Skocz do zawartości
mebelman

Zmiana pokrywy zaworów 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam u siebie taką pokrywę

starapokrywa.jpg

 

I chcę ją wymienić na taką

 

nowapokrywav.jpg

 

Wyczytałem że ta druga ma poprawioną odmę, czy jest tak rzeczywiście?

Będzie pasowała bez problemu (plug and play)?

Robił już ktoś taką zamianę?

Czy w nowszych silnikach AVB była stosowana już ta druga pokrywa?

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie ma nikogo z silnikiem AVB kto ma taką (zdjęcie nr. 2) pokrywę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką pokrywę jak na drugim zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc będzie pasowała.

A jak jest u ciebie z poborem oleju? Pytam bo u mnie odma jest do d... i puszcza sporo oleju do intercoolera z którego mi kapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał moim zdaniem to taka sama pokrywa zaworów i tak jak napisałes różni sie tylko tym że ma zmodyfikowana odme ale przecież mozesz sprawdzić nr.części tej pokrywy 038 103 469R ta pokrywa zaworów była w silnikach AVB,AVF I AWX.

 

pokrywazaworw.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AWXa i pokrywa wyglada jak na 2 zdjeciu. U mnie tez odma zaczela puszczac olej i tez zaczelo kapac z IC. Czy jesli wymienie na nowa pokrywe zaworow to problem zniknie? Na razie zastosowalem polsrodek i zalozylem nowe oringi w przewodach gumowych od obiegu powietrza z turbiny do IC i przestalo kapac, ale wiem na 100% ze odma wywala olej do turbiny, bo jak zdjalem po kilku dniach dolna czesc przewodu gumowego co jest pod IC to troche oleju sie wylalo, wiec chyba bede musial wymienic ta pokrywe wraz z odma- o ile to odma jest przyczyna wywalania oleju?

Czy przy odkrecaniu i skrecaniu pokrywy zaworow nalezy przestrzegac jakiejs kolejnosci dokrecania/odkrecania srob tak ja przy glowicy, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

zamontuj sobie oil catch tank i olej nie będzie szedł w dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, czytalem o tych oil tankach, ale czy jesli wymienie pokrywe zaworow na nowa z nowa odma to przestanie walic olej-przynajmniej na jakis czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta pokrywa zaworów była w silnikach AVB,AVF I AWX.
Ja mam taka sama pokrywe jak na 2 zdjeciu w silniku BGW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Nowsza bedzie pasowala P&P,ale musisz wymienic rurke odmy bo będzie za krotka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jesli wymienie pokrywe zaworow na nowa z nowa odma to przestanie walic olej-przynajmniej na jakis czas?

 

Mnie również dręczy to pytanie, czy ktoś próbował reanimować taką pokrywę?

Jak zbudowana jest ta odma, ma się tam co zepsuć???

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zmiany calej pokrywy zaworow zastanawiam sie teraz nad troche tanszym rozwiazaniem i zakupie oil catch tanka http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190326490518&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Czy nalezy go podlaczyc w ten sposob, ze rurka od separatora oleju w pokrywie zaworow do wejscia w oil tanku, a z wyjscia z oil tanku nastepna rurka do weza gumowego tam gdzie szla ta orginalna rurka z odmy?-Czy tak ma to byc podlaczone?

I teraz nastepne pytanie, czy te oil tanki maja miec cos w srodku np. jakis filtr, przegrode lub cos w tym stylu, bo wszystkie do tej pory ktore przegladalem sa po prostu puste w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamiast zmiany calej pokrywy zaworow zastanawiam sie teraz nad troche tanszym rozwiazaniem i zakupie oil catch tanka http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190326490518&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Czy nalezy go podlaczyc w ten sposob, ze rurka od separatora oleju w pokrywie zaworow do wejscia w oil tanku, a z wyjscia z oil tanku nastepna rurka do weza gumowego tam gdzie szla ta orginalna rurka z odmy?-Czy tak ma to byc podlaczone?

I teraz nastepne pytanie, czy te oil tanki maja miec cos w srodku np. jakis filtr, przegrode lub cos w tym stylu, bo wszystkie do tej pory ktore przegladalem sa po prostu puste w srodku.

 

Z tego co pamiętam to ten nie jest pusty w środku tzn. ma sitko (w opisie aukcji też jest to napisane) http://www.allegro.pl/item716187448_oil_catch_tank_zbiorniczek_odmy_turbo_tuning_dolot.html

sam planuje go kiedyś założyć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje.

 

To wszyscy wiemy - chodzi tylko o to czy chcesz wydac ok 500-600zl na nowa pokrywe - co wcale nie gwarantuje suchego dolotu, czy ok 100-150 na catch oil tank - co gwarantuje 100% suchy dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje.

 

Oil Catch Tank NIE tuszuje problemu tylko go eliminuje tzn. robi to samo co spaprany seperator oleju w pokrywie zaworów czyli go wyłapuje czego nie robi separator. Dzięki temu już od samego początku (o ile turbina nie puszcze oleju) masz czysty dolot z oleju.

 

Tuszowanie problemu to jest wymiana EGR'a na nowy, bo z niego kapie olej albo wymiana pocących się oringów, uszczelek w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawny separator nie pozwala wydostawać się olejowi z silnika a oil catch go tylko magazynuje, a olej jak ubywał tak ubywa.

Jedyny plus to suchy dolot.

 

Może ktoś założy nową pokrywę to wtedy przekonamy się czy olej w dolocie to wina odmy czy innych czynników.

Edytowane przez mebelman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawny separator nie pozwala wydostawać się olejowi z silnika a oil catch go tylko magazynuje, a olej jak ubywał tak ubywa.

Jedyny plus to suchy dolot.

 

Może ktoś założy nową pokrywę to wtedy przekonamy się czy olej w dolocie to wina odmy czy innych czynników.

 

Czynniki są dwa: odma i turbina.

Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju, przynajmniej u mnie jak w każdym tdi 130 jest olej w dolocie (widać jak się poci jedna uszczelka przy SMIC), a oleju i tak ubywa bardzo mało.

 

Pytanie mam takie, co się dzieje z olejem złapanym przez separator w pokrywie zaworów?? Spływa na tłoki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju

 

To nie do końca prawda bo

 

U mnie tez odma zaczela puszczac olej i tez zaczelo kapac z IC

 

Skoro kapie to tak mało pewnie nie ubywa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju, przynajmniej u mnie jak w każdym tdi 130 jest olej w dolocie (widać jak się poci jedna uszczelka przy SMIC), a oleju i tak ubywa bardzo mało.

 

To nie do końca prawda bo

Pozdrawiam

 

Oczywiście, że może powodować większe zużycie oleju, jeśli leje się go z odmy dużo, ale nie koniecznie olej w dolocie oznacza od razu, że dużo oleju ubywa.

 

Wyrwałeś moje zdanie z konteksty, bo podałem dla przykładu mój silnik, który nie bierze oleju, a ma go trochę w dolocie :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności