Aivan Zgłoś #1 Napisano 30 Lipca 2009 Witam wszystkich Mam od 2 miesięcy Passata B5 i mam mały problem, dlatego postanowiłem zwrócić się z tym na forum. A więc, w moim Passacie strasznie coś trzeszczy w prawym kole, dźwięk ten można porównać do trzeszczących drzwi w starej szafie, byłem już kilkakrotnie z tym problemem w warsztacie u faceta, który mi sprowadzał mojego Passata, sprawdzali już kilkakrotnie, całe przednie zawieszenie, wymienili już prawy wahacz dolny oraz górny, posprawdzali łączniki itd i stwierdzili, że nigdzie w zawieszeniu nie ma luzów, ani nic nie jest popękane, nasmarowali wszystkie możliwe części, a jak jadę, wysiadam z samochodu oraz wsiadam, dalej słychać to trzeszczenie. Czy ktoś może wie co to może być i może poradzić co z tym jeszcze można zrobić?? bo strasznie wkurzające jest to trzeszczenie. Z góry bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 30 Lipca 2009 gumy stabilizatora lub wachaczy albo amorek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aivan Zgłoś #3 Napisano 30 Lipca 2009 Właśnie gumy wahaczy były wymieniane w prawym kole razem z wahaczami, ale dziękuje za odpowiedź, trzeba będzie to sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #4 Napisano 30 Lipca 2009 Jak trzeszczenie masz podczas skręcania w pewnym zakresie obrotów, to u mnie był to wahacz dolny prosty. Padła tuleja gumowa mimo, że nie było widać żadnej usterki i smarowanie też nic nie dawało. Po wymianie dolnego prostego wahacza cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 30 Lipca 2009 pasaty maaja ta wade ze zawieszenie wyglada na dobre a jednak cos trzeszczy i skrzypi niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 30 Lipca 2009 Może to też być wina gum usztywniających ( tak to się chyba nazywa), które znajdują się na łączeniu amortyzatora u góry. Ja miałem podobnie. Okazało się że te gumy są popękane ze starości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aivan Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2009 Trzeszczenie jest podczas jazdy po prostej drodze, to słychać minimalnie, a jak jedzie sie po nierównej drodze z dołami, to masakrycznie to słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2009 U mnie też trzeszczało jak stare wrota od stodoły. Strzykawka ze starym olejem i parę zastrzyków w gumy i teraz cisza jak makiem zasiał. ---------- Post added at 13:49 ---------- Previous post was at 13:48 ---------- Ale dopiero jak jechałem do mechanika przestało. Autko się przestraszyło operacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszekko Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2009 U mnie też skrzypi w prawym przednim kole chociaż miałem niedawno wymienione wszystkie wachacze oraz amortyzatory. Dźwięk jest taki jakby jakaś guma tarła o metal, ale nie jest to bardzo słyszalne i dokuczliwe bo podczas jazdy prawie tego nie słychać. Jestem też ciekaw co jest tego przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shaft Zgłoś #10 Napisano 30 Lipca 2009 U mnie też trzeszczało jak stare wrota od stodoły. Strzykawka ze starym olejem i parę zastrzyków w gumy i teraz cisza jak makiem zasiał. To samo było u mnie i zrobiłem ten sam zabieg co Jacek, efekt bardzo zadowalający:D (błoga cisza) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #11 Napisano 30 Lipca 2009 A czy przypadkiem nie jest to łożysko amortyzatora?? Ja mialem takie trzeszczenie z tyłu i po wymianie górnego łożyska amortyzatora cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2009 A czy przypadkiem nie jest to łożysko amortyzatora?? Ja mialem takie trzeszczenie z tyłu i po wymianie górnego łożyska amortyzatora cisza Wszystko jest możliwe. Ale kolega wyraźnie pisze: Trzeszczące przednie zawieszenie w prawym kole Dlatego obstawiam brak smarowania w zawieszce. Zrób to co napisałem (dodatkowo jeszcze dla pewności i spokojności nawaliłem tawotu). Jeśli tak prosty zabieg nie pomoże szukaj innych możliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek19854 Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2009 mialem podobny problem tylko w a4 rowniez prawy przod .tylko pod zadnym pozorem nie smarujcie el.gumowo-metalowych ! polakomilem sie i po takim zabiegu pekl mi wachacz dolny bo on skrzypial ,dobry diagnosta powinien stwierdzic ktory nie pociagnie dlugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #14 Napisano 30 Lipca 2009 mialem podobny problem tylko w a4 rowniez prawy przod .tylko pod zadnym pozorem nie smarujcie el.gumowo-metalowych ! polakomilem sie i po takim zabiegu pekl mi wachacz dolny bo on skrzypial Owszem jeśli zawiecha jest w stanie krytycznym smarowanie nic nie da a wręcz może doprowadzić do sytuacji jak twoja. Ja mimo iż posmarowałem elementy gumowo metalowe pojechałem do mechanika Ale dopiero jak jechałem do mechanika przestało skrzypieć czyli po około 50 przejechanych km. Skoro zrobiłem tyle km. dla pewności wjechałem na podnośnik i mechanicy sprawdzili zawieszenie. Szef (mój znajomy) powiedział że jeśli się upieram to oni mi zmienią zawieszenie ale on na moim miejscu by nie zmieniał. I go posłuchałem, od tamtej pory zrobiłem już kilka tys.km. i zawiecha nie jęczy ani skrzypi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #15 Napisano 30 Lipca 2009 nie jęczy ani skrzypi. Ponoć to są pierwsze objawy uszkodzenia zawiasu. Ale jak kolega pisze: od tamtej pory zrobiłem już kilka tys.km Zrobiłbym to samo.Zalał olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość t 76 Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2009 Witam.Miałem podobny problem więc pojechałem do znajomego diagnosty od zawieszań. Właśnie wymieniłem dolny wahacz i trzeszczenie znikło. Po demontażu zauważyłem minimalny luz i trzeszczenie na rychomej końcówce od strony koła. Polecam wymianę dla świętego spokoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silva1008 Zgłoś #17 Napisano 26 Maja 2010 witam mam problem zprzednim zawieszeniu w prawym kole i nikt nie moze pomoc.mam paska19tdi 2004r jak jade na luzie i skrecam w prwo to cisza a jak dam gazu i skrecam kola w prawo to slychac takie tarcie puszczam gaz i jest ok.nie mam pojecia co to jest.jak jade prosto i auto wjedzie w dziure uniesie sie i opada to tez to slychac pomozecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #18 Napisano 16 Lutego 2011 witam mam problem zprzednim zawieszeniu w prawym kole i nikt nie moze pomoc.mam paska19tdi 2004r jak jade na luzie i skrecam w prwo to cisza a jak dam gazu i skrecam kola w prawo to slychac takie tarcie puszczam gaz i jest ok.nie mam pojecia co to jest.jak jade prosto i auto wjedzie w dziure uniesie sie i opada to tez to slychac pomozecie? wystarczy tylko przeczytać wątek od początku Jak trzeszczenie masz podczas skręcania w pewnym zakresie obrotów, to u mnie był to wahacz dolny prosty. Padła tuleja gumowa mimo, że nie było widać żadnej usterki i smarowanie też nic nie dawało. Po wymianie dolnego prostego wahacza cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nateg Zgłoś #19 Napisano 11 Sierpnia 2011 Zazwyczaj w passacie B5 trzeszczą dolne wahacze. U mnie na przykład dolny prosty. Przy skręcaniu kołami czuć wyraźne drgania na zatartym wahaczu, chociaż mogą one się przenosić na inne elementy zawieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojenka Zgłoś #20 Napisano 11 Sierpnia 2011 witam, U mnie też był ten nieszczęsny dźwięk z prawej strony. Po obadaniu zawieszenia niby wszystko bylo ok, ale mechanikowi nie bardzo sie podobała końcowka. I wpuścił tam troche smru/oleju i wszystko ucichło. Fakt faktem że po niedługim czasie końcówka nadawała się do wymiany ale trzeszczenie ustało Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach