Gość VW 1.8T Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2006 (edytowane) witam z rana ! mam takie pytanko .... gdy dzis rano odpaliłem auto , jak co dzień to dziś klimatronic nie chce się włączyć ? co jest grane ? jeszcze wczoraj działał a dziś klapa !! co moge sam sprawdzić . Bezpieczniki całe , przewody podłączone , resetowałem komputer i nic !!!~co moge zrobić . Sterownik działa , pokazuje wszystko dobrze !! Edytowane 17 Sierpnia 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2006 Weź to napisz jakoś normalnie?? Sterownik działa , pokazuje wszystko dobrze !! resetowałem komputer i nic klimatronic nie chce się włączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość VW 1.8T Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2006 Sterownik działa , pokazuje wszystko dobrze !! ---- w środku w aucie tam gdzie włącza się klimatronic , ustawia się ciepełko bądz zimno , zwiększa się nawiem , czy na nogi czy na szybe >>> to działa !! resetowałem komputer i nic ---- odłączyłem akumulator , klimatronic nie chce się włączyć ----- gdy włączam na tym sterowniku w aucie to zawsze było słychać że klima się włączyła , a dziś niestety moge włączać i wyłączać i nic !! nie działa !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2006 Prawdopodobnie coś się dzieje ze sprężarką przy silniku Podjedź do ??? (no właśnie podjedź do PL) (nie wiem jaki masz model passata???) Więc najlepiej odwiedź najbliższe ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość VW 1.8T Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2006 3B 1.8T 20V 150 km rok 1997 AEB // Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2006 Cześć Proponuję go wstawić do ciepłego miejsca, podobno paski mają tak że jeżeli temperatura jest za niska to się klima nie włączy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość petr Zgłoś #7 Napisano 11 Grudnia 2006 Poniżej 4oC nie włącza się - i nie tylko w passacie ale każda klima. Pisze o tym w instrukcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2006 klima nie ma ciśnienia (czynnika chłodzącego) w układzie i czyjnik/włącznik przy chłodnicy nie uruchomi sprężarki (takie jest zabezpiecznie aby kompresor nie chodził na sucho. Do czynnika dodawany jest specjalny olej CEZ który smaruje sprężarkę. Jeśli wyciekł środek chłodniczy to i automatycznie olej też. I problem masz rozwiązny. Wizyta w serwisie/warsztacie gdzie zajmują się serwisem klimatyzacji: http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/diagnostyka-klimatyzacji-climatronic-vt1697.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2006 jak tem stoi na 5 stopniach to raz sie włącza raz nie chyba zalezy czy jest nieco wiecej czy nieco mniej przy 4 i mniej juz pompa sie odłacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość automobilbath Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2009 Co moze byc powodem ze klimatronik w ogole nie dziala , nie ma nic na wyslwietlaczu . Przelozylem panel do innego passata i dziala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 25 Lutego 2009 Zasilanie, najprawdopodobniej. Jeżeli Pasek przechodził transformację z Anglika to majtrowi coś nie wyszło. Kolejno posprawdzaj bezpieczniki, zweryfikuj czy to nie wina stacyjki (świecą Ci się wszystkie pozycje + światła mijania?). Jeżeli chcesz kompletny schemat elektryczny i rozpiskę pinów, to podaj mi maila na priv - może się przydać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
udoryba Zgłoś #12 Napisano 17 Sierpnia 2009 Witam. No cóż czytam, czytam i widzę praktycznie te same problemy, niestety swojego nie znalazłem. A mianowicie, dziś całkowicie (prawie, z krótkimi przerwami) przestała działać klimatyzacja, tzn., tylko ciepłe powietrze. Pojechałem do najbliższej stacji (BOSCH) i oczywiście poprosiłem o napełnienie. Wszystko było ok, do chwili gdy pracownik firmy poinformował mnie, że czynnika praktycznie nie było w układzie (10ml) ponoć przy 350 ml już przestaje funkcjonować klimatyzacja (chłodzić). Piszę ml bo tak to zrozumiałem, mogę się mylić. Ale to było preludium złych wieści, Pan poinformował mnie że mimo iż klima została napełniona, nie działa sprężarka i chłodzenia niema. Pracownik zasugerował uszkodzoną sprężarkę, jaki może być koszt takiej naprawy (wymiany). Czy ktokolwiek z Was miał już podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Fasgorn Zgłoś #13 Napisano 25 Sierpnia 2009 Witam. Mam podobną historię. Byłem już u trzech mechaników i każdy mówi to samo. Wysiadła sprężęrka a do obiegu dostały się opiłki metalu. Koszt wymiany od 3000 do 6000 zł w zależności czy orginalna czy zamiennik. Może ktoś wie skąd wziąć sprężarkę po niższej cenie (jakiś szrot)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szagrat Zgłoś #14 Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam.No cóż czytam, czytam i widzę praktycznie te same problemy, niestety swojego nie znalazłem. A mianowicie, dziś całkowicie (prawie, z krótkimi przerwami) przestała działać klimatyzacja, tzn., tylko ciepłe powietrze. Pojechałem do najbliższej stacji (BOSCH) i oczywiście poprosiłem o napełnienie. Wszystko było ok, do chwili gdy pracownik firmy poinformował mnie, że czynnika praktycznie nie było w układzie (10ml) ponoć przy 350 ml już przestaje funkcjonować klimatyzacja (chłodzić). Piszę ml bo tak to zrozumiałem, mogę się mylić. Ale to było preludium złych wieści, Pan poinformował mnie że mimo iż klima została napełniona, nie działa sprężarka i chłodzenia niema. Pracownik zasugerował uszkodzoną sprężarkę, jaki może być koszt takiej naprawy (wymiany). Czy ktokolwiek z Was miał już podobny problem? http://moto.allegro.pl/item719384814_vw_passat_b5_fl_1_9_tdi_sprezarka_klimatyzacji.html myślę ze od 300 do 600 zł mozna kupic juz dobrą sprężarkę do tego mozesz doliczyc na starcie ze 200 zł na nabicie klimy z kontrastem... koszt wymiany sprężary to jakies 200 (zależy u kogo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #15 Napisano 22 Października 2009 Cześć. Pocztyałem poszukałem i troche znalazłem ale nie wszystko. Wiem że klima poniżej 4 st.C nie włączy się. u mnie włączała się przy 3 st. Dziwna sprawa, bo kiedy ją wyłączyłem i za chwilę chciałem załączyc juz nie ruszyla. Pozatym jak jest z odmrażaniem szyby?? Przy jakiej temp spręzarka juz nie ruszy?? Skoro klima działała przy 3 st. (raz działał raz nie działała) to odmrażanie powinno zadziałac bez problemu. Czy tak?? Pozatym w ciągu lata klima dziwnie pracowała, słychac było stycznik ja załącza i rozłacza klime. Szczególnie na światłach w mieście. W warsztacie mówią że wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris71 Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2009 Witam. Ja mam takie pytanie, gdy włączam zapłon to na wyświetlaczu od climatronica mrugaja mi wszystkie cyferki i ikonki jakie tylko są przez jakies 10 sekund, pozniej juz normalnie włącza się klima, tzn temperatura taka jak przed wyłączeniem byla ustawiona i zaczyna wiać... Nie wiem czy spowodowane jest to "mruganie". Dodam tylko że wcześniej tak nie miałem, dopiero dzisiaj takie coś się zdarzyło. Macie jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2010 Również mruga mi cały wyświetlacz. Spowodowane to jest zapisaniem w pamięci jakiegoś błędu- u mnie jest to błąd 43F. Ponadto od czasu do czasu wcale mi się klimatronik nie odpala tzn. nie ma nic na wyświetlaczu nic nie dmucha żaden przycisk klimatronika nie działa. Ten stan rzeczy mija gdy odstawię samochód na ok.15 minut z wyłączonym zapłonem. Po tym czasie klimatronik działa normalnie tylko mruga przy uruchomieniu. Może ktoś wie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadzikos Zgłoś #18 Napisano 12 Kwietnia 2010 Witam Ja chyba tez nie znalazłem podobnego problemu do mojego, wiec postaram sie opisac go tutaj bo jak ulał pasuje do postu "działa a nie działa" Do sedna: Od paru dni zajmuje sie naprawą mojej klimatyzacji. Pierwsze co zrobiłem to oczywisćie napelniłem, sprawdziłem szczelność i wszystko na automacie wyszło wzorowo (troche moich kolegów mechaników zszokowało ze do paska wchodzi ponad 1700g chłodziwa, ale tak ma zapisane w komputerze automat). Po napełnieniu włączyłem klime iii... nic nie chłodziło - pierwsze co - oczywiście zawór rozprężny poszedł do wymiany. Krótka piłka 150zł, 3 sróbki, 15 minut , po czym ponowne napełniani (szczelność znowu idealna) iii...peszek, znowu to samo...nic nie chłodzi do kabiny, pomimo ze sprezarka chodzi, wentylatory również...dziwne jest ze zadna rurka podczas wlaczonej klimy nie robi sie zimna. W tej chwili podejrzenie padło na parownik...ale może ktoś z szanownych forumowiczów podpowie mi jeszcze jakieś inne możliwe usterki. Mój samochód Passat B4 1,9 TDI AFN kombi (1996r) Pozdrawiam Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 12 Kwietnia 2010 Pierwsze co zrobiłem to oczywisćie napelniłem, sprawdziłem szczelność i wszystko na automacie wyszło wzorowo (troche moich kolegów mechaników zszokowało ze do paska wchodzi ponad 1700g chłodziwa, ale tak ma zapisane w komputerze automat). Pierwszy raz słyszę, zeby tyle czynnika wchodziło do instalacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #20 Napisano 13 Kwietnia 2010 Dokładnie tak jak pisze Danek75 ilość czynnika która powinna znaleźć się w układnie jest napisana na masce od strony wewnętrznej na jej użebrowaniu... Może zbyt dużo czynnika jest i dlatego nie startuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach