Skocz do zawartości
Gość Zaix2407

Przekładnia kierownicza cieknie!!! Regenerować czy używaną?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zaix2407

Witam!!!

Problem jak w temacie...przekładnia cieknie. Nie wiem co robić czy regenerować czy używaną kupić.

Może zna ktoś jakieś miejsce w Gorzowie lub w Poznaniu gdzie regenerują? Dalej nie dojadę.

A może na giełdzie poszukać. Jutro jadę do Poznania na giełdę.....i tu moje wątpliwości:

1. Boję się że kupię padakę taką jak mam teraz czyli cieknącą.

2. Boję się że wcisną mi nie taką co trzeba (tym bardziej że mojej nie mam jeszcze wyjętej...najwcześniej w przyszłą środę).

3. Może są jakieś numery albo coś żeby dobrą dobrać, albo znaki rozpoznawcze.

 

Co radzicie

 

Proszę o pomoc!!!!

Bardzo pilne!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak masz blisko do Poznania, to wal na giełde :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Jadę właśnie jutro do Poznania...boję się tylko żeby też cieknacaj nie kupić, bo aż takim fachurom nie jestem, no i żeby nie wcisneli mi kolumny od czegoś innego...np od golfa albo jakiejś podobnej.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To patrz po numerze. Musi być na początku 8D0.. lub 8D1 ... i pasuje też od A4 - oczywiście z podobnego rocznika :ok: I są dwa rodzaje - albo z obudową metalowa albo z żeliwnym odlewem - obie pasuja, bo juz to "przerabiałem" :D A jeśli chodzi o to, czy ta z giełdy nie cieknie, to trzeba po prostu ją dokładnie obejrzeć. Jak za czysta będzie, to znaczy, ze ktoś ją mył. No i sprawdź te końcówki z kulkami, co w maglownicę wchodzą, czy nadmiernego luzu nie mają. :hyhy:;):ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

No i kupiłem przekładnie!!!!

Właśnie wróciłem z giełdy z Poznania....trochę się nachodziłem znalazłem z 6 przekładni ale wybrałem chyba najlepszą.

Ma jeszcze oryginalne gumy, bez śladów uszkodzeń luzów, ma oryginalne opaski i oryginalne końcówki drążków......Jej numer to

8D1 422 074A. Nie wiem czy ta końcówka 4A nie znaczy że jest od Audi A4, ale może się mylę.

Odlew jest żeliwny, jest mała tabliczka znamionowa, ze znakiem VW i Audi koloru zielonego i w połowie srebrnego wybity numer podany wcześniej i data produkcji 28.11.2001.

Teraz pozostaje mi pojechać do mechanika zamontować ją w moim passacie i modlić się żeby pasowała i nie przeciekała.

Pozdrawiam szczególnie Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaix - spoko! Kupiłem taką samą - żeliwną (z 2003 roku). Podobno są trochę lepsze niż te zwykłe z czarnej rury - :-) A tym oznaczeniem końcowym to się nie martw - wazny jest poczatek numeru. A co do końcówek drążka, to sprawdź sobie które sa lepsze (mniej wybite) - te twoje czy te w nowokupionej kolumnie. POZDRO.... :ok::hurra:

ps: ile dałeś? :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Danek75....dałem 350zł....zanim ją kupiłem znalazłem wcześniej dokładnie z takim nr jaki powinien być. Była jednak nieźle dobita, podkitowałem gościa że muszę ją wziąć na chwilkę i porównać z tą co kupiłem żeby sprawdzić czy są identyczne i przypasowałem obydwie. Po 10 min porównywania przynajmniej ja nie stwierdziłem różnic w budowie.....na moje oko są identyczne, za wyjątkiem odlewu :hurra: . W poniedziałek ją zakładam zobaczymy czy dobry interes zrobiłem??? :zalamany:

Moja jest z końca listopada 2001, była też identyczna z 2003 ale w trochę gorszym stanie i za 400zł wybrałem tą z 2001 choć teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem...tamta jednak była młodsza....

Pozdro.... :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie te koncowki, ktore wchodza w magiel to jablka i wcale takie drogie nie sa. Mozna kupic z koncowkami drazkow lub bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olo6

Witam Pakafoto,

mam nick Olo6 na forum i chciałem Cię prosić o poradę dotyczącą maglownicy.

Kupiłem w sierpniu passata z 2001 w niemczech. 95000 oryginalnego przebiegu po stłuczce.

Z przodu wbił się hak poprzednika, a z tyłu ktoś wjechał w "mój" hak założony. Potem auto naprawiłem.Żadna z 8 poduszek nie wystrzelona, generalnie ok auto.

Potem uszczelniłem przewody ic, podcisnieniowe, wymieniłem amortyzatory, prawą końcówkę drążka kierowniczego i wreszcie przedni dolny wahacz prawy. Sprawdzono całe zawieszenie rozkręcając i okazało się ok.,ale...

stwierdzili luz przekładni, tzn jak się rusza wykręconym drążkiem kierowniczym to od strony maglownicy dobywają się stuki.

Nie mam absolutnie zadnych objawów od strony kierownicy, ale cos stuka także w czasie jazdy po nierównym. metalicznie.

Chcę sprawdzić czy maglownica jest dobrze przykręcona, ale nie wiem czy ma to sens.

Czy muszę wymieniać maglownicę czy może tylko te "jabłka" jeśli dobrze zrozumiałem - od stony maglownicy.

Jestem z Łodzi, a tu chyba się nikt dobrze nie zna na naprawianiu aut, a znam dużo warsztatów.

Ci co to wykryli proponują regenerację.

Przejechałem 20 000 od kupna. Wcaeśniej nie słyszałem tego stuku bo zagłuszała to hałasująca końcówka drążka i wahacz.

auto to AVF 130 pd kombi

pozdrawiam i czekam na pomoc

olo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dziale polecam/odradzam powinny być warsztaty z Łodzi.

 

Sprawdż dokładnie zawieszenie czy nie ma gdzieś luzów.

 

Maglownicę można spróbować dokręcić.

 

W moim pasku jabłka tak stukały. Dobry diagnosta jest w stanie określić. Wyglądało, że magiel padnięty. Jabłka z drążkami wchodzą w magiel i czasami jest tak, że pada stwierdzenie iż magiel padł. Trzeba dobrze posłuchać.

 

W zasadzie nie powinno być tam luzu.

 

Jeżeli padły jabłka to wymienia się z drążkami.

 

Jak jedziesz to nie masz wrażenia, że jak skręcasz na zakrętach to kręcisz kierownicą a auto jedzie prosto? Dopiero mocniejszy skręt powoduje zmianę kierunku jazdy?

 

Postaraj się dojść gdzie są i pousuwać stuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olo6

nie mam absolutnie żadnych objawów ze strony kierownicy. Nie ubywa tez płynu do wspomagania.

chciałbym zobaczyć na jakimś rysunku jak jest zbudowana przekładnia i te jabłka zanim pojadę do warsztatu.

Mam o wszystkich prawie takie zdanie, że jak jedno naprawiają to drugie psują.

Nie wiem czy nie uszkodzono jabłek/przekładni przy wymianie amortyzatorów, lub końcówki drążka, lub przegubu prawego.

Pozdrawiam i dziękuję.

Olo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

No koledzy na razie przekładnia hula (odpukać), nic nie cieknie pojemność płynu się nie zmienia.

Ale jedno pytanko mam bo już zgłupiałem

Jak sprawdza się ilość płynu wspomagania??? W chwili obecnej jak odkręcę nakrętkę i sprawdzam ilość płynu wkładając tylko nakrętkę bez dokręcania mam idealnie na minimum.

Jaw zakręcę mam idealnie pomiędzy minimum i maximum. Nie chcę przelać więc pytam!!!

Więc właściwy odczyt jest przy zakręconym korku czy wykręconym i tylko położonym, bo różnica w pomiarze jest znacząca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno być w połowie między MAX a MIN. A najlepiej weź w dzień otwórz machę i spójrz pod pewnym kątem i będzie widać takie dwie kreski na zbiorniczku i pomiędzy nimi stan musi byc - skoro na bagnecie masz różne odczyty :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bs13

Panowie pomocy. Musze w swoim aucie wymienić przekłądnie kierowniczą. Mam znajomego w serwisie VW i moge mieć oryginalną część za przyzwoite pieniądze. Ale zadali mi pytanie jakiej firmy mam przekładnie. Podali mi dwie: ZF i KOJO. Nie wiem gdzie to sprawdzić i jak. Może po nr nadwozia można to zobaczyć (WVWZZZ3BZWP355742)?

Proszę dajcie szybko znać bo jestem umówiony na ten weekend żeby to wymienić.

Dzięki z góry.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie to ja tez mam mały problem tylko ze ja jestem w irlandi i mam passata 3 bg 1.9 tdi avf 2003 rok i jestem świeżo po wymianie amortyzatorow i wszystkich wachaczy i dalej coś stuka doszedłem do wniosku ze to przekladnia kierownicza więc mam pytanie czy będzie pasować od paska 2001 1.8 t Kod awt bo tutaj w tym kraju nie regeneruje się przekładni. Kupujesz nowa albo używke. Dziękuje za podpowiedz i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności