Skocz do zawartości
Gość magnus

Pytanie O Xenon do zwykłych lamp

Rekomendowane odpowiedzi

Gość magnus

Czy ktoś montował Xenon zestaw żerówki i przetwornice w zwykłych lampach w passacie B5 , jak to świeci i jakiej firmy zestaw zastosować. Lampy 2x H-7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylo; : szukawka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magnus

rozumiem że nikt z zarejestrowanych urzytkowników passatów nie montował sobie xenonów i żadna "szukawka" nie pomoże bo jest dużo ale nie dokładnie na mój temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest tego dużo na forum, użyj WYSZUKIWARKI ona ci prawde powie :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TOOM

Ja montowalem swieca lampy rewelacyjnie (bez porownania z halogenem)

jednak problem jest w tym ze oslepiasz jadacych na przeciw i po pol roku ja osobiscie zmienilem lampy na orginalne Hella soczewkowe dla Xenonu.

Roznica ogromna soczewka daje konkretnie okreslona granice swiatla i mozesz ja bardzo dokladnie ustawic. zamontowalem tez cisnieniowe mycie reflektorow kupione gdzies na szrocie, nastepny krok to automatyka dla usawienia reflektorow czesc juz kupiona czekam na uklad sterowania

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

magnus jak chcesz jakis info - to wal na priv - pomoge bezinteresownie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel
Czy ktoś montował Xenon zestaw żerówki i przetwornice w zwykłych lampach w passacie B5 , jak to świeci i jakiej firmy zestaw zastosować. Lampy 2x H-7

 

 

Pomysl o lampach soczewkowych i samemu kup przewornice!Ja pracuej z sklepie motoryzacyjnym i tz mam zamiar wstaic sobi xenony koszt jednej nowej lampy soczewkowej to 290zł i przetwornica drugie tyle wiec co do kosztopw to sie oplaa tym bardziej ze new!!! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magnus
jest tego dużo na forum, użyj WYSZUKIWARKI ona ci prawde powie :cwaniak:

Dizękuję tym kolegom ktorzy udziekili konkretnych rad na konkretnie zadane pytanie a tym ktorzy nie mają nic konkretnego do powiedzenia typu szukawka i wyszukiwarka też DZIĘKUJĘ :dobani::dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magnus

Kadafi, Jeśli mogl byś co konkretnego poradzić jeśli chodzi o xenony to bardzo proszę nie mam zielonego pojęcia z której strony to ugryźć widziałem coś ala xenon golfie 4 w zwykłych lampach świeciło ale i pozostaje to ale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim muszą być soczewki,w innym razie będziesz wszystkich oslepiał(równie dobrze mógłbyś jeździć non-stop na długich)Potem zakup żarówek.Najepsze i wymagające -najmniej wiedzy ,są gotowe zestawy(bez przerabiania lamp).Wystarczy tylko wsadzić je w miejsce starych żarówek i masz ksenony(ot cała filozofia)

I tu rodzi się największy problem spryskiwacze!!!!!!Musisz je mieć inaczej nie przejdziesz BT(badania technicznego)Najprościej podłączyć stałe(nie automaty)podłączenie ich jest banalne(silniczek do akumulatora i pod włącznik spryskiwaczy przedniej szyby ,po problemie :cwaniak: )

Miłej zabawy.Nawet laik sobie poradzi

Koszty???

Lampy(600zł)żarówki (500-600zł).Czas około 2-3godzinki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

co wy z tymi spryskiwaczami sie tak uwzieliscie...ani sprysk ani samopoziom nie jest potrzebny!!!

 

Zacytuję:

 

"CO MÓWIĄ PRZEPISY

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!"

 

co to gotowego zestawu to sie z kolega piotrmag1 zgodze, natomiast niezgodze sie ze soczewka jest idealnym rozwiazaniem. wcale nie swieci lepiej od lampy bez soczewki...zalezy jaką lampe z soczewka do jakiej lampy bez soczewki porownujemy..zalezy tez czy to soczewka d2s czy d2r (xenon czy zwykla)...dla przykaldu: soczewka w moim avensisie swieci gorzej niz zwykla lampa bez soczewki w b5 3b..natomiast mniejsza soczewka xenon w a6 (c4) swieci dalej niz org. soczewa w b5 3bg...

 

z kolei ktos tu mowil o kupnie lamp soczewkowych do b5, to albo padnie wybor na depo (wiem ze wielu uzytkownikow passatow to posiada) ale kazdy wie ze depo to zadna rewelacja i nie swieci tak jak org hella, albo na fk z tymi ringami a'la bmw, ktora oslepia okrotnie nie majac nawet xenona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co wy z tymi spryskiwaczami sie tak uwzieliscie...ani sprysk ani samopoziom nie jest potrzebny!!!

Sukcesów życzę przy kontroli pojazdu na diagnostyce.....

Kadafi, już nie raz było to poruszane........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kadafi, mądrze piszesz.Przyznam że wbiłeś mi klina :/ .Jesteś tego w 100% pewien?Konsultowałeś to z jakąś stacją kontroli pojazdów?Bo przyznam szczerze że było by zajefajnie!!! :hurra: gdyby potwierdził to jakiś diagnostyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi
co wy z tymi spryskiwaczami sie tak uwzieliscie...ani sprysk ani samopoziom nie jest potrzebny!!!

Sukcesów życzę przy kontroli pojazdu na diagnostyce.....

Kadafi, już nie raz było to poruszane........

 

 

wybacz kuczlaw ale meczycie na tyle juz ten temat od dawna, ze zaczyna byc to frustrujace...wiem ze wiekszosc z was (nie urazajac ani obrazajac nikogo) jest raczej zwolennikami orginalnych lamp, orginalnych spryskow, orginalnego samopoziomu...nie bede sie klocil kto ma racje, bo mi sie po prostu nie chce. kto tak uwaza jak piszesz - jezdzi fabrycznym paskiem na fabrycznych lampach... ja jezdze od kilku lat roznymi pojazdami (w tym paskiem caly czas od 7 lat) i jakos nigdy nie mialem problemow z kontrola i diagnostyka (i nie pisz ze mialem szczescie albo cos w tym stylu...)....tak tylko z ciekawosci powiedz mi czym sie rozni orginalna lampa np z b5 3b (w wersji clear) na zarowke, a taka sama na xenon? niczym za wyjatkiem oznaczenia zarowki. zarowno budowa, grubosc szybki jak i material z jakich sa wykonane obydwie te lampy jest jednakowy...chodzi o to jak jest ustawiona zarowka, a dokladnie jej ogniskowa i to od tego zalezy czy bedzie nas oslepiac czy nie...inny przyklad? jaka jest roznica w lampie z soczewka d2s a d2r (za wyjatkiem samej soczewki). odp - zadna - i dlatego bez problemu moglbys przelozyc soczewke d2s w miejsce d2r (i odwrotnie) - sa tej samej wielkosci i maja takie same uchwyty montazowe...)

 

nie chce tu snuc kolejnych watkow na temat xenonow. jedni uwaza tak jak ty, inni - tak jak ja, a jeszcze inni - koledzy policjanci na drodze moga uwazac dokladnie jak im sie bedzie podobalo. przepisy (nie tylko odnosnie xenonow,ale i w kilku innych kwestiach) nie sa jasne i dlatego kazdy interpetuje je po swojemu...

 

jesli jednak ktos by mial pytania w sprawie xenkow innych niz fabryka dala to prosze na priv - chetnie posluze wam wlasnym doswiadczeniem...

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

aha dodam jeszcze do tych nieszczesnych xenonkow jeszcze inny bzdurny przepis z naszego kodeksu...z ostatniej aktualizacji jasno wynikalo ze nie mozna zakladac na szyby nawet folii PRZEZROCZYSTEJ czyli o zaciemnieniu 0%, poniewaz w razie wypadku nie mozna byloby sie dostac do srodka auta..pomijam ze jest to bzdura, bo szyba nie jest oklejona nigdy cala i tlukac ja, rozbije sie ona na krawedzi gdzie folii juz nie ma - dokladniej - szyba ta przy tluczeniu wpadnie do srodka razem z folia... ale jesli nasze wspaniale przepisy mielibysmy wziac do serca, to znaczyloby to ze takie seryjne auta jak merc s, czy bmw 7 z kuloodpornymi szybami nie przejda przegladu i policja moglaby nam zabrac dowod... przeciez przy wypadku kuloodpornej szyby nikt nie bedzie w stanie wybic...

 

...tak to wlasnie bywa z naszymi swietnymi przepisami drogowymi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co wy z tymi spryskiwaczami sie tak uwzieliscie...ani sprysk ani samopoziom nie jest potrzebny!!!

 

Zacytuję:

 

"CO MÓWIĄ PRZEPISY

Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.

W praktyce reflektory soczewkowe przerobione na xenonowe zewnętrznie, niemożliwe są do odróżnienia od fabrycznych xenonów. Dobrze ustawione nie będą oślepiały!"

swieci gorzej niz zwykla lampa bez soczewki w b5 3b..natomiast mniejsza soczewka xenon w a6 (c4) swieci dalej niz org. soczewa w b5 3bg...

rewelacja i nie swieci tak jak org hella, albo na fk z tymi ringami a'la bmw, ktora oslepia okrotnie nie majac nawet xenona...

 

Ja osobiście inaczej rozumiemiem ten przepis.Według mnie wszystko co jest związane z bezpieczeństwem powinno być homologowane więc i te lampy,pomimo tego że są przeróbką..Ja jeżdżę dużo na niemcy kraje beneluxu i raczej nie zaryzykuję jazdy z takim xenonem bez samoregulatora i spryskiwacza.Ale to tylko moje zdanie.Dziś jak znajdę troszkę czasu to podjadę na stację diagnostyczną i zapytam jak oni na to patrzą ?Być może masz rację i w polsce patrzą na to inaczej jak u naszych zachodnich sąsiadów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam tylko nadzieje, że nadejdzie taka chwila, w której nasze prawo w tym względzie zostanie dostosowane do realiów europejskich i zamiast kolejnej akcji typu "Znicz" powstanie analogiczna, która będzie łapała wyrywkowo takich świecąych na niebiesko, zwłaszcza w starych samochodach. Świątecznie życzę stopy mandatu oscylującej wokół 500zł i odebrania dowodu rejestracyjnego (to oczywiście wymagałoby zmiany obecnych przepisów, bo póki co lipa).

 

Wiem również o czym mówię, bo mam kilku znajomych z ksenonami domowej roboty(jeden nawet w Oplu Kadecie wstawił) i choćby nie wiem jak się upierali, że nie walą po oczach, to ja wiem co widzę jak jadą z naprzeciwka.

 

Kolejna sprawa jest taka, że już nie tylko w Austrii nie miałbym czego z takim systemem szukać (w razie kontroli rzecz jasna), ale zapewne również u czeskich sąsiadów, do których granicę mam jakieś 100m od domu (ostatnio mocno zaostrzyli przepisy drogowe, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa na drodze).

 

//edit

P.S.

Jak ktoś jest zainteresowany: http://www.nhtsa.gov/cars/rules/rulings/glare.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi

no bez przesady zeby do kadeta czy nawet malucha wstawiac xenon. to na pewno bedzie razilo bo jest inny klosz. poza tym ja on to przerabial niby? wsadzil zwykla zarowke d2r lub d2s i przykleil do gniazda z h4? badzmy powazni - nie mowie o takich domowych przerobkach....do tego w xenonie musi byc szklo clear, a nie sadze zeby twoj koles w kadecie polerowal szkla albo mial jakies 'specjalne tuningowe lapmy' jak zwal tak zwal, ale jesli lampa ma kreseczki i paseczki na kloszu to nie ma co tam robic xenonow bo zawsze bedzie razic... poza tym raczej obracamy sie na razie w temacie zarowek w roznych odmianach, a to co dodalem z cytatu to mialo sie tyczyc spryskiwaczy i sporu w ich kwesti... co do czechow czy innych krajow to nie moga ci zabrac dowodu! masz auto zarejestrowane w polsce, przeglady wg polskich przepisow, wiec w takiej austrjii nic do tego...jesli mialbys auto zarejestrowane w usa, full ciemne szyby, mega glosny wydech, neony itd (wszystko to mozesz sobie legalnie zamontowac do auta) i przyjechalbys na granice polska to uwazasz ze zabraliby dowod takiemu autu???

 

co ma akcja znicz do xenonow? raczej sie ona tyczy szalonych lub pijanych kierowcow i bezmyslnych pieszych ktorzy wlaza na jezdnie a nie prawidlowo ustawionych swiatel...

 

raczej policja powinna dawac mandaty tym oszolomom ktorzy wstawiaja za zwykle zarowki rozne 'zenony', zarowki o barwie czerwono-bialej, albo zielonej...czyli wszystkie 30zl shity z allegro i hipermarketow bo jak juz cos oslepia to wlasnie to...zreszta najnowszy passat 3c jak przed nim stoje czy jade to tez mnie oslepia jak cholera, wiec co kogo oslepia to uwazalbym za kwestie sporna...

 

to czy mam zarowke 4300K czy 12000 K i jakiej ona jest firmy nie ma nic do rzeczy czy bede oslepial czy nie...zalezy od tego dobre ustawienie reflektora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Witam!

 

Tak sobie czytam i rozmyślam - temat xenonów (org) i ksenownów (doróbek) przestudiowałem od początku do końca - bo napaliłem się jak małe dziecko - bo sąsiad kupił sobie Audi S6 4.2 Quatro r. 2006 ... a ja tylko passka :przestraszony:

 

1. każda stacja diag ma gdzieś co świeci ... przynajmniej tak powiedziano mi w 3 różnych i w WORDZIE, ma mieć określone parametry (czytaj REGULACJE) - a czy to będzie karbid, świeczka, świetlik, xenon czy żarówka - mają to gdzieś.... - światło ma być barwy białej, względnie żółtej - jeśli chodzi o teorię kolorów to możemy podyskutować co jest białe a co czarne bo mam za sobą 3 lata pracy u producenta farb i lakierów (CieLAB itd..) :kwasny:

 

2. przeróbki reflektorów ? po co ? soczewki zabawy... ech po co ? wiem że xenony świeca lepiej i wogóle, najlepsze jest dołożyć sobie belkę na relingi i zamontować 4 szperacze i jest spoko jasno... - ale dobra groteska groteską... podzielam zdanie kadafiego... ale tak naprawdę jest wiele innych czynników kiedy nie chciałbym mieć xenonów czy ksenonów... przedewszystkim od jaśniejszego światła szybciej siada wzrok... szybciej męczą się oczy, po drugie oczy mają lepszą sprawność tylko przez "krótki" czas przy świetle o jaśniejszej barwie (np 8h - tylko ok 3h w xenonach widzimy tyle samo co przy zwykłych). a ja staram się szanować swoje oko - i lewe i prawe :0

 

argumentów jest wiele - tyle ile kolorów światła :kwasny:

 

ale jak to ładnie brzmi - mam xenony ! :looka:

a ja mówię a ja mam xenofobie w bagażniku i jestem happy :):hurra:

 

Pozdrawiam

wszystkich - konstruktywna dyskusja jest bardzo budująca :):ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

 

1. Ja nigdzie nie napisałem o zabieraniu dowodu w Czechach czy Austrii.

 

2. Wspominając akcję znicz napisałem analogiczna, więc czytaj ze zrozumieniem :)

 

3. To czy rodzaje żarówek, własnoręcznie montowane ksenony (zarówno w przystosowanych lampach, jak i nie) mają wpływ na oślepianie wyłuszcza m.in. podana przeze mnie strona. Dociekliwi sobie przeczytają i ew. poszukają dalej. Ja ze swojej strony wyczerpałem temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności