kozub Zgłoś #1 Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam mam pytanie wlaśnie wróciłem z trasy i coś nie tak z moim autem a mianowicioe strasznie rośnie temperatura jak dodaje gazu i jade szybciej powyżej 100km/h lup pod jakieś wzniesienie temperatura rośnie w oczach do ponad 100stopni później spada do 90 i jak przyspiesze po chwili rośnie rura gorna i dolna chlodnicy gorąca płynu po 500km (powrót z urlopu) nie ubywa powietrze z nawiewu gorące ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #2 Napisano 28 Sierpnia 2009 Witam, Sprawdź wentylator który jest napędzany paskiem, może być taka sytuacja że padło sprzęgło lepkościowe (wiskoza), czyli przy temperaturze aż 100 st. wentylatorem nie powinno się dać swobodnie obracać a w drugiej kolejności sprawdź termostat. Pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2009 kolego możliwe że skończyła sie pompa wody..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2009 Jest kilka mozliwości: pompa wody niewydajna, termostat. Wentylator bym wykluczył, bo jeżeli problem pojawia się przy większych prędkosciach nie ma on wpływu - pęd powietrza daje wiekszy strumień niż sam wentylator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #5 Napisano 28 Sierpnia 2009 potwierdzam panowie pompa, termostat, czujnik temp, chlodnica - wymienione i półtora roku spokoj jak na razie - temp zawsze stoi na 90% , oczywiście po rozgrzaniu :-) wisko chyba bardzo rzadko pada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozub Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2009 A jak sprawdzić pompe wody trzeba rozbierać i wyciągać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldus66666 Zgłoś #7 Napisano 28 Sierpnia 2009 Miałem identyczny przypadek w swoim aucie. Po rozebraniu okazało się, że poprzedni właściciel chciał zaoszczędzić i nie wymienił pompy przy wymianie rozrządu (w AWX/AVF pompa powinna być wymieniana razem z rozrządem). Takie są właśnie efekty druciarstwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #8 Napisano 28 Sierpnia 2009 Pompa wody jest napędzana paskiem klinowym ale żeby się do niej dostać trzeba zdejmować zderzak itd jak przy wymianie rozrządu dlatego jej wymiana jest wskazana pomimo że na str http://www.rozrzad.pl (przy moim APT) jest napisane że pompa nie jest czescią rozrządu. a wygląda jak dekielek aluminiowy przebity osią z jednej strony wew jest koło/wiatraczej plastikowy a z zewn osadzonye koło pasowe. Obudowa zazwyczaj zostaje stara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozub Zgłoś #9 Napisano 28 Sierpnia 2009 Pompa była wymieniona razem z rozrządem jakies 40-45 tys km temu i na 100% była zmieniona bo mam starą i widziłem jak montował mechanik nową tylko zastanawiam się czy jest jakaś opcja sprawdzenia czy to pompa bez rozbierania rozrzadu i wyciągania jej czy to może termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2009 termostat i czujnik temperatury to raptem ok 100 zl (+wymiana), bynajmniej wyeliminujesz newralgiczne elementy. Pompe czy idzie sprawdzić ? - ja nie pamietam ale chyba na większych obrotach (>2500 tys) powinno bardziej zapierdzielać przelewanie plynu w zbiorniczku wyrównawczym, nie wiem domniemam, bo kilka dni jeździlem do mechanikiem z tymi anomaliami i już nie pamietam co w którym momencie sprawdzaliśmy. Albo od razu do zestawu do wymiany dołóż pompe (+/- 100 zl). Jak to nie pomoże to w obiegu plynu zostanie ci tylko chłodnica, wisko i nagrzewnica. Ja miałem pecha, po wymianie termostatu i czujnika padła chlodnica (dobrze ze 2 km od domu) a pompe wymieniałem z rozrzadem 2 miesiące wczesniej to nie ruszałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozub Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2009 Wymieniłem termostat 36 PLn i wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach