Adrianek13 Zgłoś #1 Napisano 19 Lipca 2009 (edytowane) potrzebuje pomocy mam vw passata b5 1,9tdi tiptronic ABT wczoraj jechałem swoim passatem i doszło do zablokowania hamulców tzn. jechałem i w pewnym momencie poczułem że tiptronic zaczoł mi redukować biegii i auto dość mocno zwalniało pedał hamulca stawał się co raz bardziej twardszy jak się juz zaczymałem wszystkie 4 koła były gorące z przednich kół szedł dym i mały ogień z klocka na desce zaświeciła mi się kontrolka abs i ten żółty wykrzyknik od esp jak wystygły mi tarcze to trochę postukałem w zaciski i powoli puszczało i jakos dojechałem do domu dzis wsiadłem do auta zrobic próbe i okazało sie że pedal bardzo nisko jest po naciśnięciu hamulca a jak odpaliłem silnik to pedał poszedł w podłoge hamulec jest słaby. co to moze być ? potrzebuje pomocy Edytowane 13 Marca 2016 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #2 Napisano 19 Lipca 2009 Witam kolege,mam paska 1.9pd 130 kucy z tiptronic,wczoraj mialem identyczny problem ,po okolo 50km zaswiecila sie kontr.abs razem z esp,auto zatrzymalem zgasilem i po chwili jechalem dalej i wtedy zaczelo sie potworne zblokowanie 4 kol-automat niemial sily przerzucac pow 3 biegu,auto zatrzymalem a z kol poszedl dym i 40 minutowymi przerwami dojechalem do domu-normalnie porazka co moze byc przyczyna?moze koledzy z forum nam doradza?bo gdyby jeden tloczek by sie zapiekl to rozumiem-brudy itp ale 4 kola! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #3 Napisano 20 Lipca 2009 witaj ja dziś rozebrałem dwa przednie tłoczki wyczyściłem założyłem nowe gumki i nic to nie zmieniło. teraz nie mam wcale hamulców tylko ręczny hamulec pedał wpada w podłogę i nic nie twardnieje na prawą stronę płyn nie dociera a lewa nie łapie byłem u mechanika co zajmuje sie tylko vw i audi i powiedzial że na 99% to pompa abs! powiedział że padły sekcje na pompie tzn. zawiesiło się i pompa abs pracowala cały czas przy bardzo wysokim ciśnieniu jest ona elektryczna i pewnie padła. moja jest jakaś przegrzana a na obudowie jest ślad jakby przypalone od spodu ja znalazłem pompe od modelu FL bo u mnie jest taka zamontowana używke ale w idealnym stanie , zobaczymy jak wymienie co będzie mechanik mi powiedział że serwo się nie psuje raczej jak cos wymyślisz lub znajdziesz wcześniej powód usterki to napisz mi na priwa bo ja niestety musiałem paska do garażu i żony autem jedziemy na urlop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #4 Napisano 20 Lipca 2009 witaj,dzis bylem u swojego mechanika i jutro wezmie sie za paska,wstepna diagnoza-krociec wychodzacy z serva jest za dlugi i gdy sie nagrzeje blokuje wszystkie kola.jutro bedzie dzialal ale przegladalem forum i blokada kol np.zima moze powstac gdy serwo napije sie wody przez zatkane odplywy wody w podszybiu pod akumulatorkiem bo serwo tez jest na podszybiu.dzis wymienialem filtr przeciwpylkowy dmuchawy i ze zbiorniczka plynu hamulcowego na pompie wychodzi plastikowy wezyk-u mnie jest zacisniety zkleszczony a reszta wezyka i dzie poziomo po podszybiu i niewiem czemu ktos ten wezyk zakleszczyl?moze ktos z uzytkownikow pomoze,moze miec to znaczenie przy blok.kol? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #5 Napisano 21 Lipca 2009 witam ja biore kompa na urlop i będe monitorował tą sprawe napisz jakie rezultaty były naprawy a może inna jakaś diagnoza będzie bo w/g mnie kruciec nie bardzo bo przecież się nie wydłużył a wcześniej było wszystko oki ja myśle że to będzie albo sprawa którejś pompy serwo lub abs , ale jest też vacum pompa tylko nie wiem do czego ona służy a może awaria leży po stronie elektrycznej , tylko kolega mi mówił że komp wykarze awarie ale tylko w danym momencie jakbedą zablokowane koła:confused: DAWAJ ZNAKI JAK IDĄ POSTEPY W NAPRAWIE. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #6 Napisano 21 Lipca 2009 Może za dużo wody w płynie hamulcowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #7 Napisano 21 Lipca 2009 witam,bylem dzis u mechanika swojego i podlaczyl paska pod kompa,wyszedl blad-awaria czujnika hamulca,czujnik ten znajduje pod pedalem hamulca i pomimo dzialania stopu na lampach tylnych komputer wykryl blad.a teraz do rzeczy czujnik przegrzany dawal falszywe komunikaty i przesylal je do kompa auta,wowczas jak pisalem zaswiecila sie kontrolka abs i esp,poczym nastepowalo niemilosierne blokowanie,system abs elektryczny wychwytywal te komunikaty jak bym sam naciskal na pedal hamulca i stad te problemy,starszego typu abs bez elektroniki scislej wogole by do tego niedoprowadzil.zacznij od podlaczenia pod vaga,bo kupe kasy kosztuje pompa i osprzet jesli nikt nie grzebal przy pomie to najpierw proste badania.ps czujnik kosztowal mnie 39zeta firmy topran-0 bledow,jescze stestuje na trasie i sie odezwe bedziemy w kontakcie troche mi ulzylo-pozdrawiam Ciebie i Forumowiczow:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #8 Napisano 23 Lipca 2009 witaj możesz mi napisać tak fachowo jak mam powiedzieć w sklepie jaki czujnik potrzebuje i czy go dostane w sklepie czy w serwisie vw napisz jak działa?? to wszystko dzieki pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2009 czesc,jest to czujnik stopu przy pedale chamulca,ale mam smutna wiadomosc:(. wyjechalem paskiem 20km poza miasto i czulem jak auto zaczyna lekko hamowac po kolejnych 3 km musilem zjechac na pobocze;znowu 4 kola gorace przod nie moglem sie dotknac felg,a tyl ciut slabiej,wizyta u mechanilka plus podlaczenie pod kompa i jakiez moje zdziwienie:eek: awaria czujnika stop plus 2 blad niejasny sygnal polaczenia niepamietam kodu-kolega mechanik ma program co tlumaczy na polski ale mowil mi ze bedzie trzeba sie podlaczyc pod vaga vw,podal namiary na elektromechanika ktory robi same vw i audi,praktyka w servisie itp.ale wizyte mam po 3 sierpnia bo jest na urlopie.dodam ze mechanik moj obstawia na pompe abs,lub ten 2 blad gdzies gubi zasilanie ale bez podpiecia pod vaga lipa:(.dodam ze moj samochod po miescie jezdzi, ale blokady sa na trasie normalnie porazka.gdybys nie mial swiatel stop to czujnik zakloca prace abs ale jak masz i i nie ma bledu to tak jak pisales,acha swieca sie kontrolki abs i esp-odpisz jak cos sie dowiesz.pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2009 hej ja jestem jeszcze na urlopie ale pompa juz mi przyszła - rodzice mi ją odebrali mi j0 napisz jakie masz numery na pompie abs to są te numery 8E0614111 i na końcu jest literka która jest bardzo ważna żeby twój moduł przy pompie co jest się nią zgrał i funkcjonował . ja swoją kupiłem kompletnąza 190zł z modułem i całą resztą oczywiście używaną ale moja jest taka sama jak w wersji lifting numery mojej to 8E0614111T na allegro niektórzy chca za taką bez modułu po 500-700zł w przyszłą sobote będe dopiero wymieniał to wtedy ci mogę dać znać co jest grane u mnie ale ty napewno będziesz wiedział coś wcześniej. daj znać to jest jakaś masakra normalnie , bo ja na dziś nie mam hamulców wcale pedał w podłodze i nic. ciekawe jakie koszty za tym pójdą. pozdrawiam z Zakopanego Ciebie i forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #11 Napisano 25 Lipca 2009 witaj,podaje numery 4 B0614517 G,na pompie bylem dzis podpiac sie pod vaga i wyswietla problem z sterownikiem pompy abs,65535 U48023 oraz brak komunikacji abs ecu 18057 P1649 ,ale 100% pewnosci niema ze to sterownik i lepiej by bylo gdyby elektromechanik luknal a ja dopiero po 3 sierpnia mam termin wlasnie.na alegro sa firmy ktore regeneruja te sterowniki cena kolo 300zeta ale jak to nie to a np.luzny kabel? pozdrawiam Ciebie i Forumowiczow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #12 Napisano 27 Lipca 2009 http://www.allegro.pl/item690837136_sterownik_pompa_abs_audi_a6_a4_bmw_vw_passat_b5.html ja dzwoniłem do tego gośćia i naprawde był konkretny ale u mnie nie to jest uszkodzone z tego co mi powiedział przez telefon zadzwoń do niego sobie zobzczysz co ci powie mnie powiedzial że to na 99% nie będzie ten moduł sterujący jak mu opisałem moją usterkę w pasku , on mi powiedzial że jak mi stale lub długo świeci kontrolka od abs lub w czasie jazdy mi mruga bądż tez się zaświeci to będzie wina modułu. pozdrawiam Adrian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #13 Napisano 27 Lipca 2009 jutro zadzwonie to znaczy ze mamy ten sam problem i trafiony jest modul lub jak zwal sterownik pompy abs,u mnie blokowanie jest na trasie i w cieple dni,znaczy sa w elektronoice modulu zimne luty ,jutro dryndne i sie dowiem,pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adrianek13 Zgłoś #14 Napisano 1 Sierpnia 2009 witam dzis wymieniłem pompe abs moduł - sterownik i tą drugą pompe co jest poniżej i kapa nic pedał mam nadal w podłodze i nie mam hamulców nie mam siły nie wiem co robić pomocy!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scubi206 Zgłoś #15 Napisano 2 Sierpnia 2009 Ja bym stawiał na serwo w paskach lubią polecieć, koszt nowego około 450 zł + wymiana około 200 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #16 Napisano 2 Sierpnia 2009 (edytowane) witam forumowiczow,i kolege z blizniaczym problemem-nie wspomne juz ze pare razy na trasie oczywiscie mialem zblokowanie 4 kol,wymienilem czujnik stopu blad z vaga,i zrobilem test odlaczylem wtyczke euro od sterownika pompy abs po zablokowaniu kol i ryszylem dalej w trase i klops... kola zaczely znow blokowac!mam pytanie czy odlaczajac sterownik pompy abs,odlaczam elektronike hamulcy abs plus esp na logike biorac to tak ale do licha czemu kola blokuja?w paskach od 2001 r w servo sa montowane 2 membrany moze to jest powod blokowania?pozdrawiam i wspolczuje koledze adriankowi.ps moze mamy pozbyc sie auta skoro wszyscy rozkladaja rece?dodam ze wymieniac czesci po kolei to dyza strata forsy nerwow i czasu. Edytowane 2 Sierpnia 2009 przez rafa762 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #17 Napisano 2 Sierpnia 2009 miałem problem z blokowaniem kół w moim pasku. Czasami blokowały się hamulce a czasami wszystko było ok. Po wielu kombinacjach okazało się że problem tkwił w regulacji śruby pod pedałem hamulca. Po przekręceniu kilku obrotów (większy luz) problem ustał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #18 Napisano 2 Sierpnia 2009 a jakiej sruby czujnika?stopu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #19 Napisano 3 Sierpnia 2009 nie czujnika stopu. regulacja wysokości pedału hamulca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafa762 Zgłoś #20 Napisano 3 Sierpnia 2009 ok rozumie,podepne sie do problemu kolegi adriana-dzis odstawilem auto do warsztatu i diagnoza padla na pompe hamulcowa lub dziurawa membrane w servie,jak odbiore auto to sie odezwe i dam znac-pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach