Skocz do zawartości
Gość andziaar

kontrolka temperatury pali sięna czerwono

Rekomendowane odpowiedzi

Gość andziaar

Hej, jestem tu nowa i mam pytanko, proszę się tylko ze mnie nie śmiać jeśli będzie banalne :) mam paska B5 rocznik 98 1.9TDi 130KM. No i problem z tą kontrolką. Przy niskiej temperaturze, tak ok 0, zapala się ów czerwony termometr , po jakimś tam czasie (kilka minut) gaśnie. No i , czy mam po uruchomieniu czekać aż całkiem zgaśnie, czy mogę sobie jechać. śmiejcie się śmiejcie :) a dla mnie to poważny problem. Bardzo proszę o pomoc, tylko bez zgryźliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze masz zapewne 115KM a nie 130Km sprawdź to tutaj chyba że masz jakiegoś sorta wgranego na 130KM i wykresik z hamowni :rotfl: ja też kiedyś byłem w błędzie...

 

a ten termometr to napewno od temperatury jest?? co pokazuje wskaźnik temperatury? normalnie się nagrzewa i dochodźi do 90 stpni?

 

był mały EDIT :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Trzeba wybrać się na diagnostykę bo przyczyn moze być nieco więcej niż jedna.

 

Ja kiedyś miałem taki przypadek u klienta, że oszukiwał czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Poziom płynu klient miał OK ale czujnik wyświetlał informacje na kontrolce. W diagnostyce wychodził jednak błąd czujnika płynu w zbiorniczku.

 

Kolejną sprawą może być to, że w wielu samochoodach jest naprawdę straszny syf i szlam w układach chłodzenia. Ta część tego syfu osiada na dnie zbiorniczka i czujnik zaczyna wariować. Po paru minutach pracy silnika jak to wszystko sie zaczyna ruszać i przepłukiwać czujnik powraca do prawdziwych i dobrych wskazań. Może warto się przyjrzęć płynowi i układowi chłodzenia i coś przeczyścić, wymienić płyn itp.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak wygląda owa kontrolka, ale może ostrzega ona o ... niskiej temperaturze na zewnatrz i że należy uważać bo jest slisko. ( Nie wiem jak jest to w B5) Może też być faktycznie od temperatury cieczy w układzie chłodzenia, i z obiawów opisanych przez Ciebie wnioskuję, że jest mało płynu. Jak płyn się nagrzeje to zwiększa swą obiętość i poziom robi się w granicach normy. Na zbiorniku od tego płynu jest zakres MIN - MAX i w tym poziomie powinien utrzymywać się płyn. Jeśli jest go mało - uzupełnić. jeśli szybko powróci ten problem - szukać wycieku. Dobrze jest wiedzieć jaki płyn jest wlany do układu, aby uzupełnić go takim samym.

Powodzenia. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andziaar

oj, adams z tymi koniami to rzeczywiście troszkę przesadziłam :) a ta kontrolka znika właśnie kiedy silnik dochodzi no normalnej tem - 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andziaar

poziom płynu jest w porządku, sprawdzałam w sobotę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Jak jest zimny silnik miga mi kontrolka płynu chłodzącego, ale po osiągnięciu temperatury 90 stopni przestaje migać. Po konsultacjach z dwoma fachowcami każdy stwiedził co innego. Jeden z nich, że uszkodzony jest czujnik w zbiorniczku wyrównawczym (trzeba wymienić cały zbiorniczek) natomiast drugi stwierdził, że robił juz coś takiego niby wina leży po stronie licznika (robi sie tam jakieś zwarcie) żyby to naprawić potrzebny jest drugi coś tam trzeba przelutować, ale jakoś mnie nie przekonał i jak narazie zostawiłem temat w spokoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym po prostu podmienił na chwilę czujnik i było by wiadomo co jest grane. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz miec zasyfiony układ i jak już temperaturę osiagnie, to ten "syfik" odpuszcza z czujnika. Acha! I popatrz na lewą stronę postów i na ich zakończenie i dorzuć COŚ - rocznik, silnik....itp, wiek, miasto na przykład. Bo lokalizacja jest interesujacą, bo normalnie to też stamtad jestem :ok::D Pozdrowionka i ukłon :padam: ku nowej "forumowiczce".... :D:hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem podczas jazy zapala mi się kontrolka od układu chłodzenia ale po kilku minutach gaśnie i jest pojedynczy sygnał płyn jest wentylator chodzi silnik się nie przegrzewa normalnie dobija do 90 stopni ogrzewanie normalnie działa co może być tego przyczyna? Vaga sprawdzałem błędów nie mm. Może się wyświetlić jak np jest za dużo płynu w zbiorniku? jak i co mogę jeszcze sprawdzić vagiem dokładnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności