Skocz do zawartości
Gość passat_b3

Pęknięte szklanki w bloku silnika VW Passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość passat_b3

Mam auto od niedawna, silnik 1,9 TD, znajomy mechanik powiedział, że mam w bloku pęknięte szklanki. O co z tym chodzi?? bo nigdy się z tym nie spotkałem...

 

Proszę o podpowiedz o co chodzi.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szklanki w bloku? w głowicy chyba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Szklanki w głowicy ????? :):):)

Hm, ciekawa teoria :):):).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ciekawa i nie tylko teoria, ma ze 40-50 lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , nazwijcie to fachowo ,, bo niektórzy szklankami nazywają popychacze (hydrauliczne bądź mechaniczne) i ich prowadzenie -tuleja a dla innych to prowadnice zaworów,

A dokładnie jak jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko szklanki są w głowicy (brak wiedzy czy jak kolego tomery to po co piszemy) ale w bloku o szklankach nie słyszałem nawet w starych OHV-kach jak ktoś wie co to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JACU, były jeszcze takie silniki (historia) dolnozaworowe, tam to praktycznie głowicy nie było tylko coś jak dekiel. A co do wałka rozrządu w Bloku (napisałem -głowicy:D) i laskach popychaczy to nie wiem czy nawet jeszcze dzisiaj jakaś marka czegoś takiego nie płodzi.:P

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylu z was twierdzi że jestem w błędzie to coś w tym jest być może.

W każdym razie mnie dotychczas się wydawało, że "szklankami" nazywa się tuleje w których pracuja tłoki i że osadzone są one w bloku silnika.

W każdym razie z takim określeniem i umiejscowieniem tego elementu się spotkałem.

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W każdym razie mnie dotychczas się wydawało, że "szklankami" nazywa się tuleje w których pracuja tłoki i że osadzone są one w bloku silnika.

 

Tuleje cylindra raczej opisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, właśnie te tuleje miałem na myśli. tylko słyszałem, że ktoś również nazwał je szklankami (z racji że to one przypominają wyglądem szklanki do herbaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z racji że to one przypominają wyglądem szklanki do herbaty
Ciekawe z której strony,

Cosik ci sie chyba kolego pomerdało albo komuś kto ci takie kity wciska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja się zgodzę ze wszystkimi - mechanicy często nazywają szklankami zarówno tuleje popychaczy, jak i tuleje cylindrów

 

i to nie jeden, nie jakiś "pan Romek ze stodoły" i nie tylko "po zawodówie" - a to, że nie słyszeliście tego określenia w stosunku do tulei cylindra, nie znaczy że inni tego tak nie nazywają

 

więcej pokory Panowie - bo stwierdzenie pana mechanika, przytoczone w pierwszym poście wcale go nie dyskredytuje - a pękające szklanki cylindrów to całkiem normalna rzecz w przyrodzie ;)

Edytowane przez gumbas5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, jeśli więc passat_b3 masz popękane tuleje cylindrów, to silnik nadaje się na złom...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są sposoby osadzania nowych tulei ale jest to nieopłacalne i jak koledzy wyżej napisali silnik do wymiany i amen.:[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do wałka rozrządu w Bloku (napisałem -głowicy) i laskach popychaczy to nie wiem czy nawet jeszcze dzisiaj jakaś marka czegoś takiego nie płodzi.

 

Przeciez VAG cos takiego stosowal w silnikach bodajze 1.4 w Skodzie Fabii poprzedniej generacji :) Jak jest dzisiaj to nie wiem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat-b3 mam kilka pytań, pęknięcia tulei można stwierdzić tylko jeżeli rozbierze się silnik i to nie do końca. Mi pękły w dohc fiata po tulejowaniu i dopiero lupą znalezliśmy pęknięcia wzdłużne. Objaw standartowy dla uszczelki bąble powietrza w płynie jak okazało sie że to nie uszczelka to oczywiscie głowice zmieniłem. To tez nie pomogło to wydarliśmy tłoki i dopiero wtedy znaleźliśmy pęknięcia. Jak twój mechanik bez rozbierania silnika to stwierdził to szcunek dla niego za rentgen w oczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności