Skocz do zawartości
Gość ministeel

[1.9 TDI AVF] Błąd EGR oraz kontroka od emisji spalin:/

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ministeel

Na samym początku witam wszystkich i niestety szukam pomocy. Jestem posiadaczem a4 b6 1.9tdi avf a mój problem to. Po zakupie auta zobaczyłem, że cieknie z EGR więc go rozmontowałem przeczyściłem moczył się całą noc (nie był tak bardzo zawalony od środka ) poskręcałem oczywiście z nowym oringiem i uszczelką i nie cieknie już ale... Po pewnym czasie przestała gasnąć kontrolka Emission control system (ta żółta) i jak podpiąłem 1 raz vaga wyskoczył błąd

1 Fault Found:

19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

więc zrobiłem kolejny krok logi

na wolnych obratach

 

egr2.th.jpg

 

oraz BS

egr3.th.png

 

Jeszcze próbowałem przeczyścić ten zawór n239 popsikałem go wd40 a później wyskoczyły mi dwa błędy

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -

ale przynajmniej nie było tego z EGR pokasowałem je i już więcej się nie pokazały. Ale za to 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded powrócił

 

Przy okazji wymieniłem czujnik g26/g6

 

Wyczytałem gdzieś że może membranę gdzieś uszkodziłem w EGR więc ponownie go wyciągnąłem i pomoczyłem w WD40.

Gdy dmuchałem w wężyk (jest widoczny na fotce) to powietrze uciekało tymi otworami gdzie pokazuje śrubokręt i czy tak powinno być?

 

13072009240.th.jpg

 

oraz czy ten zaworek w EGR od spalin na dole tak ciężko chodzi? u mnie aby się poruszył trzeba było mocno naciskać.

 

13072009241.th.jpg

 

A oto zawór w całości

 

13072009242.th.jpg

a po zamontowaniu z powrotem zrobione zostały logi.

na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu

 

egr1.th.png

 

tutaj próba w bs

 

egr2bs.th.png

 

nadal nie zmieniają się wartości gdy EGR jest otwarty i zamknięty. Przepływomierz przeczyściłem sprężonym powietrzem.

Elektrozawór n239 ma 34 ohmy oporu.

 

a tutaj znów na wolnych obrotach po próbie bs

 

egr3.th.png

 

Błąd dalej wyskakuje pomimo kasacji Podejrzewam, że może membranę uszkodziłem choć są to moje tylko przypuszczenia. Nie wiem czy wymieniać EGR na nówkę czy szukać gdzieś indziej rozwiązania? Macie jakieś pomysły bo mi się pomału kończą co by dalej robić:confused::confused:

pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zmieniłem zaworek N75 i mam z głowy wszystkie Abgas Werkstatt / Emision Workshop. EGR nawet nie dotknąłem, choć też jest nieco zaoliwiony. Do tego jeszcze upewnij sie, że przewody podciśnieniowe trzymają ciśnienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ministeel

Dziwi mnie to dlatego, że ten błąd pojawił sie dopiero po czyszczeniu zaworu EGR, wcześniej jak cały zawór był uwalony bo syto ciekło z niego żadnego błędu nie było. A jak najlepiej sprawdzić podciśnienie i czy można sprawdzić zawór n75?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwi mnie to dlatego, że ten błąd pojawił sie dopiero po czyszczeniu zaworu EGR, wcześniej jak cały zawór był uwalony bo syto ciekło z niego żadnego błędu nie było. A jak najlepiej sprawdzić podciśnienie i czy można sprawdzić zawór n75?:confused:

 

 

A jesli syto z niego cieklo to czemu w ogole go czysciles?

Sorki za pytanie, wczesniej nigdy nie czyscilem EGR ani jak do tej pory nie mialem z nim zadnych problemow mimo ze tez moj jest troche brudny od oleju, ale tak na chlopski rozum czyszczenie pomaga jak jest zafajdany nagarem, zanieczyszczenia wplywaja na jego prace, a jesli jest nieszczelny ("syto cieklo") to w czym pomoze czyszczenie?

Raczej chyba nad wymiana trzeba by sie zastanowic?

Chyba ze zle rozumuje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ministeel

No ale teraz po czyszczeniu już minął miesiąc i przejechałem ponad tysiąc km a zawór jest suchutki nic z niego nie cieknie tylko tyle że jest problem z tym błędem 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

bo ciągle jest i usuwanie nic nie pomaga. Dziwi mnie to bo wcześniej jak z EGR ciekło kontrolka od spalin gasła a teraz nie:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uszkodziłeś membranę to -sprawdz pompką albo zassij powietrze po podłączeniu rurki lub pompki. poczujesz ze przechodzi (jak membrana działa nie bedzie przechodziło . Jesli padła membrana zawór sie nie zamknie podczas gaszenia auta ( to jego jedyna funkcja) i poczujesz telepanie lub kołatanie silnikiem przy gaszeniu auta to wszystko i z błedami to wiele nie ma wspólnego raczej. Mam to samo i jestem w poszukiwaniu takiej membrany z jakiegos autka . U mnie nie ma błędów .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ministeel

Jak zasysam powietrze i wdmuchuje przez rurkę na górze zaworu EGR to tak jakby uciekało powietrze tymi dziurkami dwoma po bokach. Przy gaszeniu auta zawór się zamyka. Wcześniej jak czyściłem EGR zauważyłem, że jeden wężyk ten idący od pompki był przetarty więc go wymieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również posiadam ten problem z tym ze wymieniłem egr na nowy i nadal wywala emission workshop a na diagnostyce wywala błąd 19586 EGR SYSTEM CONTROL RANGE EXCEEDED P3130 INTERMITENT ,DOSTAJE JUZ SZAŁU POMOCY:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem, pojawiła mi się kontrolka silnika z komunikatem EMISSIONS WORKSHOP, po podpieciu pod SMATRBOXA pokazało bład:

19586 P3130 Exhaust sporadic: gas reciruculation (EGR) system regulation: control limit exceeded

Wyczyscilem zawor EGR ktory byl dosc mocno zanieczyszczony i wykasowalem blad, niestety po kilku dniach ponownie sie pojawil.

Mial ktos z Was podobny problem, jesli tak to jak mozna sie z nim uporac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten błąd również wyskakiwał, co zauważyłem? Uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej na liczniku 90 stopni a na Vag-u w silniku 74. Po wymianie czujnika błędu nie widziałem jeszcze. Gdzieś wyczytałem na forum podobną sytuację do mojej więc polecam sprawdzić ten czujnik.

 

Mógłby ktoś mi podesłać instrukcję jak wyczyścić zawór EGR ? Nigdy czegoś takiego nie robiłem a widzę ze trochę mokro wokół zaworu i zrobiłbym z tym porządek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie ten błąd również wyskakiwał, co zauważyłem? Uszkodzony czujnik temp cieczy chłodzącej na liczniku 90 stopni a na Vag-u w silniku 74. Po wymianie czujnika błędu nie widziałem jeszcze. Gdzieś wyczytałem na forum podobną sytuację do mojej więc polecam sprawdzić ten czujnik.

 

Mógłby ktoś mi podesłać instrukcję jak wyczyścić zawór EGR ? Nigdy czegoś takiego nie robiłem a widzę ze trochę mokro wokół zaworu i zrobiłbym z tym porządek.

p@wel tez miales ten blad (19586 P3130)?? I ile przejechales od wymiany tego czujnika?

a ktory dokladnie czujnik temperatury, ten z tylu silnika czy ten na dole przy chlodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, błąd jaki się wyświetlał to nr 19586, który wskazywał na EGR. Gdzieś wcześniej wyczytałem o tym zjawisku z czujnikiem temp. Vag nie wyświetla uszkodzonego czujnika temp cieczy chłodzącej ( ten z tyłu silnika ) bo on jeszcze działa, z tym że fałszuje już pomiar. Nie daje pewności, że to jest przyczyna ale sugeruję aby ten fakt sprawdzić, rozgrzać autko i porównać na Vagu i liczniku jaka jest temp cieczy chłodzącej. W moim przypadku była to różnica aż 15 stopni tak więc sporo. Na forum czytałem kiedyś o identycznym przypadku z błędem 19586 i wymiana tego czujnika okazała się strzałem w 10. Tylko radzę podpiąć pod VAGa a nie kupować w ciemno :)

 

PS Czasem różnica temperatur na Vag-u i liczniku wynika z uszkodzenego termostatu. Tak więc polecam zwrócić również na to uwagę. Przy sprawnym czujniku temp i sprawnym termostacie pomiary temperatur powinny być zbliżone :)

Edytowane przez p@wel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha a jednak, dziś problem z EGR powrócił a już myślałem że mam spokój. Jeśli ktoś rozwiązał problem z błędem 19586 to proszę o pomoc. EGR czysty, specjalnie się nie poci a błąd od czasu do czasu się pojawia ( zawsze gdy silnik rozgrzany i jadę na wolnych obrotach). Nie wiem co z tym fantem zrobić. Jak za pomocą VAG-a dokładnie przebadać EGR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie otóż mnie również zapaliła się ta żółta kontrolka spalin, podłączyłem samochód pod kompa i pokazało mi-"19586.P3130 Recyrkulacja spalin przekroczono na wartość graniczną" wie ktoś co to oznacza i co trzeba wymienić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o mnie chodzi to nadal pojawia mi się ten błąd raz częściej raz rzadziej, EGR czyszczony, węże sprawdzone, N18 sprawny i wychodzi na to, że niestety sam EGR do wymiany. Narazie mam błąd sporadyczny i tak śmigam. Póki co olewam sprawę bo mam trochę pilniejsze rzeczy do zrobienia w aucie ( z czasem przyzwyczaiłem do tego dźwięku beeep podczas odpalania). Niestety nie mam możliwości na podmianę na 100% sprawnego EGR-a aby mieć pewność co do usterki. Kontaktowałem się również z innym kolegą z forum, który borykał się z tym błędem i po wymianie na używany EGR ( chyba coś ok 250 zł dał) problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja również posiadam ten problem z tym ze wymieniłem egr na nowy i nadal wywala emission workshop a na diagnostyce wywala błąd 19586 EGR SYSTEM CONTROL RANGE EXCEEDED P3130 INTERMITENT ,DOSTAJE JUZ SZAŁU POMOCY
Tylko ze kolega wymienił EGR i lipa.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jednemu pomogło innemu nie ( wiadomo nie zawsze ta sama przyczyna będzie u wszystkich) ... dlatego ja bym chętnie na próbę podmienił na 100% sprawny no ale nie mam więc temat u mnie leży. Ty możesz zacząć od wyczyszczenia EGRa z nagaru może wystarczy w Twoim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u znajomego i za browara skasował mi błąd lecz nie cieszyłem sie długo po przejechaniu 20km kontrolka się znowu zapaliła czyli cos go boli :( tylko co???? miał ktoś taki problem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności