Skocz do zawartości
topek

(chyba) tylna klapa + wlaczajacy sie alarm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukalem w archiwum i troche znalazlem ale moze ktos poda gotowe rozwiazanie.

Wczoraj strzelilem trase 1000km i na autostradzie pod dreznem wjechalem w duza kaluze (byla burza). Nic sie nie stalo poza lekki uderzeniem wody. Nie wiem czy ta woda jest winna mojemu problemowi ale wspominam o tym zdarzeniu bo moze dodatkowo pomoc.

Pojechalem do warsztatu, podpieli auto pod VAGa i wyszlo:

01141 przelacznik odryglowania tylnej klapy bagaznika (E165)

27-10 niezrozumialy sygnal sporadyczny

 

Objawy.

1. W tej chwili nawet jak mocno walne klapa nie potwierdza mi kierunkowskazami zamkniecia auta. Czyli cos jest nie tak. Zawsze potwierdzal

2. Jak wczesniej mrugal kierunkami, potwierdzal zamkniecie, czyli sie uzbroil, to auto po chwili zaczyna wyc i migaja kierunki :-/

 

Auto wstawilem do garazu o 3:00 w nocy po tej dlugiej trasie i obudzil nas o 7:50 (bylem zachwycony)

Teraz alarm wlacza sie czasami po 10 sekundach, lub po pol godziny. Nie wlacza sie w ogole przez np godzine

 

3. Mam zainstalowane caraudio (wzmacniacz + subwoofer) i przy kazdym otwarciu i zamknieciu drzwi, klapy, maski jest takie pyk/bum z subwoofera. Cos jakby radio (oryginalna navi MCD wlaczala na chwile wzmaka) Tak bylo odkad zalozylem caraudio i wszystko bylo ok. Taki urok. Teraz slychac (przy zamknietym aucie) ze sub sobie pyka nawet jak drzwi nie dotykam. Tak jakby drzwi/bagaznik/maska sie co chwila otwieraly i zamykaly.

 

4. Komputer pokazuje, ze wszystkie drzwi sa zamkniete (mam pelny komputer) a mimo to kierunki nie migaja po zamknieciu.

 

Nie mam zadnego dodatkowego alarmu. Tylko fabryczne zabezpieczenie, otwierane z kluczyka.

 

Zaczal bym od sprawdzenia zamka w klapie. Moze jest gdzies instrukcja z fotkami jak ja fachowo rozebrac i co sprawdzic.

Inne pomysly?

 

W tej chwili nie zamykam paska bo nie chce sasiadow irytowac a jak mi sie w DE w parkingu podziemnym wlaczy to juz w ogole bedzie git :=)

Edytowane przez topek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaczal bym od sprawdzenia zamka w klapie. Moze jest gdzies instrukcja z fotkami jak ja fachowo rozebrac i co sprawdzic.

Inne pomysly?

 

Dobry pomysł. Otwórz zamek i sprawdz. Wcześniej sprawdziłbym też przelot kabli pomiędzy klapą a resztą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a jeszcze jedno pytanie. Czy jak passat nie mrugnie kierunkami tzn, ze alarm sie nie uzbroil?

Bo sobie takie cos wykombinowalem, zeby mi nie wyl ale byl tez zamkniety.

 

15min temu wychodzac z auta otworzylem bagaznik i go lekko przymknalem.

Tak ze jest zamkniety ale nie do konca.

Komputer pokazuje ze klapa jest otwarta.

Po zamknieciu z pilota, wszystko sie zamknelo ale kierunki nie mrugnely.

Klapy nie mozna teraz otworzyc, auto od 15 min stoi cicho.

Czy to dobra, chwilowa metoda, czy w kazdej chwili moze sie wlaczyc?

 

Ponawiam pytanie. Czy uzbrojenie alarmu potwierdzaja mrugajace kierunki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierunki potwierdzają dopieo op ryglu. Z tego co opisujesz masz problem właśnie z ryglem. Tzn zamek zamyka, ale nie rygluje. Musisz zajrzeć dlaczego nie rygluje, żaden inny półśrodek na dłuższą metę nie zadziała. Chyba, że wycięcie syreny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis pojechalem do innego magika, znow 50zl (musze sobie swoj kabel kupic) i pan mial na lapie soft boscha ktory przelecial cala elektronike, ktora w pasku podobno cala (tzn sterowniki) tez jest boscha.

Nie znalazl ani jednego bledu (15 minutowe sprawdzanie wszystkich systemow w aucie) ale byla fajna opcja: pokaz co wywolalo ostatni, przedostatni i tak do 4 ostatnich alarmow i teraz uwaga :)

Wedlug softu boscha 3 z 4 ostatnich alarmow wywolal czujnik ruchu.

1 z 4 ostatnich to byl zamek przy drzwiach kierwocy.

 

Nawet nie wiedzialem, ze fabryczny alarm ma czujniki ruchu.

Pare razy przy zamknietym/uzbrojonym aucie i opuszczonych szybach wkladalem reke do srodka i zaden alarm sie nie zalaczal.

 

Ma ktos jakis pomysl? :)

 

...po 0,5h...

 

Znalazlem na forum, ze naciskajac na pilocie/kluczyku 2x szybko przycisk zamkniecia samochodu nie uzbrajam alarmu. Moglby ktos potwierdzic?

No i jak poznac, ze alarm nie zostal zaaktywowany?

Nie miga czerwona kontrolka (dioda) przy dzyndzlu/ryglu na gorze drzwi?

Edytowane przez topek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do fabrycznego alarmu:

Czujniki ruchu są w tylnych lampkach.

Nie aktywują się zaraz po zamknięciu auta, trzeba poczekać kilka min.

Na słupku kierowcy jest podświetlony przycisk do wyłączania czujnika ruchu, np. kiedy zostawiasz psa w samochodzie.

 

U mnie jest tak: zamykam auto pilotem (drzwi pasażera lub bagażnik otwarte) - kontrolka już miga.

Zatrzaskuje drzwi pasażera lub bagażnik - auto potwierdza uzbrojenie - piknięcie syreny i mrugnięcie kierunkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość batman

Witam, miałem podobny problem, nie wiedziałem o co chodzi, ale było to związane z tylną klapą a konkretnie z czujnikiem domknięcia klapy. Okazało się, że na początku coś w nim nie łączyło, a potem się całkiem coś urwało, a konkretnie dwa z trzech pinów w które wciska się taką małą wtyczunię w zamku-ryglu. Ale to też objawiało się tym, że nie włączała się lampka oświetleniowa kufra. Aktualnie byłem zmuszony do wymiany całej klapy kpl. i zamek w nowej jest sprawny - lampka świeci i jak na razie ten alarm się nie włączał. Ale jeszcze coś - w komputerze można wyłączyć syrenę, u mnie tylko migały kierunki ale syrena nie wyła (chyba, że mam zepsutą). Ale na 100 % można w kompie wyłączyć opcję ćwierkania przy otwieraniu auta, nie wiem tylko czy zamiast kierunków czy razem z nimi.

Pozdrawiam

PS. Moja rada na początek - odkręć zamek z klapy, przeczyść styki, sprawdz czujnikiem czy przy zamykaniu zamka działa switch.

Edytowane przez batman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale na 100 % można w kompie wyłączyć opcję ćwierkania przy otwieraniu auta, nie wiem tylko czy zamiast kierunków czy razem z nimi.

 

Sygnalizację kierunkami i syreną można ustawiać rozdzielnie, zarówna dla zamykania jak i otwierania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, miałem podobny problem, nie wiedziałem o co chodzi, ale było to związane z tylną klapą a konkretnie z czujnikiem domknięcia klapy. Okazało się, że na początku coś w nim nie łączyło,

I mnie to dopadlo. Winowajca byl plyn od spryskiwaczy - kolanko przy silnczku od wycieraczek troche wyskoczylo i przepuszczalo plyn, ktory sobie lecial na zamek. Mialem tak od grudnia gdy zamarazl mi plyn w ukladzie i wywalilo kolanko w bagazniku. Gdy podlaczylem je plyn lecial, ale z duzo mniejszym cisnieniem. Wczoraj sie wkurzylem i z dobre 30sek lalem plyn na tylna szybe. Po ok 200km pozniej na nierownosciach komp zaczal piszczec o otwariu klapy bagaznika. Dzisiaj sciagnalem tapicerke, poprawilem mocnowanie wezyka z plynem przy silniczku i popsikalem WD40 na zamek na dole klapy do ktorego ida 3 przewody (je tez sciagnalem). Nic to nie dalo, bo alarm dalej sie wlacza jak chce, a na desce mam stroboskop z otwarciem klapy tylniej. Po odlaczeniu calkowicie przewodu od tego zamka, klapa sie zamyka i po chwili rygiel zwalnia sie i nie trzyma. Czy wyciagniecie tego zamka z mikrostykiem i wysuszenie go pomoze?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może pomóc,wrzuć go na kaloryfer na noc:)

jeśli nie to wymień zamek na nowy ,bo bedziesz miał nadal problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo.

Okazało się ze winne były zapchane spusty wody z podszybia,uszczelka pod obudowa filtra pyłkowego i woda przedostała się do kabiny.

Wyczyszczenie ich oraz suszenie auta w ogrzewanym garażu pomogło.

Klapa tylna wróciła do normy , i alarm tez przestał wyć na daremno..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie było to samo.

Okazało się ze winne były zapchane spusty wody z podszybia,uszczelka pod obudowa filtra pyłkowego i woda przedostała się do kabiny.

Wyczyszczenie ich oraz suszenie auta w ogrzewanym garażu pomogło.

Klapa tylna wróciła do normy , i alarm tez przestał wyć na daremno..

W towim przypadku pewnie byl zalany modul komfortu ;).

 

Po dzisijaszym demontazu pojezdzilem jeszcze troche po miescie. Od czasu do czasu komp szalal. Na razie stoi 2h na mrozie i cisza. Jutro i tak go wyciagne zamek, bo dopiero wtedy bede mial dostep do tych cholernych kluczy XZN - 12-katne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W towim przypadku pewnie byl zalany modul komfortu ;).

 

Po dzisijaszym demontazu pojezdzilem jeszcze troche po miescie. Od czasu do czasu komp szalal. Na razie stoi 2h na mrozie i cisza. Jutro i tak go wyciagne zamek, bo dopiero wtedy bede mial dostep do tych cholernych kluczy XZN - 12-katne.

uważaj żebyś w nocy nie wybiegał w piżamie wyłączać alarm:)

u mnie też była cisza a później zonk i zaczął wyć,musisz się zaopatrzyć w te klucze bo praktycznie większość śrub jest na tym systemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema miałem podobny problem u mnie był przyczyna płyn do spryskiwaczy ... 40 min roboty rozebranie plastikow z tylnej klapy , złonczenie wezyka spryskiwacza do mechaniu całego osuszenie styków suszarka i chula jak nowe :] tylko troche babdzianiny ale problem z głowy ja stawian na to :] pozdrawiam jol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
większość śrub jest na tym systemie

Na razie widzialem tylko w tylnej klapie i w drzwiach do ustawianie odstepu.

 

złonczenie wezyka spryskiwacza do mechaniu

Wlasnie to. Lekko sie wysunal jak plyn przymarzl i sie za duze cisnienie zrobilo w ukladzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I mi czasami teraz wyje alarm:636:Wymienialem wlczanik swiatle(takie bialy plastik plastik w zamku) swiatlo dziala ale czasemi wyje syrena i pokazuje na FIS ze klapa otwarta,czasami nawet nie dziala.Rozebralem i czysto i suchu w miejscu mikrowylacznika.Dlaczego widzi ze klapa jest otwarta??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale która klapa - tylna czy przednia? Jeśli przednia, to mikrostyk jest przy zamku i może być luźny. W przypadku klapy, może byc coś z wiązką, ze pod wpływem ruchów karoserii przerywa (bądź zwiera do masy) obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa z tylu sedan,moze byc od kabelka co zasila swiatelko w bagazniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo alarm budzi mnie o 23 lub to co najbardziej lubie o 2:30 ale nie tylko mnie bo i wszystkich sąsiadów upsss:zeco byłem dzisiaj u speca nie bede podawał nazwy chłopak był tak zdolny że zamiast naprawić mi alarm to odciął mi anty napad mam fabryczny alarm i zauważyłem ze problem może być z tylna klapa mianowicie kiedy jak wszystko było ok to jak zamknąłem auto a celowo zostawiłem otwarty bagażnik to migacze nie migały teraz jak zostawie otwarty bagażnik i zamke z pilota migacze raz migają a raz nie narazie mam jedyny znany mi sposób na spokojny sen to dwa razy szybko nacisnąć zamykanie na pilocie wtedy odłącza się alarm moje tytanie brzmi czy można odłączyć samą krańcówke w tylnej klapie czyli odciąć kabel i wedy do bagażnika nie bedze podpięty alarm ale nie będzie też podawał błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności