Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moje tarcze hamulcowe na obu osiach osiągneły już stan śmierci klinicznej (a klocki ciągle nie), stoję przed dylematem zakupu nowych kompletów na wszystkie koła, zarówno tarcze jak i klocki.

Zapoznałem się trochę w temacie i wstępnie do wyboru mam:

 

-tarcza (przód) #288mm ATE Power Disk

lub

-tarcza (przód) #288mm Zimmermann Sport plus

 

-tarcza ATE standard na tył

-Klocki Ate na przód z czujnikami zużycia (tu tematu nie zgłębiałem...)

-Klocki Ate na tył.

 

Słyszałem jednakże że tarcze BREMBO oraz klocki Ferrodo są całkeim całkiem, ale nigdy nie miałem z nimi kontaktu. Słyszałem opinie że niektóre "bardziej sportowe" tarcze/klocki potrafią nieźle zapiszczeć, a tego bardzo nie lubię. Co wy na to?

 

Co możecie powiedzieć dobrego/złego o ww częściach, jakie za, jakie przeciw, może coś innego, mniej znanego ale dobry P/Q ratio?

 

Dodam tylko że standartowe tarcze hamują całkiem znośnie, ale na wakacjach w chorwacji podszas szybkiej jazdy w górach udawało mi się je trochę "zmiękczyć", więc fajnie by było wsadzić coś nieco skuteczniejszego, jako że jestem fanem Chorwacji i prawdopodobnie będę tam częstym gościem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze brembo HC Lub Zimmerman (nieco droższe)

klocki brembo (lub ATE) lub Ferodo

- świat i ludzie w dobrej cenie :ok:

Pamiętaj że twarde klocki muszą być dopasowane do twardych tarcz (hamowanie dopiero zaczyna się po dobrym rozgrzaniu - przeznaczone są bardziej do aut sportowych)

 

Zmiękczanie - to nie tylko sprawa tarcz i klocków tylko samego płynu hamulcowego - który należy wymieniać co 2 lata. więc wymień razem z tarczami i klockami.

zalecany DOT4,1 dobrej firmy (lub ATE) - polecany DOT5,1 Motul

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/gumowaty-pedal-hamulca-co-robic-vt2705.htm?highlight=motul

 

img76657tf.th.jpg img77218pw.th.jpg img7664iu1.th.jpg

 

img7687km6.th.jpg

 

Tylne hamulce również mają duże znaczenie !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymieniałem wszystkie tarcze i klocki, przód ATE Power Disk + klocki ATE, tył ATE standard +klocki ATE, hamuje bardzo przyzwoicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domin85, Przyzwoicie?????Jestem zachwyconym użytkownikiem ATE Power Disk + klocki ATE.Auto zatrzymuje się praktycznie w miejscu.Wyhamowanie z prędkości 200km/h zajmuje poprostu chwileczke,a co najważniejsze dzięki nacięcią nie ma efektu miękkiego hamulca(pył z klocków ma gdzie uciec).Po ostrym hamowaniu można praktycznie bez obaw odrazu zahamować ponownie.Kolejną zaletą jest to że tarcze nie odkształcają się.Przez co nie musisz ich bez końca toczyć!

Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się klocków.Ale dla mnie hamulce to podstawa bezpieczeństwa i jestem gotów na częstszą wymiane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

piotrmag1, jeśli tak myślisz to chyba nigdy nie miałeś sposobu aby spróbować hamowania na zestawie tarcze Zimmermann Sport + klocki Mintex ewentualnie tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferodo DS Performance. Taki zestaw to minimum 900-950zł na przednią oś.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmiękczanie - to nie tylko sprawa tarcz i klocków tylko samego płynu hamulcowego - który należy wymieniać co 2 lata. więc wymień razem z tarczami i klockami.

zalecany DOT4,1 dobrej firmy (lub ATE) - polecany DOT5,1 Motul

 

Już płyn wymieniłem. :hurra: W ASO, więc do końca nie wiem co mi wlali :przestraszony:

Z tego oco widzę to ATE Power Disk + klocki ATE, lub Zimmermann Sport + Ferodo DS na przód będzie dobrym wyborem :)

Piszesz że tył też ważny: czyżbyś polecał coś innego niż standard ATE + klocki ATE na tył?

Widzę że chyba sam wymieniałeś (smar miedziowy - tak robi się dla siebie) - czy jakoś specjalnie (czym?) czyściłeś jarzma klocków? Czy odkręcić zaciski, wyciągnąc tarcze, założyć nowe, założyć zaciski + nowe klocki i wszystko? Czy wymieniałeś też gumki (osłonki) tłoczka?

Tak mnie podkusiłeś na te Zimmermanny... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płyn wymieniany w ASO to standard DOT4.1 ATE (z beczki)

 

Po zdjęciu starych tarcz należy wszystko dokładnie oczyścić (specjalna tarcza papierowa do diaxa) smar miedziany aby nie rdzewiały na mocowaniu i potem można było łatwiej odkręcić.

 

Jarzma również wyrównałem pilniczkiem aby się nie zacinały nowe klocki (zależy jak są wyrobione)

 

Zaciski i jarzma trzeba zdjąć (odkręca się je z tyłu 2 kapsle w gumowych osłonach i klucz ampolowy)

 

Gumek niestety nie wymieniałem, nie było takiej potrzeby nie były dziurawe itp.(jak wyciągniesz gumkę to trzeba potem wszystko dokładnie oczyścić do ponownego założenia)

 

Ja mam u siebie zestaw Brembo (przód i tył) jak dla mnie jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha, Cena nie jest najważniejsza w doborze hamulców.Jak możesz to napisz coś więcej o tym zestawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-tarcza ATE standard na tył

 

A czy dostępne są do tyłu tarcze ATE Power Disk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmiękczanie - to nie tylko sprawa tarcz i klocków tylko samego płynu hamulcowego - który należy wymieniać co 2 lata

A ile plynu trzeba kupic na wymiane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Było na forum. Nawet ja pisałem :)

 

Użyj szperaczy :cwaniak:

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha, no kurde znalazlem, ale tez odkrylem dlaczego mam klopoty na szukajce. To ze nie stosuje polskich znakow np. Płyn a Plyn a mam możliwość ale tylko w domu.10 godzin dziennie na angielskim windowsie w pracy wchodzi w krew :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzebany temat po dzisiejszej ostrej jeździe :)

 

Obecnie posiadam następujący zestaw:

 

przód - tarcze ATE PowerDisk i klocki ATE

tył - tarcze ATE i klocki ATE

 

taki zestaw polecam do codziennej jazdy u mnie nie do końca spełnia swoją rolę jako dobre hamulce zwłaszcza jak się nagrzeją tarcze to po którymś tam hamowaniu z kolei w krótkim odstępie czasu ... klocki standardowe nie wyrabiają :/

 

niedługo kończą mi się klocki na przodzie po około 2 miesiącach użytkowania :/ tarcze ATE PowerDisk poprawiają standardowe hamulce ale jak ktoś oczekuje coś więcej od hamulców to napewno lepiej wybrać lepsze klocki.

 

Mam do was pytanie panowie, jakie klocki są odpornę na wyższe temperatury i spełnią swoje zadanie nie tracąc na skuteczności przez wysoką tempearture? Licze na opinie poparte doświadczeniem a nie pogłoskami :) Znajomi jeżdżący mniejszymi (lżejszymi) samochodami polecają mi klocki EBC RedStuff ... ale z innego źródła wiem że te klocki są bardzo dobre jeżeli chodzi o lekkie auta ... przy cieżkich autach potrafią się kruszyć. Zależy mi na bezpieczeństwie podczas hamowania na zimnych jak tez na rozgrzanych tarczach ... i jakie klocki by podpasowały pod te tarcze ATE PowerDisk (tak żeby za szybko ich nie zajechały). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A szukałeś ATE PowerPads ?

 

Ja bardzo poważam firmę ATE i wiem, że robią wyśmienite elementy hamulców ale jak ktoś dysponuje kasą lub nie żal mu troszku pieniędzy to polecam Textary.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie widziałem że jest takie coś jak ATE PowerPads ... chętnie bym je klupił bo ATE PowerDisk uważam za wyśmienite, jedynie standardowe klocki nie wytrzymują zbyt wysokich temperatur i są dość szybko ścierane na tych tarczach ... przejechałem 10 tys km i juz pali się kontrolka do wymiany ...

 

Szukałęm w google tych ATE PowerPads ale kiepsko nawet z jakimikolwiek informacjami o tych klockach :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Klocki ATE PowerPads mają numery do Passatów zaczynające się na: 13.0463 kiedy normalne mają numery 13.0460.

W kalatlgu ATE-Teves noszą nazwę High Performance Brake Pads.

 

Dla przykładu 13.0463-9964.2 lub 13.0463-9965.2 w cenie odpowiednio 865zł i 795zł w InterCarsie :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już chyba lepiej FERRODO DS klocki niż ATE PowerPads chyba że byłaby możliwość jakoś taniej je kupić, bo InterCars potrafi narzucać sporą marże na takie wynalazki :/

 

Ostatnio przy wymianie kupiłem na przód jakieś zwykłe klocki LUCASA ... hamują całkiem ok z tarczami ATE PowerDisk, ale dzisiaj zauważyłem że tak jakby ścierają się nie równo. Nie wiem czy to wina tarcz czy może klocków. Część klocka bliższa zewnętrznemu rantowi tarczy jest już starata znacząco ale część która znajduje się bliżej osi jest o jakieś 4mm mniej starta. Gdy hamulce są w spoczynku to widać przerwe pomiędzy klockiem a tarczą, narastającą do zewnętrznej krawędzi tarczy, klocek jest ścierany nierówno, czego to jest wina?? Efekt ten zaobserwowałem przy prawym i lewym przednim kole :/

 

Następna wymiana tarcz to napewno będzie:

 

PRZÓD: tarcze Zimmermann Sport + klocki Ferrodo DS

 

TYŁ: tarcze ATE + klocki ATE

 

PŁYN: Motul RBF600 (już taki posiadam i jest różnica przy ostrej jeździe jak także jeżeli chodzi o rekacje układu na naciśniecię hamulca)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bede monotematyczny ....ZIMMERMAN sport + FERODO DS + MOTUL 5.1. :ok: A co do tylu...obawiam sie ze przy mocniejszczych hebelkach, w zakretach, bede jezdzil bokiem, podczas hamowania.

 

 

Uklad hamulcowy (klocek tarcza), jak jest nie rozgrzany, hamuje lepiej niz seria. ALE JAK SIE ROZGRZEJA :rotfl: flaki wyrywa !! po moich malych eksperymentach, kilkukrotnym hebelkowaniu z 200km/h do 0 km/h nasuwaja sie wnioski:

 

1. uklad hamulcowy NIE PISZCZY !!

2. uklad zaczyna hamowac naprawde dobrze jak tarcze sa FIOLETOWE :hyhy:

3. trzeba sie przyzwyczaic do dziwnego efektu, podczas hamowania im samochod jedzie coraz wolniej, hamulce dzialaja mocniej przy tej samej sile nacisku na pedal (bo sie rozgrzewaja).

4. Problemy zaczynaja sie z przyczepnoscia opon. Ja mam TOYO 205/55/16 i jest tak duza sila hamowania ze opony sie pala. ABS nie nadaza odpuszczac.

5. Ty juz napewno nie wjedziesz komus w tylek ale Tobie TAK !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do tylu...obawiam sie ze przy mocniejszczych hebelkach, w zakretach, bede jezdzil bokiem, podczas hamowania.

 

zuse w żadnym wypadku nie będziesz jeździł bokiem jak tylnie hamulce będą lepsze niż te które są w serii ... moim zdaniem auto będzie bardziej stabilne niż jest obecnie. Co innego jakbyś nie posiadał systemu ESP to faktycznie wtedy mogłyby się cuda dziać. ESP to dosyć skomplikowany system stabilizacji toru jazdy i szczerzę mówiąc jakość tylnich hamulców w tym przypadku (skuteczność) ma bardzo duży wpływ na to jak auto będzie stabline. System ESP przez przychamowywanie jednego koła i odpuszcanie siły hamowania na drugim wyprowadza auto z poślizgu i nadaje mu kierunek jazdy zadany przez kierowce. Na logike w tym wypadku czym lepsze hamulce tym lepsza skuteczność systemu ESP. Można na tył spróbować GreenStuffy EBC zamontować i tarcze zimmeramanna zwykłe bo nacinanych na tył nie widziałem ani o takich nie słyszałem. Pozdrawiam.

 

P.S. Widocznie czekają mnie szybciej wydatki związane z nowymi tarczami i klockami ale to jeszcze jest do przemyślenia co z obecnymi klockami i tarczami :/

 

Jakieś pomysły dlaczego tak się scierają ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności