MiRobert Zgłoś #1 Napisano 31 Sierpnia 2009 Witam, Koledzy szpece doradźcie mi co może być przyczyną, że na włączonym silniku, jak nacisnę pedał hamulca to dochodzi do pewnego momentu i trzyma, lecz jak bede tak trzymał dalej i użyje troche wiecej sily to pomalutku ale dam rade go wepchnąć do podłogi ? Drugi objaw jaki zauważyłem to podczas odpowietrzania przednie zaciski nie chcą normalnie odbijać, tzn. kilka pompowań, odkrecenie zaworka, spuszczenie plynu, zakrecenie zaworka, puszczenie pedała. I zamiast ładnie odskoczyć to zacisk trzyma tarcze. dopiero jak tarczą zrobie obrót to popuszcza. Niby wszystko działa, niby hamulce są, ale ... innymi samochodami jak sie przejade to nie ma takich efektów. Lżej się toczą na minimalnych nierónościach a ten bydlak stoi. Czy to może może być wina pompy hamulcowej ? Zaciski wymieniałem , nic nie pomoglo, założyłem swoje po uprzedniej wymianie reperaturki - to samo, serwo ok, plynu juz zuzylem ze 3 litry wiec nie ma mowy - zostaje mi tylko pompa ale szukam potwierdzenia zanim wydam kase znowu - spotkał się ktoś z Was z takim ała ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #2 Napisano 31 Sierpnia 2009 Jeśli nigdzie nie ma wycieku płynu, a pedał hamulca da się wcisnąć do podłogi, to winna jest pompa, która zaczęła przepuszczać. Ale to jest tylko moje zdanie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2009 Robiłeś coś z układem hamulcowym? może masz go zapowietrzonego i dlatego są takie objawy, ze da się wcisnąć do podłogi. Sprawdź czy hamulec podczas odpowietrzania (deptania) zatrzymuje się w tej samej pozycji czy rośnie, jeśli rośnie to jest zapowietrzony. W większości samochodów przy przytrzymaniu hamulca idzie on jeszcze parę mm w spód ale nie powinien do podłogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #4 Napisano 2 Września 2009 jak nacisnę pedał hamulca to dochodzi do pewnego momentu i trzyma, lecz jak bede tak trzymał dalej i użyje troche wiecej sily to pomalutku ale dam rade go wepchnąć do podłogi Muszę Ci powiedzieć kolego, że ja mam tak samo. Już z 1,5 roku. Wydaje mi sie, choć pewności nie mam, że stało się tak po wymianie wszystkich klocków i tarcz. (Wcześniej po prostu nie sprawdzałem tego czy da się wcisnąć pedał do podłogi długo na niego naciskając). Jak odebrałem samochód od mechanika to objaw był taki, że przy pierwszym naciśnięciu hamulca wszystko było OK a po kolejnym pedał stawał się twardy i prawie wcale nie hamował. Układ był odpowietrzany klika razy i raczej zrobiono to skutecznie. Teraz jak naciskam hamulec to nie ma takiej możliwości, żeby stał się twardy (no chyba że będę naciskał 10 razy raz za razem to twardszy się stanie). Różni fachowcy sprawdzali ale tylko jeden powiedział, że to prawdopodobnie pompa. Na razie nie wymieniałem bo wszystko działa OK. problemu z odbijaniem nie mam. Dodam jeszcze, że jak silnik jest wyłączony to efektu "wchodzenia" pedału w podłogę nie ma. Pedał po którymś naciśnięciu staje się twardy i nie ma możliwości wciśnięcia go na więcej niż 2-3 cm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #5 Napisano 3 Września 2009 no wlasnie, nie mam wielkiego porownania , bo czasem tylko sie do opla przesiadam, a w nim nie ma takich objawów, nacisk na hamulec 2-3cm i skała, a ten jakiś taki nijaki Dodatkowo wkurza mnie to ze np na tym samym zjeździe (lekkie wzniesienie) opel (tez z abs ) sie stacza a ten kurcze ni drgnie - po uprzednim zatrzymaniu się. wkurza mnie to troche bo jak trzyma / czy też trze to i na spalanie ma wpływ no nic pompe pewnie jeszcze zmienie i zobacze co sie zmieni na abs raczej sie nie bedę szarpał - generalnie działa - testowałem na trawie /piasku i jest gitara pofajdane są te modele :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #6 Napisano 3 Września 2009 pompe pewnie jeszcze zmienie i zobacze co sie zmieni Jak zmienisz to daj koniecznie znać co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #7 Napisano 3 Września 2009 MiRobert-mam nadzieję,że odpowietrzałeś hamulce przy przekręconym kluczyku w stacyjce?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #8 Napisano 3 Września 2009 tak, czytalem wczesniej forum :-) robiłem w 3 wariantach, zero różnicy: 1- z włączonym zapłonem ( najczęstsza opcja ) 2- z wyłączonym zapłonem (raz na próbe ) 3- z włączonym silnikiem ( raz na próbe ) a może już czas pogonić komuś póki jest coś wart , niech się z nim pomęczy jedyne plusy tej budy to dużo miejsca w środku (dość wygodnie dla chłopa o 2 metrach wzrostu) i silniki, którym wszystko jedno czy jadą 50 km/h czy 150 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WANDAL Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2009 Witam!Mam to samo w swoim pasku i nie chcę Cię martwić ale wymiana pompy na nową nic nie pomogła.Przy okazji wymieniłem wszystkie wężyki gumowe i nic,dalej to samo.Odpowietrzałem go chyba ze 20 razy.Przedni zestaw hamulcowy nowy,tył okey,cylinderki suche bez wycieków.Zostało mi już tylko serwo do wymiany.Jak coś wykombinujesz daj znać,proszę.Powodzenia i NARKA! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pshemo_05 Zgłoś #10 Napisano 19 Listopada 2009 Moze nic nie wymieniaj tylko poczytaj posta z rysunkiem z watku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63420&highlight=pompa+serwo&page=2 Pojawil sie po Twoich problemach - moze je rozwiazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach