roberts Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Koledzy dziś bylem u elektryka sam. Powiedziałem mu o problemie dotyczacy mojego autka ( Mianowicie, gdy uruchomie autko po dluzszym postoju i wcisne gaz zamiast wchodzic na obroty to czuc ze muli, jakby slabl a potem jak sie rozkreci i wejdzie na obroty juz jest wszystko ok, nie ma z nim zadnych problemow poza 1. Gdy wrzuce na luz obroty spadna do 200 i podniosa sie do 850 - 950 i utrzymuja prawidlowo. Znowu luz i to samo. Zauwazylem ze na benzynie wystepuja mniej niz na gazie, co to moze byc..? ) Powiedzialem ze byla wymieniana przepustnica na 2 od dzialajacego autka i robiona adaptacja. Swiece przewody, Nie pomoglo to nic. Chcialem wymienic przeplywke ale cena jej u nas w okolicy to okolo 1100zl HELLI albo Siemensa Model to AFH60-10b 058133471 Normalnie szook, za to pan powiedzial z serwisu ze to moze byc wina komputera, ze daje pozna reakcje i jak obroty spadaja do 200 to on je automatycznie podnosi z opuznieniem, koledzy pomocy. Co to moze byc, komputer..? VAG nie pokazuje mi błędów, jedynie czepia sie sondy lambda, ale to pokazalo sie po instalacji gazu Mianowicie ze wartosc gorna po za granicami. Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez roberts Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2009 Jesli masz gaz zle wyregulowany to jego komputer bedzie mial wplyw na komputer "benzynowy". Blad sondy m.in. o tym wlasnie swiadczy. Pojezdzij ze 100-150 km na samej benzynie i zobacz co wtedy bedzie sie dzialo. Wg mnie powinno byc lepiej - jesli po tym przelaczysz na gaz i zaczna sie dziac takie cuda to masz winowajce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #3 Napisano 27 Sierpnia 2009 przed gazem mialem to samo ;p instalacje gazu mam od niedawna, tyle ze na gazie troszke czesciej mi opadaja obroty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #4 Napisano 27 Sierpnia 2009 Wymień czujnik temp ten z tyłu silnika (ok 69 zł)...u mnie pomogło, poza tym przeczyść raz jeszcze przepustnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #5 Napisano 27 Sierpnia 2009 o jakim czujniku mowisz..? sonda lambda..? czy temperatury co jest w kolektorze dolotowym...? ps sonde lambda mam od strony kierowcy prawie ze obok silnika z tylu to ja mam jedynie cewke zaplonowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #6 Napisano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam Poczytaj ten wątek i zobacz fotki w poście nr 25 to załapiesz o który czujnik chodzi. Drgania silnika - falujące obroty Pozdrawiam PS przepustnica na 2 od dzialajacego autka i robiona adaptacja. Możesz podać procedurę tej czynności w silniku 1.6 AHL. - i jaki koszt tej operacji Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #7 Napisano 27 Sierpnia 2009 kolego kosiad mi obroty nie faluja Tylko spadna na 200 a potem trzymaja sie prawidlowych. Jesli mowa juz o czujniku temp To powiedz mi jak jest z nia u ciebie, po ilu km masz 90 C a po ilu mija ci skazowka 3 kreske... jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #8 Napisano 28 Sierpnia 2009 możesz podać procedurę tej czynności w silniku 1.6 ahl. - i jaki koszt tej operacji :rotfl: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #9 Napisano 28 Sierpnia 2009 jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomoglo Zanim wydasz kasę podepnij auto pod kompa , w tedy zobaczysz co go boli lub porównasz temperatury podawane z szafy i z czujnika. Tak będziesz mieć pewność czy czujnik działa czy szwankuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) kolego kosiad mi obroty nie faluja Tylko spadna na 200 a potem trzymaja sie prawidlowych. Ok - ale takie są objawy padniętego czujnika, zobaczysz sam że mu się polepszy. To powiedz mi jak jest z nia u ciebie, po ilu km masz 90 C a po ilu mija ci skazowka 3 kreske... jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomogło W tamtym wątku do którego podałem ci link wszystko opisałem co i jak:) Pozdrawiam - kosiad Edytowane 29 Sierpnia 2009 przez kosiad poprawienie pisowni na pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2009 kolego odpielem dzis czujnik od temp i taki efekt ze auto wogle nie palilo gaslo odrazu, ale co zaobserwowalem Mianowicie odpinam przewod od przeplywki odpalam a auto jezdzi prawidlowo jak z nia... ma tego samego kopa, wiec podpinam przeplywke, odczepiam za nia dolot powietrza ze silnik zasysa powietrze z samego weza, efekt samochod mol, teraz pytanie czy nie powinno byc tak ze po odpieciu przeplywki auto nie powinno jezdzic prawidlowo...? ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 11:45 ---------- czujnik temp wymieniony dalej to samo, obroty leca w dol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk83 Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2009 czy nie powinno byc tak ze po odpieciu przeplywki auto nie powinno jezdzic prawidlowo...? Powinno ale zanim kupisz nową to jeśli masz mozliwość to podepnij używke od kogoś żeby miec pewność na 100% bo to nie są tanie rzeczy. Zastanawiam się jeszcze nad zapowietrzoną pompą paliwa ale to by ciągle go dławiło. PS. Rozumiem, że filtr paliwa i powietrza jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2009 pompa odpada gdyz to mam na gazie i benzynce tyle ze na gazie bardziej czulej opadaja ;/ a moze lambda ...? Kto mi powie jak vagiem spr Przeplywke i lambde..? tj zlogowac pomiary bo o silniku AHL nic nie ma ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #14 Napisano 29 Sierpnia 2009 (edytowane) nie wymieniaj przepływki... jak koledzy radzą zamień na próbę. Jaką masz przepływkę, na trzy piny czy na cztery? Sprawdź auto programem kts- boscha, nie zaszkodzi oscyloskop; później wyczyść przepustnice i odrazu sprawdź potencjometr przepustnicy omomierzem tj. pin (4 -7) ok 1000 om (5 -7) ok 1500 - 1600 om przy zamkniętej przepustnicy (5 - 7) ok 700 - 900 om przy otwartej całkowicie. podaj pomiary na forum. Czujnik położenia wału ( pod kolektorem ssącym) szara wtyczka pod zbiorniczkiem wyrównawczym piny (2 - 3) - 730 - 1000 om (1 -2) nieskończoność (1 - 3) nieskończoność Wskazany analizator spalin ( koszt niewielki ) a będziesz wiedział na czym stoisz. Pozdrawiam, powodzenia i daj znać jak poszło. PS. jeżeli wymieniasz czujnik temperatury to tylko oryginał ( koszt ok 110 zł.) Edytowane 29 Sierpnia 2009 przez mikrus25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #15 Napisano 30 Sierpnia 2009 mikrus25 kolego mam przeplywke 3 pin Przepustnice mam 2 i tak samo sie zachowuje, wiec odpada przepustnica. Ale wczoraj demontowalem 2 bo to nic nie dalo i dzis podam pomiary tak samo zrobie pomiar czujnika walu. PS czemu tylko orginal..>? czujnik temp Pozdro dzieki za info co mam posprawdzac i 2 spr.. Czemu na gazie bardziej gasnie a na benz mniej...? moze to lambda szwankuje...? Moze ktos powie mi jak VAG zrobic logi dla lambdy i przeplywki...? by bylo widac co jest zle.. Bo dla silnika AHL nie ma FAQ ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #16 Napisano 31 Sierpnia 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=148 przedostatni post jest mój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #17 Napisano 2 Września 2009 (edytowane) W tamtym poscie nap ze : "Dokładnie to nie powiem co było przyczyną bo wyczyściłem przepustnicę z silnikiem krokowym włącznie (w pasku to chyba inaczej sie nazywa) oraz wymieniłem przepływkę, miałem na vagu jej błąd, choć nie zawsze, ale obroty na postoju leciały do 200. Jeździłem z odpietą przepływką jakies dwa miesiące (chodził dobrze ale muł był straszny i spalanie duże) dopuki nie kupiłem drugiej. Od tamtej pory jest ok:)" Tyle ze ja nie mam bledu przeplywki A cena jej to 1000zl w sklepie w ASO 560zl. Po 2 jak odepne przeplywki to autko jezdzi mi prawidlowo tak jak by byla I obroty tez spadaja do 200 !!! wiec wiesz ... wydac 1000zl to ale czy pomoze...? dlatego pytam czy ktos pomoze mi zrobic logi dla przeplywki w silniku AHL mikrus25 pomierzylem wartosci i wiekszosc sie miesci w zakresach jedynie co to czujnik walu ma 1014 ohm ale to mala roznica VAG odczytalem bledy silnika i mam ciagle 537 - Regulacja Lambda poza specyfikacja - wartość górna przed chwila bylem na szrocie, wlozylem 2 przeplywki o tych samych nr i objawy te same jak wyzej, obroty lecą w dół tak jak na mojej przeplywce, wiec ona nie jest wina takiego zachowania sie autka u mnie Edytowane 2 Września 2009 przez roberts Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #18 Napisano 2 Września 2009 kolego ja jak miałem walnientą przepływke to wyskakiwał mi błąd regulacja sonda lambda i wymieniłem sonde ,przepustnice itak dalej a tu przepływka pojechałem na szrot na miejscu mi podpieli zapaliłem i do dziś bajki pozdrawiam dałem 150zl hitaci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikrus25 Zgłoś #19 Napisano 3 Września 2009 (edytowane) Jeśli posiadasz przepływkę na trzy piny to sprawdź napięcie między pinem nr 3 a masą - powinno być równe napięciu aku. Posiadasz oddzielny czujnik temperatury powietrza zasysanego ( na kolektorze ssącym wtyczka z dwoma pinami, nie wiem gdzie dokładnie bo ja mam przepływkę na cztery piny, ale chyba gdzieś w okolicy przepustnicy. 0 stopni 5 - 6,5 k.om 10stopni 3.4 - 4.4 K.om 20 stopni 2.3 - 3 K.om 30 stopni 1.5 - 2 K.om 40 stopni 900 -1400 om 50 ........700 - 950 60..........526 - 670 70..........390 - 500 80..........275 - 375 Jeśli podmieniałeś przepływkę sprawdź ten czujnik. Powodzenia i napisz co wyszło. PS Czy czujnik halla sprawdzałeś na oscyloskopie? Czujnik temperatury tylko oryginał, bo badziewie z Chin będzie pokazywało głupoty. Lambde zawsze zdążysz wymienić. Czy sonda pracuje? (sinusoida napięcia) sprawdzić szczegulnie na wolnych obrotach skoki napięć sondy lambda. Jeśli sonda cały czas stoi na bogatym, to komp będzie zubażał mieszankę. Ten błąd może równie dobrze oznaczać złą pracę silnika a n ie złą prace sondy. Edytowane 3 Września 2009 przez mikrus25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberts Zgłoś #20 Napisano 4 Września 2009 w poniedzialek sprawdze czujnik gdyz jest on bardzo widoczny, czujnik temp wymienilem na drogi za 90zl 0 efektu, wczoraj przeczyscilem 1 i 2 przepustnice jaka mialem Efekt 0, Tak jak pisalem wczesniej przeplywka podmieniona na 2 inne ( od audi i paska oczywiscie ten sam model ) efektu brak, jedy nie co pozostaje to ten czujnik temp na kolektorze dolotowym, pisales o czujniku halla...? to ten od obrotow..? Nie sprawdzalem na oscyloskopie bo nie mam jak ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach