Skocz do zawartości
Gość banaszek

Ponownie pompowtryski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość banaszek

Mam Passata 2,0 TDI-CR 140 km z marca 2007 r. Dwukrotnie nawalił mi pompowtrysk(po 36 tys. i po 40 tys.) i dwukrotnie skończyło się to lawetą i naprawą ASO( zapłaciłem 2 x ponad 3 tys.PLN). Za każdym razem awaria była elektryczna i wszystko wskazyje na wadę produkcyjną. Za pierwszym razem odbyło się to bezboleśnie bo na wolnych obrotach. Drugi raz odcieło mi zasilanie w czasie wyprzedzania ciężarówki i ledwo uszedłem z życiem. Odmówiono mi naprawy gwarancyjnej.

Czy ktoś w przypadku podobnych awarii zwracał się bezpośrednio do producenta i czy odniosło to jakiś skutek ?

Dodam , ze jeżdżę rozmaitymi autami od 35 lat i n a lawecie jechałem 3 x , tylko tym Passatem !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Passata 2,0 TDI-CR 140 km z marca 2007 r

 

kolego w tym roku jeszcze nie bylo CR wiec nie wiem jak Ty to wydedukowałeś.a po drugie CR na pompowtryskach?? hahahah :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez to przerabialem w kwietniu b.r koszta ogromne i rowniez wada elektryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód nagle zgasł, bez wcześniejszych objawów. Po długim kręceniu odpalił ale nierówno pracował i kopcił. Padł pompowtrysk czwartego cylindra uszkodzenie mechaniczne (elektronicznie nie wykazywał błędów), po wymianie okazało się że i pompa paliwa nie podaje :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa to dość często spotykana awaria w B6, co do pompowtrysków to ponoć 90% awarii spowodowanych jest kiepską jakością paliwa w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Szwecji i mam B6 PF 140 TDI ( 140.000 km), mam znajomego mechanika w VW i wedlug jego oceny to pompowtryski przy dobrej jakosci paliwa wytrzymuja okolo 300.000 km conajmniej, przypuszczalnie wada z pompa zasilajaca i pompowtryskami jest spowodowana zla jakoscia paliwa - ( jesli do zbiornika na stacji wleje beczke - 200l starego oleju - to na 30.000 litrow to nic i tak diesel przepali ale mikroczasteczki zanieczyszczen rozwala pompe albo wtryski , a ja mam swoja kase... ) - rzadko spotykane w krajach gdzie nikt nie oszukuje na paliwie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomaser

Mialem podobny przypadek( b6 140 km z grudnia 2005). Przejechalem nim 74000km i siadl mi pompowtryskiwcz w trakcie jazdy (pierwszy cylinder). W drodze do ASO na kolejny przeglad samochod poprostu zgasl. Mialem szczescie bo dzien wczesniej wracalem z Angli do Polski. Strach pomyslec co mogloby sie stac gdyby stanal mi na niemieckiej autostradzie. W ASO powiedziano mi, ze nie znaja przyczyny- cyt: " ...to jak z zarowka zgasnie i tyle.." Pewnie i w Angli paliwo jest kiepskiej jakosci , gdyz tankuje je prawie przez caly rok a i tak musialem zainwestowac w nowy pompowtryskiwacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety pompowtryskiwacze w silnikach 2.0 siadają często, a w szczególności w silnikach BKP (choć może tak mi się tylko wydaje bo ich jest najwięcej w paskach). Jeden pompowtryskiwacz z usterką elektryczną uniemożliwia pracę całego silnika i wtedy tyko laweta może nam pomóc w dostaniu się do warsztatu lub serwisu. Wg mnie przy takich objawach paliwo nie ma nic do rzeczy - pompki siadają w autach których właściciele zaklinają się że zawsze tankowali na renomowanych stacjach paliw.

 

Tak jak wszyscy wiedzą pompowtryskiwacze powoli wychodzą z użytku ... koncern VW stopniowo przechodzi na układ Common Rail i chyba to jest dobrym krokiem bo jest to rozwiązanie już od dawna sprawdzone w silnikach prawie całej konkurencji VW.

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
układ Common Rail i chyba to jest dobrym krokiem bo jest to rozwiązanie już od dawna sprawdzone w silnikach prawie całej konkurencji VW.

 

Z całym szacunkiem, ale z CR też mają problemy związane ze złą jakością paliwa i to wszystkie marki.

 

Popmpowtryskiwacze (przynajmniej te w straszych silnikach) dają się jeszcze jakoś zregenerować, a CR raczej nie.

 

A VW przeszło na CR pewnie ze względu na ekologię i pewnie z CR da się wycisnąć więcej za mniej.

 

Ps. Zdaje się, że PD są stosowane w samochodach ciężarowych. /

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przecież można regenerować pompowtryskiwacze... jezeli ktos by potrzebowal termi nrelaizacji do 3 dni! Sprawdzenie pozostałych i regeneracja jednego, nie warto kupować po ponad 2000, bo i tak beda sie sypały, jezeli jeden padł lepiej sprawdzic wszystkie od razu, bo robocizna i przestoje tez zbyt duzo kosztuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile w takim razie kosztuje regeneracja pompowtrysku do silnika 115KM - typu AJM ?

A ile sprawdzenie ?

Dzięki za info

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
CR raczej nie.

 

Blad wynikajacy z niewiedzy.

Wtryskiwacze CR tez da się zregenerować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napisał marewel

Blad wynikajacy z niewiedzy.

Wtryskiwacze CR tez da się zregenerować.

 

nadrabiam wiedzę, faktycznie da się, ale chyba nie jest to takie proste tzn. bardziej skomplikowane niż w przypadku PD.

 

poniżej coś na ten temat:

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4789

Edytowane przez tomeeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczną sytuację: przy przebiegu 35 tys silnik odmówił wspólpracy z powodu awarii pompowtryskiwacza. Holowanie i wymiana w ASO za 3400,-, założono pd nr kat 03G130073DX, 2 cylinder. Tydzień temu przy przebiegu 40 tyś wystąpiła taka sama awaria na 3. cyl. Tym razem postanowiłem zrobić naprawę za mniejsze pieniądze. Kupiłem na Allegro pd za dużo mniej tyle (opakowanie fabryczne VW, faktura sklepu w Bytowie), że numer kat miał na koncu lit. M. Warsztat wymieniający te wtryski poinformował mnie, że kilka razy robił już takie operacje na zlecenie i ryzyko klienta i nie słyszał, żeby były jakieś problemy. Mam kilka pytań do fachowców:

- czy powinienem spodziewać się problemów z powodu zastosowania tego trochę innego pd ( na razie jeździ jak prze awarią)

- czy ten wyjęty oryginalny pd można zregenerować, gdzie, za ile - defekt cewki

- czy dysponujecie pd z literka D, jaka jest cena

- jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia awarii pd na pozostałych 2 cylindrach, czy jest sens profilaktycznie je wymienić

- czy jest szansa domagania się zwrotu kosztów od importera z tyt. rękojmi na wady ukryte (gwarancja upłynęła w maju 09, pierwsza awaria nastąpiła 18 dni po upływie terminu gwarancji).

 

Sadzę, że za pierwszym razem także chodziło o cewkę, bo okoliczności były takie same - silnik nie zastartował po postoju. Jak nawala cewka to chyba trudno winić za to paliwo - tankuję na BP i Orlenie paliwo o podwyższonej jakości.

Pozdrawiam serdecznie

Sławek Pływaczewski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę na temat awarii pompowtryskiwaczy w silnikach BKP i uważam, że te awarie występują tak często, że producent powinien wymienić je we wszystkich sionikach na własny koszt. Szczególnie, że czasem zdarza się to podczas wyprzedzania!!!!!!!!!!!

 

Kto chce się przyłączyć? Piszcie : [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze lepiej zebrac ludzi na forum (zamiast pisania na prw mail)?

 

jestem za tak czy inaczej -> bodo AT onet pl

 

btw. z TVN Turbo to dobry pomysl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze mam silnik BMP choć też ostatnio auto mi nie chciało odpalić gdy w korku stałem aż po 15 minutach odpaliło, winą nie są u mnie pompowtryski tylko pompa paliwa mi siada ( słychać buczenie ) niebawem w serwisie ją wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze ze mam silnik BMP choć też ostatnio auto mi nie chciało odpalić gdy w korku stałem aż po 15 minutach odpaliło, winą nie są u mnie pompowtryski tylko pompa paliwa mi siada ( słychać buczenie ) niebawem w serwisie ją wymienię.

 

radze zrobic to najszybciej jak mozliwe - z tego co wyczytalem na forach przy jednej z usterek tej pompy dochodzi do zanieczyszczenia baku olejem, skutkiem czego laduje on w ukladzie paliwowym a tam miedzy innymi pakuje sie we wtryski (no i zgadnij co sie wtedy z nimi dzieje :D)

 

poza tym z wczesniejszych postow masz prawie pewne, ze poleci w najmniej odpowiedniej sytuacji (np. na srodku skrzyzowania :D)

Edytowane przez bodo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za słowa otuchy..auto narazie jest nieużywane ale nie rozumiem jak może się olej w baku znaleść skad ten wymysł? pompa paliwa ma dwa wężyki odprowadzające ropę do filtra paliwa.

Wiem jakie sa konsekwencje stania na skrzyżowaniu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności