Gość El Passo Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2009 (edytowane) Witam,uzylem opcji szukaj i nie znalazlem dokladnie takiego samego tematu. Ale do rzeczy,mam problem z ukladem kierowniczym a mianowicie,mam wrazenie ze kiedy wychodze z zakretu musze sam odbijac kierownice a przeciez powinna sama powracac do pozycji srodkowej.Dodatkowo zauwazylem,ze kiedy skrecam lub chce zrobic szybki manewr ominiecia jakies dziury,auto reaguje z opoznieniem:eek:. Nie musze dodawac ze sa to srednio przyjemne wrazenia z jazdy:( Dodatkowo przy jezdzie na wprost ze czesto musze robic korekty na kierownicy.Fakt,moze nie wyglada to jak jazda na amerykanskim filmie ale sprawa jest wyczuwalna-tak jakby auto chcialo uciekac w jedna lub druga strone a ja to wszystko musze prostowac:drive:. Prosze o porady:****: Edytowane 31 Lipca 2009 przez El Passo uwaga admina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2009 Wygląda na typowe problemy z przekładnią kierowniczą. Radzę się przyjrzeć jaki jest jej stan, czy niema wycieków sprawdzić stan oleju w zbiorniczku wyrównawczym i nie tylko jego stan ilościowy, ale też jak wygląda czy jest czysty, czy nie pływają w nim jakieś zabrudzenia czy niema wody, ew. wymienić olej. Też można sprawdzić stan końcówek drążka czy gumy osłaniające sworznie są całe, zapiekające się sworznie w końcówkach mogą powodować cięższą prace układu kier. Polecam też poczytać tematy o niesprawnościach układu kierowniczego, przekładni itp. na pewno znajdziesz odpowiedzi na swój problem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość El Passo Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2009 Sek w tym ze caly uklad kierowniczy pracuje lekko,nie czuje wiekszych oporow,wrecz przeciwnie-tak jak bylby gdzies luz,dlatego samochod reaguje z opoznieniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2009 Sprawdzałeś luzy? Poruszaj kierownicą prawo - lewo i zobacz czy koła nie reagują z opóźnieniem. Jak skręcisz koła na max też możesz zobaczyć stan drążków kierowniczych. Luz w układzie będzie się objawiał właśnie przez opóźnienie reakcji na skręcenie kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość El Passo Zgłoś #5 Napisano 31 Lipca 2009 Czy luzy na drazkach moge sprawdzic organoleptycznie? Pytam bo nigdy nie sprawdzalem i to co mi moze sie wydawac ok moze w rzeczywistosci byc mega shit i na odwrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #6 Napisano 31 Lipca 2009 Czy luzy na drazkach moge sprawdzic organoleptycznie? Tak możesz, unieś auto na lewarku i poruszaj kołem w każdej płaszczyźnie, góra dół lewo prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość El Passo Zgłoś #7 Napisano 31 Lipca 2009 OK,tak zrobie W dalszym ciagu czekam na Wasze opinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 31 Lipca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2009 Jeśli wyeliminujesz awarię układu wspomagania to koniecznie pojedź na geometrię, bo ona spokojnie też może powodować takie zachowanie. Gorzej z tym, że normalnie za nieodbijającą kierownicę w zakręcie odpowiada kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a w Passacie jest on nieregulowany. Mimo wszystko jednak geometrię trzeba wykluczyć! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 1 Sierpnia 2009 Sprawdź stan mocowań na przekładni kierowniczej. Nie chcę źle wyrokować ale u mojego kolegi w passacie B1 kiedyś pękły mocowania od przekładni kierowniczej i miał takie objawy (auto reagowało z opóźnieniem na kręcenie kierownicą). Auto na kanał albo podnośnik i sprawdzaj bo jazda z czymś takim może się źle skończyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość El Passo Zgłoś #11 Napisano 1 Sierpnia 2009 Tez mi sie wydaje ze to usterka przekladni kierowniczej.Za tydzien jade do Polski wiec dopiero w kraju oddam auto do mechanika.W UK dopiero jak auto sie rozsypie na czesci wtedy magicy wieda co wymienic:eek::eek:,wiec jak narazie jezdze spokojnie i rezerwuje miejsce u mechaniora w Polandii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach