bula02 Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2009 Witam, przeszukałem forum ale nie znalazłem podobnego problemu do mojego. W marcu kupiłem passata, po jakimś miesiącu zaczął ciężko palić (za 2 razem). tak jeździłem ok miesiąca i założyłem instalację gazową. Na gazie samochód pali bardzo dobrze a z benzyną jest z dnia na dzień coraz gorzej. W dniu dzisiejszym odpalił mi za 5 razem Objawy jakie zauważyłem to: - po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompki paliwowej - jak przestanę kręcić rozrusznikiem to pompka na chwilę się włącza - czasem przy pierwszym przekręceniu kluczyka słuchać pompkę ale jest to sporadyczne. Mam wymienione cewki zapłonowe (oryginalne), świece (bosch), przekaźnik pompy paliwa (oryginalny) oraz przepływomierz (oryginalny). Sądzicie że może to być problem z pompką ? dodam że byłem u elektryka i sprawdził że prąd do pompki dochodzi za każdym razem. Dodam że zakręcałem juz instalację gazową na noc i rano auto odpalało tak samo więc gaz jest szczelny. Może ktoś z was miał taki problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2009 Jak na gazie odpala ładnie??? Sprawdź vagiem czujnik temp cieczy no i ciśnienie na pompie paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2009 a wiesz może jakie to są bloki ? albo jakie logi zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2009 Na gazie samochód pali bardzo dobrze a z benzyną jest z dnia na dzień coraz gorzej. jak to odpala na gazie?! instalacja pozwala Ci na odpalenie silnika na LPG?! podjedź na zlota w pierwszy sierpniowy poniedziałek, bo chciałbym to zobaczyć... Przyczyn "słabego" odpalania należałoby szukać w nieszczelności rurek podciśnieniowych albo na komputerze - nie napisałeś czy słabo zapala za każdym razem, czy tylko jak jest zimny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2009 jak to odpala na gazie?!instalacja pozwala Ci na odpalenie silnika na LPG?! podjedź na zlota w pierwszy sierpniowy poniedziałek, bo chciałbym to zobaczyć... Przyczyn "słabego" odpalania należałoby szukać w nieszczelności rurek podciśnieniowych albo na komputerze - nie napisałeś czy słabo zapala za każdym razem, czy tylko jak jest zimny? Na gazie odpala w tzw. trybie awaryjny. Jest to tryb który uruchamia się manulanie. Jak przekręzasz stacyjnę to trzymasz przycisk wł/wył gazu, odpalasz silnik i puszczasz przycisk. Samochód odpala bardzo źle na zimnym silniku a gdy się rozgrzeje i odpala się go zaraz po zgaszeniu to trzeba kręcić ok 4-5 sekund. Jełsi odczekam jakieś 30 minut to znowu źle odpala tzn za 2-3 razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2009 (edytowane) dwa, w zasadzie trzy pytania: 1. czy wymieniłeś przepływkę tak, jak pisałeś w maju [i później - bo wychodzi na to, że wymieniłeś na równie zepsutą]? bo temat się skończył po diagnozie i nie napisałeś czy wymieniłeś, czy nie... 2. czy problem przestawionego rozrządu już nie występuje? Tzn. czy ktoś poprawił rozrząd? czy występują jakieś inne błędy? Edytowane 22 Lipca 2009 przez marecek linki do poprzednich problemów kolegi bula02. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2009 najpierw przepływkę wymieniłem na podróbę która była wadliwa, potem kupiłem oryginalną boscha i jest ok. Błąd z rozrądem został skasowany i jest OK - nic od jakiś 2 miesięcy się nie wyświetla. Błąd na kompie jaki mi się pojawia to 16804 Właśnie podpiąłem vaga pod auto i zobaczyłem ze mimo iż na liczniku mam 90 stopni to vag skacze między 78 a 122 stopnie a raz wyświetla stale 87 stopnie. Czyli mam walnięty czujnik temp cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2009 (edytowane) No to czekamy na dalsze efekty.Sprawdź jeszcze go z rana czy temp na bloku jest zbliżona do temp.otoczenia.A błąd jest związany chyba z katem,będzie pochodzenia LPG. Edytowane 22 Lipca 2009 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #9 Napisano 23 Lipca 2009 Witam! Jaki masz przebieg, może katalizator masz już zapchany. Trzeba by było jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa, może pompa. U mnie najpierw padła pompa paliwa a później się okazło że mam też totalnie zapchany katalizator, przebieg 210kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #10 Napisano 23 Lipca 2009 No to czekamy na dalsze efekty.Sprawdź jeszcze go z rana czy temp na bloku jest zbliżona do temp.otoczenia. rano przed odpaleniem pokazywało mi między 78 a 90 stopni C. Temperatura na zewnątrz 21 stopni. Czyli czujnik mam na pewno walnięty. U mnie najpierw padła pompa paliwa a później się okazło że mam też totalnie zapchany katalizator po wykasowaniu, błąd 16804 pojawia mi się po przejechaniu 90 km. Jak sprawdzić czy katalizator jest zapchany ? Muszę go wymontować ? ---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 13:40 ---------- Kupiłem nowy czujnik temperatury. Auto zaczęło odpalać lepiej ale nadal nie jest tak jak powinno. Tak jak wczesniej pisałem nie załacza mi sie pompka po przekreceniu stacyjki. Dzisiaj trochę pokombinowałem i zauważyłem że gdy odpalę samochód i potem wycięgnę bezpiecznik 29 (sterownie silnikiem), wyłączę stacyjkę, wsadzę z powrotem bezpiecznik i włączę stacyjkę to pompka się uruchamia - i tak jest za każdym razem, auta zapala z dotyku. Jak odpalam i gaszę silnik przez stacyjkę to pompka się nie włącza i musze długo kręcić rozrusznikiem. Może to wina stacyjki ? Albo jakiegoś przekaźnika silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #11 Napisano 23 Lipca 2009 Witam Ja stawiam na kostkę stacyjki. miałem tak w audi 1.8t po wymianie palił z CHUCKA NORISA ( PÓŁ obrotu:D) POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 23 Lipca 2009 (edytowane) Kiedyś ktoś mi poradził zobaczyć co się dzieje gdy podam + przewodem z aku własnie chyba na bezpiecznik 29,ale lepiej się upewnić i zapytać fachowe głowy.. Edytowane 23 Lipca 2009 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #13 Napisano 24 Lipca 2009 Właśnie wróciłem od elektryka i co zostało zrobione ?? Nic Jedyne co zauważył to to że przy wyłączaniu stacyjki prąd przez cały czas idzie na komputer czyli komp chodził 24h. Prąd idzie przez bezpiecznik 29. Gdy bezpiecznik jest wyjęty i właczy się stacyjkę i wyłączy to prąd zanika. Gdy bezpiecznik jest włożony to prąd nie zanika Tymczasowo założył mi przekaźnik który odłącza prąd i załącza go gdy włączę stacyjkę. Pompka działa jedynie gdy na przekręconej stacyjce wyciągnę bezpiecznik potem wyłączę stacyjkę , wsadzę bezpiecznik i włączę stacyjkę. Wiecie może co tym razem może być nie tak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek_tz Zgłoś #14 Napisano 28 Lipca 2009 Krystian poradziłeś sobie z tym w końcu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bula02 Zgłoś #15 Napisano 7 Października 2009 odświeżam temat ponieważ dzisiaj elektryk robił drugie podejście i niestety nadal nic nie dało się zobić. Auto nadal kiepsko pali tzn przy przekręceniu stacyjki pompka się nie uruchamia. Dodatkowo jak wyłączam stacyjkę to prąd przez cały czas idzie na cewki. Po wyciągnięciu i wsadzeniu bezpiecznika 29 jest OK do następnego odpalenia. Pewnie nie che mi się włączyć pompka bo sterownik ma "informację" ze stacyjka nie została wyłączona.(stacyjka i kostka jest OK) dodam że niedawno musiałem, jak na razie, pozbyć się środka z katalizatora ponieważ był cały zapchany (jak bede miał trochę gotówki to wstawię nowy) ale to też nie pomogło. Pomożecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach