telewizor11 Zgłoś #1 Napisano 19 Lipca 2009 witam, od pewnego czasu mam spadek mocy, cisnę pedał gazu do dołu i góra autko poleci mi 120 km/h, wtedy muszę się zatrzymać podnieść maskę do góry i wyjąć wtyczkę tą obok wtyczki koło przepływomierza i auto nabiera mocy i leci dalej ok, trochę poczytałem na forum o przepływkach i zabrałem się za jej czyszczenie i tu moje zdziwienie.... po wyjęciu wtyczki z przepływomierza zobaczyłem, że przepływomierz w gnieździe ma 6 pinów po 3 z każdej strony a do mojej wtyczki idą tylko 4 kabelki, w gniezdzie wtyczki jest miejsce na 5 pinów (jedno jest zaślepione) i tu moje pytanie brzmi czy mam właściwy przepływomierz? spisałem dane z przepływomierza i jest to : PIERBURG GF30 nr z boku 34140244.S1 a na rurze, do której wciskam przepływomierz pisze BOSCH 0 281 002 216 i drugi nr 028 906 461. może ktoś wie jaki powinien być przepływomierz o ile ten nie jest właściwy dla silnika ATJ 115 km na pompowtryskach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 19 Lipca 2009 może ktoś wie jaki powinien być przepływomierz o ile ten nie jest właściwy dla silnika ATJ 115 km na pompowtryskach? To jest właściwy przepływomierz do twojego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
telewizor11 Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2009 ok, dzieki za info , a moze sie orientujesz co to za wtyczka jest obok przeplywomierza, taka mala, jak ja wypinam i wpinam ponownie to tak jakby cos sie zalaczalo, slychac takie pstrykniecie jakby to byl jakis elekreomagnes..... po tej operacji wypinania i wpinanie auto ponownie nabiera mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAROTEDO Zgłoś #4 Napisano 19 Lipca 2009 miałem to samo mozna powiedziec ze mam nadal ponieważ po wymianie przepływomierza problem nadal jest oczywiscie wymieniłem na Boscha jak było wczesniej auto z ledwoscią rozpedzam do 100-120km teraz zabieram sie za turbo:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
telewizor11 Zgłoś #5 Napisano 19 Lipca 2009 u mnie turbina zbiera sie dobrze i smiga, ale za to czasem mi szarpie autem na 3-4 biegu w okolicach 2000-2500 obrotów, a teraz doszlo jeszcze to, ze tak jaby przeplywka padala .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 19 Lipca 2009 a moze sie orientujesz co to za wtyczka jest obok przeplywomierza, Nie mam pojęcia, nie zaglądałem pod ta osłonę dość długo i nie wiem czy mam tam jakaś inna wtyczkę niż ta do przeplywki. ---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:12 ---------- A może masz tylko przewody podciśnienia do czyszczenia/wymiany (nieszczelne/przytkane) i to przez nie takie objawy masz. Bo do tego zaworka co odpinasz wtyczkę pewnie są podpięte tez węże podciśnieniowe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
telewizor11 Zgłoś #7 Napisano 19 Lipca 2009 faktycznie sa dwa przewody przy tym zaworku ale one są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #8 Napisano 1 Sierpnia 2009 Witam. mam spory problem od kilku dni. mianowicie auto zaczelo dymic na siwo, czuc jakby spalany byl olej... no i oczywiscie zero mocy, auto nie jedzie dodajac gazu slychac gwizdy turbiny ale odglos bardziej przypomina lecacy pocisk obok niz turbine. zbierac juz pieniadz na nowe turbo czy moze byc np przeplywka? dodam ze na kompie wyskoczyl mi tylko jeden blad po zalaczeniu silnika w tryb awaryjny, o przeladowaniu turbiny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2009 moze jakas nieszczelnosc sie zrobila zrob logi moze one cos powiedza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traksio Zgłoś #10 Napisano 1 Sierpnia 2009 ja mialem ten sam problem. powod brud i nagar w turbinie po jej wyczyszczeniu auto dostalo drugie zycie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #11 Napisano 1 Sierpnia 2009 logi zrobilem. w grupie 11 wyszlo w pozycji 3ciej ze cisnienie doladowania jest w granicach 800-900mbar. na poczatku bylo czasami ze tracil moc, ale co jakis czas odzyskiwal. pozniej ciagle bez mocy, a teraz doszlo to straszne dymienie... na jalowych nie da sie obrotow na maxa dac tak jak to bylo przed awaria odlaczylem przeplywke i przygazowalem i auto tak samo dymilo i zero reakcji... tylko czy jazda w taki sposob nawet na przetestowanie nie pociagnie za soba wiecej awarii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nielat Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2009 Witam. mam spory problem od kilku dni. mianowicie auto zaczelo dymic na siwo, czuc jakby spalany byl olej... no i oczywiscie zero mocy, auto nie jedzie dodajac gazu slychac gwizdy turbiny ale odglos bardziej przypomina lecacy pocisk obok niz turbine. zbierac juz pieniadz na nowe turbo czy moze byc np przeplywka? dodam ze na kompie wyskoczyl mi tylko jeden blad po zalaczeniu silnika w tryb awaryjny, o przeladowaniu turbiny... W załączniku przedstawiam Ci znaną już na forum tabelę Myślę, że Ci się przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyber Zgłoś #13 Napisano 2 Sierpnia 2009 Witam kolegów, pozwólcie że podepnę się pod temat, ok trzech dni auto zarzuciło kotwice i nie ma mocy, po prostu nie idzie w pełnym zakresie obrotów z trudem przekracza setke. Podpiołem kompa i pokazało 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Wyczytałem na forum o kierownicy i zaworku n75 po czym przystąpiłem do działania. Kożystając z pomocy ojca (on zapalał ja obserwowałem) stwierdziałem że dzwignia od turbo pracuje więc raczej kiera chodzi, wziołem się więc za n75, (co ciekawe ta rura gumowa gruba w kształcie małego l doprowadzająca powietrze z filtra do turbo była spocona olejem czy to norma?) N75 wytargałem, przedmuchałem nawet idąc za opisem rozebrałem na części i umyłem, następnie złożyłem na klej, (ciekawostka którą zaobserwowałem to malutka dziurka w membranie zaworka jak by igłą zrobiona, czy tak powinno być) zamontowałem n75 na miejsce (nie byłem pewien gdzie idą przewody podciśnienia i tu z pomocą przyszło forum . przewód z filtra powietrza do czarnej końcówki, ten od sterowania turbo na środkowy czyli dolny w białej części zawora n75 i trzeci na czubku. Ale mocy jak nie było tak nie ma , co gorsze po tym wszystkim obserwowałem dzwignię poruszającą kierownice i tym razem stała martwo w miejscu. (chyba nie pomogłem sobie za bardzo ) postanowiłem zrobić logi, są to kanały 3,8,11 na trzecim biegu od 1000 obrotów do około 4100 bo dalej nie idzie może ktoś biegły w cyfrach potrafiłby je dla mnie rozszyfrować z gór dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1jurek Zgłoś #14 Napisano 2 Sierpnia 2009 a może przeczyść kier w turbinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #15 Napisano 2 Sierpnia 2009 a mam takie pytanie. czy jesli poszlaby turbina to byloby slychac ze cos tam jeszcze chodzi czy zero jakiegokolwiek dzwieku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1jurek Zgłoś #16 Napisano 2 Sierpnia 2009 słychać będzie ją . ---------- Post added at 10:02 ---------- Previous post was at 10:00 ---------- u mnie olej żygał rurą wydechową a styłu niebyło świata widac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #17 Napisano 2 Sierpnia 2009 u mnie tez wlasnie mocno daje i smierdzi przepalonym olejem. kolor taki niebieskawo siwy... da jakos sprawdzic ja na oko czy trzeba wymontowywac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toudi Zgłoś #18 Napisano 24 Listopada 2009 witam mam takie pytanie może ktoś bedzie wiedział co się dzieje z moim paskiem mam paska b5 afn i tak autko chodzilo normalnie ale teraz cos sie podzialo nie idzie na pierwszym piegu tak jak wczesniej za to na 2 jak szczala, czasem złapie muła a czasem nawet awaryjny i dzierje sie to przy różnych predkościach moze ktoś wie co powinienm zrobić turbine wyczyściłem własnoręcznie kierowniczki ladnie pracuja ale cos jest nie tak czyżby te zaworki?? zuważyłem ze jeden wężyk od takiej czarnej kulki co jest obok zaworku chyba n75 sie on nazywa jest lekko przytopiony czyżby to mogło robić takie spustoszenie w moim pasku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2009 zuważyłem ze jeden wężyk od takiej czarnej kulki co jest obok zaworku chyba n75 sie on nazywa jest lekko przytopiony czyżby to mogło robić takie spustoszenie w moim pasku?? może tak, może nie. Ma być szczelny. Zrób logi, na których będzie widać doładowanie i duty cycle, to zobaczymy czy to pracuje w ogóle. Gdybanie uprawiamy na innych forach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach