Skocz do zawartości
Ameryka111

Samodzielna wymiana wkładu pompy paliwa-objawy uszkodzonej pompy 1.9/2.0 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Dzisiaj postanowiłem zrobić to do czego zabierałem się jak pies do jeża a mianowicie wymienić wkład w pompie paliwa. Po wizycie w serwisie VW i oznajmieniu że wymiana pompy to koszt ponad 1000zł kupiłem samą pompę :http://www.allegro.pl/item691226077_pompa_paliwa_vw_passat_b5_b6_b7_1_9tdi_2_0tdi_new.html

.Wymiana trwała prawie 1,5 godzinki i uważam że wymaga cierpliwości.

1) Pod tylną kanapą z prawej strony znajduje się pompa, wystarczy odkręcić pierścień przytrzymujący pompę (mój sposób to płaski śrubokręt i młoteczek)

2) odpinamy przewody zasilające pompę oraz wężyki

3)wyjmujemy pompę i zdejmujemy sprężynę która znajduje się w centralnej części pompy

3) dochodzimy do samej pompy i mocno trzymając (np żabka) po wcześniejszym odłączeniu kabli zasilających oraz wężyka( uwaga ja go nie mogłem wyjąc, musiałem ułamać kawałem plastiku łączącego pompę z wężykiem) mocnym ruchem wyciągamy wkład.

4) w to samo miejsce wkładamy nowa pompę podłączamy zasilanie oraz wężyk (ja ścisnąłem go na opaski)

5)Układamy uszczelkę na obrysie otworu zbiornika paliwa i montujemy kompletna pompę w to samo miejsce.

6) zabezpieczamy pompę pierścieniem przytrzymującym

7) podłączamy wężyki i zasilanie

 

Passacik chodzi jak złotko :winner_first_h4h:.

 

Całkowity koszt to 181zł!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pass05

witam, również posiadam Passata B6 1,9 TDI 2005 r i tak samo nie działa pompa. Czy ten wkład do pompy się sprawdza? W sklepie powiedziano mi o zamienniku produkowanym w Polsce za cenę 550 zł ale nie udzielają gwarancji, jest także cała kompletna pompa za 960 zł. Jakie rozwiązanie jest najlepsze?

 

z góry dziękuję za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, tez jestem ciekaw czy taki zamiennik sie sprawdzi mam Passata b6 1,9 tdi 77kw 2006r i dzisiejszego dnia zauwazylem ze pompa w baku raz glosno buczy raz jest ok, wydaje mi sie ze czeka mnie wymiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do pompy paliwa to mozna wymienic cam wklad jej?? bo za oryginal nowy powiedzieli mi 750zł z gwarancja 1.5 roku..

 

 

mam pompe o numerach 3c0 919 050 L

 

dodatkowo nie wiem jak zdjąć kanape w Sedanie..

 

---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:42 ----------

 

co do pompy paliwa to mozna wymienic cam wklad jej?? bo za oryginal nowy powiedzieli mi 750zł z gwarancja 1.5 roku..

 

 

mam pompe o numerach 3c0 919 050 L

 

dodatkowo nie wiem jak zdjąć kanape w Sedanie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kanapa na zatrzaskach jest szarpnij i wyjdzie ja zmieniałem sam wkład na oginalny ale kupiony w sklepie u kolegi dałem rok temu 500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w jaki sposób w sedanie zrobic to.. nie wiem w ktora storne.. z przdniej czesci podnosi sie i wychodzi z dwoch zatrzaskow ale co pozniej.. z tylniej czesci kanapy cos trzyma i nie weim jak to poluzowac..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takiego samego PASKA z przebiegiem 168000 km. Mam pytanie ile kosztowała Pana pompa z allegro gdyż są różne. W serwisie chyba faktycznie na głowę poupadali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz poszukać w moich postach bo wcześniej pisałem ale ja do swojego płaciłem za niby oryginalną która idzie na pierwszy montaż Pierburg a w opakowaniu nasza PL Automotive i taką wymontowałem ze swojego zbiornika - są dostępne na allegro za około 340 zł z przesyłką ( do 1.9 i 2.0 jak pamiętam idą takie same ) link do aukcji i widzę że cena już rozsądniejsza

http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-vw-passat-audi-a4-1-9-2-0-tdi-oryg-i1380772965.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniałem dziś pompę paliwa i jej w końcu nie wymieniłem, bo miałem problem aby odłączyć przewód od paliwa przy samej pompce, czym najlepiej go wyjąc rozłączyć aby nie uszkodzić wężyka i starej pompy ????

 

---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:06 ----------

 

I teraz po całkowitym złożeniu na stara pompę (bo nie udało mi się jej wymienić) tak mi buczy pompa ze radio nie pomaga a mam do pokonania 180km na boczącej pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamietam, że też miałem problemy z wyjęciem starego wkładu. Tzn ze zdjęciem wężyka, ale stwierdziłem, że nie będę się bawił więc wziąłem kombinerki i pozgniatałem tam gdzie jest wężyk nasadzony tak aby plastik popękał i tak wysunałem wężyk i włożyłem nowy wkład. po co CI ta stara pompa jak jest do wyrzucenia i tak;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym najlepiej go wyjąc rozłączyć aby nie uszkodzić wężyka i starej pompy ????

 

 

ja użyłem suszarki do włosów. nagrzewałem w miarę wolno (chwilę to trwało), później za pomocą drugiej osoby z kombinerkami zsunąłem wężyk. do założenia nowej też podgrzałem. tylko rób to na suchej pompie, bez paliwa, i wiadomo, grzej tyle ile musisz - samą końcówkę węża.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

suszarką długo trwa,lepiej podgrzać ogniem z zapalniczki tylko daleko od zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
suszarką długo trwa,lepiej podgrzać ogniem z zapalniczki tylko daleko od zbiornika.

 

kolego, zależy jaką masz suszarkę. grzałem zwykłą suszarka za 70zł 1400W ok 3min rozkładając strumień powietrza równomiernie dookoła węża. chodzi tylko o uplastycznienie węża. otwartym ogniem przy paliwie - osobiście nie polecam. poza tym, może nastąpić nadpalenie węża lub innej części, nie wspomnę o dużym zagrożeniu pożarowym...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje oryginał a ile zamiennik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kupiłem na allegro zamiennik za ok. 170zł. 12m gwarancji na razie (4m)chodzi bez zarzutu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze brak mozliwosci odpalenia auta bez zadnego bledu na desce i w komputerze bedzie najprawdopodobniej pompa w zbiorniku, ale czy czy jednym z objawow uszkodzonej tej pompy bedzie tez szarpanie przy obrotach 3500-4000?

Przy pedale full w podlodze przy tych obrotach auto poszarpuje i nie idzie dalej w ogole - a powinien do odciecia.

W sumie zdarzylo mi sie tez ze 4 razy ze nie moglem go odpalic rano ale po ok 5-8 sek ryrania go odpalal, pompa czasem tez burczy.

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błędów o uszkodzonej pompie nie będzie w żadnym sterowniku i objawy takie jak piszesz,

w moim przypadku odkręciłem pokrywę filtra paliwa i po włączeniu zapłonu utwierdziłem się w problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładanie ten sam przypadek o którym piszesz... Z tym, że u mnie to się pojawiło po tym jak mi zamarzło paliwo.. samochód szarpał strasznie i nie wiedziałem dlaczego, wymiana filtra paliwa pomogła zdecydowanie ale mimo wszystko też szarpał tyle, że mniej.. Po roku padła całkowicie pompka i po wymianie autko śmiga jak należy;) Wtedy nie wiedziałem, że to pompa, zadawałem pytania na forum jeździłem po majstrach ale nikt nie wiedział co i jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tez mi sie wydaje ze to ta pompka byc - moze nie pompuje wystarczajacej ilosci paliwa przy wyzszych obrotach i pod max obciazeniem i dlatego dusi sie. Filtr paliwa wymienilem od razu ale zadnej poprawy nie zauwazylem.

Sprobuje kupic sama pompke z PL bo tu to sprzedaja calosc z koszem za ok 200f.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wiec probowalem dzis dostac sie do tej nieszczesnej pompy i utknalem. Zdjalem kanape, dekiel i wtyczke elektryczna i nie wiem jak zdjac te dwa przewody. Maja jakies klamry ale nie wiem jak to ruszyc. I czy pompa (cale to ustrojstwo) jest jakos zabezpieczone czy mozna tak po prostu wyjac ja ze zbiornika - probowalem ja podnosic ale ani drgnie.

 

[ATTACH=CONFIG]71436[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]71437[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności