Skocz do zawartości
api13

błąd: 01268 - nastawnik dawki paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 dni dokucza mi co jakis czas błąd: 01268 - nastawnik dawki paliwa, mrugajaca kontrolka świec) jest to sporadyczne ale pojawia sie i mocno irytuje.

Pytanie moje:

Czy moze to byc wina kiepskiego paliwa?? czy jest szansa na tanie ulecznie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

01268 Nastawnik dawki N146 - Różnica w regulacji.

 

Przyczyny:

- uszkodzona pompa wtryskowa (lub nastawnik)

- przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji do pompy

 

Objawy:

- świeci się lampka sygnalizacyjna

- nieprawidłowa praca silnika

- problemy z uruchomieniem silnika

- nie można uruchomić silnika

 

Sposób naprawy:

- sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146

- sprawdzić przewody i instalację do pompy wtryskowej

 

Sprawdzanie czujnika drogi przesuwki regulacyjnej i nastawnika dawki

Nastawnik dawki jest elektromagnetycznym nastawnikiem obrotowym, który sterowany jest przez komputer sterujący na podstawie określonego współczynnika trwania impulsu. Wałek mimośrodowy nastawnika dawki porusza przesuwkę regulacyjną na tłoczkach wysokiego ciśnienia i przez to zostaje ustalona dawka wtrysku paliwa.

Czujnik przesuwki regulacyjnej zwraca komputerowi sterującemu informację o położeniu nastawnika dawki N146 i ustala wielkość dawki paliwa.

 

Diagnostyka VAG: [01] > [08] > [001]

– sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego w polu wskazań 4. Wymagana minimum 85oC

Przeprowadzić sprawdzanie dopiero, gdy jest osiągnięta temperatura płynu chłodzącego.

– sprawdzić wskazanie w polu wskazań 3 (napięcie czujnika przesuwki regulacyjnej).

 

Wymagane wartości:

silnik AHU 1,250 do 1,700 V

silnik AFN 1,450 do 1,900 V

– jeżeli nie zostanie osiągnięta wymagana wartość, sprawdzić według poniższej kolejności czujnik przesuwki regulacyjnej i nastawnik dawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo ze wywali blad silnik pracuje stabilnie nie ma klopotu z uruchomieniem, wszystko jest jak trzeba poza tym bledem.

 

Czy mozna w domowym zaciszu sprawdzić nastawnik dawki paliwa N146??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw instalację do pompy wtryskowej: kable, wtyczkę, wiązkę, izolację - (sporadycznie czyli co jakiś czas) moze nie dochodzić napięcie lub faktycznie coś się dzieje z nastawnikiem (ale to tylko naprawa u dobrego pompiarza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable sprawdzone i wygladaja na cale, parametr 3 utyrzymuje sie przy obrotach okolo 870 na wartosci 1,560V czyli chyba w normie.

Bład pojawia sie tylko jak silnik jest rozgrzany przy zimnym silniku nie ma błędu, dzisiaj zroilem ponad 60km i do zgaszenia silnika nie było błędu ale po ponownym przekreceniu kluczyka w pozyche zapłon ale bez uruchamiania błąd sie pojawil.

 

Chyba czeka mnie wizyta w warsztacie :((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rogal55

Ja miałem ten sam objaw. Po sprawdzeniu złączy, kabli i w końcu pompy okazało się, że na płytce sterownika była przerwana ścieżka. Raz kontaktowała, raz nie w zależności np. od temperatury. Powodowało to chwilami brak łączności między sterownikiem, a nastawnikiem, co widać było na desce w postaci migającej kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O zgrozo ....

Umowilem sie na dzisiaj u pompiarza na 7:00 ale niestety pasek nie chce odpalic, a konkretnie odpalil obroty poszly na okolo 2500 i zgasl i to bylo na tyle,

VAG nie pokazuje nowych bledow.

Juz mi rece opadaja....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy:

- świeci się lampka sygnalizacyjna

- nieprawidłowa praca silnika

- problemy z uruchomieniem silnika

- nie można uruchomić silnika

 

Wyskoczył Ci raz błąd!!! - to szukaj tam gdzie wyskoczył błąd.

Podałem Ci możliwości awarii i jak ją usunąć - masz rozwiązanie jak na dłoni.

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WICHER

Ja miałem też problem z nastawnikem. Też migała kontrolka świec żarowych. Ale u mnie dodatkowo silnik powyżej 1500 obrotów zaczynał sie "rozkręcać" i wchodził na obroty 4000 tys. Myślałem że uległ zabrudzeniu nastawnik pompy. Niestety pękły mi sprężyny w pompie wtryskowej. W serwisie Boscha naprawili i auto śmiga. Niestety Co 2 uruchomienie silnika kontrolka nadal świeci i wyświetla się błąd 1268. Pozdrawiam. Zalecam dobry zakład od pomp wtryskowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem ten sam objaw. Po sprawdzeniu złączy, kabli i w końcu pompy okazało się, że na płytce sterownika była przerwana ścieżka. Raz kontaktowała, raz nie w zależności np. od temperatury. Powodowało to chwilami brak łączności między sterownikiem, a nastawnikiem, co widać było na desce w postaci migającej kontrolki.

 

a moze mi ktoś powiedzieć lub pokazać na zdjęciu gdzie moge znalesc tą płytke sterownika ,sam bym sobie też to sprawdził nim podejme poważniejsze kroki,od jakiegoś czasu mi kontrolka mryga i wywaliło też ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś wie gdzie w pasku znajde ten nastawnik paliwa i czy jest go łatwo wyjąć,czy musze odciąć paliwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pompie wtryskowej... musisz mieć specjalny klucz do odkręcenia jednej ze śrub które trzymają nastawnik (trójkątny łeb). Nie wiem co masz na myśli przez odcięcie paliwa, musisz odkręcić przewód paliwowy od nastawnika. No i VAG się przyda. Jeśli nie wiesz za bardzo o co chodzi to daj to komuś do zrobienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko znalazłem ten nastawnik ,vag też mam więc zobacze co dam rade zrobić,po zakończeniu prac dam znać czy wszystko ok,dzięki za pomoc i zapodanie instrukcji,mam nadzieje że to będzie to

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie ktore bloki mam zczytać?

czy z tych blokowco na zdjęciu? -odczyt z 1 bloku po zagrzanym silniku

ef55bc0b6b2ae9f2m.jpg

 

jakie dokładnie mam zapisać parametry przed rozbiórką tego wynalazku,zrobiłem kilka fotek na zagrzanym i jeszcze chce zrobić na zimnym silniku,

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku to sprawdzaj. Będziesz po zmontowaniu rozgrzewał palnikiem żeby na ciepło sprawdzić? :D Grupa 001 poz 3

 

---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:43 ----------

 

Na fotce masz 1.42 i opis :napięcie pompy wtryskowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za pomoc czyli po zmontowaniu mam mieć te napięcie co mi pokaże poz 3,a czy jest jeszcze jakaś ważna pozycja na którą musze zwrocic uwage, czy to wystarczy?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ta wartość ma się zawierać w przedziale 1.25-1.7 V, ale najlepiej ustawić dokładnie tak jak było.

Zanotuj sobie jeszcze w grupie 001 wartość 2 "ilość wtryskiwanego paliwa". tą wartość badasz podczas pracujący silnika na biegu jałowym (najlepiej zimnego). regulujesz przesuwając nastawnik na pompie. Pamiętaj żeby podczas spisywania wartości i potem ustawiania silnik miał podobną temperaturę (najlepiej zimny).

Zanim zaczniesz dłubać, załatw sobie torxy: T25, T15, i chyba T10, dodatkowo klucz płaski 10mm lub małe imadełko i oczkowy 10 mm, lutownica, cyna. Benzyna ekstrakcyjna, waciki, ręczniki papierowe lub papier do ( )*( ) w celu wyczyszczenia ów. No i mussz dorobić sobie klucz "trójkątny" do odkręcenia tej dziwnej śrubki na górze.

całość jest opisana w linku, oprócz tego jak poluzować czujnik przesuwu (siedzi ciasno na ośce). Luzujesz górnego torxa i wykręcasz mniej więcej o 2 obroty, chwytasz kluczem płaskim lub imadełkiem delikatnie za wirnik który wchodzi do pompy wtr., a kluczem oczkowym delikatnie obracasz go w kierunku pracy - luzuje się i nie ma problemu z wyjęciem.

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Tomek za pomoc w przyszłym tyg wezme się za to po zczytaniu na zimnym i dorobieniu klucza pod tą nietypową śrubkę,odezwie się i zapodam fotki co było przyczyną,teraz jade sobie nad wode wykorzystać fajną pogode,smigajcie rownież póki jest okazja,pozdro i miłego weekendu:)

 

torxy juz mam a reszte poszukam,dzięki

 

udało mi sie naprawic i po ustawiac ten wynalazek,za pierszym razem nie wyszlo za wysokie obroty ale za 2gim razem gitara,dziala jak nalezy:):):)

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia :) aha potrzebujesz jeszcze odgięte oczko 7mm lub głęboką nasadkę 7mm w celu odkręcenia szpilek pod górną płytką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności