mebelman Zgłoś #1 Napisano 17 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam Mam u siebie taką pokrywę I chcę ją wymienić na taką Wyczytałem że ta druga ma poprawioną odmę, czy jest tak rzeczywiście? Będzie pasowała bez problemu (plug and play)? Robił już ktoś taką zamianę? Czy w nowszych silnikach AVB była stosowana już ta druga pokrywa? Edytowane 26 Sierpnia 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2009 Naprawdę nie ma nikogo z silnikiem AVB kto ma taką (zdjęcie nr. 2) pokrywę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniak99 Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2009 Ja mam taką pokrywę jak na drugim zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2009 A więc będzie pasowała. A jak jest u ciebie z poborem oleju? Pytam bo u mnie odma jest do d... i puszcza sporo oleju do intercoolera z którego mi kapie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2009 Rafał moim zdaniem to taka sama pokrywa zaworów i tak jak napisałes różni sie tylko tym że ma zmodyfikowana odme ale przecież mozesz sprawdzić nr.części tej pokrywy 038 103 469R ta pokrywa zaworów była w silnikach AVB,AVF I AWX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #6 Napisano 22 Sierpnia 2009 Ja mam AWXa i pokrywa wyglada jak na 2 zdjeciu. U mnie tez odma zaczela puszczac olej i tez zaczelo kapac z IC. Czy jesli wymienie na nowa pokrywe zaworow to problem zniknie? Na razie zastosowalem polsrodek i zalozylem nowe oringi w przewodach gumowych od obiegu powietrza z turbiny do IC i przestalo kapac, ale wiem na 100% ze odma wywala olej do turbiny, bo jak zdjalem po kilku dniach dolna czesc przewodu gumowego co jest pod IC to troche oleju sie wylalo, wiec chyba bede musial wymienic ta pokrywe wraz z odma- o ile to odma jest przyczyna wywalania oleju? Czy przy odkrecaniu i skrecaniu pokrywy zaworow nalezy przestrzegac jakiejs kolejnosci dokrecania/odkrecania srob tak ja przy glowicy, czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #7 Napisano 22 Sierpnia 2009 zamontuj sobie oil catch tank i olej nie będzie szedł w dolot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2009 No, czytalem o tych oil tankach, ale czy jesli wymienie pokrywe zaworow na nowa z nowa odma to przestanie walic olej-przynajmniej na jakis czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #9 Napisano 22 Sierpnia 2009 ta pokrywa zaworów była w silnikach AVB,AVF I AWX.Ja mam taka sama pokrywe jak na 2 zdjeciu w silniku BGW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 22 Sierpnia 2009 Nowsza bedzie pasowala P&P,ale musisz wymienic rurke odmy bo będzie za krotka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #11 Napisano 22 Sierpnia 2009 (edytowane) czy jesli wymienie pokrywe zaworow na nowa z nowa odma to przestanie walic olej-przynajmniej na jakis czas? Mnie również dręczy to pytanie, czy ktoś próbował reanimować taką pokrywę? Jak zbudowana jest ta odma, ma się tam co zepsuć??? Edytowane 23 Sierpnia 2009 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ironderek Zgłoś #12 Napisano 24 Sierpnia 2009 Zamiast zmiany calej pokrywy zaworow zastanawiam sie teraz nad troche tanszym rozwiazaniem i zakupie oil catch tanka http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190326490518&ssPageName=STRK:MEWAX:IT Czy nalezy go podlaczyc w ten sposob, ze rurka od separatora oleju w pokrywie zaworow do wejscia w oil tanku, a z wyjscia z oil tanku nastepna rurka do weza gumowego tam gdzie szla ta orginalna rurka z odmy?-Czy tak ma to byc podlaczone? I teraz nastepne pytanie, czy te oil tanki maja miec cos w srodku np. jakis filtr, przegrode lub cos w tym stylu, bo wszystkie do tej pory ktore przegladalem sa po prostu puste w srodku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2009 Zamiast zmiany calej pokrywy zaworow zastanawiam sie teraz nad troche tanszym rozwiazaniem i zakupie oil catch tanka http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190326490518&ssPageName=STRK:MEWAX:ITCzy nalezy go podlaczyc w ten sposob, ze rurka od separatora oleju w pokrywie zaworow do wejscia w oil tanku, a z wyjscia z oil tanku nastepna rurka do weza gumowego tam gdzie szla ta orginalna rurka z odmy?-Czy tak ma to byc podlaczone? I teraz nastepne pytanie, czy te oil tanki maja miec cos w srodku np. jakis filtr, przegrode lub cos w tym stylu, bo wszystkie do tej pory ktore przegladalem sa po prostu puste w srodku. Z tego co pamiętam to ten nie jest pusty w środku tzn. ma sitko (w opisie aukcji też jest to napisane) http://www.allegro.pl/item716187448_oil_catch_tank_zbiorniczek_odmy_turbo_tuning_dolot.html sam planuje go kiedyś założyć! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #14 Napisano 24 Sierpnia 2009 Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #15 Napisano 24 Sierpnia 2009 Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje. To wszyscy wiemy - chodzi tylko o to czy chcesz wydac ok 500-600zl na nowa pokrywe - co wcale nie gwarantuje suchego dolotu, czy ok 100-150 na catch oil tank - co gwarantuje 100% suchy dolot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #16 Napisano 24 Sierpnia 2009 Oil catch nie eliminuje problemu tylko go tuszuje. Oil Catch Tank NIE tuszuje problemu tylko go eliminuje tzn. robi to samo co spaprany seperator oleju w pokrywie zaworów czyli go wyłapuje czego nie robi separator. Dzięki temu już od samego początku (o ile turbina nie puszcze oleju) masz czysty dolot z oleju. Tuszowanie problemu to jest wymiana EGR'a na nowy, bo z niego kapie olej albo wymiana pocących się oringów, uszczelek w dolocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #17 Napisano 24 Sierpnia 2009 (edytowane) Sprawny separator nie pozwala wydostawać się olejowi z silnika a oil catch go tylko magazynuje, a olej jak ubywał tak ubywa. Jedyny plus to suchy dolot. Może ktoś założy nową pokrywę to wtedy przekonamy się czy olej w dolocie to wina odmy czy innych czynników. Edytowane 24 Sierpnia 2009 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #18 Napisano 25 Sierpnia 2009 Sprawny separator nie pozwala wydostawać się olejowi z silnika a oil catch go tylko magazynuje, a olej jak ubywał tak ubywa.Jedyny plus to suchy dolot. Może ktoś założy nową pokrywę to wtedy przekonamy się czy olej w dolocie to wina odmy czy innych czynników. Czynniki są dwa: odma i turbina. Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju, przynajmniej u mnie jak w każdym tdi 130 jest olej w dolocie (widać jak się poci jedna uszczelka przy SMIC), a oleju i tak ubywa bardzo mało. Pytanie mam takie, co się dzieje z olejem złapanym przez separator w pokrywie zaworów?? Spływa na tłoki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #19 Napisano 25 Sierpnia 2009 Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju To nie do końca prawda bo U mnie tez odma zaczela puszczac olej i tez zaczelo kapac z IC Skoro kapie to tak mało pewnie nie ubywa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #20 Napisano 25 Sierpnia 2009 Olej w dolocie z odmy, wcale nie powoduje większego zużycia oleju, przynajmniej u mnie jak w każdym tdi 130 jest olej w dolocie (widać jak się poci jedna uszczelka przy SMIC), a oleju i tak ubywa bardzo mało. To nie do końca prawda bo Pozdrawiam Oczywiście, że może powodować większe zużycie oleju, jeśli leje się go z odmy dużo, ale nie koniecznie olej w dolocie oznacza od razu, że dużo oleju ubywa. Wyrwałeś moje zdanie z konteksty, bo podałem dla przykładu mój silnik, który nie bierze oleju, a ma go trochę w dolocie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach