Skocz do zawartości
MiRobert

czy to usterka w pompie hamulcowej ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Koledzy szpece doradźcie mi co może być przyczyną, że na włączonym silniku, jak nacisnę pedał hamulca to dochodzi do pewnego momentu i trzyma, lecz jak bede tak trzymał dalej i użyje troche wiecej sily to pomalutku ale dam rade go wepchnąć do podłogi ?

Drugi objaw jaki zauważyłem to podczas odpowietrzania przednie zaciski nie chcą normalnie odbijać, tzn. kilka pompowań, odkrecenie zaworka, spuszczenie plynu, zakrecenie zaworka, puszczenie pedała. I zamiast ładnie odskoczyć to zacisk trzyma tarcze. dopiero jak tarczą zrobie obrót to popuszcza.

Niby wszystko działa, niby hamulce są, ale ... :) innymi samochodami jak sie przejade to nie ma takich efektów. Lżej się toczą na minimalnych nierónościach a ten bydlak stoi.

Czy to może może być wina pompy hamulcowej ?

Zaciski wymieniałem , nic nie pomoglo, założyłem swoje po uprzedniej wymianie reperaturki - to samo, serwo ok, plynu juz zuzylem ze 3 litry wiec nie ma mowy - zostaje mi tylko pompa ale szukam potwierdzenia zanim wydam kase znowu - spotkał się ktoś z Was z takim ała ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nigdzie nie ma wycieku płynu, a pedał hamulca da się wcisnąć do podłogi, to winna jest pompa, która zaczęła przepuszczać.

Ale to jest tylko moje zdanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś coś z układem hamulcowym? może masz go zapowietrzonego i dlatego są takie objawy, ze da się wcisnąć do podłogi. Sprawdź czy hamulec podczas odpowietrzania (deptania) zatrzymuje się w tej samej pozycji czy rośnie, jeśli rośnie to jest zapowietrzony. W większości samochodów przy przytrzymaniu hamulca idzie on jeszcze parę mm w spód ale nie powinien do podłogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak nacisnę pedał hamulca to dochodzi do pewnego momentu i trzyma, lecz jak bede tak trzymał dalej i użyje troche wiecej sily to pomalutku ale dam rade go wepchnąć do podłogi

Muszę Ci powiedzieć kolego, że ja mam tak samo. Już z 1,5 roku. Wydaje mi sie, choć pewności nie mam, że stało się tak po wymianie wszystkich klocków i tarcz. (Wcześniej po prostu nie sprawdzałem tego czy da się wcisnąć pedał do podłogi długo na niego naciskając). Jak odebrałem samochód od mechanika to objaw był taki, że przy pierwszym naciśnięciu hamulca wszystko było OK a po kolejnym pedał stawał się twardy i prawie wcale nie hamował. Układ był odpowietrzany klika razy i raczej zrobiono to skutecznie. Teraz jak naciskam hamulec to nie ma takiej możliwości, żeby stał się twardy (no chyba że będę naciskał 10 razy raz za razem to twardszy się stanie). Różni fachowcy sprawdzali ale tylko jeden powiedział, że to prawdopodobnie pompa. Na razie nie wymieniałem bo wszystko działa OK. problemu z odbijaniem nie mam. Dodam jeszcze, że jak silnik jest wyłączony to efektu "wchodzenia" pedału w podłogę nie ma. Pedał po którymś naciśnięciu staje się twardy i nie ma możliwości wciśnięcia go na więcej niż 2-3 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, nie mam wielkiego porownania , bo czasem tylko sie do opla przesiadam, a w nim nie ma takich objawów, nacisk na hamulec 2-3cm i skała, a ten jakiś taki nijaki

Dodatkowo wkurza mnie to ze np na tym samym zjeździe (lekkie wzniesienie) opel (tez z abs ) sie stacza a ten kurcze ni drgnie :) - po uprzednim zatrzymaniu się.

wkurza mnie to troche bo jak trzyma / czy też trze to i na spalanie ma wpływ

no nic pompe pewnie jeszcze zmienie i zobacze co sie zmieni

na abs raczej sie nie bedę szarpał - generalnie działa - testowałem na trawie /piasku i jest gitara

pofajdane są te modele :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompe pewnie jeszcze zmienie i zobacze co sie zmieni

Jak zmienisz to daj koniecznie znać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MiRobert-mam nadzieję,że odpowietrzałeś hamulce przy przekręconym kluczyku w stacyjce?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, czytalem wczesniej forum :-) robiłem w 3 wariantach, zero różnicy:

1- z włączonym zapłonem ( najczęstsza opcja )

2- z wyłączonym zapłonem (raz na próbe )

3- z włączonym silnikiem ( raz na próbe )

 

a może już czas pogonić komuś póki jest coś wart , niech się z nim pomęczy :D

jedyne plusy tej budy to dużo miejsca w środku (dość wygodnie dla chłopa o 2 metrach wzrostu) i silniki, którym wszystko jedno czy jadą 50 km/h czy 150 km/h :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!Mam to samo w swoim pasku i nie chcę Cię martwić ale wymiana pompy na nową nic nie pomogła.Przy okazji wymieniłem wszystkie wężyki gumowe i nic,dalej to samo.Odpowietrzałem go chyba ze 20 razy.Przedni zestaw hamulcowy nowy,tył okey,cylinderki suche bez wycieków.Zostało mi już tylko serwo do wymiany.Jak coś wykombinujesz daj znać,proszę.Powodzenia i NARKA!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności