Gość jendrzej23 Zgłoś #1 Napisano 30 Lipca 2009 Witam jestem nowy i niedawno kupiłem passata b5 fl, troszke sobie poczytałem o module komfortu, bo mam problem z oświetleniem kabiny czyli lampki na suficie i w drzwiach od kierowcy i pasażera oraz brak gonga przy otwieraniu drzwi. Na liczniku też nie ma informacji że otwieraja sie prawe i lewe drzwi z przodu i lampka pod drzwiami też sie nie pali. doczytałem sie że może być uszkodzony słicz od modułu komfortu ale czy moga być słicze w dwóch drzwiach uszkodzone?? dzisiaj prubowałem rozebrać drzwi i sie dobrać do tego modułu ale bałem sie wyciągnąć szybe i martwie sie że sobie z tym nie poradze ale jezeli to nie to to cała robota na marne. wnioskuje tym że to moze byc nie to lecz coś innego z tego że mam obydwa drzwi z takim problemem. dioda w ryglu działa i sie pali a alarm jest podłonczony pod centralny zamek z tego co sie dopatrzyłem.Mam jeszcze jedno pytanko mam nowy klucz i wszystko działa oprucz immobilaizeru bo auto zapala sie i zaraz gaśnie a na liczniku pokazuje sie auto z kluczem. przeczytałem że mozna zakodować klucz w prosty sposób ale musze mieć sprawne oświetlenie w kabinie i moduł komfortu? czy mam racje. Jeżeli jest tu ktoś z okolic Kwidzyna żeby sie jego poradzic albo ktoś miał taki sam problem to prosił bym o rade, a czy elektryk może to też sam zrobić bo jak dlamnie to troszke zabawy z tymi dwoma drzwiami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2009 Podłączałeś VAGa? Jeśli tak, podaj listę błędów, będzie zdecydowanie łatwiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2009 Podłączałeś VAGa? Jeśli tak, podaj listę błędów, będzie zdecydowanie łatwiej nie podłączałem pod kompa bo dopiero co kupiłem auto i zabardzo nie mam kasy czekam na wypłatke. Wyczytałem gdzies na forum że mozna w łatwy sposób sprawdzić czy to słicz jest uszkodzony po przez zwarcie brązowego kabelka od lampki w boczku drzwi do masy-podobno jak słicz jest uszkodzony to powinno sie pojawić po przez te zwarcie kabelka światełko normalnie i na zegarach ze widzi otwarte drzwi. Warto może spróbować ale czy niczego nie uszkodze np kompa czy coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2009 nie kombinerkuj z prądem, bo zaraz możesz wpaść na pomysł sprawdzenia poduszek czy są np. podłączeniem kabli do baterii... Jest VWmania w ten weekend w Pruszczu Gd. więc jakbyś miał chwilę to napewno ktoś z kompem będzie, a przy okazji zobaczysz inne VW. Jesli nie to poproś kogoś z regionu kto ma kabel o zczytanie błędów. Od tego zaczynaj zawsze jak coś nie tak z autem. Notabene kabelek to "stówka" u kolegi Yassek (napisz na PW do niego). Wystarczy do zwykłych diagnoz i podstawowych ustawień na hex-can najwyżej sobie odłożysz jak już się z paszczakiem lepiej poznasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #5 Napisano 31 Lipca 2009 Kolego radzę poszukać wątków na temat "zimnych lutów" bo to jest zapewne przyczyna nie działania zamków i nie baw się z prądem bo tylko coś uwalisz. Wyciągaj zamek i lutuj. Tutaj masz stronkę z opisem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #6 Napisano 31 Lipca 2009 Kolego radzę poszukać wątków na temat "zimnych lutów" bo to jest zapewne przyczyna nie działania zamków i nie baw się z prądem bo tylko coś uwalisz kolego ale jak pisałem wyzej to troszke roboty z tym jest i tylko z jednymi drzwiami ale ja musze rozebrać aż dwa drzwi i troszke mnie to martwi bo roboty jest co nie miara a ja raczej nie nadaje sie do rozbierania auta. Narazie nie mam czasu sie z tym bawic, jak bede miał wolne od roboty to może sie tym zajme troszke martwi mnie ta szyba że trzeba ja wyciagnąć nie chciałbym żeby sie w czasie wyciagania uszkodziła z mojej winy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #7 Napisano 31 Lipca 2009 wymieniałem zamek sam. robiłem to pierwszy raz i zajęło mi ok 2,5h. Nic strasznego. Teraz pewnie w godzinę byłoby po sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #8 Napisano 1 Sierpnia 2009 wymieniałem zamek sam. robiłem to pierwszy raz i zajęło mi ok 2,5h. Nic strasznego To mówisz ze nie ma zabardzo problemu z tym? a szybe po poluzowaniu tych srub za tymi gumkami łatwo wychodzi i czy bez problomewo bedzie można ja włozyć zpowrotem po skaczonej pracy? a może jej nie wyciagac tylko przykleic taśmą jakąś do ramy i w ten sposób unieruchomić ja bo gdzieś przeczytałem że ktos tak zrobił i nie było problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2009 przykleic taśmą jakąś do ramy i w ten sposób unieruchomić ja bo gdzieś przeczytałem że ktos tak zrobił i nie było problemu To było w tylnych drzwiach, gdzie szyba wychodzi niechętnie. Z tyłu owa szyba nawet dobrze siedzi bo ma uszczelki z obu stron. Szyba przednia jest zaokrąglona, a więc tak dobrze w uszczelkach nie będzie siedziała, a jej wyjęcie to żaden problem. To jest proste jak buda cepa, zwłaszcza z opisami na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #10 Napisano 1 Sierpnia 2009 (edytowane) Przednia szyba leży na takich dwóch "kołyskach" w kształcie litery "V". Musisz jedynie przy wkładaniu uważać żeby się "V" nie rozłączyło, bo łączone jest małym ząbkiem. Przy wyjmowaniu na 50% się rozłączy, ale ponieważ pasek skórzany trzyma oba ramiona to nic do środka ci nie wpadnie i wystarczy zazębić przed włożeniem szyby. Reszta naprawdę jest tylko zależna od Twoich zdolności manualnych. Aha, mi wyciąganie szyby poszło najlepiej jak zrobiłem tak: Po zdjęciu tapicerki i rozpięciu kostek oraz cięgien podłączyłem panel do szyb i opuściłem ją do wysokości otworów. Po odkręceniu śrub na kołyskach poluzowałem szybę. Potem całkowicie opuściłem podnośnik bez szyby i mogłem w całym zakresie otworu okna sterować szybą by wyszła. 15 min i po sprawie było, ale jak mówiłem było to 1szy raz, więc i Tobie nie gorzej pójdzie. Edytowane 1 Sierpnia 2009 przez Markos777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #11 Napisano 1 Sierpnia 2009 dobra jak bede miał wolne to zaczne z tym działać i napewno napisze jak mi sie uda co było uszkodzone narazie czekam aż bede miał wolne zaczne moze w środe jak bedzie ładna pogoda bo nie mam garazu pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2009 Z innej beczki czy mozna załozyć sobie coś takiego jak komputer spalania ,czyli ile paliwa jeszcze zostało ile średnio pali i na ile starczy bo mój passek nie ma tego o dziwo a myślałem że wszystkie po lifcie juz go mają na liczniku widac miajesce na ten telewizorek ale chyba go tam nie ma nie wiem nie rozbierałem licznika. a na manetkach nie ma właśnie tych przełączników wiec nie mam kompa. Tylko pytanie czy da sie to załozyć i ile to może kosztowaćdodam że nie mam klimactronika tylko klime manualna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 2 Sierpnia 2009 Jasne, że można, zmieniasz sobie licznik z FIS lub tzw. 1/2 FIS jeżeli takowego nie posiadasz i wtedy masz średnie spalania, opcję "ile można na baku", możesz sobie dodatkowo aktywować w pewnych rodzajach liczników, zresztą poczytaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38072 oraz http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34000 a tutaj na temat wymiany licznika: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #14 Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam miałem kłopot z modułem komfortu a więc rozebrałem drzwi i zobaczyłem że mam uszkodzony mokrosłicz więc go zamuwiłem z allegro i dzisiaj go wstawiłem, efekt działa brzęczyk, pali sie lampka pod sufitkiem i w progu drzwi sukces!!!!!!!! ale mam taki mały kłopot bo chciałem zakodować sobie nowy klucz bo nie nie da sie odpalić nim auta bo wyskakuje auto z kluczykiem czyli problem z immobilaizerem. prubowałem zakodowac go mechanicznie bo znalazłem opis jak to sie robi ale nie działa dlaczego? mam już zrobiony moduł komfortu więc jaki problem robie to zle? mój sposób to! 1-dobry kluczyk wsadzić w stacyjke i przekręcić zapłon 2-dorobiony w drzwi kierowcy, zamknąć nim drzwi przekrecająć klucz 3-nacisnąć przycisk zamykania drzwi z pilota 4-poczekać pare sekund 5-i nacisnąć otwierania z pilota i powinno sygnałem klaksona zakodowac klucz ale tu nic sie nie stało i dalej auto nie odpala do końca i po chwili gaśnie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #15 Napisano 14 Sierpnia 2009 przecież opis który podałeś jest tylko do zaprogramowania pilota do sterownia centralnego zamka, sam nie mając PIN immo nie zakodujesz transpondera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #16 Napisano 14 Sierpnia 2009 mam pin jest przy kluczyku taka przywieszka z kodem kreskowym i cyferkami do tego musze miec VAG-TACHO tak? a na stacji diagnostycznej zakodują mi ten kluczyk przy pomocy kompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #17 Napisano 14 Sierpnia 2009 mam pin jest przy kluczyku taka przywieszka z kodem kreskowym i cyferkami To nie jest pin, tylko cyfrowy wzór klucza, przydatny w ASO lub dla "dorabiaczy". Kodowanie transpondera z klucza musisz dokonać np. VAG Tacho (celem wyssania PINu i zaprogramowania klucza) lub jeżeli go posiadasz lub zamówiłeś z ASO, to programujesz klucz HEX'em lub VCDSem. a na stacji diagnostycznej zakodują mi ten kluczyk przy pomocy kompa? Zapytaj, znajomy diagnosta świadczy takie usługi, więc nie wykluczone, że w Twojej okolicy też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jendrzej23 Zgłoś #18 Napisano 14 Sierpnia 2009 To nie jest pin, tylko cyfrowy wzór klucza, przydatny w ASO lub dla "dorabiaczy".Kodowanie transpondera z klucza musisz dokonać np. VAG Tacho (celem wyssania PINu i zaprogramowania klucza) lub jeżeli go posiadasz lub zamówiłeś z ASO, to programujesz klucz HEX'em lub VCDSem a ile kosztuje zamuwienie tego pinu z ASO i czy musze tam pojechac czy telefonicznie moge to załatwic? chciałem aktywować sobie ten drugi klucz poniewasz jest nie zniszczony i nie zuzyty mój jest już troszke zniszczony więc to jest głuwny powód zakodowania tego kluczyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 14 Sierpnia 2009 a ile kosztuje zamuwienie tego pinu z ASO i czy musze tam pojechac czy telefonicznie moge to załatwic? Pojęcia nie mam, takie rzeczy robię sobie sam. Jednakże w ASO musisz posiadać komplet dokumentów potwierdzających własność auta (faktury, umowę, itp.), a znając życie, jeśli masz sprowadzane, to odeślą Cię z kwitkiem. Wizyta osobista chyba nieunikniona. Jeśli masz scyzoryk, to musisz zakodować, jeżeli tradycyjny kluczyk, to przy odrobinie zręczności i precyzji, możesz spróbować przełożyć transponder ze starego do nowego. Kwestia kodowania kluczy Ci wtedy odpadnie. Ewentualnie: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=56779 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach