Skocz do zawartości
Michal1980

Wahania temperatury

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanko, od dluzszego czasu wskaznik temperatury sobie skacze. Raz jest to 79 stopni, innym razem 85 a bardzo rzadko jest to 90, nawet w korku jak stoje dlugo. Jedyne co zauwazylem, ze jak wlacze dmuchawe na 18 stopni to temp minimalnie wzrasta. Co moze byc tego przyczyna i jakie moga byc konsekwencje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tematy : Termostat / czujnik temperatury silnika G2 G62

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/termostat-vt9113.htm?highlight=termostat

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/wskazania-temperatury-silnika-vt8546.htm

 

Wystarczy Ci taka odpowiedź :ok:

Ja podejrzewam termostat ale sprawdź zanim wymienisz!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jest konsekwencja niesprawnego termostatu? Tzn co sie stanie jak go narazie nie wymienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zimno kierownikowi i niedogrzany silnik, a co za tym idzie to chyba już wiadomo :)

 

Wymień, wymień. Takie termostat to grosze a wymiana też prostacka.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yo, dzisiaj otworzylem sobie maske zeby popungac i poudawac, ze sie znam :rotfl: i zauwazylem ze G12 mam na minimum. Mozliwe ze to od tego mam niedogrzany silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no :rotfl: Ty faktycznie udajesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wnioskuje, ze to znaczy "nie" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pungaj pod maską tylko sprawdź termostat:

 

termostattdiww5.th.jpg

 

Weż sobie 10-tkę nasadową (spuść trochę płynu chł) i odkręć 2 śruby od tego skośnego króćca i wypadnie ci termostat/(oring). sprawdź czy jest lekko otwarty jeśli tak to do wymiany. Nowy kosztuje jakieś 60-80zł więc nie jest to jeszcze najdroższy element.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra Mareczku, nie kazdy jest taki cwany w tej dziedzinie jak Ty, wiec pokaz mi na zdjeciu gdzie szukac termostatu i przy okazji wyjasnij mi to co zaznaczylem cyferkami OK? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 fotka.Te pokrętła, hmmmmmm a masz klimatyzacje? :rotfl:

2 fotka ad1 , masz hamulce? :rotfl: servo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuczlaw, pewnie, ze mam, ale po pierwsze myslalem ze klima jest po drugiej stronie a po drugie, co tymi pokretlami sie reguluje?

Ad 2. nie chodzi mi o zbiornik z plynem tylko to okragle czarne za tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko to okragle czarne za tym.

serwo - jest to wspomaganie układu hamulcowego. Najczęściej w samochodach osobowych można spotkać podcisnieniowe wspomaganie. Podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Spadek ciśnienia w puszce -serwie umożliwia lekkie wepchnięcie membrany za pomocą pedała hamulca i znacznie lżejsze wciśnięcie pompy hamulcowej przez co lżejsze hamowanie.

co tymi pokretlami sie reguluje?

To nie są pokrętła tylko zaworki do sprawdzania/nabijania układu klimatyzacji jeśki się nie mylę :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. To nie są pokrętła tylko kapturki od zaworów ciśnieniowych układu klimatyzacji przewód (tłoczący i powrotny) - tu podłącza się urządzenia ciśnieniowe - kontrolno pomiarowe poprzez które wykonuje się:

- diagnostykę ciśnieniową pomiar ciśnień i szczelności klimatyzacji

- napełnianie i uzupełnianie płynu/czynnika chłodączego

- uzupełnianie oleju smarującego układ oraz sprężarkę

- oczyszczanie układu (próżnia) wysysanie starego środka, wody, wilgoci

Obsługa serwisowa wygląda to tak:

 

img8016yh7.th.jpg img7999yn4.th.jpg img8005gq7.th.jpg

 

img8021hl8.th.jpg img8018cm7.th.jpg img8038xr8.th.jpg

 

img8037yn4.th.jpg img8053jd2.th.jpg img8066xg6.th.jpg img8070ka6.th.jpg

 

Ze względu na zachowanie odpowiednich ciśnień (min i max) w całym układzie muszą być zachowane specjalne urządznie do wykonywania takiej obsługi. Gaz/środek chłodniczy jego ilość wprowadzana do układu waży sięna specjalnej wadze elektronicznej wraz z pomiarem ciśnienia panującego w ukłądzie. Również przy takiej obsłudze dodawany jest specjalny olej który smaruje ruchome elementy sprężarki klimatyzacji aby się nie zatarła podczas pracy.

 

2. Serwo (wspomaganie podciśnieniowe układu hamulcowego) i pompa hamulcowa ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego DOT4.1.Na tym samym płynie pracuje również sprzęgło, czyli wspomaganie wysprzęglania - ciśnienia są rozdzielone na dwa ukłądy korzystające z jednego płynu.

 

img7915re2.th.jpg img4728afw4.th.jpg

 

3. przepustnica ze sterowaniem elektronicznym J338 (układ dolotowy powietrza) od IC. Powietrze zassane z otoczenia trafia do filtra powietrza (tu jest przefiltrowane przez filtr) i dalej przechodzi przez rurę z przpływomierzem (który mierzy temperaturę i ciśnienie powietrza). Następnie powietrze dochodzi do turbiny (tu jest sprężane) przez wirnik i wypchnięte do dolnej rury powietrznej. Teraz sprężone powietrze pod ciśnieniem idzie dołem na drugą stronę pojazdu specjalną rurą (która jest również konstrukcją wzmacniającą pasa przedniego) i trafia do Intercoolera aby zostało ochłodzone (zimne powietrze jest żadsze dzieki temu się łatwiej i szybciej miesza z paliwem). za intercolerem mamy następny czujnik ciśnienia powietrza (przy wylocie z IC) ten pomiar również jest wprowadzany do komputera sterujacego.

 

Mamy już ochłodzone odpowiednio przygotowane powietrze do silnika, przepustnica (w kształcie rury) ma specjalną przesłonę/klapę która się zamyka i otwiera (w zależności od naciskania pedałem gazu - elektronicznie) i przepuszcza nasze powietrze do kolektora ssącego/dolotowego. Tu jest teraz rozdzielane na 4 cylindry poprzez zawory dolotowe (3 szt. na każdy cylinder). wtryskiwane jest również paliwo (dod dużym ciśnieniem aby powstała prawie mgła) i następuje sprężanie - tłok idzie w górę (spręża powietrze zmieszane z paliwem) i świeca zapala to wszystko - wtedy tłok idzie w dół. Tak wygląda schemat zasilania i pracy silnika benzynowego. (ponizej zdjęcie 1-3B, 2-3BG)

 

img8094go6.th.jpg turbo11cw0.th.jpg

 

Termostat jest pod spodem dosłownie Na wysokości przepustnicy (pod kolektorem dolotowym, za alternatorem. ten króciec łatwo rozpoznać bo odchodzi od konstrucji silnika pod kątem w dół i idzie dalej do węży wodnych. (patrz strzałka za alternatorem).

 

img8093aej7.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, WOW! gdyby mozna bylo teleportowac komputerem piwo, mialbys u siebie juz skrzynke ode mnie :one: dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności