topek Zgłoś #1 Napisano 10 Grudnia 2006 Witam, od 2 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem passata z 2003 roku z silnikiem 1.9 TDI 130km (skrzynia to automat+steptronic). Kupowalem auto w niemczech przy przebiegu 181.000km teraz mam 185kkm. W komorze silnika przyczepiona jest karteczka z pieczatka ASO Volkswagena o przeprowadzonej wymianie oleju przy 178kkm. Jesli dobrze rozumie instrukcje wymiana oleju Longlife jest po 25.000km (nie mam zamiaru tak dlugo czekac, bede wymienial olej po 15kkm) lub gdy zapali sie kontrolka. Wnioskuje zatem ze jakosc oleju jest monitorowana i gdyby wymiana oleju byla ostatnio zrobiona przy 150kkm to cos by mi sie zapalilo? Pytam bo zastanawiam sie czy ufac karteczce (w ksiazce serwisowej nie bylo juz miejsca na ostatnia wymiane i nie wiem czy dali luzna kartke) czy dla swietego spokoju wymienic olej + filtry? topek jak zawsze pozdrawiajacy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 10 Grudnia 2006 Poza komunikatem o zbliżającym się serwisie olejowym lub przeglądzie nic Ci się nie wyświetli. Nic Ci się nie zapali, żadna kontrolka lub światełko jak spadnie Ci jakość oleju. Dobrze prawisz, że chcesz wymieniać olej co 15.000km ale zmień też LongLifowy olej 506.01 na zwykły olej 505.01 i tego wymieniaj co 15.000km. Będziesz miał temat olejowy raz na zawsze z głowy HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marekvais Zgłoś #3 Napisano 19 Grudnia 2006 jesli mozna zapytac, ile trzeba pieniazkow zeby jezdzic takim cudem (ile pan zaplacil ?) ,pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2006 ja bym zalecał wymieniac olej co 10tkm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 19 Grudnia 2006 Oj, ja wcale tak nie uważam Jak mi się pojawia komunikat Service in 3000km to jeszcze spokojnie sobie jeżdżę i jak mam wiecej wolnego czasu to wymieniam olej. Przeważnie wychodzi na to, że faktycznie wymiana wychodzi przy 14 tys kilometrów. Jakby nie było wszystkie oleje z norma 505.01 muszą bez utraty właściwości smarujących, myjących i ochronnych wytrzymać 15 tys kilometrów i jeszcze więcej. Producent GWARANTUJE przebiegi po 15 tys kilometrów pomiędzy wymianami. Przy tuningu można tę granicę obniżyć do 12 tys kilometrów ale 10 tys kilometrów to już przesada i marnotrawienie dóbr tej ziemi i własnych pieniędzy !!!!! HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #6 Napisano 9 Stycznia 2007 Pozwole sobie ten watek odswiezyc. Wczesniej mialem lagune V6 3.0 z 1995 i jezdzilem na oleju Castrol Sport Formula 10W60. Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska? KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat topek jak zawsze pozdrawiajacy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 9 Stycznia 2007 Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska? Niestety NIE. KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat To niech sobie jeździ. Radzę abyś jeździł na olejach mających z tyłu napis 505.01 HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
topek Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2007 Czy ten olej bedzie dobrym dla mojego paska? Niestety NIE. KOlega ma golfa 4 1.9 TDi i jezdzi na Mobil 5W50. Ktory wybrac (stary temat To niech sobie jeździ. Radzę abyś jeździł na olejach mających z tyłu napis 505.01 HHA A jest gdzies w sieci lista olejow spelniajacych norme 505.01? Obecnie moje auto jezdzie na longlife III Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2007 VW/Audi Approved Engine Oils Oil Quality Standard VW 505.01 (note: not all oils listed are available for sale in the US) ALL 505.01 Approved Oils are SAE 5W-40 Viscosity Manufacture: Audi/VW Description: part number G 052 167 A2 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: AD Parts Description: AD SDI Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Addinol Description: Addinol Light MV 0546 PD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Agip Description: Agip 7004 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: AMAG Description: Gamaparts Super LL TDI Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Aral Description: Aral Tronic 431 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Avia Description: AVIA TDi 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Description: Avia Turbo CFE PD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: BP Description: BP Visco Special V Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Bucher AG Description: Motorex Profile V–XL Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Carat Description: Carat ad–Diesel PD–Oil Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Castrol Description: Adamol Multitop PDI Viscosity: SAE 5W-40 Description: Castrol 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Description: Castrol GTD 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Description: Castrol TXT 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Description: Cepsa Star TDI synt Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Chevron Description: Havoline 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Delek Description: Delek IDI Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Denicol Description: Denicol Pro Syn 4 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Elf Description: Elf Excellium DID Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Engen Petroleum Ltd. Description: Engen Formula 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Esso Description: Esso 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Eurol Description: Eurol Turbo DI Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Fina Description: Fina Delta 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: FL Selenia Description: Aktual Top Synth Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Fuchs Description: Fuchs TITAN Supersyn Plus Viscosity: SAE 5W-40 Description: Labo Syntha High Tech Synthese Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Galp energia Description: Galp Formula 505 Viscosity: SAE 5W-40 Description: Galp Formula TD 505 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Gedol Description: Champ Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Ginouves Description: York 742 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Gulf Description: Gulf GDI Extra Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Igol Description: Igol Process 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Ina Description: INA 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: IP Description: IP Sintiax 505 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Kuwait Petroleum Description: Q8 Motoroil 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Liqui Moly Description: Liqui Moly Diesel High Tech Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Mapetrol Description: Mapetrol 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Meguin Description: megol Motorenoel Super Leichtlauf Technology Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Minerva–Oil Description: TSH 5W–40 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Mitan Description: Alpine PD Pumpe DÃźse Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Mobil Description: Mobil Synt S Special V Viscosity: SAE 5W-40 Description: Mobil Syst S Special V Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Mogul Description: Mogul Forte Racing S Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: MOL Description: MOL Dynamic Synt Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Motul Description: Motul Specific 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: MRD Description: Motor Gold Supertec PD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Oel–Brack Description: Midland Axxept Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Oest Description: Oest Leichtlauföl 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: OMV Description: OMV syn com diesel Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Panolin Description: Panolin Daytona Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Panolin Description: Panolin Racing Synth (Performance Level) Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Pentosin Description: Pentosynth 5W–40 TS* Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Poweroil High–Tech–Schmierstof Description: HD SL CF PD Pumpe/DÃźse Synth. Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Quaker State Description: Quaker State Diesel Plus Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Rafinerija Modrica Description: Optima 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Ravensberger Schmierstoffvertri Description: Ravenol VPD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Rothen Oil Description: Rothen Extrasint Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Shell Description: Shell Helix Diesel Plus VA Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Sinopec Description: Blue Spirit Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Slovnaft Description: Madit 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: SRS Schmierstoff Vertrieb Description: Wintershall Leichtlauf–Motorenöl PD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Startol Description: RASANTA SPECIALSYNT Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Statoil Description: Statoil SuperWay 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Sunoco Description: Sunoco Ultra semi synthetic Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: SWD Description: Concep–Tech Synth. Viscosity: SAE 5W-40 Description: swd Primus Synth. Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Texaco Description: Texaco Havoline 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Total Description: Total Quartz 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Unil Opal Description: Opaljet 505.01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Valvoline Description: Valvoline DuraBlend Diesel motor oil Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: VAPS Description: VAPSOIL 505 01 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Westfalen AG Description: Westfalen Megatron Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Wolf Description: Wolf Masterlube Synflow PI Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: WÃźrth Description: Triathlon Special PD Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: Yacco Description: Yacco VX 505 Viscosity: SAE 5W-40 Manufacture: YPF Description: YPF Elaion Full Performance TDI Viscosity: SAE 5W-40 HHA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość john-mh Zgłoś #10 Napisano 26 Stycznia 2008 czesc, mam mozliwosc kupic za 25 euro olej/5 litrow/: Manufacture: Mitan Description: Alpine PD Pumpe DÃźse Viscosity: SAE 5W-40 czy ktos go juz stosowal i jakie sa wasze opinie. Z gory dziekuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #11 Napisano 27 Stycznia 2008 Hani aleś walnął listę to teraz napisz które polecasz bo zaraz zrobi się temat rzeka i następna kłótnia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbych58 Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2008 Czy można wymieniać olej w silniku wysysając go przez rurkę od "bagnetu" pomiaru oleju? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2008 Teraz tak to sie robi ,producenci to dopuszczają a ekologia wymusza.Pozostałości po wyssaniu oleju sa niewielkie i miska jest tak skonstruowana że w miejscu bagnetu jest zagłębienie.Odpowiednio dobrany ssak spełnia swoje zadanie . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2008 hha co sadzisz o olejach panolin? :614: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2008 podlacze sie bo tez mnie to czeka, mam 0w30 na kartce zaznaczone na polu gdzie sa 3 specyfikacje 506.1 albo 0 505.0 i 505.1 , i chyba dalej nalezy lac 0w30 skoro ok jest wszystko, czy mam wlac 505.1 motula czy 505.1 niemieckiego shela 5w30 40 czy 50 czy jakiegos 506.1 bo mamz tym dylemat , krece sie z tym Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2008 i cisza ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2008 Mikan do PD zawsze się leje 505.01 czyli 5W40 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2008 no dobra ale moj pasek jezdzil przez 200 tys na shellu 0w30 ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2008 no dobra ale moj pasek jezdzil przez 200 tys na shellu 0w30 ... bo Twoje auto ma/miało wydłużony okres między przeglądami i jeździ/ło na oleju o specyfikacji 506.01 tzw. longlife Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #20 Napisano 1 Lutego 2008 wiem.slyszalem o tym , ja olej zmieniam co 10tys w kazdym wozie ale zmierzam do tego ze moze mam dalej lac jakis 0w a nie przechodzic n 5w , myslalem nad motulem albo nad s.helixem z niemiec Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach