Skocz do zawartości
...gruby...

potencjometr przepustnic, zawór wolnych obrotow i jeszcze kilka spraw

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem

jestem od niedawna posiadaczem passata b3 2,0 2e powoli staram sie przywrocic go do fabrycznych ustawien, gdyz poprzedni własciciel nie dbał za bardzo o ustawienia silnika

po zakupie wymieniłem rozrzad tu okazało sie ze koło posrednie było przestawione z poł obrotu ustawiłem wszystko jak nalezy ustawiłem rowniez aparat zapłonowy na znak na jego obudowie czyli 1 cyl i kolo wału korbowego na znak na plastikowej obudowie rozradu auto zapaliło bez problemow nie strzela nie kicha rano zapala na dotyk, problem jest nieco inny mam za wysokie wolne obroty i auto ma troche mało mocy to znaczy ładnie ciagnie od praktycznie 1 tys ale tylko gdzies do 4 tys pozniej jak by juz nie miał siły, przed wymiana rozrzadu było tak samo wiec napewno nie było tu pomyłki, uszczelniłem dolot,wymieniłem przewody ,swiece i kopołke wraz z palcem, robiłem reset kompa oczywiscie prawidłowo i nic bez zmian jak było tak jest podejrzewam czujnik polozenia przepustnicy a co do obrotow to zawor wolnych obrotow

aha i jescze jedna sprawa jak przytrzymam silnik na okolo 2 tys obrotow to faluje jak cholera rowno od 1 ty do 2 tak jak by mu paliwo na chwile odcinało podczas jazdy objawia sie to strasznym szarpaniem

silnik mam zdrowy bez wyciekow suchy cały oleju nie ubywa i nie kopci

znajomy miał vento z takim własnie motorem i wiem co on potrafi wsciekał sie na kazdym biegu a u mnie jak by z 70 koni miał tylko

mam pytanie?

czy czujnik polozenia przepustnicy ma jakis wpływ na wyprzedzenie zapłonu?

gdy zdejme z niego wtyczke zaczyna strzelac w tłumik i bardzo powolnie wkrecac sie na obroty

 

po odłaczeniu wtyczki od zaworu wolnych obrotow nic sie nie dzieje czy to normalne?

 

czy zna ktos dobrego mechanika w łodzi ktory zna sie na tych silnikach?bo wiekrzosc traktuje ten motor jak poloneza a to sa zupełnie inne procedury

Edytowane przez ...gruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przepustnicy reguluje wyprzedzanie zapłonu w zakresie niskich i średnich obrotów, więc dobrze kombinujesz. Silnik krokowy buczy po przekręceniu stacyjki.Od razu nie zmieni się praca silnika jak zdejmiesz wtyczkę, po zdjęciu wtyczki i przygazowaniu zobaczysz jak będzie miał problem wyrównać wolne obroty,

Na Twoim miejscu sprawdziłbym przepływomierz czy nie zawiesza się klapa na ośce i nie dławi powietrza na dolocie do silnika. Przy tym silniku jest trochę czujników więc ze sprawdzeniem wszystkich jest trochę roboty, przetestuj jeszcze wtyczkę na sterowniku multimetrem wg instrukcji z WKŁ .Albo VAG ale przy tym roczniku mogą być problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz nie ma oporow w poruszaniu klapki , dodam jeszcze ze opisana sytuacja ma miejsce na benzynie i lpg

o ktora wtyczke sterownika chodzi? do vaga niestety nie mam dostepu

Edytowane przez ...gruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy podszybiu masz sterownik , odłącz wtyczkę od niego ,duża taka -jeśli dobrze pamiętam dwurzędowa. A nie napisałeś wcześniej że masz LPG. Ale skoro jest tak samo i na gazie i na benzynie to ewidentnie zapłon. Sprawdź jeszcze odmę, ten plastik na klawiaturze, czy dobrze wentyluje skrzynkę korbową.- jak odkręcisz korek wlewu oleju na odpalonym silniku to powinien zmienić obroty-przyszarpywać.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik przepustnicy reguluje wyprzedzanie zapłonu w zakresie niskich i średnich obrotów,

Z takim twierdzenie bym się nie zgodził - owszem położenie przepustnicy ma/może mieć wpływ m.in na wyprzedzenie zapłonu ale nie bezpośrednio.

W ECU jest zapisana procedura zachowania się poszczególnych elementów wykonawczych (iskra, wtrysk) w zależności od sumy wielu danych i ich wartości w danym momencie (położenie przepustnicy, temperatury róznych czujników, itp).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Piotrek, trochę mieszasz w tych postach, ja stawiam na źle ustawiony zapłon, konkretnie zbyt przyśpieszony. Kto za?:)

Po ustawieniu rozrządu, powinieneś ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu. Jeżeli zapłon jest zbyt przyśpieszony, na jałowym będziesz miał wyższe obroty, a mało mocy. Urządzenie sterujące zapłonem wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, przyśpiesza zapłon, żeby iskra powodująca zapłon, zdążyła zapalić mieszankę paliwowo-powietrzną. Jeżeli zapłon jest źle ustawiony, to powyżej 4.tys obrotów iskra powodująca zapłon, wychodzi poza obszar prawidłowej pracy i silnik się dusi. Spróbuj zrobić regulację, a póżniej można zastanawiać się nad innymi rzeczami. Jeżeli czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony, usterka jest pokazywana przez VAG-COM.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim razie czy zna ktos w łodzi dobry warsztat w ktorym ustawią mi pożądnie zapłon? bo jak narazie to kazdy digifanta traktuje jak 126p

a chodzi mi o takiego mechanika zeby wiedział z czym ma doczynienia

gg 1448827

tel 667 566 370

ewentualnie pw lub w tym temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kręcenie aparatem to po prostu przesada w 2E( Niemcy powinni 5 kilowym młotem nabić znaki montażowe aby nikt nie kręcił) ,zapłonem steruje sterownik-komputer który jak kolega Amanda opisuje, Kto rozbierał aparat to wie iż na każdy cylinder przypada przerwa około 2 cm miedzy blaszkami i to te 2 cm pozwalają w odpowiednim momencie podać iskrę impulsatorowi Halla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kręcenie aparatem to po prostu przesada w 2E

podobnie jak w każdym innym silniku w którym w aparacie zapłonowym (rozdzielaczu zapłonu) nie ma żadnego elementu wpływającego na zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu (mieszek podciśnienia, mechanizm ciężarkowy odśrodkowy).

W tego typy silnikach zapłon ustawia się raz zgodnie z zalecaniami producenta, a wszelkimi zmianami tego kąta "rządzi" ECU jak napisałem wcześniej na podstawie danych z czujników (obroty, temperatury, podciśnienia, położenia przepustnicy, przepływomierza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tego typy silnikach zapłon ustawia się raz zgodnie z zalecaniami producenta

czyli ustawienie fabryczne to aparat na znak 1 cylinder i koło pasowe wału korbowego na znak na plastiku rozrzadu? czy dobrze rozumiem? bo własnie teraz mam w ten sposob ustawione

Edytowane przez ...gruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak (jeżeli reszta układu rozrządu jest ustawiona prawidłowo), choć bardziej "wierzyłbym" znakom na kole zamachowym (choć i tu ponoć czasami są "'sztuki magiczne" gdy jakiś magik "dotykał" się silnika :D )

 

Nie znam tego silnika (2E), ale chyba jak w każdym, wyprzedzenie zapłonu (statyczne) najlepiej ustawić za pomocą lampy na wolnych obrotach, po uprzednim odłączniu/wyłączniu korektora podciśnieniowego (czy przez VAGa, czy odłącznie przewodu podciśnieniowego od elementu wprowadzającego korektę - czujnik, mieszek)

Edytowane przez Amanda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak ustawie kolo pasowe na ta strzałke to na kole zamachowym znak powinien byc takze widoczny?oczywiscie jesli nie było grzebane bo kolo posrednie rozrzadu było przestawione i to pół obrotu

Edytowane przez ...gruby...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz tu instrukcję obsługi do ustawienia rozrzadu i aparatu zapłonowego:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec tak własnie ustawiłem aparat na znak na kole zamachowym ,jechac sie da ale strzela troche w wydech czy czasami to ustawienie nie wynosi teraz 0 stopni? i czy to ustawienie nie tyczy sie silnika PB?( jesli dobrze interpretuje instrukcje) czyli jesli wynosi 0 stopni to to teraz trzeba by było go przyśpieszyc o te 6

niestety musze liczyc tylko na wasza pomoc bo jak narazie nie znalazłem w łodzi szpeca od digifanta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustawileś na znak "0" to źle, powiniewn być chyba jeszcze jeden znak (taka kreska) na kole nieco wcześniej przez tym "0" - kilka centymetrów (tak "na oko")

Teoretycznie w momencie gdy znak na kole pasowym "spotka" się ze znakiem na obudowie rozrząd, to w tym momencie w otworze obudowy sprzęgła powinien być widoczny ten znak "I" (czy kreska)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze do poczytania :o

Weź zdejm plastik z boku, z paska rozrzadu, dobierz odpowiedni klucz, pokręć powoli kołem zębatym i patrz w to okienko od ustawiania rozrzadu. Jak zidentyfikujesz wszystkie znaki na kole zamachowym, to juz z łatwoscią ustawisz (mozesz zrobić kreskę markerem na kole zamachowym) tak jak w książce 6 stopni +/- 1. jak masz LPG to mozesz więcej 8 do 10 stopni. Żeby dobrze ustawić zapłon, musisz mieć obrotomierz z lampą stroboskopową. Sposób w jaki ustawiłeś zapłon jest zły, bo nie dałeś odpowiedniego przyśpieszenia. W takim przypadku oznacza to ze zapłon jest zbyt późny, a jak jest za późny, to strzela w wydech. Jak jest za wczesny, to kicha w gaźnik.:D

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mirekgo

Witam.

W moim Passacie 1,9 TDI silnik AHU rok 1997 obroty wskakują na ok 1200 - 1300, miga na tablicy "spirala", samochód nie reaguje na przyciskanie pedału przyspieszenia, na komputerze wyrzuciło błąd - "potencjometr przepustnicy".

Co mam zrobić, co wymieniać?

Pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pedał gazu z czujnikiem, ale najpierw sprawdź połączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą woys. Mam ten silnieczek, ustawienie tylko lampą ale najważniejsze to przy ustawianiu odłączyć czujnik temp. silnika żeby komp nie korygował kąta przy ustawianiu. Jak nie masz mieszka podciśniowego na aparacie (a pewnie tak jest) to jest osobny układ wykonawczy do zmiany kąta (bodajże TZS-H). Poczytaj w książce WKŁ tam jest to opisane no i również z których czujników jest brany sygnał do zapłonu. Poszukaj dobrze na forum było juz o tym pisane pare razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności