Gość donio1987 Zgłoś #1 Napisano 25 Sierpnia 2009 witam kolegów!!! Jestem posiadaczem vw passata B3 z 1991 r z silnikiem 2.0 115 km wielopunktowy wtrysk.Autko jest zagazowane. Mój problem polega na tym, że czasami na biegu jałowym po mocniejszym dodaniu gazu silnik wiesza się na dośc wysokich obrotach. Z racji tego , że nie posiada obrotomierza to mogę tylko przypuszczac że jest to p przedziale 2000 2500 obr/min. Nie raz sam powoli z nich schodzi a nie raz trzeba zgasic silnik i odpalic go ponownie. Zawiesza się również podczas jazdy po wypięciu biegu. czasami pomaga wyhamowanie silnikiem na wyższym biegu. objaw jest tez taki, że po puszczeniu pedału gazu i chęci wyhamowania silnikiem, auto nie zwalnia tylko rwie do przodu, dopiero po chwili zaczyna zwalniac. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. w przeciągu powiedzmy ostatniego pół roku kilka razy zdarzyły się wystrzały gazu. Zmieniłem przewody wn, świece, kopułkę palec, przewody podciśnienia i wystrzałów jak narazie nie ma, silnik zaczął równiej chodzic, natomiast wieszające się obroty pozostały. kilka miesięcy temu odstawiłem auto na stacje obsługi samochodów, gdzie sprawdzono przepustnicę przepływomierz i było ok. Diagnoza padła na potocznie nazywany silniczek krokowy, ponieważ jak stwierdzili mechanicy wieszał się. po przeczyszczeniu tegoz silniczka obroty na jakiś czas się ustabilizowały. od dwóch miesięcy sytuacja zaczynała się powtarzac. Tzn. najpierw obroty biegu jałowego były troche podwyższone, a teraz znów dośc często się wieszają. kupiłem uzywany silniczek krokowy, po zamontowaniu którego było jeszcze gorzej. obroty wieszały się za każdym mocniejszym dodaniem gazu. Zamontowałem więc ten stary i sytuacja wróciła do normy. Obroty wieszają się czasami. Dodam że instalacja lpg jest po przeglądzie wymianie filterków i ustawieniu. Czy to wskazuje jednoznacznie na uszkodzony silniczek krokowy??? Czy przyczyna tego może leżec gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #2 Napisano 25 Sierpnia 2009 Ja dalej obstawiam na silniczek krokowy - kup nowy jakiejś lepszej firmy, bo z używkami różnie bywa, a czyszczenie czasami pomaga na dłużej a czasami daje krótkotrwałą poprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #3 Napisano 25 Sierpnia 2009 Po prostu za bogata mieszanka - to jest sedno sprawy. Teraz musisz tylko ustalić dlaczego? Czy dlatego, że wtrysk zalewa, czy dlatego, że filtr powietrza jest zasyfiony, czy może dlatego, że na podstawie błędnych danych z przepływki czy czujników temperatury podawana jest za duża dawka paliwa? Szukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987 Zgłoś #4 Napisano 26 Sierpnia 2009 thorunczyk a jakbym podjechał nim na diagnostyka, żeby go podłaczyc pod kompa itd to wykaże w czym tkwi problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielpaw Zgłoś #5 Napisano 26 Sierpnia 2009 wyczyść silniczek jeszcze najprawdopodobniej nie masz gniazda do podłączenia pod komp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #6 Napisano 26 Sierpnia 2009 Powinien, ponieważ motor 2E jest doskonalszą konstrukcją od ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielpaw Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2009 ale nie z 1991 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam.Ostatnio przerabiałem podobny problem u kolegi.Miał zablokowany przepływomierz i uszkodzony potencjometr przepustnicy.Po uruchomieniu przepływomierza silnik miał podobny problem z obrotami .Wymiana potencjometru pomogła.Czujnik położenia przepustnicy,czyli potencjometr ,powinien mieć przy włączonym zapłonie napięcie między stykami 2 i 3 w położeniu biegu jałowego- od 0.3 do1.7 V,a przy pełnym obciążeniu między 3 i 5 V. Złącze musi być założone.Sprawdź zasilanie tego potencjometru.Przy włączonym zapłonie - 5 V miedzy stykami 1 i 2 ,a następnie 1 i 3 złącza odłączonego.Sprawdź czy zawór stabilizacji biegu jałowego nie zasysa powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #9 Napisano 26 Sierpnia 2009 Jak miki powiedział TPS sie sypie to jedna opcja silnik krokowy to pierwsza opcja nic nie wymyślisz tylko podmiana tych elementów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptasior127 Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2009 u mnie było tak samo tyle ze w 9A i mechanik zrobił odłączanie krokowca na przycisk.Jakl silnik trzyma wysokie obroty przerywam obwód od krokowca i sie stabilizuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #11 Napisano 28 Sierpnia 2009 zmień mechanika, albo przerwij mu obwód, skoro takimi metodami naprawia samochody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987 Zgłoś #12 Napisano 28 Sierpnia 2009 widzę że jednak większośc z was wskazuje na silniczek krokowy. jednak jest to spory wydatek bo nowy kosztuje 1000 zeta a używki no to różnie bywa??? spróbuje go jeszcze wyczyścic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #13 Napisano 28 Sierpnia 2009 widzę że jednak większośc z was wskazuje na silniczek krokowy.Witam.A gdzie ten silniczek jest?Z moich informacji wynika że w 2Ejest przepływomierz z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza, jest czujnik położenia przepustnicy o którym wyżej pisałem,zawór biegu jałowego,regulator ciśnienia paliwa...Najczęściej to że silnik nie schodzi z obrotów to wina tego czujnika położenia przepustnicy,a to jest coś jak potencjometr a nie silnik krokowy.Koszt nowego to około 200 zeta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 28 Sierpnia 2009 ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO zwany silniczkiem krokowym ciągle o tym wszyscy gadają a jan nazwa jego wskazuje odpowiada za wolne obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki Zgłoś #15 Napisano 28 Sierpnia 2009 (edytowane) ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO zwany silniczkiem krokowym Ale to jest zwykły elektromagnes a nie żaden silniczek krokowy .Jeżeli po włączeniu zapłonu drga to znaczy że jest sprawny.Można sprawdzić jego rezystancję.Powinna wynosić od 2 do 10 omów.A brak spadku obrotów lub powolny spadek jest spowodowany tym że komputer nie dostaje sygnału właśnie od czujnika położenia przepustnicy i pracuje w trybie awaryjnym właśnie podnosząc obroty przez zawór biegu jałowego, który zwiększa lub zmniejsza ilość powietrza doprowadzanego do silnika. Edytowane 28 Sierpnia 2009 przez miki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #16 Napisano 28 Sierpnia 2009 ja mam bardzo podobne objawy z tym ze obroty skacza od 900 do 1,5 tys obr/min i tak caly czas. po przeczytaniu tego tematu znalazlem zawor biegu jalowego (silniczek krokowy) ktory byl zamontowany w Seacie Toledo z silnikiem identycznym jak moj z tego samego roku. w tamtym silniku obroty chodzily tak jak byc powinno. przelozylem to urzadzenie do swojego i tak samo obroty skacza!!! wiec co to moze byc innego????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2009 sonda lambda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #18 Napisano 28 Sierpnia 2009 jestes pewny? a to ze kopci to tez moze miec cos z tym wspolnego? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość donio1987 Zgłoś #19 Napisano 29 Sierpnia 2009 (edytowane) JACU6X6 tak myślę że jeżeli walniety byłby ten czujnik połozenia przepustnicy lub przepływka to ten problem z obrotami powinien byc ciągły??? tak?? a tutaj wieszaja się od czasu do czasu? też najbardziej prawdopodobny wydaje mi się wariant zaworu biegu jałowego zwanego potocznie silnikiem krokowym. tymbardziej że to własnie mechanicy na stacji obsługi to na niego postawili, bo po jego przeczyszczeniu było lepiej. to może byc podobnie jak z zapieczonymi linkami i cylinderkami w hamulcach, raz działają poprawnie a raz nie. przynajmniej takie moje rozumowanie mogę się mylic bo na mechanice za dobrze się nie znam . ---------- Post added at 17:42 ---------- Previous post was at 10:42 ---------- odnośnie mojego problemu dodam jeszcze , że auto ma ciężko zapalic jak postoi przez noc w garazu. nie chodzi mi tu o to że trzeba go kręcic i kręcic, ale o to że po przekręceniu kluczyka niby zapala ale jakby tylko na jeden na dwa gary,nie moze załapac chwile trzęcie sekundę , dwie prycha coś jakby sie tłukło waliło w silniku i gasnie. najczęsciej za trzecuim razem odpala. tak było od jakiego,s czasu, ale po odpaleniu jeździł normalnie. a dzisiaj oprócz kłopotu z odpaleniem pojawił się inny problem . auto na benzynie przez jakieś 500 m ledwo jechało , wciskałem pedał gazu a on sie mulił, dusił prychał i nie mozna go było rozbujac szarpał autem jakby przerywał potem było trochę lepiej ale też kiepsko. teraz jeżdże z centralka przełączona tylko na gaz bo na gazie jeździ bez zarzutu pomijajac temat wieszających sie obrotów. Na gazie też lepiej pali nie ma tych dziwnych dźwięków przy odpalaniu . po prostu zapala normalnie!!! pomocy Edytowane 29 Sierpnia 2009 przez donio1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #20 Napisano 29 Sierpnia 2009 Moje autko też od wtorku palić niechciało po dłuższym postoju, przypuszczenia miałem dwa pompa paliwa lub zawór regulacji ciśnienia paliwa. Elektronika PF podobna jest do 2E nie ma tam tego co mamw oplu z simtekiem. Proponuję krok po kroku eliminować usterki i dojdziesz co padło. Na ranne palenie zalał bym dodatek do czyszczenia wtrysków z czymś smarującym, sprawdził ciśnienie paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach