Skocz do zawartości
pozycjoner

Pytanie o kontrolkę w Passat B6 3c

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zapchał mi się filtr cząsteczek stałych i byłem u mechanika i niby go zregenerował ale jak załanczam stacyjkę to pokazuje mi się ta kontrolka oprócz napisu check naprzeciw kontrolki z hamulcem ręcznym i nie gaśnie dopiero jak uruchamiam silnik to gaśnie ta kontrolka według instrukcji jest to problem z wydechem a poza tym wszystko działa poprawnie. Czy jest to normalne, czy coś jest nie tak?

check.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość VW misio

jak nie świeci podczas jazdy to jest ok ...musi zgasnąc po uruchomieniu silnika...potem juz nie moze sie zapalic podczas jazdy!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za informację myślałem ze jest coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy jest ktoś w okolicy Rudy Śląskiej żeby mnie podpiął do kompa i zobaczył co jest grane,bo też dziś rano zaświeciła mi się ta kontrolka czyli problem układu wydechowego ale nie jest to DPF bo do niego mam osobną.Był bym bardzo zobowiązany bo terminy w serwisie dali mi na piątek w przyszłym tygodniu:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie turbo albo lewe powietrze łapie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych oznak spadku mocy,dławienia itp.Wątpię kolego "mielke"by to był powód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pewnie turbo albo lewe powietrze łapie
Ten koleś tak pisze " na sztukę ". Duże prawdopodobieństwo, że padł któryś z czujników(temperatury lub ciśnienia spalin). Musisz się niestety podłączyć pod kompa bo teraz to jak wróżenie z fusów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "lolo"właśnie doczytałem że to może być czujnik różnicy ciśnień,wymiana banalna ale bez kompa nic na sto procent sie nie dowiem.Ale z tym kompem to jak pisałem wyżej...kapota,tydzień czekać.Chyba czas sobie sprawić jakiegoś Vaga bo widzę że bez tego ani rusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani rusz. Jak masz żyłkę majsterkowicza to wręcz niezbędny. Odezwij sie na PW mam coś dla ciebie w sam raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mi również zapaliła się ta kontrlka, z tym, że nie mam żadnego napisu obok ani na FIS. Przejechałem ok. 90km i zatrzymałem się, po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka już się świeciła. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, silnik pracuje w/g mnie normalnie. Podłączać pod kompa u jakiegoś magika, czy jechać do ASO?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mi również zapaliła się ta kontrlka, z tym, że nie mam żadnego napisu obok ani na FIS. Przejechałem ok. 90km i zatrzymałem się, po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka już się świeciła. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, silnik pracuje w/g mnie normalnie. Podłączać pod kompa u jakiegoś magika, czy jechać do ASO?

pzdr

Jedź do ASO wymienią ci czujnik i wypalą filtr w trybie serwisowym cała operacja to godzina czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze jak możesz, to podaj cenę takie operacji, ale w ASO to chyba będzie drogawo cosik...

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika,wgranie nowego softu dla niego,wypalanie filtra to jest koszt w granicy 400 zł.:fajny.Tak mnie skasowali w ASO:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziu :doh, do tego jeszcze diagnostyka i jakieś pierdółki i wyjdzie z 700zeta :zeco:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja pierdziu , do tego jeszcze diagnostyka i jakieś pierdółki i wyjdzie z 700zeta
Nie no nic raczej bez twojej wiedzy nie będą robić,jak coś jeszcze wyskoczy to na pewno zapytają o twoją decyzję:fajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozycjoner u mnie to samo. Przy włączonej stacyjce (bez silnika) świeci się taki symbol (ale bez CHECK). Po włączeniu silnika gaśnie. W ASO telefonicznie powiedzieli że to jest normalne i ten typ tak ma (czyt pasek)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny że należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną (w sterowniku silnika brak błędów), co do jazdy pod kątem regeneracji to wszystko opisane w instrukcji użytkownika. Po przekroczeniu granicy zapełnienia 40-50% następuje spadek mocy, pojawia się sprężynka i wtedy jest zapis usterki - filtr cząstek stałych - brak działanie lub podobne i wtedy już nie ma możliwości przeprowadzenia regeneracji samemu tylko tzw regeneracja serwisowa - w ASO ok. 250zł.

Po przekroczeniu 90% zapełnienia nie ma możliwości już przeprowadzenia regeneracji - tylko wymiana filtra - od 4 nawet do 7 tys zł nowy.

 

To co napisałem czasem sie różni +/- 10% w zależności od typu silnika i sterownika.

 

Jak ktoś jest z okolic NS to moge pomóc w takich problemach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny...

Doprecyzuj: czy masz na myśli paląca się kontrolkę przy włączonej tylko stacyjce czy przy włączonym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o kontrolkę filtra cząstek stałych to zapalenie się jej ma charakter informacyjny że należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną (w sterowniku silnika brak błędów), co do jazdy pod kątem regeneracji to wszystko opisane w instrukcji użytkownika. Po przekroczeniu granicy zapełnienia 40-50% następuje spadek mocy, pojawia się sprężynka i wtedy jest zapis usterki - filtr cząstek stałych - brak działanie lub podobne i wtedy już nie ma możliwości przeprowadzenia regeneracji samemu tylko tzw regeneracja serwisowa - w ASO ok. 250zł.

Po przekroczeniu 90% zapełnienia nie ma możliwości już przeprowadzenia regeneracji - tylko wymiana filtra - od 4 nawet do 7 tys zł nowy.

 

To co napisałem czasem sie różni +/- 10% w zależności od typu silnika i sterownika.

 

Jak ktoś jest z okolic NS to moge pomóc w takich problemach.

Ale jak masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnień to przeważnie zapala się kontrolka silnika i to jest błąd sporadyczny.Skutkuje to tym że nie działa system diagnozy i wypalania filtra,i gdy zaświeci się kontrolka filtra DPF a czujnik jest nie sprawny to sobie możesz jeżdzić ile chcesz według instrukcji a filtra nie wypalisz i wtedy to jest już kapota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doprecyzuj: czy masz na myśli paląca się kontrolkę przy włączonej tylko stacyjce czy przy włączonym silniku?

 

ja pisałem o kontrolce filtra cząstek stałych ... nie mam pod ręką rysunku ale każdy wie o co chodzi . Co do twojego pytania z pierwszego postu to otrzymałeś już odpowiedź w drugim.

 

Ale jak masz uszkodzony czujnik różnicy ciśnień to przeważnie zapala się kontrolka silnika i to jest błąd sporadyczny.Skutkuje to tym że nie działa system diagnozy i wypalania filtra,i gdy zaświeci się kontrolka filtra DPF a czujnik jest nie sprawny to sobie możesz jeżdzić ile chcesz według instrukcji a filtra nie wypalisz.

 

każdy ma swoje teorie....:cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności