Skocz do zawartości
telewizor11

przepływomierz pada??

Rekomendowane odpowiedzi

witam, od pewnego czasu mam spadek mocy, cisnę pedał gazu do dołu i góra autko poleci mi 120 km/h, wtedy muszę się zatrzymać podnieść maskę do góry i wyjąć wtyczkę tą obok wtyczki koło przepływomierza i auto nabiera mocy i leci dalej ok, trochę poczytałem na forum o przepływkach i zabrałem się za jej czyszczenie i tu moje zdziwienie.... po wyjęciu wtyczki z przepływomierza zobaczyłem, że przepływomierz w gnieździe ma 6 pinów po 3 z każdej strony a do mojej wtyczki idą tylko 4 kabelki, w gniezdzie wtyczki jest miejsce na 5 pinów (jedno jest zaślepione) i tu moje pytanie brzmi czy mam właściwy przepływomierz? spisałem dane z przepływomierza i jest to : PIERBURG GF30 nr z boku 34140244.S1 a na rurze, do której wciskam przepływomierz pisze BOSCH 0 281 002 216 i drugi nr 028 906 461. może ktoś wie jaki powinien być przepływomierz o ile ten nie jest właściwy dla silnika ATJ 115 km na pompowtryskach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może ktoś wie jaki powinien być przepływomierz o ile ten nie jest właściwy dla silnika ATJ 115 km na pompowtryskach?

To jest właściwy przepływomierz do twojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za info , a moze sie orientujesz co to za wtyczka jest obok przeplywomierza, taka mala, jak ja wypinam i wpinam ponownie to tak jakby cos sie zalaczalo, slychac takie pstrykniecie jakby to byl jakis elekreomagnes..... po tej operacji wypinania i wpinanie auto ponownie nabiera mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo mozna powiedziec ze mam nadal ponieważ po wymianie przepływomierza problem nadal jest oczywiscie wymieniłem na Boscha jak było wczesniej auto z ledwoscią rozpedzam do 100-120km teraz zabieram sie za turbo:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie turbina zbiera sie dobrze i smiga, ale za to czasem mi szarpie autem na 3-4 biegu w okolicach 2000-2500 obrotów, a teraz doszlo jeszcze to, ze tak jaby przeplywka padala ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze sie orientujesz co to za wtyczka jest obok przeplywomierza,

Nie mam pojęcia, nie zaglądałem pod ta osłonę dość długo i nie wiem czy mam tam jakaś inna wtyczkę niż ta do przeplywki.

 

---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:12 ----------

 

A może masz tylko przewody podciśnienia do czyszczenia/wymiany (nieszczelne/przytkane) i to przez nie takie objawy masz. Bo do tego zaworka co odpinasz wtyczkę pewnie są podpięte tez węże podciśnieniowe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie sa dwa przewody przy tym zaworku ale one są ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam spory problem od kilku dni. mianowicie auto zaczelo dymic na siwo, czuc jakby spalany byl olej... no i oczywiscie zero mocy, auto nie jedzie :( dodajac gazu slychac gwizdy turbiny ale odglos bardziej przypomina lecacy pocisk obok niz turbine. zbierac juz pieniadz na nowe turbo czy moze byc np przeplywka?

 

dodam ze na kompie wyskoczyl mi tylko jeden blad po zalaczeniu silnika w tryb awaryjny, o przeladowaniu turbiny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze jakas nieszczelnosc sie zrobila

zrob logi moze one cos powiedza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ten sam problem. powod brud i nagar w turbinie po jej wyczyszczeniu auto dostalo drugie zycie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi zrobilem. w grupie 11 wyszlo w pozycji 3ciej ze cisnienie doladowania jest w granicach 800-900mbar. na poczatku bylo czasami ze tracil moc, ale co jakis czas odzyskiwal. pozniej ciagle bez mocy, a teraz doszlo to straszne dymienie... na jalowych nie da sie obrotow na maxa dac tak jak to bylo przed awaria :( odlaczylem przeplywke i przygazowalem i auto tak samo dymilo i zero reakcji... tylko czy jazda w taki sposob nawet na przetestowanie nie pociagnie za soba wiecej awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. mam spory problem od kilku dni. mianowicie auto zaczelo dymic na siwo, czuc jakby spalany byl olej... no i oczywiscie zero mocy, auto nie jedzie dodajac gazu slychac gwizdy turbiny ale odglos bardziej przypomina lecacy pocisk obok niz turbine. zbierac juz pieniadz na nowe turbo czy moze byc np przeplywka?

 

dodam ze na kompie wyskoczyl mi tylko jeden blad po zalaczeniu silnika w tryb awaryjny, o przeladowaniu turbiny...

 

W załączniku przedstawiam Ci znaną już na forum tabelę :) Myślę, że Ci się przyda :)

turbinaschematawariijb0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, pozwólcie że podepnę się pod temat, ok trzech dni auto zarzuciło kotwice i nie ma mocy, po prostu nie idzie w pełnym zakresie obrotów z trudem przekracza setke. Podpiołem kompa i pokazało

 

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

 

Wyczytałem na forum o kierownicy i zaworku n75 po czym przystąpiłem do działania. Kożystając z pomocy ojca (on zapalał ja obserwowałem) stwierdziałem że dzwignia od turbo pracuje więc raczej kiera chodzi, wziołem się więc za n75, (co ciekawe ta rura gumowa gruba w kształcie małego l doprowadzająca powietrze z filtra do turbo była spocona olejem czy to norma?) N75 wytargałem, przedmuchałem nawet idąc za opisem rozebrałem na części i umyłem, następnie złożyłem na klej, (ciekawostka którą zaobserwowałem to malutka dziurka w membranie zaworka jak by igłą zrobiona, czy tak powinno być) zamontowałem n75 na miejsce (nie byłem pewien gdzie idą przewody podciśnienia i tu z pomocą przyszło forum :P. przewód z filtra powietrza do czarnej końcówki, ten od sterowania turbo na środkowy czyli dolny w białej części zawora n75 i trzeci na czubku. Ale mocy jak nie było tak nie ma :confused:, co gorsze po tym wszystkim obserwowałem dzwignię poruszającą kierownice i tym razem stała martwo w miejscu. (chyba nie pomogłem sobie za bardzo :mad:) postanowiłem zrobić logi, są to kanały 3,8,11 na trzecim biegu od 1000 obrotów do około 4100 bo dalej nie idzie może ktoś biegły w cyfrach potrafiłby je dla mnie rozszyfrować z gór dziękuję i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może przeczyść kier w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam takie pytanie. czy jesli poszlaby turbina to byloby slychac ze cos tam jeszcze chodzi czy zero jakiegokolwiek dzwieku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słychać będzie ją .

 

---------- Post added at 10:02 ---------- Previous post was at 10:00 ----------

 

u mnie olej żygał rurą wydechową a styłu niebyło świata widac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez wlasnie mocno daje i smierdzi przepalonym olejem. kolor taki niebieskawo siwy... da jakos sprawdzic ja na oko czy trzeba wymontowywac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie pytanie może ktoś bedzie wiedział co się dzieje z moim paskiem mam paska b5 afn i tak autko chodzilo normalnie ale teraz cos sie podzialo nie idzie na pierwszym piegu tak jak wczesniej za to na 2 jak szczala, czasem złapie muła a czasem nawet awaryjny i dzierje sie to przy różnych predkościach moze ktoś wie co powinienm zrobić turbine wyczyściłem własnoręcznie kierowniczki ladnie pracuja ale cos jest nie tak czyżby te zaworki?? zuważyłem ze jeden wężyk od takiej czarnej kulki co jest obok zaworku chyba n75 sie on nazywa jest lekko przytopiony czyżby to mogło robić takie spustoszenie w moim pasku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zuważyłem ze jeden wężyk od takiej czarnej kulki co jest obok zaworku chyba n75 sie on nazywa jest lekko przytopiony czyżby to mogło robić takie spustoszenie w moim pasku??

może tak, może nie. Ma być szczelny. Zrób logi, na których będzie widać doładowanie i duty cycle, to zobaczymy czy to pracuje w ogóle. Gdybanie uprawiamy na innych forach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności