Skocz do zawartości
roberts

1.6 AHL dziwne objawy obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy dziś bylem u elektryka sam.

 

Powiedziałem mu o problemie dotyczacy mojego autka

( Mianowicie, gdy uruchomie autko po dluzszym postoju i wcisne gaz zamiast wchodzic na obroty to czuc ze muli, jakby slabl a potem jak sie rozkreci i wejdzie na obroty juz jest wszystko ok, nie ma z nim zadnych problemow poza 1. Gdy wrzuce na luz obroty spadna do 200 i podniosa sie do 850 - 950 i utrzymuja prawidlowo. Znowu luz i to samo. Zauwazylem ze na benzynie wystepuja mniej niz na gazie, co to moze byc..? ) Powiedzialem ze byla wymieniana przepustnica na 2 od dzialajacego autka i robiona adaptacja. Swiece przewody, Nie pomoglo to nic. Chcialem wymienic przeplywke ale cena jej u nas w okolicy to okolo 1100zl HELLI albo Siemensa Model to AFH60-10b 058133471 Normalnie szook, za to pan powiedzial z serwisu ze to moze byc wina komputera, ze daje pozna reakcje i jak obroty spadaja do 200 to on je automatycznie podnosi z opuznieniem, koledzy pomocy. Co to moze byc, komputer..? VAG nie pokazuje mi błędów, jedynie czepia sie sondy lambda, ale to pokazalo sie po instalacji gazu Mianowicie ze wartosc gorna po za granicami.

Edytowane przez roberts

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz gaz zle wyregulowany to jego komputer bedzie mial wplyw na komputer "benzynowy". Blad sondy m.in. o tym wlasnie swiadczy. Pojezdzij ze 100-150 km na samej benzynie i zobacz co wtedy bedzie sie dzialo. Wg mnie powinno byc lepiej - jesli po tym przelaczysz na gaz i zaczna sie dziac takie cuda to masz winowajce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed gazem mialem to samo ;p instalacje gazu mam od niedawna, tyle ze na gazie troszke czesciej mi opadaja obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień czujnik temp ten z tyłu silnika (ok 69 zł)...u mnie pomogło, poza tym przeczyść raz jeszcze przepustnice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o jakim czujniku mowisz..? sonda lambda..? czy temperatury co jest w kolektorze dolotowym...? ps sonde lambda mam od strony kierowcy prawie ze obok silnika z tylu to ja mam jedynie cewke zaplonowa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poczytaj ten wątek i zobacz fotki w poście nr 25 to załapiesz o który czujnik chodzi.

 

Drgania silnika - falujące obroty

Pozdrawiam

 

PS

przepustnica na 2 od dzialajacego autka i robiona adaptacja.

 

Możesz podać procedurę tej czynności w silniku 1.6 AHL. ;) - i jaki koszt tej operacji :D

Edytowane przez kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego kosiad :D mi obroty nie faluja Tylko spadna na 200 a potem trzymaja sie prawidlowych.

 

 

Jesli mowa juz o czujniku temp

 

To powiedz mi jak jest z nia u ciebie, po ilu km masz 90 C a po ilu mija ci skazowka 3 kreske... :D jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomoglo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możesz podać procedurę tej czynności w silniku 1.6 ahl. - i jaki koszt tej operacji

 

:rotfl: :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomoglo

Zanim wydasz kasę podepnij auto pod kompa , w tedy zobaczysz co go boli lub porównasz temperatury podawane z szafy i z czujnika. Tak będziesz mieć pewność czy czujnik działa czy szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego kosiad mi obroty nie faluja Tylko spadna na 200 a potem trzymaja sie prawidlowych.

 

Ok - ale takie są objawy padniętego czujnika, zobaczysz sam że mu się polepszy.

 

To powiedz mi jak jest z nia u ciebie, po ilu km masz 90 C a po ilu mija ci skazowka 3 kreske... jutro z rana kupie czujnik U mnie jest niebieski Oby pomogło

 

W tamtym wątku do którego podałem ci link wszystko opisałem co i jak:)

 

Pozdrawiam - kosiad

Edytowane przez kosiad
poprawienie pisowni na pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego :D odpielem dzis czujnik od temp i taki efekt ze auto wogle nie palilo :D gaslo odrazu, ale co zaobserwowalem :D

 

Mianowicie odpinam przewod od przeplywki :D odpalam a auto jezdzi prawidlowo jak z nia...

ma tego samego kopa, wiec podpinam przeplywke, odczepiam za nia dolot powietrza ze silnik zasysa powietrze z samego weza, efekt samochod mol, teraz pytanie czy nie powinno byc tak ze po odpieciu przeplywki auto nie powinno jezdzic prawidlowo...?

 

---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 11:45 ----------

 

czujnik temp wymieniony :/ dalej to samo, obroty leca w dol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy nie powinno byc tak ze po odpieciu przeplywki auto nie powinno jezdzic prawidlowo...?

 

Powinno ale zanim kupisz nową to jeśli masz mozliwość to podepnij używke od kogoś żeby miec pewność na 100% bo to nie są tanie rzeczy. Zastanawiam się jeszcze nad zapowietrzoną pompą paliwa ale to by ciągle go dławiło.

 

PS. Rozumiem, że filtr paliwa i powietrza jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa odpada :D gdyz to mam na gazie i benzynce :D tyle ze na gazie bardziej czulej opadaja ;/ a moze lambda ...?

 

Kto mi powie jak vagiem spr Przeplywke i lambde..? tj zlogowac pomiary bo o silniku AHL nic nie ma ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniaj przepływki... jak koledzy radzą zamień na próbę. Jaką masz przepływkę, na trzy piny czy na cztery?

Sprawdź auto programem kts- boscha, nie zaszkodzi oscyloskop; później wyczyść przepustnice i odrazu sprawdź potencjometr przepustnicy omomierzem tj.

pin (4 -7) ok 1000 om

(5 -7) ok 1500 - 1600 om przy zamkniętej przepustnicy

(5 - 7) ok 700 - 900 om przy otwartej całkowicie.

podaj pomiary na forum.

Czujnik położenia wału ( pod kolektorem ssącym) szara wtyczka pod zbiorniczkiem wyrównawczym

piny (2 - 3) - 730 - 1000 om

(1 -2) nieskończoność

(1 - 3) nieskończoność

Wskazany analizator spalin ( koszt niewielki ) a będziesz wiedział na czym stoisz.

Pozdrawiam, powodzenia i daj znać jak poszło.

PS. jeżeli wymieniasz czujnik temperatury to tylko oryginał ( koszt ok 110 zł.)

Edytowane przez mikrus25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mikrus25 kolego mam przeplywke 3 pin

 

Przepustnice mam 2 i tak samo sie zachowuje, wiec odpada przepustnica.

Ale wczoraj demontowalem 2 bo to nic nie dalo i dzis podam pomiary

 

tak samo zrobie pomiar czujnika walu.

 

PS czemu tylko orginal..>? czujnik temp Pozdro dzieki za info co mam posprawdzac

 

i 2 spr.. Czemu na gazie bardziej gasnie a na benz mniej...? moze to lambda szwankuje...?

 

Moze ktos powie mi jak VAG zrobic logi dla lambdy i przeplywki...? by bylo widac co jest zle.. Bo dla silnika AHL nie ma FAQ ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tamtym poscie nap ze :

 

"Dokładnie to nie powiem co było przyczyną bo wyczyściłem przepustnicę z silnikiem krokowym włącznie (w pasku to chyba inaczej sie nazywa) oraz wymieniłem przepływkę, miałem na vagu jej błąd, choć nie zawsze, ale obroty na postoju leciały do 200. Jeździłem z odpietą przepływką jakies dwa miesiące (chodził dobrze ale muł był straszny i spalanie duże) dopuki nie kupiłem drugiej. Od tamtej pory jest ok:)"

 

Tyle ze ja nie mam bledu przeplywki A cena jej to 1000zl w sklepie w ASO 560zl. Po 2 jak odepne przeplywki to autko jezdzi mi prawidlowo tak jak by byla I obroty tez spadaja do 200 !!! wiec wiesz ... wydac 1000zl to ale czy pomoze...? dlatego pytam czy ktos pomoze mi zrobic logi dla przeplywki w silniku AHL

 

 

 

mikrus25 pomierzylem wartosci i wiekszosc sie miesci w zakresach jedynie co to czujnik walu ma 1014 ohm ale to mala roznica :D

 

VAG odczytalem bledy silnika i mam ciagle 537 - Regulacja Lambda poza specyfikacja - wartość górna

 

przed chwila bylem na szrocie, wlozylem 2 przeplywki o tych samych nr i objawy te same jak wyzej, obroty lecą w dół tak jak na mojej przeplywce, wiec ona nie jest wina takiego zachowania sie autka u mnie

Edytowane przez roberts

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja jak miałem walnientą przepływke to wyskakiwał mi błąd regulacja sonda lambda

i wymieniłem sonde ,przepustnice itak dalej a tu przepływka pojechałem na szrot na miejscu mi podpieli zapaliłem i do dziś bajki pozdrawiam dałem 150zl hitaci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli posiadasz przepływkę na trzy piny to sprawdź napięcie między pinem nr 3 a masą - powinno być równe napięciu aku.

Posiadasz oddzielny czujnik temperatury powietrza zasysanego ( na kolektorze ssącym wtyczka z dwoma pinami, nie wiem gdzie dokładnie bo ja mam przepływkę na cztery piny, ale chyba gdzieś w okolicy przepustnicy.

0 stopni 5 - 6,5 k.om

10stopni 3.4 - 4.4 K.om

20 stopni 2.3 - 3 K.om

30 stopni 1.5 - 2 K.om

40 stopni 900 -1400 om

50 ........700 - 950

60..........526 - 670

70..........390 - 500

80..........275 - 375

Jeśli podmieniałeś przepływkę sprawdź ten czujnik.

Powodzenia i napisz co wyszło.

PS Czy czujnik halla sprawdzałeś na oscyloskopie?

Czujnik temperatury tylko oryginał, bo badziewie z Chin będzie pokazywało głupoty. Lambde zawsze zdążysz wymienić. Czy sonda pracuje? (sinusoida napięcia) sprawdzić szczegulnie na wolnych obrotach skoki napięć sondy lambda. Jeśli sonda cały czas stoi na bogatym, to komp będzie zubażał mieszankę. Ten błąd może równie dobrze oznaczać złą pracę silnika a n ie złą prace sondy.

Edytowane przez mikrus25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poniedzialek sprawdze czujnik gdyz jest on bardzo widoczny, czujnik temp wymienilem na drogi za 90zl 0 efektu, wczoraj przeczyscilem 1 i 2 przepustnice jaka mialem Efekt 0, Tak jak pisalem wczesniej przeplywka podmieniona na 2 inne ( od audi i paska oczywiscie ten sam model ) efektu brak, jedy nie co pozostaje to ten czujnik temp na kolektorze dolotowym, pisales o czujniku halla...? to ten od obrotow..? Nie sprawdzalem na oscyloskopie bo nie mam jak ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności