Skocz do zawartości
Gość donio1987

silnik nie schodzi z obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Gość donio1987

witam kolegów!!! Jestem posiadaczem vw passata B3 z 1991 r z silnikiem 2.0 115 km wielopunktowy wtrysk.Autko jest zagazowane. Mój problem polega na tym, że czasami na biegu jałowym po mocniejszym dodaniu gazu silnik wiesza się na dośc wysokich obrotach. Z racji tego , że nie posiada obrotomierza to mogę tylko przypuszczac że jest to p przedziale 2000 2500 obr/min. Nie raz sam powoli z nich schodzi a nie raz trzeba zgasic silnik i odpalic go ponownie. Zawiesza się również podczas jazdy po wypięciu biegu. czasami pomaga wyhamowanie silnikiem na wyższym biegu. objaw jest tez taki, że po puszczeniu pedału gazu i chęci wyhamowania silnikiem, auto nie zwalnia tylko rwie do przodu, dopiero po chwili zaczyna zwalniac. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. w przeciągu powiedzmy ostatniego pół roku kilka razy zdarzyły się wystrzały gazu. Zmieniłem przewody wn, świece, kopułkę palec, przewody podciśnienia i wystrzałów jak narazie nie ma, silnik zaczął równiej chodzic, natomiast wieszające się obroty pozostały. kilka miesięcy temu odstawiłem auto na stacje obsługi samochodów, gdzie sprawdzono przepustnicę przepływomierz i było ok. Diagnoza padła na potocznie nazywany silniczek krokowy, ponieważ jak stwierdzili mechanicy wieszał się. po przeczyszczeniu tegoz silniczka obroty na jakiś czas się ustabilizowały. od dwóch miesięcy sytuacja zaczynała się powtarzac. Tzn. najpierw obroty biegu jałowego były troche podwyższone, a teraz znów dośc często się wieszają. kupiłem uzywany silniczek krokowy, po zamontowaniu którego było jeszcze gorzej. obroty wieszały się za każdym mocniejszym dodaniem gazu. Zamontowałem więc ten stary i sytuacja wróciła do normy. Obroty wieszają się czasami. Dodam że instalacja lpg jest po przeglądzie wymianie filterków i ustawieniu. Czy to wskazuje jednoznacznie na uszkodzony silniczek krokowy??? Czy przyczyna tego może leżec gdzie indziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej obstawiam na silniczek krokowy - kup nowy jakiejś lepszej firmy, bo z używkami różnie bywa, a czyszczenie czasami pomaga na dłużej a czasami daje krótkotrwałą poprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu za bogata mieszanka - to jest sedno sprawy.

Teraz musisz tylko ustalić dlaczego? Czy dlatego, że wtrysk zalewa, czy dlatego, że filtr powietrza jest zasyfiony, czy może dlatego, że na podstawie błędnych danych z przepływki czy czujników temperatury podawana jest za duża dawka paliwa?

Szukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987

thorunczyk a jakbym podjechał nim na diagnostyka, żeby go podłaczyc pod kompa itd to wykaże w czym tkwi problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczyść silniczek jeszcze

najprawdopodobniej nie masz gniazda do podłączenia pod komp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien, ponieważ motor 2E jest doskonalszą konstrukcją od ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie z 1991

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ostatnio przerabiałem podobny problem u kolegi.Miał zablokowany przepływomierz i uszkodzony potencjometr przepustnicy.Po uruchomieniu przepływomierza silnik miał podobny problem z obrotami .Wymiana potencjometru pomogła.Czujnik położenia przepustnicy,czyli potencjometr ,powinien mieć przy włączonym zapłonie napięcie między stykami 2 i 3 w położeniu biegu jałowego- od 0.3 do1.7 V,a przy pełnym obciążeniu między 3 i 5 V. Złącze musi być założone.Sprawdź zasilanie tego potencjometru.Przy włączonym zapłonie - 5 V miedzy stykami 1 i 2 ,a następnie 1 i 3 złącza odłączonego.Sprawdź czy zawór stabilizacji biegu jałowego nie zasysa powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miki powiedział

TPS sie sypie to jedna opcja

silnik krokowy to pierwsza opcja nic nie wymyślisz tylko podmiana tych elementów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak samo tyle ze w 9A i mechanik zrobił odłączanie krokowca na przycisk.Jakl silnik trzyma wysokie obroty przerywam obwód od krokowca i sie stabilizuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień mechanika, albo przerwij mu obwód, skoro takimi metodami naprawia samochody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987

widzę że jednak większośc z was wskazuje na silniczek krokowy. jednak jest to spory wydatek bo nowy kosztuje 1000 zeta a używki no to różnie bywa??? spróbuje go jeszcze wyczyścic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
widzę że jednak większośc z was wskazuje na silniczek krokowy.
Witam.A gdzie ten silniczek jest?Z moich informacji wynika że w 2Ejest przepływomierz z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza, jest czujnik położenia przepustnicy o którym wyżej pisałem,zawór biegu jałowego,regulator ciśnienia paliwa...Najczęściej to że silnik nie schodzi z obrotów to wina tego czujnika położenia przepustnicy,a to jest coś jak potencjometr a nie silnik krokowy.Koszt nowego to około 200 zeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO zwany silniczkiem krokowym ciągle o tym wszyscy gadają a jan nazwa jego wskazuje odpowiada za wolne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO zwany silniczkiem krokowym
Ale to jest zwykły elektromagnes a nie żaden silniczek krokowy .Jeżeli po włączeniu zapłonu drga to znaczy że jest sprawny.Można sprawdzić jego rezystancję.Powinna wynosić od 2 do 10 omów.A brak spadku obrotów lub powolny spadek jest spowodowany tym że komputer nie dostaje sygnału właśnie od czujnika położenia przepustnicy i pracuje w trybie awaryjnym właśnie podnosząc obroty przez zawór biegu jałowego, który zwiększa lub zmniejsza ilość powietrza doprowadzanego do silnika. Edytowane przez miki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam bardzo podobne objawy z tym ze obroty skacza od 900 do 1,5 tys obr/min i tak caly czas. po przeczytaniu tego tematu znalazlem zawor biegu jalowego (silniczek krokowy) ktory byl zamontowany w Seacie Toledo z silnikiem identycznym jak moj z tego samego roku. w tamtym silniku obroty chodzily tak jak byc powinno. przelozylem to urzadzenie do swojego i tak samo obroty skacza!!! wiec co to moze byc innego?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestes pewny? a to ze kopci to tez moze miec cos z tym wspolnego? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987

JACU6X6 tak myślę że jeżeli walniety byłby ten czujnik połozenia przepustnicy lub przepływka to ten problem z obrotami powinien byc ciągły??? tak?? a tutaj wieszaja się od czasu do czasu? też najbardziej prawdopodobny wydaje mi się wariant zaworu biegu jałowego zwanego potocznie silnikiem krokowym. tymbardziej że to własnie mechanicy na stacji obsługi to na niego postawili, bo po jego przeczyszczeniu było lepiej. to może byc podobnie jak z zapieczonymi linkami i cylinderkami w hamulcach, raz działają poprawnie a raz nie. przynajmniej takie moje rozumowanie mogę się mylic bo na mechanice za dobrze się nie znam .

 

---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 10:42 ----------

 

odnośnie mojego problemu dodam jeszcze , że auto ma ciężko zapalic jak postoi przez noc w garazu. nie chodzi mi tu o to że trzeba go kręcic i kręcic, ale o to że po przekręceniu kluczyka niby zapala ale jakby tylko na jeden na dwa gary,nie moze załapac chwile trzęcie sekundę , dwie prycha coś jakby sie tłukło waliło w silniku i gasnie. najczęsciej za trzecuim razem odpala. tak było od jakiego,s czasu, ale po odpaleniu jeździł normalnie. a dzisiaj oprócz kłopotu z odpaleniem pojawił się inny problem . auto na benzynie przez jakieś 500 m ledwo jechało , wciskałem pedał gazu a on sie mulił, dusił prychał i nie mozna go było rozbujac szarpał autem jakby przerywał potem było trochę lepiej ale też kiepsko. teraz jeżdże z centralka przełączona tylko na gaz bo na gazie jeździ bez zarzutu pomijajac temat wieszających sie obrotów. Na gazie też lepiej pali nie ma tych dziwnych dźwięków przy odpalaniu . po prostu zapala normalnie!!! pomocy

Edytowane przez donio1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje autko też od wtorku palić niechciało po dłuższym postoju, przypuszczenia miałem dwa pompa paliwa lub zawór regulacji ciśnienia paliwa. Elektronika PF podobna jest do 2E nie ma tam tego co mamw oplu z simtekiem. Proponuję krok po kroku eliminować usterki i dojdziesz co padło. Na ranne palenie zalał bym dodatek do czyszczenia wtrysków z czymś smarującym, sprawdził ciśnienie paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności