jeszcze raz spróbpwać wymienić termostat - to nie normalne żeby auto po 20 km nie złapało temperatury. – tekturę wywal czym prędzej- mój silnik po 2,5 km ma 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwagier00, dokładnie, mój ma tak samo. Kup i wymień termostat i odsłoń chłodnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cakahu

podlacze sie pod temat. wymienilem termostat na niorginalny i nie moglem dogrzac silnika do 90' przy tem powietrza 0 do 10'C.. wymienilem ponownie termostat na firmowy vw (kupiony w serwisie vw) i nadal nie dobija do 90'. a z kartonikiem przy chlodnicy problemu nie ma. dodam ze ukla jest odpowietrzony i czujnik tez dziala prawidlowo. ma ktos moze jakas teorie co dolega mojej karocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

Moze być tak ze termostat jest spoko.. i pewnie jest.. tylko po pierwsze czujnik temperatury, a po drugie te samochod tak maja ze ta wskazowka wariuje i to chyba wina tego co jest w kokpicie.. moze tam cos zasniedzialo - slyszalem to od mechanikow ---> moze glupoty gadaja, ale cos w tym jest.

 

 

Sprawdź czujnik dobrze.

 

 

a tekture wywal bo to rzeczywiscie nie PF czy Poldek - jeszcze Ci sie jakos zapali fura od wozenia shitu.

 

A cieplo masz w samochodzie? dziala ogrzewanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Mam już prawie rok passata B3 z silnikiem 1,8 (bez gazu) i pierwszych kilka miesięcy nie mogłem zrozumiec co dzieje się z chłodzeniem, zwłaszcza w upały. Wskaźnik podczas normalnej jazdy poza miastem wskazuje ca 100 st, w mieście natomiast dochodził prawie do 110. Wymieniłem termostat a także chłodnicę na nową (stara nieco ciekła). Niczego to nie zmieniło, dodatkowo kiedy gasiłem silnik wówczas gdy wskaźnik pokazywał prawie 110 st (wtedy włączał się wentylator, jego czujnik tez wymieniłem, ale niczego to nie zmieniło) to wywalało mi płyn przez zawór w korku zbiornika wyrównawczego. Wziąłwem się na sposób i podczepiłem pod rury chłodzenia czujniki temperatury i wtedy okazało się że temperatura jest ca 92 stopnie, czyli taka jaka powinna. W końcu kupiłem nowy korek zbiornika wyrównawczego i kłopty skończyły się (zawór bezpieczeństwa w starym puszczał przy niskim ciśnieniu). Przestałem przejmować się wskazaniami temperatury, widocznie ten układ pomiarowy jest bardzo niedokładny. Teraz zimą pokazuje nieco mniej, ale to się chyba potwierdza - albo czujnik temperatury (jest to termistor) jest zły, ale bardziej podejrzewam ten wskaźnik wychyłowy. Przedtem miałem Audi 100 z tym samym silnikiem 1,8 (ale z gaźnikiem) - tam żadnych problemów z temperaturą nie było - zawsze wskaźnik pokazywał 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

moze sie grzac gdy rury od chlodzenia sa twarde jak kamien (poszla uszczelka pod glowica)

Lub gdy czujnik spierdzielony..

Lub gdy dmuchawa sie nie wlacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

węże od chłodzenia są miekkie , dmuchawa się włącza czujnik też sprawdzałem i jest dobry. ogrzewanie działa normalnie. chyba będe musiał wymienić znów termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

termostat kosztuje około 25 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

Sluchajcie - są dwie gumowe rury od chlodnicy - jezeli ta na dole jest zimna to nie ma obiegu i wtedy termostat jezeli rura na dole jest ciepla i gorna rura tez jest ciepla to raczej na pewno nie jest to termostat.

 

Czasami bywa w samochodach tak ze gdy wsadzi sie czujnik temperatury od mniejszego silnika to bedzie pokazywalo za wysoka temperaturę - a na odwrot gdy wsadzimy termostat od wiekszej pojemnosci - to wtedy bedzie pokazywalo za niską temperaturę.

Moze to jest właśnie wasz problem.

 

Jeżeli jeździcie po mieście ciągłe ruszanie i korki to wskaźnik temp. bedzie dochodził nawet do 120 stopni i kontrolka będzie mrugać gdy będzie czujnik od np. Golfa 1.4 - - sam to wymyśliłem drogą dedukcji - poprawcie jeśli się mylę - ale jeżeli wyjedziecie na trase i wskaźnik temp. przy prędkości 100 km/h spada Wam na 90 albo 100 stopni to myślę że wszystko jest wporządku tylko właśnie albo wina czujnika albo może przewody ktÓre wychodzą od czujnika są zjeb..

 

Jeszcze pozostaje kwestia wiatraka!

Jeżeli samochód zostawimy na niskich obrotach na postoju, troszeczkę może przygazujemy i wskaźnik w koncu pokaże to 110 czy moze nawet troszkę więcej i włącza się dmuchawa (wiatrak) i pochodzi troszkę i się wyłącza a wskaźnik pokazuje dalej 110 albo chociaż kontrolka przestanie mrugać to też oznacza, że jest wszystko ok!

No chyba że jest pompa wody zepsuta (wirnik czy cos) i wtedy nie ma obiegu i zawsze będzie się grzał.

 

To jest problem widze u wszystkich z tym wskaźnikiem...

To co napisałem to moje odczucia i spostrzeżenia - poprawcie jeśli się mylę, ale myśle że wszystko co napisałem to prawda.

 

Jeszcze pozostaje kwestia uszczelki pod głowicą - ale wtedy ryry od chlodnicy są spuchnięte jak balony i twarde jak skała - ew. na zimnym silniku możemy odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego - i ktoś nam może przegazować furę - jeśli podczas gazowania - woda (płyn) bedzie wywalał do góry ze zbiornika to uszczelka jest poszłaaa, jeśli tylko bedzie troche falowała - to uszczelka jest ok!

Przy trefnej uszczelce silnik będzie sie grzał.

 

!!!!!Proszę żeby ktoś w końcu rozwiązał ten problem na amen i żebyśmy pomogli sobie na wzajem bo to jest wqurwiające na maxa kiedy wskaźnik pokazuje glupoty!!!

 

Moją receptą byloby kupić poprawny czujnik temp... ale czy to pomoże???

Czy naprawdę wszystkim sprzedają shit?!

W zimne luty nie wierzę -- nie wiem co to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

u mnie napewno jest założony dobry czujnik temperatury - jest orginalny. gdy się włączy wentylator to temperatura spada. mam jeszcze jedno pytanie przy ilu stopniach w moim pasku ma się włączyć wentylator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

a przy ilu na wskaźniku Ci sie włącza dmuchawa???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

przy 100 stopniach włącza się u mnie dmuchawa. nie wiem czy tak powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

no i jak sobie poradziles?

Bo ten problem chyba jest nie do rozwiazania!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

niewymieniłem jeszcze termostatu - wydaje mi się że nie muszę tego robić. auto w trasię nagrzewa ni się do 85 stopni i tak trzyma a gdy jeżdrze po mieście to ma koło 100 stopni. nigdy nie przekracza 100 stopni więc ydaje mi się że jest ok. wody nie ubywa i jej nie gotuje.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

wiesz... ja jutro sie zapytam na warsztacie co sie specjalizuje w VW bo bede obok raniutko i napisze cosik jeszcze..

 

A moze to pompa wody??

 

a wentylator powinien wlaczac sie przy 98 stopniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności