Skocz do zawartości
topek

Passat 1.9 TDI '03 a wymiana oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od 2 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem passata z 2003 roku z silnikiem 1.9 TDI 130km (skrzynia to automat+steptronic). Kupowalem auto w niemczech przy przebiegu 181.000km teraz mam 185kkm. W komorze silnika przyczepiona jest karteczka z pieczatka ASO Volkswagena o przeprowadzonej wymianie oleju przy 178kkm. Jesli dobrze rozumie instrukcje wymiana oleju Longlife jest po 25.000km (nie mam zamiaru tak dlugo czekac, bede wymienial olej po 15kkm) lub gdy zapali sie kontrolka.

Wnioskuje zatem ze jakosc oleju jest monitorowana i gdyby wymiana oleju byla ostatnio zrobiona przy 150kkm to cos by mi sie zapalilo?

Pytam bo zastanawiam sie czy ufac karteczce (w ksiazce serwisowej nie bylo juz miejsca na ostatnia wymiane i nie wiem czy dali luzna kartke) czy dla swietego spokoju wymienic olej + filtry?

 

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Poza komunikatem o zbliżającym się serwisie olejowym lub przeglądzie nic Ci się nie wyświetli. Nic Ci się nie zapali, żadna kontrolka lub światełko jak spadnie Ci jakość oleju.

 

Dobrze prawisz, że chcesz wymieniać olej co 15.000km ale zmień też LongLifowy olej 506.01 na zwykły olej 505.01 i tego wymieniaj co 15.000km.

 

Będziesz miał temat olejowy raz na zawsze z głowy :)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marekvais

jesli mozna zapytac, ile trzeba pieniazkow zeby jezdzic takim cudem (ile pan zaplacil ?) :padam: ,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zalecał wymieniac olej co 10tkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Oj, ja wcale tak nie uważam :cwaniak:

 

Jak mi się pojawia komunikat Service in 3000km to jeszcze spokojnie sobie jeżdżę i jak mam wiecej wolnego czasu to wymieniam olej. Przeważnie wychodzi na to, że faktycznie wymiana wychodzi przy 14 tys kilometrów.

 

Jakby nie było wszystkie oleje z norma 505.01 muszą bez utraty właściwości smarujących, myjących i ochronnych wytrzymać 15 tys kilometrów i jeszcze więcej. Producent GWARANTUJE przebiegi po 15 tys kilometrów pomiędzy wymianami.

 

Przy tuningu można tę granicę obniżyć do 12 tys kilometrów ale 10 tys kilometrów to już przesada i marnotrawienie dóbr tej ziemi i własnych pieniędzy !!!!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie ten watek odswiezyc. Wczesniej mialem lagune V6 3.0 z 1995 i jezdzilem na oleju Castrol Sport Formula 10W60. Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska? KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat :)

 

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska?

 

Niestety NIE.

 

 

KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat :)

 

To niech sobie jeździ. Radzę abyś jeździł na olejach mających z tyłu napis 505.01

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska?

 

Niestety NIE.

 

 

KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat :)

 

To niech sobie jeździ. Radzę abyś jeździł na olejach mających z tyłu napis 505.01

 

 

HHA

 

A jest gdzies w sieci lista olejow spelniajacych norme 505.01?

Obecnie moje auto jezdzie na longlife III

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

VW/Audi Approved Engine Oils

Oil Quality Standard VW 505.01

(note: not all oils listed are available for sale in the US)

ALL 505.01 Approved Oils are SAE 5W-40 Viscosity

 

Manufacture: Audi/VW

Description: part number G 052 167 A2

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: AD Parts

Description: AD SDI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Addinol

Description: Addinol Light MV 0546 PD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Agip

Description: Agip 7004

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: AMAG

Description: Gamaparts Super LL TDI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Aral

Description: Aral Tronic 431

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Avia

Description: AVIA TDi 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Avia Turbo CFE PD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: BP

Description: BP Visco Special V

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Bucher AG

Description: Motorex Profile V–XL

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Carat

Description: Carat ad–Diesel PD–Oil

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Castrol

Description: Adamol Multitop PDI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Castrol 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Castrol GTD 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Castrol TXT 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Cepsa Star TDI synt

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Chevron

Description: Havoline 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Delek

Description: Delek IDI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Denicol

Description: Denicol Pro Syn 4

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Elf

Description: Elf Excellium DID

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Engen Petroleum Ltd.

Description: Engen Formula 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Esso

Description: Esso 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Eurol

Description: Eurol Turbo DI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Fina

Description: Fina Delta 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: FL Selenia

Description: Aktual Top Synth

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Fuchs

Description: Fuchs TITAN Supersyn Plus

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Labo Syntha High Tech Synthese

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Galp energia

Description: Galp Formula 505

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Galp Formula TD 505

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Gedol

Description: Champ

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Ginouves

Description: York 742

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Gulf

Description: Gulf GDI Extra

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Igol

Description: Igol Process 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Ina

Description: INA 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: IP

Description: IP Sintiax 505

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Kuwait Petroleum

Description: Q8 Motoroil 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Liqui Moly

Description: Liqui Moly Diesel High Tech

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Mapetrol

Description: Mapetrol 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Meguin

Description: megol Motorenoel Super Leichtlauf Technology

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Minerva–Oil

Description: TSH 5W–40 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Mitan

Description: Alpine PD Pumpe DÃźse

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Mobil

Description: Mobil Synt S Special V

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: Mobil Syst S Special V

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Mogul

Description: Mogul Forte Racing S

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: MOL

Description: MOL Dynamic Synt

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Motul

Description: Motul Specific 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: MRD

Description: Motor Gold Supertec PD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Oel–Brack

Description: Midland Axxept

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Oest

Description: Oest Leichtlauföl 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: OMV

Description: OMV syn com diesel

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Panolin

Description: Panolin Daytona

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Panolin

Description: Panolin Racing Synth (Performance Level)

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Pentosin

Description: Pentosynth 5W–40 TS*

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Poweroil High–Tech–Schmierstof

Description: HD SL CF PD Pumpe/DÃźse Synth.

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Quaker State

Description: Quaker State Diesel Plus

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Rafinerija Modrica

Description: Optima 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Ravensberger Schmierstoffvertri

Description: Ravenol VPD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Rothen Oil

Description: Rothen Extrasint

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Shell

Description: Shell Helix Diesel Plus VA

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Sinopec

Description: Blue Spirit

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Slovnaft

Description: Madit 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: SRS Schmierstoff Vertrieb

Description: Wintershall Leichtlauf–Motorenöl PD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Startol

Description: RASANTA SPECIALSYNT

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Statoil

Description: Statoil SuperWay 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Sunoco

Description: Sunoco Ultra semi synthetic

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: SWD

Description: Concep–Tech Synth.

Viscosity: SAE 5W-40

 

Description: swd Primus Synth.

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Texaco

Description: Texaco Havoline 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Total

Description: Total Quartz 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Unil Opal

Description: Opaljet 505.01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Valvoline

Description: Valvoline DuraBlend Diesel motor oil

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: VAPS

Description: VAPSOIL 505 01

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Westfalen AG

Description: Westfalen Megatron

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Wolf

Description: Wolf Masterlube Synflow PI

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: WÃźrth

Description: Triathlon Special PD

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: Yacco

Description: Yacco VX 505

Viscosity: SAE 5W-40

 

Manufacture: YPF

Description: YPF Elaion Full Performance TDI

Viscosity: SAE 5W-40

 

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh

czesc, mam mozliwosc kupic za 25 euro olej/5 litrow/:

Manufacture: Mitan

Description: Alpine PD Pumpe DÃźse

Viscosity: SAE 5W-40

 

czy ktos go juz stosowal i jakie sa wasze opinie.

 

Z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hani aleś walnął listę :padam: to teraz napisz które polecasz bo zaraz zrobi się temat rzeka :D i następna kłótnia. :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można wymieniać olej w silniku wysysając go przez rurkę od "bagnetu" pomiaru oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak to sie robi ,producenci to dopuszczają a ekologia wymusza.Pozostałości po wyssaniu oleju sa niewielkie i miska jest tak skonstruowana że w miejscu bagnetu jest zagłębienie.Odpowiednio dobrany ssak spełnia swoje zadanie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha co sadzisz o olejach panolin? :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

podlacze sie bo tez mnie to czeka, mam 0w30 na kartce zaznaczone na polu gdzie sa 3 specyfikacje 506.1 albo 0 505.0 i 505.1 , i chyba dalej nalezy lac 0w30 skoro ok jest wszystko, czy mam wlac 505.1 motula czy 505.1 niemieckiego shela 5w30 40 czy 50 czy jakiegos 506.1 bo mamz tym dylemat , krece sie z tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

i cisza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikan do PD zawsze się leje 505.01 czyli 5W40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

no dobra ale moj pasek jezdzil przez 200 tys na shellu 0w30 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra ale moj pasek jezdzil przez 200 tys na shellu 0w30 ...

 

bo Twoje auto ma/miało wydłużony okres między przeglądami i jeździ/ło na oleju o specyfikacji 506.01 tzw. longlife

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

wiem.slyszalem o tym , ja olej zmieniam co 10tys w kazdym wozie ale zmierzam do tego ze moze mam dalej lac jakis 0w a nie przechodzic n 5w , myslalem nad motulem albo nad s.helixem z niemiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności