Skocz do zawartości
ciuciek

Coś terkocze w kokpicie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dziwną usterkę w aucie passek B6 combi. Coś zaczęło terkotać pod deską rozdzielczą i jest to związane z klimatyzacją/nawiewem/dmuchawą.

 

Jedno z trojga, bo jak wyłączę w ogóle klimę "off" to przestaje terkotać. Żeby było jasne o czym mówię, to tu można posłuchać jak terkocze

 

Terkot 1

 

Dźwięk nagrany po włożeniu kluczyka do stacyjki i wciśnięciu do poziomu kiedy to się włącza wszystko i głębsze wciśnienie spowoduje start engine. Słychać, że na początku terkot jest ciągły potem przerywany. Jak wyłączę klime to ustaje, włączam to znowu. Mało tego gdy klima jest włączona, a pokrętłem obrotów zjadę do "zera" to dmuchawa nie działa ale terkocze dalej :mad:

 

Moja teoria. Z uwagi na charakter tego terkotu to może to jakiś silniczek od czegoś, jakiś mechaniczny problem, coś wypadło z prowadnic etc. Jak włączam nawiewy "na mordę", "nogi", "sufit" to słyszę te serwomechanizmy jak działają po cichu więc to pewnie nie one. Co tam jeszcze szwaby ukryły co się rusza i może tak terkotać co jest związane ściśle z układem nawiewu/klimatyzacji. Klima oczywiście działa tiptop żadnych problemów

 

Żeby uzmysłowić jak to jest wpieniające to poniżej nagranie terkotu przy pracującym silniku. Silnik słychać tylko w tle, a to cholerstwo przyprawia o ciężką chorobę :mad:

 

Terkot 2

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, może ktoś jest z serwisu i na ucho potrafi powiedzieć co to jest, no jakiś punkt zaczepienia ... z góry dzięki

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie błędy na VAGu ? Obstawiam padnięty silniczek którejś klapy nawiewu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to na VAG ma szansę się pokazać? Jutro sprawdzę...

 

powiedz, gdzie umiejscowione są te klapy bo na ucho jakoś zgeolokalizuje bydle jak wsadzę głowę pod pedały :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz, gdzie umiejscowione są te klapy bo na ucho jakoś zgeolokalizuje bydle jak wsadzę głowę pod pedały

 

hehe, w kocpicie a tak na serio to tego nigdy nie rozbierałem w b6 to i nie wiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie auto test klimatyzacji. Przytrzymaj econ + obieg zamknięty i włącz zapłon. Jeżeli jest coś nie tak powinien wyświetlić kod.

 

P.S. I zmień opis silnika, nie masz CR tylko PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

była chyba na to akcja serwisowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcje serwisowe mam wszystkie w samochodzie zrobione co potwierdził mi serwis w marcu 09'.

 

Zrobiłem test Econ+obieg i wydaje mi się, że nie dobiega do końca (nigdy wcześniej nie robiłem go). Trwa test około 30-40sek po czym na wyświetlaczach od pokręteł temp na lewym wyskakuje "2c6", a na prawym"00h" i dalej nic się nie dzieje.

 

Googlam sobie ale jakoś nie bardzo mi to idzie :/

 

--------

 

Odpytałem ASO, mówią, że to zapewne któraś z klap nawiewu. 180zł diagnostyka + 220zł demontaż osłon żeby się tam dostać + 400zł za ewentulanie nowy silniczek. = 800zł

 

Ja się pytam 800zł za co??????????????? Miałem Astre to sam rozebrałem, wymieniłem, na demobilu coś dokupiłem, 30zł kosztów + 2h roboty. To nie ..... człowiekowi zachciało się luksusu to SE PASSATA KUPIŁ !!!!!!!

Edytowane przez ciuciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem test Econ+obieg i wydaje mi się, że nie dobiega do końca (nigdy wcześniej nie robiłem go). Trwa test około 30-40sek po czym na wyświetlaczach od pokręteł temp na lewym wyskakuje "2c6", a na prawym"00h" i dalej nic się nie dzieje.

 

Test jak najbardziej dobiega do końca skoro wyświetla informacje. Obydwa wyświetlacze wskazują na jakieś błędy. Test zakończony sukcesem (przy sprawnym układzie) powoduje podwójne wyświetlenie znaczka "i0".

Musisz sprawdzić, co oznaczają informacje jakie Ci się wyświetliły.

 

P.S. Aby się dostać do silniczków być może trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą, stąd cena.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie ponieważ nie wiem czy to normalne że podczas włączania zapołonu coś terkoce gdzieś ok deski rozdzielczej przez kilka sekund. Klima działa normalnie, podczas gdy jest włączona nic się nie dzieje tylko gdy włączam zapłon słychać taki odgłos.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to słychać silniki od nawiewów.Ten typ tak ma i nie ma się co przejmować.Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo , po przeczytaniu tego tematu już myślałem że coś jest nie tak.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mgboczna

Bzdury piszesz!!

 

Terkotanie jest zwiastunem nadchodzącej konieczności wymiany jednego lub sięcej silniczków od klap

Dla klimy dual jest tak:

Silnik nastawczy zamkniętego obiegu powietrza 3C1 907 511 C

Silnik nastawczy klapy dławienia powietrza 3C1 907 511 D

Silnik nastawczy klapy regulacji temperatury 3C0 907 511 B

Silnik nastawczy klapy temp prawy 3c1 907 511 A

Silnik nastawczy klapy temp lewy 3C1 907 511

Silnik nastawczy klapy centralny

 

Jestem na etapie wymiany jednego z nich :((

 

 

--------EDIT-------

 

Udało mi się naprawić felerny napęd.

Naprawa + zamontowanie + adaptacja = działa

 

I już jest cicho jak kiedyś...

Edytowane przez api13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmień opis silnika, nie masz CR tylko PD.

 

Przepraszam za banalne pytania "blondynki" :)

1. Czym się różni silnik CR od PD ?

2. Czy test VAG mogę wykonać we własnym zakresie, czy potrzebny jest specjalistyczny sprzęt ?

 

Dziękuję za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CR i PD to są rodzaje wtrysków . PD - pompo-wtrysk , starszy rodzaj , CR Common-rail nowszy ,różnią się budową . VAG to nazwa programu który umożliwia diagnozowanie usterek w samochodzie , podglądanie parametrów , modyfikację sterowników itd... .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za wyjaśnienie!

To ja mam chyba pompowtryskiwacze.

Nie wiem, czy to lepiej ?!?

Gdzie ja mogę zdobyć taki VAG?

A zasadniczo gdzie mogę się podpiąć?

Czy tylko w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy lepiej ? Tak mega ogólnie mówiąc, to jest to całkiem różny system zasilania. Pompowtrysk nie potrzebuje pompy paliwa(wysokocisnieniowej, ma ja w sobie), common rail nie ma takiej pompy w sobie, ale podaje paliwo z duuuzo większym ciśnieniem (musi mieć pompę paliwa, zewnętrzną). Pd bardziej klekocze w porównaniu do CR ;) Cr moze się szybciej posypac ze względu na słabe paliwo w PL. Ogólnie mówiąc w przypadku vw to PD są juz sprawdzone i pewne, ze dobrze działają. Common rail jest w passacie od ok 2 lat. Nie jest jeszcze tak bardzo sprawdzony. Koszta naprawy silnika z cr są wyższe od naprawy silnika z pd.

 

 

Vag do passata b6 musi być tzw HEX CAN. Koszt ok 500 zł. Kazdy pojęty mechanik ma taki vag. Nie koniecznie od razu do aso, bo tam liczą coś ok 100 zł za podłączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO chyba nawet 150zł za podłączenie XEX CAN'a !

* ZGROZA *

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do stanów pompowtryskiwaczy w Passacie B6 polemizowałbym. SYPIĄ SIĘ !

Ostatnio wymieniałem jeden... O kosztach wole tutaj nawet nie wspominać, bo co Was będę zmartwiał ;]

 

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniales pompowtrysk w 2.0 TSI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do temtu wiodącego zauważyłam, że na "zimnym silniku" nic nie słychać, dopiero jak się rozgrzeje to zaczynają się pojawiać dziwne dźwięki w "kokpicie". To takie nierównomierne jakby bulgotanie! Wyłączenie climatronica - znikają objawy!

 

Przez pierwsze 20 minut jazdy, temperatura ustawiona 18st. a w aucie grzeje niemiłosiernie! Po około 20 minutach robi się chłodno, nawet jak ustawię temperaturę 22st. 23st.

 

Myślicie, że to silniczek od nawiewów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności