Gość HenryB3 Zgłoś #1 Napisano 9 Sierpnia 2009 Witam, przeczytałem wszystkie posty na forum i nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyną że na ciepłym silniku nie odpala normalnie. W książce WV passat WKŁ modele od 1988-1986 na str.16 przeczytałem, żeby uruchomić silnik zimny należy nacisnąć raz do oporu pedał przyśpieszenia, włączyć rozrusznik - i w ten sposób odpalam silnik bez żadnych problemów rano. Uruchomienie silnika ciepłego (po 4-5 godz. postoju) i gorącego (po 15-20 min.) jest koszmarem. Zeby uruchomić silnik ciepły lub gorący to przy uruchamianiu rozrusznika muszę pompować pedał gazu co często doprowadza mój nowy akumulator do szybkiego rozładowania i awaryjnie muszę mieć w bagażniku zapasowy akumulator by nie zostać gdzieś na parkingu pod sklepem. Wymieniłem filtr paliwa ale nic się nie zmieniło, myślałem o wymianie pompy paliwowej, ale skoro rano odpalam bez problemów to chyba jest dobra. Wcześniej u mechanika wymieniłem nowy reduktor gazu i przepływomierz efektem jest, że dużo mniej teraz pali i nie szarpie na benzynie jak na starym przepływomierzu bo zacinał się potencjometr. Dane auta: Passat B3 limuzyna ze spojlerem na klapie bagażnika, klimatyzacja, którą zregenerowałem, rok chyba 1992 bo to jest składak zarejestrowany w 1995r. a części kupuję jak dla modelu z 92r. (kupiony u handlarza (nie polecam) za 3 tys. a włożyłem już ponad 6 tys. w same części. Pojemność 1.8 ; 66 KW nr WVW ZZ31ZLE320... Na liczniku ponad 260 tys. ale auto sprawuje się bez zarzutu tylko to ciężkie odpalanie na ciepłym i gorącym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 9 Sierpnia 2009 A na gazie próbowałeś go zastartować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #3 Napisano 9 Sierpnia 2009 przełącznik gazu mam ręczny i muszę odpalać na paliwie, bo na gazie to odpali, ale po długim i kilkakrotnym kręceniu rozrusznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 9 Sierpnia 2009 Jednym z wyjść jest gaszenie auta na benzynie, lub coś jest nie tak z filtrem węgla aktywnego, jest on ukryty przy nadkolu, idą do niego przewody podciśnienia. Najczęstszym powodem słabego odpalania na gorącym silniku są opary paliwa które powinny być zassane przez ten filtr,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #5 Napisano 9 Sierpnia 2009 Żeby opary były zassane przez filtrto co musi być spełnione? gasiłem auto na dwa sposoby, przed wyłączeniem silnika gazowałem na paliwie, i bez gazowania i objaw jest ten sam że ciężko uruchamia się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 9 Sierpnia 2009 Może być czujnik temperatury, podaje głupoty do komputera i go zalewa np, spróbuj go odpiąć i zobacz jak wtedy na ciepłym będzie startował. Czujnik lub dwa masz na tym grubym wężu który idzie do głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #7 Napisano 9 Sierpnia 2009 na forum przeczytałem, że jeśli filtr węgla aktywnego jest zabity, to wtedy falują obroty, ale obroty są równe, ale sprawdzę jeszcze filtr węglowy. Mam jeszcze inne pytanie nie dotyczące rozruchu. Kupiłem interfejs z programem. Na podstawie dostarczonej instrukcji i zdjęć gniazdo do podłączenia mogą znajdować się: pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów, zaślepką obok dźwigni hamulca ręcznego, pod kolumną kierownicy. Ale to jest już inny problem, najważniejsze jest jak normalnie uruchomić ciepły silnik ---------- Post added at 15:32 ---------- Previous post was at 15:24 ---------- czy masz na myśli czujnik temperatury silnika?, muszę poszukać na schemacie gdzie się znajduje, jak napisałem wcześniej że jest to składak i do końca nie wiem jaki mam rodzaj silnika, czy to ośmiozaworowy nr na silniku 026103373AA po wpisaniu w google wyświetlają mi się o tych numerach głowice ze zdjęciami do WV Golf II na ruskiej stronie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Z tym filtrem to jest różnie, na podciśnieniu jest elektrozawór który jest otwierany przez główny sterownik, a kiedy sam sygnał jest podawany to nie mam pojęcia, sam filtr raczej nie ulega zniszczeniu ,radzę sprawdzić wężyki podciśnienia czy są drożne, pamiętam że w aucie innej marki przy odpalaniu zdarzały sie wybuchy w tym filtrze (tylko benzyna) i auto odpalało pięknie czy to zima, czy lato, gdy ciepły i gorący silnik. Koledzy powinni coś napisać o 1,8 ale chyba tylko jeden z nich miał przepływomierz ale to wersji wielopunktowego wtrysku. Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Przepływomierz w tym roku wymieniałem, sprawdzę jeszcze elektrozawór a to jest link z ruskiej strony ze zdjęciem o tych samych nr silnika co mój, widać w głowicy 8 otworów tzn, że silnik mam 8-śmio zaworowy? http://euroauto.ru/index.php?option=com_retaillist&task=parts&part=1009&oldSelectedFirm=VW&firm=VW&model=251&group=1&used=1 Комплект Passat [b3] 1988-1993 (1.8I PF 6103373AA) Фото: 1 2 3 Raczej ten jest bardziej właściwy link ale bez tych znaków na końcu GX Passat [b3] 1988-1993 (026103373AA GX PF 1,8i(ke-jetronic)) Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez HenryB3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 9 Sierpnia 2009 Najprostszy sposób to sprawdź czy wypływa paliwo podczas próby rozruchu z węża zasilającego-może przekaźnik pompy się zawiesza, no jeszcze ewentualnie świece wykręć i sprawdź czy jest iskra-może też impulsator w aparacie fiksowć jak jest gorący silnik(nigdy Ci tak z niewyjaśnionych przyczyn nie zgasło auto ?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #11 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Dla mnie to jest wogole zagadka jaki masz silnik W dowodzie pisze ci niby 66kw to znaczy ze masz silnik 90 konny (ABS, ADZ, RP, ...), w ktorych nie bylo przeplywomierza, pozniej mowisz ze wymieniales przeplywomierz, dalej ci pisze po numerach silnika ze masz PF (ten na wtrysku wielopunktowym - tam juz byl przeplywomierz) a za to w opisie masz silnik 75 konny AAM. Zrob najlepiej zdjecie calego silnika to bedzie wiadomo przynajmniej co ci pod maska hula Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez wela156 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #12 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) zrobię zdjęcia silnika, wtedy może ktoś mi powie jaki mam model silnika, wiem tylko, że jest zarejestrowany jako składak w 1995 r. na szybach jest rok 1992 i jak wymieniałem klocki hamulcowe to z przodu są tarcze podwójne filtrowane, a z tylu pojedyncze. dodam jeszcze, że jak jechałem autostradą Poznań - Łódź na gazie (LPG) to na liczniku miałem 200 km/h, ale spalił mi wtedy 30 litrów na 100 km wymieniłem potem nowy reduktor gazu 100KW i przepływomierz używany, który nie był wcześniej eksploatowany na gazie i wymieniłem nowa linkę do licznika. Teraz pali mi normalnie 10 litrów na 100km lub 12 litrów jak już mocniej docisnę pedał, dlatego być może mam silnik nie 66KW, a mocniejszy Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez HenryB3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 9 Sierpnia 2009 Jak masz wentylowane tarcze i przepływkę to na pewno nie jest AAM, z drugiej zaś strony taki składak to wielka niewiadoma, zrobisz zdjęcie i będzie wiadomo-teraz to wróżenie z fusów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #14 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) idę zrobić kilka zdjęć za 30 min. wrzucę na forum zrobiłem kilka zdjęć silnika w całości i zbliżenia, czytelne są też w 3-trzech miejscach wytłoczone nr na głowicy, zdjęcia zrobiłem dużej rozdzielczości i zanim je zmniejsze i wstawie na forum to może wyśle komuś na e-maila mój e-mail: [email protected] ---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 17:47 ---------- nie udaje mi się wstawić zdjęcia, może coś źle robię, albo dlatego że dopiero dzisiaj się zarejestrowałem i nie mam jeszcze uprawnień Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez HenryB3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #15 Napisano 9 Sierpnia 2009 to wrzuć na przykład na tu i wklej linki na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #16 Napisano 9 Sierpnia 2009 Wklej tu, jest po naszemu i obsługa jest prostsza albo ślij na [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #17 Napisano 9 Sierpnia 2009 mam 10 fotek, dla sprawdzenia wkleję jedno programem, który podał mi Piter4 1.foto http://img35.imageshack.us/content.php?page=done&l=img35/3146/29331738.jpg&via=mupload ---------- Post added at 19:43 ---------- Previous post was at 19:33 ---------- foto 2 http://img195.imageshack.us/content.php?page=done&l=img195/9305/96770136.jpg&via=mupload foto 3 http://img8.imageshack.us/content.php?page=done&l=img8/5454/26467788.jpg&via=mupload Foto 4 http://img15.imageshack.us/content.php?page=done&l=img15/3910/65313881.jpg&via=mupload foto 5 http://img15.imageshack.us/content.php?page=done&l=img15/1558/66105011.jpg&via=mupload Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 9 Sierpnia 2009 (edytowane) Wielopunkt, 107 koni albo 112 tylko wg tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35048 nie powinno tego być w 92 roku, chyba że ja tam dobrze widzę 89 rok wybity Edytowane 9 Sierpnia 2009 przez The_Saint Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HenryB3 Zgłoś #19 Napisano 9 Sierpnia 2009 następne zdjęcia ze zbliżeniem Foto 6 http://img6.imageshack.us/content.php?page=done&l=img6/5044/95847392.jpg&via=mupload foto 7 http://img16.imageshack.us/content.php?page=done&l=img16/826/37770495.jpg&via=mupload foto 8 http://img43.imageshack.us/content.php?page=done&l=img43/2434/27784213.jpg&via=mupload foto 9 http://img34.imageshack.us/content.php?page=done&l=img34/8579/76260792.jpg&via=mupload foto 10 http://img195.imageshack.us/content.php?page=done&l=img195/7916/98593710.jpg&via=mupload ---------- Post added at 19:51 ---------- Previous post was at 19:50 ---------- wygląda na to, że co innego mam w papierach a co innego pod maską? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Deiw Zgłoś #20 Napisano 9 Sierpnia 2009 Pewnie że jest 107 koni i kod silnika PB albo PF,lecz to nie ważne myślę że trzeba sprawdzić pompe paliwa jakie daje ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach