Skocz do zawartości
bodo

jezdzic dalej z czesciowo padnietym pompowtryskiem?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Moj passacik (B6,2.0TDI,BKP,bez DPF) zaczal sezon walnietych pompowtryskow, najpierw posypal mi sie nr3 (i pasek zdechl na srodku autostrady/obwodnicy w dublinie), chwile po naprawie (wymiana kabelkow plus wtrysku plus zalapalem sie na darmowa akcje z pompa paliwa) zauwazylem ze troche mi autko przerywa na zimnym silniku (okazjonalnie co 1-2 dni polsekundowa utrata mocy przy jezdzie, czuje sie jakby ktos leciutko po hamulcu dal), no wiec pojechalem ponownie do serwisu i po diagnozie kompem powiedzieli mi ze nr1 rowniez szykuje sie do odlotu. Jako ciekawostka:

- nr3 padl z bledem 17675, valve for pump/injector, n242

- nr1 wali bledem 17669, unit injector solenoid valve, value above upper control limit

 

Samochod jezdzi poza tym wszystko w najlepszym porzasiu, po rozgrzaniu silnika problem opisany powyzej nie pojawia sie wiecej.

 

Moje pytanie:

Jezdzic dalej czy uziemic paska do momentu az bede mogl zrobic wymiane (jakies 2-3 tygodnie)? Nie jezdze duzo, ale czytalem gdzies ze padajacy injector w starszych paskach potrafi czasem wypierniczyc ladna dziure w glowicy, no wiec stad to pytanie.

 

Przy okazji jezeli znacie kogokolwiek kto ma do sprzedania (z wymiana) 3 lub 4 regenerowane wtryski, to prosze o kontakt na priva. Numer czesci, to jak przy wszystkich innych BKP ktore widzialem na forum 03G130073 D lub DX.

 

Pozdrawiam,

B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie powinno sie jezdzic na uszkodzonym wtrysku. zaden z nas ci nie zagwarantuje ze nic sie nie stanie. U mnie troche silnikow sie przewinelo. 2 dni temu nastepny. Co prawda byl to ASZ - 2 wtryski byly do wymiany. teraz w 3 cylindrze jest tlok do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Jozko,

 

dzieki za odpowiedz. Miales Ty albo ktos inny przypadek zeby silnik w B6 polecial z tego powodu?

 

Mala dygresyjka: zaczynam widziec w co sie wladowalem z BKP, wykonalem dzisiaj dobrych pare telefonow, w skrocie:

"regenerujemy wszystko (tzn. Boscha) ale nie wtryski Siemensa"

"allegro: mamy dostep do wszystkich wtryskow do passata. tzn. wszystkich oprocz D/DX"

krotko mowiac, majac BKP to albo ASO i gruby portfel albo masz przechrzanione. podobnie z wersja 170KM (no moze leciutko lepiej), troche mlodszy model pewnie jeszcze z rok/dwa i piezowtryski zaczna sie tak samo chrzanic jak te z BKP.

 

Wiem, ze jeszcze jest Pan z Kola (pozdrawiam), ale duzo zachodu z wysylaniem,czekaniem,jezdzeniem autobusem etc. Ciagle czekam na oferty :635:

 

Pozdrawiam,

B.

 

Ps. korzystajac z okazji chce podziekowac autorom strony - drugiego tak fajnego i kulturalnego forum na prozno szukac. Dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie związane poniekąd z tematem. W jaki sposób sprawdzic jakie ja posiadam wtryski w swoim pasku? 2.0 TDI 140km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie związane poniekąd z tematem. W jaki sposób sprawdzic jakie ja posiadam wtryski w swoim pasku? 2.0 TDI 140km

 

Sprawdź (np. na wklejce w bagażniku) jakie masz oznaczenie silnika, albo podaj mi numer VIN na PM'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy są to pompowtryski Siemensa czy Boscha. Wszystko zależy od tego jakie lejesz paliwo i na jakim jeździsz oleju. To że trzeba tankować dobrej jakości paliwo chyba każdy zdaje sobie sprawę. Okazuje się jednak że bardzo duże znaczenie dla trwałości pompowtrysków ma olej, o czym dowiedziałem się czytając test passata w jednej z gazet motoryzacyjnych. Następną sprawą jest kultura pracy silników o oznaczeniu BKP czyli 16V, która jest dużo wyższa od BMP 8V. Jeśli będziesz miał okazje to porównaj sobie pracę tych silników. Ja miałem okazję, ponieważ znajomy kupił passata 8V.

Pompowtryskiwacze siemensa ma również silnik o oznaczeniu BMA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zupelnosci sie zgadzam - czy bosch czy siemens, ten sam szajs :-) ale to nie zmienia faktu, ze boscha zrobi ci kazdy magik za rogiem, a siemensa nikt albo prawie nikt. i to jest problem na ktory chcialem zwrocic uwage, jak to mi powiedzial pan naprawiajacy - ci ktorzy potrafia naprawiac siemensa zyja aktualnie w zlotych czasach :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o jakość paliwa w przypadku pompowtryskiwaczy Siemensa. Uszkadzają się moduły sterujące zbudowane na płytkach piezoelektrycznych. Naprawa polega na wymianie właśnie tego modułu. Niestety "producent" nie sprzedaje modułu oddzielnie a tylko pompowtryskiwacz jako całość i "warśtaty" nie mają możliwości tzw. regeneracji w/w. Ci co mają dojście do samych modułów mają rzeczywiście "złote" czasy.

Dodam jeszcze że uszkodzony moduł jest prawdopodobnie nienaprawialny.

Edytowane przez kajo50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, czy w b6 1,9 TDI były także montowane PD Simensa czy tylko w 2.0 TDI. Dzięki za odpowiedzi. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności