Skocz do zawartości
Lesio

metaliczny odgłos z układu wydechowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam mały dylemat - z układu wydechowego przy wolnych obrotach wydobywa się metaliczny dźwięk - traci się jak lekko dotknę obojętnie który element wydechu czy to to z przodu czy nawet końcowej rury lub któregoś wieszaka gumowego lub jak minimalnie (bardzo) dodam gazu.

Dylemat taki to czy to wina (ewentualnie) uszkodzonego łącznika elastyczne go czy gumowych wieszaków - a może coś innego ?

Jak podjechałem do serwisu układu wydechowego to "majster" bez wahania i oglądania stwierdził - łącznik 2,5 h czas wymiany i 270 PNZ.

Może mieliście podobny problem.

 

Poz

(w sumie awaria żadna, ale jak można ciszej...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

U mnie było dokładnie to samo co opisujesz. Powodem tych odgłosów metalicznych na wolnych obrotach było to, że za katalizatorem przed łączeniem z rurą wydechową pod spodem było pęknięcie co skutkowało, że rura wydechowa obniżyła się i dotykała kołnierzem, (ten na łączeniu trzema śrubami) do osłony aluminiowej od półosi. Po wymontowaniu warto też sprawdzić w jakim stanie jest siatka elastyczna.

Po spawaniu problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

miałem też problem z metalicznym 'dzwonieniem' na wolnych obrotach - dźwięk ustawał po dotknięciu rury wydechowej lub dodaniu odrobiny gazu.

 

Problemem okazał się ten elastyczny łącznik otulony siatką. Zobaczysz go po lewej stronie silnika - między silnikiem a turbiną, nadkolem. Ja za nową część i spawanie dałem jakoś 150zł.

 

 

---

Pozdrawiam

Hugster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w moim pssacie problemem była osłona termiczna, która osłania ostatni tłumik. Założyłem większe podkładki pod nakrętki żeby objęły osłonę i metaliczny odgłos ustapił. Blacha w koło oryginalnych podkładek była przetarta i osłona z jednej strony opierała się o tłumik i cały czas dzwoniła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, pooglądam to sobie jeszcze.

Te 270 PLN za złączkę plus wymiana to jakaś przesada, ponieważ złączkę można kupić za 80PLN - tylko ciekawe jak z jakością.

Poz

 

Dostałem info od sprzedawców :

albo z firmy "fly import"

albo produkowane dla Belgijskiej firmy "BOSAL"

Czy znacie te firmy ? bo nawet się nie pytam ile w ASO :)

Edytowane przez Lesio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz przesada z ceną? Przyjedź do Warszawy to zapłacisz min. 300zł z pocałowaniem w rękę. Stare złącze trzeba wyciąć i w to miejsce wspawać nowe. Jak będzie krzywo przyspawane to po jakimś czasie zresztą krótkim spaw puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że, w Warszawie 300 PLN (lub więcej) no norma - tam bardziej oszukują.

Jeśli złączka kosztuje 80 PLN, a montaż trwa 1,5 h - to znaczy, że kasują ponad 100 PLN za godzinę - dlatego mówię, że to przesada (nawet ze zużyciem gazu).

Ile zarabiacie na godzinę .... ja bym tyle chciał.

To już taki trochę OT - sorki.

 

Jak by ktoś jeszcze mógł napisać co lepsze :

z firmy "fly import"

lub produkowane dla Belgijskiej firmy "BOSAL"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w moim pssacie problemem była osłona termiczna, która osłania ostatni tłumik. Założyłem większe podkładki pod nakrętki żeby objęły osłonę i metaliczny odgłos ustapił. Blacha w koło oryginalnych podkładek była przetarta i osłona z jednej strony opierała się o tłumik i cały czas dzwoniła.

 

Również mam to samo tylko nie mogę odkręcić nakrętki która jest teraz obrobiona. Można zeszlifować tą śrubę i wstawić inną czy jest jakoś inaczej to mocowane? Podejście do niej jest złe bo przeszkadza tłumik a zdjąć go nie mogę bo jest spawany ze środkowym zamiast skręcany (inne średnice rur). A nie chcę stukać przecinakiem ani młotkiem bo zaraz gwint się popsuje i wtedy z narzynką się nie zmieszczę. Podpowiecie coś ? Zdjęcie jak to wygląda.

20151002_175024.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowiecie coś ?

 

Właśnie tą samą sytuację przerabiałem te kilka lat temu. Z tego co pamiętam to tą nakrętkę z łatwością wykręciłem. Oczywiście na początek zwilżyłem WD 40. Postaraj się szczypcami ścisnąć i kręcić lekko w lewo i prawo. To powinno pomóc. Ta śruba tak łatwo się nie zrywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności