Gość slavomir Zgłoś #1 Napisano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) hej i ja mam dość dziwny problem z którym żaden z mechaników sobie nie poradził więc może Wy cos mi podpowiecie ......problem a mianowicie 2 problemy auto kupiłem 5 lat temu od gościa który założył instalacje gazową, w chwili sprzedaży auto nie miało prawie paliwa i tym sie tłumaczył sprzedający (pewnie tak jak ja nie znał przyczyn) a mianowicie problem z benzyną i jazda na niej - nie ruszę z piskiem opon bo go zamuli i zdechnie ( musze przytrzymać na sprzęgle i wtedy pojedzie - przy wciśniętym pedele gazy 3/4 muli go i traci na mocy jak wcisnę do oporu to jedzie, potrafi tez poszarpać ( nie mam obrotomierza to nie podam przy jakich to obrotach wymieniłem w nim -filtr paliwa, oleju, powietrza -wtrysk -termostat -czujnik w chłodnicy nic nie pomogło lałem uszlachetniacz i płyn do czyszczenia wtrysków, przewody , świece , kopułka wymienione nie jestem pewien ale benzyny pali ponad 20 l , taki problem jest odką go mam Problem 2 to instalacja gazowa - po zakupie palił gazu *9 trasa *10 cykl mieszany *11- 11,5 miasto teraz pali ok 14 na trasie 15-16 miasto wymieniłem filtr gazu, kupiłem parownik (używany) ale nic nie pomogło na gazie nie szarpie i można gumy palić nic nie szarpie już nie wiem co robić co sprawdzać czy moduł czy przepływomierz (nie wiem czy jest w mim modelu i gdzie sie znajduje i jak go sprawdzić) czy odłączyć sondę lambda (też nie wiem czy posiadam) czekam na opinie dobrze by było gdyby ze fotkami auto Passat B3 1988 silnik 1,8 na wtrysku ( chyba 75 koni) bo na mocniejszy mi nie wygląda Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez slavomir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) Czujnik przepustnicy szwankuje, albo mało śmigasz na benzynie i sterownik fiksuje, odpalaj tylko na benzynie, sprawdź szczelność wężyków podciśnienia, wyreguluj dobrze zapłon, i zresetuj sterownik, i zapraszam do lektury W.K.Ł jak i wielu podobnych wątków na forum Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #3 Napisano 10 Sierpnia 2009 Witam sprawdz może sonde lambda jakie ma napięcie podczas pracy na rozgrzanym silniku ,napiecie powinno oscylować koło 0,8 volta.PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #4 Napisano 10 Sierpnia 2009 Co do benzyny to można by też sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa z pompy, sprawdż też wtyczkę zasilającą pompę paliwa w bagażniku , bywa czasami zaśniewdziała i nie ma odpowieedniego zasilania a tym samy pompa nie podaje odpowiedniego ciśnienia. U mnie też tak było z benzyną i po przeczyszczeniu tej wtyczki pomogło.. Co do gazu to nie napisałeś jaką masz instalację gazową I czy II generacji a to może być pomocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakczy Zgłoś #5 Napisano 10 Sierpnia 2009 Sprawdź ciśnienie w cylindrach bo to wygląda na konieczność kapitalki silnika lub co najmniej pierścionki. Powinno być 13 i nie mniej niż 11 atmosfer najważniejsze są jednak odchylania czyli różnice ciśnień między cylindrami nie mogą być większe niż 10% i oczywiście próba olejowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 10 Sierpnia 2009 Co ty jakczy piszesz za teorie, poczytaj ile oleju wciągał mój pasek - ponad 3 l na tysiaka i zap..... jak samolot. A kolega niech zacznie od ciśnienia paliwa i sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #7 Napisano 10 Sierpnia 2009 Ja sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu. Przepływomierza w tym silniku nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #8 Napisano 10 Sierpnia 2009 Witam, miałem podobny problem, mechanik powiedział mi, że nie można dopuścić by w zbiorniku nie było mniej niż 10 litrów paliwa, bo wtedy uszkadza się część, która kosztuje bardzo dużo. Nie wiedziałem jaka część miał na myśli, ale rok później miałem taka sytuację i musiałem wymienić przepływomierz, zacinał się potencjometr przepływomierza i żeby odpalić na benzynie to musiałem w przepływomierzu podnieść pokrywkę i przesunąć wskaźnik potencjometru na odpalanie, a potem już na gaz przełączałem. Teraz po wymianie przepływomierza jest wszystko wporządku, ale w Twoim aucie chyba nie ma przepływomierza ---------- Post added at 00:01 ---------- Previous post was at 23:55 ---------- Na reduktorze gazu można przejechać maksymalnie 100 tys. a potem wymiana na nowy. nie warto regenerować bo kosztuje jakieś 200 zł na allegro. Mój passat tez palił 20 na 100, ale po wymienia pali 10 na 100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #9 Napisano 10 Sierpnia 2009 no to tak pompe paliwa sprawdzaki mi w servisie citroena sorawdzaki jakie podaje cisnienie i ponoć jest ok co do wtyczek od pompy do donich niemoge sie dostać bo poprzedni własciciel umieścił 70 l butle z gazem w tym miejscu gdzie znajduje się pompa paliwa czy reduktor gazu to tosamo co parownik ?? (w parowniku jest pokretło niskich obrotów i pokrętło ilości dawki gazu mam mała prosbę powiedzcie mi gdzie ida dokładnie przewody od sondy lambda tak żebym mógł sprawdzic napiecie jakie ma i czy przewody podciścienie wychodzą z serwa pompy hamulcowej jesli nie to opiszcie gdzie dokładnie ida i jak to sprawdzić PS dziekuje za licze odpowiedzi może dzięki Wam mój passat wróci do swietności a ja zaoszczędze troszke $$ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #10 Napisano 11 Sierpnia 2009 poprzedni własciciel umieścił 70 l butle z gazem w tym miejscu gdzie znajduje się pompa paliwa Masz butlę na tylnym siedzeniu? czy reduktor gazu to tosamo co parownik ?? tak gdzie ida dokładnie przewody od sondy lambda tak żebym mógł sprawdzic napiecie jakie ma Jeżeli masz silnik AAM to chyba tak samo jak w ABS, a więc sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy od strony sciany grodziowej kabina/silnik, a przewód z sondy idzie na kostkę mocowaną na wsporniku przy prawej poduszce silnika. i czy przewody podciścienie wychodzą z serwa pompy hamulcowej Raczej idą do niej. Przewód podcisnieniowy (główny - serwo) jest pomiędzy kolektorem ssącym a serwem. Ponadto w tylnej części modułu wtryskowego sa też wężyki podciśnieniowe które idą do filtra powietrza i do filtra aktywnego, ponadto masz chyba jeszcze węzyk podcisnienia do aparatu zapłonowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #11 Napisano 11 Sierpnia 2009 (edytowane) Masz butlę na tylnym siedzeniu? Butlę mam w bagażniku, pomiędzy nadkolami, i z opisu auta wyczytałem że dostaje sie do pompy przez bagażnik. A pod tylnym siedzeniem na pewno nie ma pompy, bo sprawdzałem. Raczej idą do niej. Przewód podciśnieniowy (główny - serwo) jest pomiędzy kolektorem ssącym a serwem Ostatnio taki "mechanik" wyją mi przewód od serwa i właśnie się troszkę zdziwił że nie zassało powietrza- jaka tego może być przyczyna i czy to może wpłynąć na spalanie. Edytowane 11 Sierpnia 2009 przez slavomir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkokot Zgłoś #12 Napisano 11 Sierpnia 2009 czy jezdziłeś dużo na samym gazie? możliwe że padł ci wtrysk od beny,napiecie na sondzie może być dobre a sonda po dodaniu gazu nie bedzie reagować,ja tak miałem przy calibrze jak mnie gazownik podpiął to na wolnych obrotach miała wartosć dobra a jak dałem gazu to wartosć spadala do zera.po zalożeniu nowej było ok. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #13 Napisano 12 Sierpnia 2009 (edytowane) możliwe że padł ci wtrysk od beny tak jak pisałem wtrysk wymieniałem bo mi też mechanicy mówili że to może być włeśnie ten problem Edytowane 12 Sierpnia 2009 przez slavomir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #14 Napisano 13 Sierpnia 2009 Wdaje mie sie że odnalazłem sonde lambda, dzieki Waszym opisom ale od niej idzie tylko jeden przewód i jest podpiety do masy, i to chyba błąd. jesli możecie to wrzućcie prosze zdjęcie lub dokładny opis gdzie sonda powinna być podpieta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #15 Napisano 13 Sierpnia 2009 ale od niej idzie tylko jeden przewód i jest podpiety do masy, i to chyba błąd. No i dobrze - z sondy idzie jeden przewód do wspomnianej kostki/złącza na wsporniku przy poduszce. kostka jest 2 stykowa - jeden przewód idzie do sondy, a drugi na masę (krotki przewód, brązowy, koncówka z oczkiem, przykręcona nakrętką do wspomnianego spornika - masy) Z tej kostki idą dalej 2 przewody do ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2009 Przeczyściłem przewód łączący lambde z wtyczką, i moje ździwienie odkąd mam to auto nigdy tak nie śmigało na benzynie, przy pewnych obrotach jest troszke mułowate, ale minimalnie tylko. Nic nie szaarpie i normalnie jedzie. jeszcze zobacze jak bedzie gaz spalac i dam znać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek27 Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2009 ja dzisiaj zauważyłem że mam urwany czarny przewód i po złączeniu jest ok ale mam teraz problem z obrotami auto na bęzynie po odpaleniu trzyma około 250 obr. po rozgrzaniu dopiero jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2009 Witam Prawdopodobnie silnik krokowy masz do wymiany nie trzyma wolnych obrotów biegu jałowego (to ten przy mono-wtrysku).Powodzonka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek27 Zgłoś #19 Napisano 22 Sierpnia 2009 można bez tego jeździć ? jak się dowiadywałem to kosztuje około 800 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slavomir Zgłoś #20 Napisano 24 Sierpnia 2009 Prawdopodobnie silnik krokowy masz do wymiany nie trzyma wolnych obrotów biegu jałowego (to ten przy mono-wtrysku). a nie masz może gdzies fotki jak to wyglada bo ostatnio kupiłem kompletny wrtysk do b3 i przełożyłem tylko cześc może mam to co mówisz i wystarczy przełożyć pozostałe i bedzie hulać ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach