gtkarol Zgłoś #1 Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam od razu napisze, ze przeszukalem forum i nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Od dnia zakupu mam problem ze sprzęgłem, pedał chodzi ładnie, bierze nie za nisko nie za wysoko, ale jak ruszam to jest szarpniecie, wrzucam bieg 2 i tez szarpniecie, to samo na 3, 4 i 5 biegu choc na 5 juz jakby mniej, biegi wchądzą gładko bez chrupnięć, zwróciłem uwagę też na to, że gdy np jade na jakimkolwiek biegu i jak puszcze gaz tez jest szarpnięcie. Myslalem, że to poduszki silnika i skrzyni, wymieniłem wszystkie 3 na nówki febi, nic nie dało,szarpie dalej. Niema znaczenia czy silnik zimny czy ciepły, lato czy zima. Mechanicy drapią sie po głowach tez niewiedzą. Czy ktos ma jakis pomysl co to moze być? :638: aha dodam, że męcze sie z tym juz 3 lata, ja jakos sobie radze, ale jak siądzie ktoś inny za kierownice to jest masakra, szarpie bardzo mocno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #2 Napisano 26 Sierpnia 2009 Nie wiem jak to jest akurat w tym silniku czy jest dwumas czy nie ma. Ale jezeli nie ma dwumasa to na moje oko moze byc tlumik drgan skretnych w tarczy sprzeglowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal0785 Zgłoś #3 Napisano 26 Sierpnia 2009 Dokładnie... Nie wiem czy to akurat tłumik drgań skrętnych, ale na pewno wina leży po stronie sprzęgła. Równie dobrze mogą to być już wytarte tarcze sprzęgłowe i w tym przypadku nie tyle się ślizgają, co zbyt gwałtownie zasprzęglają. Wymiana tarczy i łożyska wyciskowego nie jest bardzo drogie. Dziwię Ci się, że wytrzymałeś z takimi objawami 3 lata. Pozdrawiam i życzę szybkiej i trafnej diagnozy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 26 Sierpnia 2009 Masz cienka tarcze i zrobil sie brak pólsprzegla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #5 Napisano 26 Sierpnia 2009 Masz cienka tarcze i zrobil sie brak pólsprzegla. Ale w tym przypadku w ciagu tych trzech lat juz by sie zuzyla calkiem. Choc nie wykluczone... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gtkarol Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2009 dzieki za odpowiedzi, uwiezcie mi ale pierwsze co chcialem zrobic po zakupie auta to wlasnie wymienic sprzegło, ale 2 mechanikow mnie od tego odwodziło mówiąc cytuje jednego: "... chlopie sprzeglo nie slizga to po co wymieniać..." drugi podobnie : "czekaj az padnie i wtedy wymieniaj to szarpanie to nie sprzęgło..." czy jakos tak, no ale teraz juz brak mi sił i chyba sie skusze na wymiane, najwyzej kasa w bloto, dziwi mnie tylko ze dziala juz tyle czasu i sie nie rozpadło, zrobiłem na tym około 50tys i dalej bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #7 Napisano 27 Sierpnia 2009 Wymiana tarczy i łożyska wyciskowego nie jest bardzo drogie. Nie, wcale...Tylko 600zl sprzeglo... ---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:50 ---------- dziwi mnie tylko ze dziala juz tyle czasu i sie nie rozpadło, zrobiłem na tym około 50tys i dalej bez zmian. Ja zrobilem w Golfie z walnietym dociskiem prawie 100 tys.km. Kwestia jak kto jezdzi-ja sie samochod przeciaga i kreci bączki pod remizami to sie zuzywa wszystko.Najmniej sie zuzywa samochod ktory jezdzi po trasie i ma nieprzegietego kierowce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gumbas5 Zgłoś #8 Napisano 27 Sierpnia 2009 ja miałem takie objawy jak Ty gtkarol i przejeździłem tak rok - przy okazji innej naprawy trzeba było zrzucić skrzynię biegów - okazało się że jeździłem już na samych nitach, bo okładziny na tarczy sprzęgła nie było już wcale (sprzęgło nie ślizgało, biegi wchodziły ładnie, a jedynym objawem był właśnie brak półsprzęgła) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yogi25 Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2010 Passat b3 1,9td silnik aaz Temat dość stary ale się podepnę ze względu na taką samą przypadłość czyli szarpanie podczas zmiany biegów Dodam że wymieniłem całe sprzęgło(LUKA), koło dwu masowe wału korbowego,wszystkie poduszki silnika i skrzyni, oraz kompletnie całe przednie i tylne zawieszenie Czy ktoś już rozwiązał w pełni ten problem bo ja już nie wiem w czym jest problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gtkarol Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2010 ja juz sprzedałem tamten samochód, ale po glowie chodził mi mechanizm różnicowy w skrzyni biegow, moze to to? skoro sprzegło, poduszki, zawieszenie przod masz nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slonko1609 Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2010 Witam! Na forum jestem pierwszy raz. Proszę o pomoc w sprawie sprzęgła w pasku b3 z 92r, które starałam sie odpowietrzyć ale jeszcze gożej jest teraz z nim niż wczesniej. wszystko zaczęło się od pekniętego przewodu hamulcowego, który został wymieniony wszystko odpowietrzone i wtedy okazało się że nie ma sprzęgła. Pedał nie dotykał do samej podłogi i dało się jeszcze zmieniać biegi a po dzisiejszej naprawie pedał sprzęgła nic nie odbija. Co robić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
clone18 Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2010 Jest to proste jak budowa cepa. odkręcasz zaworek przy dolnym wysprzęgliku i czekasz aż płyn będzie sam leciał a jeżeli to nie pomoze to wymień pompę sprzęgła która znajduje sie za pedałem, może sie zapowietrzać, ja tak miałem powodzenia. daj znać czy sie udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach