Danio7 Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2009 Witam Wszystkich, Chciałem zgłosić sie po pomoc, mianowicie mam VW Passata 1.8 125km 1998r. silnik ADR - instalacja gazowa BRC ( od roku właściciel ) . Problem pojawił sie od wczoraj, zaczeły mi obroty silnika falować ( na gazie i także jak przełączyłem na benzyne ), niekiedy podczas jazdy silnik zaczoł sie dławić i nawet gasnąć, nie mam pojęcia co to może być ??? dodam że filer przeciwpyłkowy i powietrza są wymienione - bo na pierwszą myśl mi to przyszło ale to chyba coś poważniejszego. Bradzo proszę o jakieś opinie i porady co w pierwszej kolejności mam zrobić ? ? ? ---------- Post added at 22:38 ---------- Previous post was at 22:03 ---------- Proszę o pomoc, wiem ze podobne tematy były omawiane, czy to faktycznie może być czujnik temperatury silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 28 Lipca 2009 W jakich sytuacjach falują te obroty,kiedy gaśnie? Być może jest to wina zabrudzonej przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_d1 Zgłoś #3 Napisano 28 Lipca 2009 Koledzy juz sie dzisiaj naczytalem o tej przepustnicy ale jestem niestety laikiem i nie wiem gdzie ona sie znajduje. Czy ktos moze mo powiedziec gdzia ja znalezc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick4 Zgłoś #4 Napisano 28 Lipca 2009 Witam! Mam ten sam problem w Passacie B5 1.6 AHL. Wymieniłem dzisiaj przepustnice i dalej to samo;( W dodatku strzela niesamowicie, nie ma w ogóle wolnych obrotów;/ Dodam, że mam gaz a na komputerze wyskoczyły błedy serwomotora przepustnicy i sygnału prędkości własnej. Proszę o pomoc, bo mechanik sam nie wie co z czym. Innym problemem jest to, że wskaźnik poziomu paliwa jest cały czas na 0 i rezerwa tez caly czas świeci, bak jest pełny jeżeli ktoś miałby wątpliwośći. Z góry dziekuję za pomoc. ---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 23:03 ---------- Jak nie wiesz gdzie sie zajduje, to lepiej nie zabieraj sie za jej czyszczenie. mozesz jeszcze zrobic jej adaptacje podłączając ja pod komputer. ---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:06 ---------- Jeżeli to coś pomoże to dodam, ze lepiej chodzi na gazie niż na benzynie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #5 Napisano 28 Lipca 2009 Koledzy juz sie dzisiaj naczytalem o tej przepustnicy ale jestem niestety laikiem i nie wiem gdzie ona sie znajduje. Czy ktos moze mo powiedziec gdzia ja znalezc?? Najgrubsza rura w całym układzie dolotowym do niej dochodzi.Ale na twoim miejscu oddałbym to fachowcom. ---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 23:15 ---------- mick4 u ciebie nie trzeba robić adaptacji przepustnicy.A posprawdzajcie panowie czy układ wydechowy za kolektorem wydechowym nie jest popękany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_d1 Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2009 Spoko szybko sie ucze. A co do tego jak wyglada i dzie jest to juz sie dowiedzialem po zdjeciach. Dzieki za pomoc. Wracajac do wypowiedzi kolegi mick4 to musze stwierdzic ze mi zdecydowanie lepiej samochodzik chodzi na benzin niz na lpg. Przy ruszaniu na skreconych kolach strasznie muli i nie wiem co sie z nim dzieje. Poza tym gdy stoje w miejscu i skrece kola to faluja mi obroty silnika czy to normalne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mick4 Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2009 Załącza sie wspomaganie i silnik dostaje obciążenia. Może masz cos z ladowniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_d1 Zgłoś #8 Napisano 28 Lipca 2009 Ostatnio bylem u jakiegos elektromechanika w bydgoszczy ktory skasowal 60zl i nic nie zrobil. Stwierdzil ze byl jakis blad wlasnie z ladowaniem. Od czego to moze sie pojawiac??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daida Zgłoś #9 Napisano 28 Lipca 2009 Obroty powinny sie minimalnie podniesc i zaraz opasc do obrotow biegu jalowego (kiedy skrecasz na postoju),za to odpowiada silniczek krokowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2009 Panowie falujące obroty to nie tylko przepustnica. Ja kupiłem paska i nie czyściłem jej a też miałem faluące obroty. Na 90% stawiam na tzw lewe powietrze. U mnie była przegnita od oleju odma - rura gumowa odpowietrzająca miskę olejową (chyba jakoś tak) należy pomaca ręką za siln ikiem przy grodzi silnika czy nie jest ta odma uszkodzona. Wogóle należy posprawdzać szczelność przewodów i stan opasek i zacisków. W przypadku lewego powietrza silnik krokwy przpustnicy koryguje skład mieszanki przez co powstale falowanie. JA wymieniałem wczoraj regulator podciśnienia kl.oektora ssącego i nie założyłem uszczelnienia przez co dostawało się lewe powietrze i znów pojawiło sie falowanie.Dlatego sądzę że należy dokładnie posprawdzać węze i przewody. A co do filtra jak będdzie zamulony to isilnik też mułowaty ale nie będą falować obroty. Proponuję posprawdzać wspomniane przewody którch jest pełno szczególnie z tyłu silnika. Obok tematu dodam że miałem sparciałe przewody podciśnienia - są to gumowe przeowdy o sr wew 3 mm w plecionce materiałowej. Materiał był sparciały a podciśnienie zakleszczało przewody co zakłócało pobieranie podciśnienia i sterowania popmki na listwie wtryskowej. Poczytajcie sobie na innych postach o lewym powietrzu i odmie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2009 dziękuje za uwagi , jutro się dowiem prawdopodobnie co z tym jest , daje sie do diagnostyka i podłaczy do kompa, wtedy wszystko powinno sie wyjaśni... mam nadzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2009 Witam ponownie, byłem u diagnostyka ( niby najlepszego w mieście ) skasował mnie 150 zł i w drodze powrotnej po dojechaniu do domu, dalej mam to samo, praktycznie nic nie zrobił, sprawdził świece , przeczyścił przepustnice, na komputerze nic nie wykryło ( wszystkie parametry ok ) i słuchając po dogłosie silnika ( rzęsi-stuka troche ) stwierdził że to może być spowodowane, popychacze są do wymiany i stąd te przeskoki mocy i falujące obroty, nie wiem co mam dalej robić... i chyba muszę dalej udać sie do mechsanika, masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2009 Czytałem na tym forum że koleś miał rozciągnięty łancuch który spina wałki z krzywkami i zawory źle działały. ale jarczej nie powinno byc falowania obrotów. inny pisał na forum że przyprzepustnicy podociskał przewody a inny docisnął przewody przy cewce. tyle moge jeszcze doradzić. ---------- Post added at 09:24 ---------- Previous post was at 09:22 ---------- Jakbym nmiał złota rybkę to poprosiłbym oto by mieć dobrego lekarza i dobrego mechanika . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2009 Własnie tak mi też ten diagnostyk mówił że to może być to, ale też do końca nic mi nie gwarantował że jak wymienie łańcuszek lub te popychacze hydrauliczne to usterka minie, bo też nie sztuka wyłożyć kupę kasy na wymiane i mi to nic nie da ;/ ale dzięki za podpowiedz , sprawdze jeszcze dokładnie przy cewce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2009 przelywka albo silniczek krokowy ewentualnie łapie lewe powietrze w dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2009 jakby to było lewe powietrze to chyba by wykryła poziom zasysania na kompie, a parametry na kompie były wzorcowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #17 Napisano 8 Sierpnia 2009 może mi ktoś pomoć i napisać gdzie się znajduje ten silniczek krorkowy i jak mogę jego sprawdzić??? może ktoś posiada jakąś wizualizacje? z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kayabart Zgłoś #18 Napisano 21 Sierpnia 2009 witam mialem podobny przypadek u siebie mechanicy rozkladali rece i mowili "passat zagadka" komputer nic nie pokazywal nic mi nie pozostalo jak strzelanie z wymiana czesci na szczescie 1 strzal byl dobry wymienilem mianowicie przeplywomierz i wszystko jak reka odjal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #19 Napisano 21 Sierpnia 2009 mechanicy rozkladali rece i mowili "passat zagadka" komputer nic nie pokazywal nic Twoi mechanicy nie wiedzą co to vag i logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danio7 Zgłoś #20 Napisano 25 Sierpnia 2009 Witam ponownie, niedawno wrociłem z urlopu i nie uzytkowałem auta przez 2 tyg. dodam że w tyum tygodniu jak zaczełem jeżdzić doszedł kolejna jakiś znak zapytania, mianowicie podczas jazdy na gazie oprócz w/w falujących obrtów ( niekiedy gaśnie podczas jazdy ) przełonczył mi się sam na benzyne samoczynnie juz miałem 3 razy taki przypadek. Może ta informacja pozwoli Wam przybliżyć w czym tkwi problem z moim autem? Proszę o pomoc ---------- Post added at 14:43 ---------- Previous post was at 14:30 ---------- Jeszcze jedna mnie nachodzi myśl , może jednak pojechać do serwisu ( Świtoń-Paczkowski - Lubin koło Legnicy) i może oni szybką znajdą przyczynę mojej awarii, chodz wiem że odpowioednio mogą mnie skasować, ale to chyba lepsze od mechanika który na zasadzie prób i błędów bedzie mi wymieniał części w silniku a nie chce do tego doprowadzić. Proszę o podpowiedz. Dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach